Skládačka KdF 82

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od Sam »

Chapu. Cekam uz pul roku na kabelovy svazek od polaku. A to byl udajne jeden hotovy skladem. Po zaplaceni zahadne zmizel vc vyrobce a prodejce. Vypada to na vylet :)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Už dávno jsem si ověřil, že pokud se v autoopravárenském byznysu můžu na někoho spolehnout, jsem to jakžtakž akorát já sám. Tím samozřejmě nechcu křivdit nikomu, kdo mi na moji žádost něco slíbil a dodržel to, ale momentálně mě nenapadá žádný dlouhý seznam podobných případů.

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od rochuss »

Když vidím ty šílené a tlusté oplétané dráty v barvách jihoafrických papouškú,tak bych si do auta nikdy nic takového nedal. Ješte za cenu 10 -13 tis.Kč.A mám velké pochybnosti,že tak vypadaly,protože jsem občas neco orig.v ruce držel
20201209_193506.jpg

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Do debaty o původním vzhledu kabeláže bych se pouštěl nerad, protože z občas dochovaných původních kabelů se dá těžko odhadovat jejich tovární vzhled. Přitom je zajímavé, že dochované kabeláže, u nichž není větší pochybnosti o tom, že je skutečně válečná, byly někdy z PVC a někdy lakovaný textil. Kdo by čekal PVC až na konci války, mýlil by se, protože PVC byl třeba v roce 1943 a v roce 1945 zase hadra a tak se to asi všelijak střídalo podle toho, co se dalo zrovna sehnat. Na autě dotáhnutém z Afriky byla kabeláž pestrobarevná hadrová, ovšem některé z vodičů měly izolaci PVC. U některých aut se naopak kabeláž tváří jako jednobarevná.

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od TT681 »


Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od Sam »

rochuss píše:
09 pro 2020
Když vidím ty šílené a tlusté oplétané dráty v barvách jihoafrických papouškú,tak bych si do auta nikdy nic takového nedal. Ješte za cenu 10 -13 tis.Kč.A mám velké pochybnosti,že tak vypadaly,protože jsem občas neco orig.v ruce držel20201209_193506.jpg
Od koho jsou tyto kable z obrazku vyse?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od rochuss »

Řekl bych české nebo polské

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od Sam »

TT681 píše:
09 pro 2020
Nevěděl by někdo o tomto?

http://www.mynetcologne.de/~nc-baginsdi ... 1943-2.jpg
Prodava se na ebay. S vystrizenym hakacem.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od Křemílek »

Ještě k drátům, mám zkušenost, že lakované kabely byly barevně laděné celkově do žluta, tedy barva izolačního laku. Takže ne ta strašlivá barevnost s jasně bílými částmi. A byly to kabely vytažené z hlavního svazku z trubky. Ovšem mohli tam dávat opravdu cokoliv, doba byla zlá. I bužírky se používaly hadrové i PVC.

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od eLzyx »

Křemílek píše:
10 pro 2020
lakované kabely byly barevně laděné celkově do žluta, tedy barva izolačního laku. Takže ne ta strašlivá barevnost s jasně bílými částmi.
třeba to bylo také bílé, ale stáří + ten lak z toho udělal nažloutlou. Imho to se klidně může časem stát i u těch nových, ne?
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od Sam »

Ano, časem zajdou i ty nové, minimálně v roce 2090 budou žluté jako zuby tigra. Komu se nechce čekat, může barevnosti dosáhnout správně namixovaným šelakem.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od Pětišroub »

Přéésně!
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od Křemílek »

To se to mějte. Když si přivezeš Brouka, kterej byl 20 let ve stodole, dědka například, tak se kompletnost a původnost blíží 100%. Včetně mincí a hovadin v kastlíku před spolujezdcem. Všechno vyráběný v ohromných sériích, zdokumentovaný, dohledatelný. A kdyby snad nááhodou přece jen něco chybělo, není problém to sehnat, prohlídnout si u kolegy, atd. A ta tvoje krabice, když je to nějaká uloženka, pane bože... I Busy jsou na tom dobře, po čem tam chcete pátrat, jaký tajemství? :D Poválečný archivy neskončily u vítězů, nebo v latríně.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od Sam »

Kdysi se tu poptavalo

Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... nt=app_ios
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od Sam »

Jestli mohu, měl bych dotaz kde se dají sehnat tyto pružinky které těsní manžetu tlumičů. Vím, že snad v Rakousku dělá někdo repliky celých tlumičů a prodává i díly, ale když jsem si nechal pružiny poslat, zjistil jsem, že jsou sice ze správného drátu ale návin je o dva mm širší na průměru. Ty tvé jsou takové pěkné subtilní.
Přílohy
Screenshot189.jpeg
Screenshot189.jpeg (45.23 KiB) Zobrazeno 2914 x
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od evinsen »

Co třeba ze simeringu?

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od SO 545 »

evinsen píše:
12 pro 2021
Co třeba ze simeringu?
aj mna to napadlo....
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od Křemílek »

Průměr profilu originál pružiny je kolem 5 mm. Je naprosto nutné aby manžeta těsnila. Je to funkční součást tlumiče. Tlumič je jednočinný, tlumí při stlačování. Prostor nad pístem není vůči prostoru manžety vůbec těsněný, naopak, jsou tam otvory. Manžeta je zevninř vyztužená kroužky proti borcení. Pokud manžeta z jakéhokoliv důvodu netěsní, tlumič je za chvíli bez oleje.
Po válce lidi nahrazovali tyhle malé tlumiče velkými
(přivařili pro ně držáky). Důvodem nebyla nedostatečnost
malého tlumiče, ale nemožnost sehnat manžetu takových rozměrů v nutném olejivzdorném provedení.

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Tlumiče v Rakousku prodává Hans Schlechter.
Z gufera asi pružina použít nepůjde, protože je slabá. Musí sice zajistit kontakt pryže s hřídelí, ale kontakt je jen v ostrém břitu a hřídel se taky musí otáčet. U tlumiče je pryž manžety pevně stáhnutá a sedí plochou. Nevím, jestli by nějaké obří gufero nabídlo pružinu odpovídajících parametrů, možná ano, ale určitě by se musela hodně zkrátit.
Dívám se, že Hans Schlechter tam má i jiné manžety, stejné jsou k mání v Osnici. Mi se podařilo sehnat tuším z Polska a ty jsou se zubatým znakem VW a oblejšími tvary se víc podobají starým manžetám.
S rozměry pružin asi momentálně neporadím.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od Sam »

Je to tak jak říkáte. Gufero je dobrý tip ale je moc malé. Originál má průměr pružiny skutečně 5mm, rakušanovy repliky jsou moc hezké ale průměr je 6mm. Mám je na stole, asi je namontuji, jen se s tím musím vnitřně vypořádat.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět