Brouk Bručoun Pastelka
- BUTCH bus
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1605
- Registrován: 16 čer 2009
- Bydliště: Nedaleko Samby
Brouk zatím bez jména
Tak malá aktualita.
Sháním jezdivý (tedy nemusí být v bůh ví jakém stavu, ale funkční) motor. 1.6 stříkačka.
Bližší info dodá (?) Evinsen.
Ke koupi i k zapůjčení na přechodnou dobu. Samozřejmě za nějaký poplateček...
Předem díky i za tipy.
Zn.: Ebay neumím, ale snad bych se to s ním i naučil...
P.S.: Nevím jak téma přejmenovat globálně...
Sháním jezdivý (tedy nemusí být v bůh ví jakém stavu, ale funkční) motor. 1.6 stříkačka.
Bližší info dodá (?) Evinsen.
Ke koupi i k zapůjčení na přechodnou dobu. Samozřejmě za nějaký poplateček...
Předem díky i za tipy.
Zn.: Ebay neumím, ale snad bych se to s ním i naučil...
P.S.: Nevím jak téma přejmenovat globálně...
OndraS
Re: Brouk zatím bez jména
těbuch.. esli si ještě deucpal přední čelo, ta sem našel špunt..
Re: Brouk zatím bez jména
Svátky jsem využil k dohnání mnoha restů co mám rozdělaných po dílně a tento vůz jsem měl vlastně jen pošudlat a seřídit motor po neúspěšné STK..To se ovšem rázem změnilo jak jsem sáhl na řemenici a zkusil axiální vůli,ta falešná měla okolo 2 mm a tlaky skoro na nule.Dostal jsem po dohodě zelenou to vyřešit jiným blokem motoru,klasickým,protože ACD protočený na skladě nemám a poslední várka motorů trvala 9 měsíců než se dostala na řadu.
K vozu jako takovému mohu říci,že je to oježděné zachovalé mexico,které na dlouhou dobu někdo odstavil zřejmě pro poruchu (kopřivy jsem nalezl až v sahaře) a pak se ho pokusil narychlo oživit,zřejmě kvůli prodeji. Odhadoval jsem že má nájezd 230-250 tisíc,tachometr ukazuj 59 000,takže trefa.jediné co nebylo původní byly destičky,startér a baterka,takže mě po velmi dlouhé době čekala opravdová práce na kutilem nenapadeném autě.
Něco z rozborky: Motor přes válce tlačil olej všude. Z motoru jsem potřeboval hlavně hlavy,které byly v pořádku,ale dva zapečené válce jsem doslova musel rozmlátit,stejně byly vydřený. Divil jsem se že neklepaly hydra,ale v tom mazutu s vodou to nebylo možný,i ty filtry vypadaly původní Všechny plechy bylo nutno umýt a posvářet,vyčistit sání ,klapky,čidla.Proměřit a opravit hlavní svazek,tam se ukázala zásadní závada,proklepala se hlavní přívodová linka 15 na plech a poškodila celou elektroinstalaci v autě a spekla centrální zásuvku.tu je třeba natáhnou novou,protože spekla i svazek z ŘJ.Kabely svíček držela měděnka,vstřiky tekli a sací manžety na kámen.teda jedna,druhou někdo už nahradil hadicí při marném pokusu polepit blok silikonem. Michal Strnadel se ale pochlapil a zajistil mi je včas,takže jsem se nemusel zaseknout.
K vozu jako takovému mohu říci,že je to oježděné zachovalé mexico,které na dlouhou dobu někdo odstavil zřejmě pro poruchu (kopřivy jsem nalezl až v sahaře) a pak se ho pokusil narychlo oživit,zřejmě kvůli prodeji. Odhadoval jsem že má nájezd 230-250 tisíc,tachometr ukazuj 59 000,takže trefa.jediné co nebylo původní byly destičky,startér a baterka,takže mě po velmi dlouhé době čekala opravdová práce na kutilem nenapadeném autě.
Něco z rozborky: Motor přes válce tlačil olej všude. Z motoru jsem potřeboval hlavně hlavy,které byly v pořádku,ale dva zapečené válce jsem doslova musel rozmlátit,stejně byly vydřený. Divil jsem se že neklepaly hydra,ale v tom mazutu s vodou to nebylo možný,i ty filtry vypadaly původní Všechny plechy bylo nutno umýt a posvářet,vyčistit sání ,klapky,čidla.Proměřit a opravit hlavní svazek,tam se ukázala zásadní závada,proklepala se hlavní přívodová linka 15 na plech a poškodila celou elektroinstalaci v autě a spekla centrální zásuvku.tu je třeba natáhnou novou,protože spekla i svazek z ŘJ.Kabely svíček držela měděnka,vstřiky tekli a sací manžety na kámen.teda jedna,druhou někdo už nahradil hadicí při marném pokusu polepit blok silikonem. Michal Strnadel se ale pochlapil a zajistil mi je včas,takže jsem se nemusel zaseknout.
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2488
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Brouk zatím bez jména
Čím se to stalo, že je to tak dorasovaný? Nespadlo tam nekomu neco, kdyz nalival olej? Viz to cosik, co visí z olejovýho chladiče. Přitom ten motor na první pohled vypadal slušně. Jinak levej plech nad válcama u tepltního čidla mám prasklej na všech stříkajdách, asi je to tam nejak namáhaný
Re: Brouk zatím bez jména
To jsou kusy silikonu,když se to pokoušel kdosi utěsnit.
vzal jsem zrepasovaný AD blok,vybroušenou,zalapovanou a vyváženou kliku a pustil se do skládání Axiálu si nenechávám dělat na míru,ale jen srovnat,Tu si na ložisku upravím podle potřeby a hezky na fest,ložiska nové produkce už nemají olověný nástřik,takže tolerance jsou už minimální. sesadit,dát nové čerpadlo oleje,zdvihátka.ojnice měly krásných 0,10-0,12 mm takže axiálku jsem si nastavil na minimálních 0,07 hlavy vyčistit,(některé ventily byli orezlé) zabrousit a zaleštit. Občas seženu originální nadrozměrné písty,tak si nechávám protočit staré válce jak se to dělalo v dobách hojnosti. pak opravit plechy,výfuky (i ty přivezené potřebovaly péči),spasovat je se sáním a strojit
vzal jsem zrepasovaný AD blok,vybroušenou,zalapovanou a vyváženou kliku a pustil se do skládání Axiálu si nenechávám dělat na míru,ale jen srovnat,Tu si na ložisku upravím podle potřeby a hezky na fest,ložiska nové produkce už nemají olověný nástřik,takže tolerance jsou už minimální. sesadit,dát nové čerpadlo oleje,zdvihátka.ojnice měly krásných 0,10-0,12 mm takže axiálku jsem si nastavil na minimálních 0,07 hlavy vyčistit,(některé ventily byli orezlé) zabrousit a zaleštit. Občas seženu originální nadrozměrné písty,tak si nechávám protočit staré válce jak se to dělalo v dobách hojnosti. pak opravit plechy,výfuky (i ty přivezené potřebovaly péči),spasovat je se sáním a strojit
- Přílohy
-
- PC200325.JPG (146.21 KiB) Zobrazeno 2886 x
-
- PC200327.JPG (152.93 KiB) Zobrazeno 2886 x
Re: Brouk zatím bez jména
Technické momentky,tady je vidět důvod proč mexico nemá termostat,: jednoduše se tam prostě už nevejdou klapky,ale má čidlo teploty nasávaného vzduchu a pomocí ŘJ a čidla teploty oleje upraví vstřikování a předstih,takže to není omluva pro absenci termostatu a předehřevu u klasiky
Re: Brouk zatím bez jména
Nastal čas si připravit samotné auto na návrat motoru,tedy brzdy omrknout. Jsem si jist že zadní bubny jsem od výroby první sundal já. Tam nezbývalo než umýt štíty a všechno dát nové včetně lanek ruční brzdy. Pakny měli umetené i hlavičky nýtů a bubny solidně sedřeli. Kotouče byli na rekordních 4. mm a destičky se už zapřeli o kříže
Motor po dostrojení naskočil hned jak se odvzdušnilo vstřikování,čili jak to v něm dobublalo.nechal jsem ho zahřát a akorát trochu stáhl klapku.Pak ještě jednou naskočil a po vypnutí už nic,nejde jiskra. Ta zásuvka je zralá na proklemování. zkusím se na něj napojit starým Vagem jestli ho najdu.Jak jsem zjišťoval jednotka může spadnout do trvalého nouzového stavu a bez toho se dál nedá hnout.
Motor po dostrojení naskočil hned jak se odvzdušnilo vstřikování,čili jak to v něm dobublalo.nechal jsem ho zahřát a akorát trochu stáhl klapku.Pak ještě jednou naskočil a po vypnutí už nic,nejde jiskra. Ta zásuvka je zralá na proklemování. zkusím se na něj napojit starým Vagem jestli ho najdu.Jak jsem zjišťoval jednotka může spadnout do trvalého nouzového stavu a bez toho se dál nedá hnout.
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2488
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Brouk zatím bez jména
Kamarád má nejakou zvláštní "retro" edici stríkačky, rok 96, chromové nárazníky i lišky, vpředu bubny, orig dynamo, samo i v orig světle modré metle a klapky s termostatem tam má origo. A ja jsem je na jednu stříkačku dodelával, z normálního dvoukanálu a poslušně hlásím, že se tam vejde bez úprav.
A mám dotaz: co řeknou soudruzi na STK na změnu označení motoru, z ACD na AD? Zmena sic nepatrná, ale zname je, jací to jsou filutové
Re: Brouk zatím bez jména
Klapky by tam šli dát,díry v sahaře ještě díry jsou a šteft na termostat v bloku ještě taky,i když to pak zmizelo okolo roku 98,ale co jsem měřil tak prostor pro ovládání klapek je hodně na štíru,ale fyzicky to zkoušet jsem neměl důvod.
Soudruzi na STK by neměli říkat nic.kódové značení není typ motoru,ten je pořád typ 1,a navíc je motor vyměnitelná součástka,takže ho lze vyškrtnout z TP,Typ,obsah a výkon nezměněn.
Samozřejmě může potkat pologramotnýho blba,ale těch je na ulicích spousta,že se kumulujou na úřadech je prostě jen větší riziko.Proto navštěvuji STK kde je blbec maximálně jen vedoucí
Soudruzi na STK by neměli říkat nic.kódové značení není typ motoru,ten je pořád typ 1,a navíc je motor vyměnitelná součástka,takže ho lze vyškrtnout z TP,Typ,obsah a výkon nezměněn.
Samozřejmě může potkat pologramotnýho blba,ale těch je na ulicích spousta,že se kumulujou na úřadech je prostě jen větší riziko.Proto navštěvuji STK kde je blbec maximálně jen vedoucí
Re: Brouk zatím bez jména
Problém vyřešen. Spečený kabel sice nebyl k zapalování ale k regulační lambdě. Na vině byla cívka,zřejmě jí zkorodované původní kabely nekladli vysoké energetické nároky a vydechla naposled po prvním testu.
Šlape jak hodinky,topí,svítí bliká a brzdí. Tak můžu vypsat účet
Šlape jak hodinky,topí,svítí bliká a brzdí. Tak můžu vypsat účet
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2488
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Brouk zatím bez jména
A co je vlastně ten kratkej visící drat s konektorem, dvou či třilinka z toho originalniho telefunkenu? Kdysi jsem si myslel, že je to pro napojení otáčkoměru, ale asi ne, když je v tom nejak moc šťávy
Re: Brouk zatím bez jména
to je na otáčkoměr,to je vlastně cívkový vývod s označením 1.nebo mínus to někdy značí. Šťávy je tam stejně,jenom ta cívka indukuje vyšší napětí pro bezkontaktní zapalování. Vedou do ní 3 dráty ,plus,mínus a K-line do ŘJ. Zelený je samostatně ze sekundárního vinutí pro otáčkoměr.Barevné značení Bosch pro pozici 1 je zelená,jako drát od kondíku. Takže otáčkoměr naprosto bez obav na to zapoj
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2488
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Brouk zatím bez jména
Super, děkuju! I jsem to kdysi zkoušel, ale bál jsem se, ze mi to ustřelí kule
Re: Brouk zatím bez jména
Moc hezky se na to kouká, jen lituju, že u toho nemůžu být a dozvědět se víc, fakt Borec.....
Re: Brouk zatím bez jména
Moc pěkná práce, klobouk dolu, také chci do učení