Skládačka KdF 82
Re: Skládačka KdF 82
Ty barvy asi vždycky budou předmětem sporů. Někdo tvrdí tak, někdo tak, tak jsem se nakonec rozhodl tak.
Blok samozřejmě teče i po přelepení Loctite 5923.
Je nějaký ověřený návod na těsnění 6 ks svorníků bloku M10?
Blok samozřejmě teče i po přelepení Loctite 5923.
Je nějaký ověřený návod na těsnění 6 ks svorníků bloku M10?
Re: Skládačka KdF 82
Já vždy opatlám modrým Loctite místo okolo svorníku na delící rovině a pak i zvenčí pod podložkou M10.Někdo třeba dávå, když je horší delící rovina po celé délce režnou nit.
Re: Skládačka KdF 82
Já jsem tam měl před demontáží v podložkách nacpané O-kroužky. Asi to drželo, ale když jsem to rozpůlil, tak se O-kroužky potrhaly a vzhledem k tomu, že původně tam nebyly, tak jsem to riskl bez nich a asi 2 ty svorníky mi tečou. Jsou to ty nejblíž u setrvačníku, kde jsou u ložiska velice malé dosedací plochy a svorníky jsou zašroubované velice blízko ložiska. Mám nějaký průsak ještě vpředu, ale nedá se to snadno lokalizovat, protože je to v místě, kde se dělicí rovina motoru potkává s přírubou převodovky. Tam se drží v úzké mezeře u nálitku kapka a stéká to níže po bloku. Nevím, jestli to nemůže unikat kolem víčka vačkové hřídele. Olej prolíná i u olejového čerpadla a nějaký únik je i za řemenicí kolem klikovky. Množství oleje v motoru mám celkově asi 2,5 l, čili přelitý v žádném případě není, ještě by i trochu snesl přidat.
Re: Skládačka KdF 82
Motor, jak se zdá, už nikde neteče, určitý únik je ale stále u řemenice, což bez změny vůle mezi labyrintem a blokem asi nejde vyřešit a podle provedení krytů motoru to asi byla přiznaná nedokonalost motoru.
Nemáte někdo náhodou původní palec rozdělovače Bosch ZVT53Z1Z? Už dlouho se marně snažím zjistit, jak přesně vypadal.
Nemáte někdo náhodou původní palec rozdělovače Bosch ZVT53Z1Z? Už dlouho se marně snažím zjistit, jak přesně vypadal.
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Skládačka KdF 82
Tak asi takhle když to ukazuje strýček Google tak je to možná i pravda..
jdeme frflat na flat ...
Re: Skládačka KdF 82
Mi po určitém googlení vyplaval úplně jiný obrázek zřejmě téhož ale v jiném úhlu pohledu. Ono asi dost záleží na tom, co se tam zadá. Třeba kdybych to uměl napsat rozsypaným čajem, divil bych se, co se dá najít.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skládačka KdF 82
Palec na obrázku výše jsem měl ve všech starých rozdělovačích.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Skládačka KdF 82
Nakonec jsem našel přímo i ten samý obrázek, ale je pro mě záhadou, zda je typ správně, protože na konci by mělo být ještě Z.
Našel jsem i nějaké nové palce, které by měly být rozměrově shodné, ale nejsou už Bosch... Snažím se originál sehnat už delší dobu, ale neviděl jsem, jen různé funkční náhražky.
Našel jsem i nějaké nové palce, které by měly být rozměrově shodné, ale nejsou už Bosch... Snažím se originál sehnat už delší dobu, ale neviděl jsem, jen různé funkční náhražky.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Skládačka KdF 82
Měl jsem kdysi rozdělovač, minimálně jetý, pro nějaký 6válec. Řekl bych, že ho někdo vyzobl v květnu 45 a od té doby ležel. V něm byl palec, na něm zespoda malé číslo 44, rok výroby, řekl bych. Na typové číslo si nepamatuju. Dal jsem ho Víťovi. Nech si poslat fotky. Mám pocit, že byl v nepatrných detailech odlišný a že by mohl být stejný, jako válečná produkce pro VW.
Re: Skládačka KdF 82
Ono vůbec v té řadě ZVT 53 Z je více typů, které vypadají stejně, ale vždycky je každý na jiné fotce, takže přímo vedle sebe by možná nějaký rozdíl vidět byl. Je fakt, že typ ...Z1Z byl i v rozdělovačích VE4BRS383, což bylo několik let po válce.
Viděl jsem nějaké novodobé náhražky, ale na nich je mosazný kontakt tak nějak nerovnoměrně fušersky utopený v umělé hmotě, a to nechcu.
Viděl jsem nějaké novodobé náhražky, ale na nich je mosazný kontakt tak nějak nerovnoměrně fušersky utopený v umělé hmotě, a to nechcu.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Skládačka KdF 82
Myslím, že stejné typové číslo nemusí znamenat úplně identické provedení.
Re: Skládačka KdF 82
Tak skutečně - typy Z1Z a Z1 jsou značně odlišné, liší se výškou (Z1Z je vyšší asi o 1 mm) i tvarem a průměrem izolačního bloku. Mohu tak potvrdit, že prokazatelné vyobrazení typu Z1Z jsem skutečně nikde na internetu nenašel, pouze Z1.
Re: Skládačka KdF 82
kuci srat na to, hlavně a´t to drandí..
Re: Skládačka KdF 82
Nene, na detailech nejvíc záleží
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skládačka KdF 82
Pak tam dej PAL protože většina rozdělovačů v Čechách jezdila právě na PALácký spotřebák
Ale já ti rozumím. Stavíš repliku z nových dílů tak tam chceš mít alespoň něco původní.
Ale já ti rozumím. Stavíš repliku z nových dílů tak tam chceš mít alespoň něco původní.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Skládačka KdF 82
Když chceš mít všechno za každou cenu původní, tak si dej pozor na víko rozdělovače. Těm válečným bych se přece jen vyhnul. Jsou to pravěké kusy a nemám v tomhle směru dobré zkušenosti.
Re: Skládačka KdF 82
Neslyším moc rád, že stavím repliku. Přece jenom rám podvozku je původní z roku 1943, což je významný podíl originality. To, že některé díly podvozku jsou třeba raně poválečné, ale jinak shodné, je prostě fakt. Nemyslím, že bych někomu dovolil dělat mi analýzu materiálu, aby mohl dokázat, že něco není z roku 1943. Jde mi o dosažení vzhledu blízkého továrnímu a tak to prostě bude bez ohledu na skutečný původ součástí.
Spodní část víka rozdělovače mám novější (nepoužitou), hnědá pryskyřice, horní část je hnědočerný bakelit, ale nejeví to známky poškození.
Problém je olejový spínač.
Palec PAL má sice asi tvar dost podobný tomu původnímu palci, ale přece jenom se tam historicky nehodí. Třeba se mi jednou podaří sehnat ten správný.
Získal jsem originál jako vzor, ale teče. Zkoušel jsem ho po obvodu bakelitu utěsnit, což se asi povedlo, ale pořád ještě teče přes seřizovací šroubek a netuším, co přesně je uvnitř, nebo co tam původně bylo, že to neteklo. Rozdělané ani na rentgenu jsem to nikdy neviděl.
Spodní část víka rozdělovače mám novější (nepoužitou), hnědá pryskyřice, horní část je hnědočerný bakelit, ale nejeví to známky poškození.
Problém je olejový spínač.
Palec PAL má sice asi tvar dost podobný tomu původnímu palci, ale přece jenom se tam historicky nehodí. Třeba se mi jednou podaří sehnat ten správný.
Získal jsem originál jako vzor, ale teče. Zkoušel jsem ho po obvodu bakelitu utěsnit, což se asi povedlo, ale pořád ještě teče přes seřizovací šroubek a netuším, co přesně je uvnitř, nebo co tam původně bylo, že to neteklo. Rozdělané ani na rentgenu jsem to nikdy neviděl.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Skládačka KdF 82
Používat původní tlakový spínač mi přijde mimo realitu. A počkej až bude karosérie, původně jsem byl nadšený, že taková možnost vůbec je, jenže výrobci se s tím opravdu moc nes.... Jejich filozofie je: žádný chyby opravovat nebudem, voni to stejně koupěj. Žádný změny přípravků... A slyšel jsem, že volat ani psát jim nějak moc nemá smysl. Odpovídaj náhodně. Týká se to prý hlavně Osnice. Prý jak komunikace s pařezem...
Re: Skládačka KdF 82
Dle mých zkušeností to je všude stejná Osnice.