Skládačka KdF 82

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
TT681
Příspěvky: 133
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Trochu problém je to, že většina dnes vyráběných replikových karosářských dílů je z pozinku, takže na ně nelze nanášet všechny nátěrové hmoty. Já mám už nové podlahy, na kterých byl epoxidový základ a loupal se, takže všechno muselo jít napřed dolů. U některých nátěrových hmot na zinek se v postupech přípravy uvádí mytí povrchu čpavkem, což je i ve větších prostorech opravdové žrádlo, pokud není výrazné proudění vzduchu, případně k dispozici odpovídající dýchací vybavení.

rochuss
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 311
Registrován: 03 lis 2012

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od rochuss »

Čpavek slyším prvně, to je na otravu celé čtvrti a výjezd Feuerwehru.Nekdo to zdrsní pískovačkou,nekdo šmirglem. Já to odmastím acetonem nebo tech.benzinem a pak to vezmu houbičkou namočenou do Zn-Oxyd, který je na to snad určený,a když to uschne může se hned stříkat. Jako ochrana stačí gum.rukavice a brýle

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4493
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od SO 545 »

obcas nam chodia diely v zinku ...panty uzatvaracie plechy a ina drobota...

brusim to 3M scotch- brite v jarovej vode...odmastnim 2K zaklad , nonstop plnic a vrchna farba...vsetko na seba len z odvetranim..drzi to.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12693
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od Sam »

V galvanovně ti zinek z dílů jednoduše sundají pokud to nechceš dělat sám kyselinou. Měl jsme to připravené na KDF podlahy ale když mi dorazily výlisky, raději jsem je zahodil než abych je montoval na auto.

Jinak zinek na válečné plechařině, to je jako Schwimmwagen v modrý perleťový metalíze.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2092
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od martin_100 »

To by bylo fajný....ještě snížit a Fuchsy

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1783
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

martin_100 píše:To by bylo fajný....ještě snížit a Fuchsy
A další!

TT681
Příspěvky: 133
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Něco z rozebírky stroje. Kde nebyl oranžový silikon, tam byl modrý silikon. Na dílech všechny možné barvy, stačí si vybrat.
Na poslední foto již očištěná rychlostní skříň. Před očištěním na ní byly zbytky jakési "zlaté stříbřenky".
P3251663.jpg
P4051707.jpg
P4031686.jpg
P4081716.jpg
Redukční skříně jsou v provedení shodném s vodníkem, takže vnější ložiska kol byla mezi gufery naplněna tukem a za vnějšími ložisky kol zcela scházely distanční kroužky, což způsobilo vlivem nadměrné axiální vůle poškození jednoho z vík.
P4021679.jpg
Postupná demontáž, čištění, třídění, oprava poškozených dílů...
P4051713.jpg
P4111730.jpg
No a skládáme skříň.
P4181751.jpg
P4181755.jpg
A nohavice...
P4221767.jpg
Na míru vyrobené distanční kroužky.
P4251775.jpg
A někdy zase pár fotek.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4738
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od lišák »

TT681 píše:... Před očištěním na ní byly zbytky jakési "zlaté stříbřenky".
Já tomu moc nerozumím, ale nebyla ta "zlatá stříbřenka" původní ochranná vrstva?
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12693
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od Sam »

Copak je to za povrchovou upravu na te skrini ? Osobne nejsem zastancem techto omalovanek a vylestenych hliniku do vysokeho lesku. Kor na valecne technice. To je ale kazdeho vec. Hrajes si s detaily, resis tvar nytku na drzaku uhliku na dynamu ktery neni vubec videt,tomu rozumim. Proc ale do skrine nedas spravne loziska ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

TT681
Příspěvky: 133
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Ložiska: Nechtěl jsem to předělávat, mj. protože to není vidět. Na levé straně by mělo být úzké ložisko s distančním kroužkem, ale protože už sedla na skříni mají něco za sebou, zachoval jsem ložiska široká, která tam byla daná už předtím nová. Tím pádem jsem ani nepátral po detailech, jak původní ložiska vypadala. Motor zatím nechávám uležet, ale vím, že jsou v něm taky nějaké úpravy proti původnímu provedení a nemám v úmyslu to měnit.
Skříň: Skříň je po odstranění mastnoty, zbytků barvy a jiné špíny očištěná balotinou, časem to trochu zajde a nabere se na to svinstvo.

Zdenek86
Příspěvky: 132
Registrován: 11 črc 2013

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od Zdenek86 »

Ta "zlatá stříbřenka" byla povrchová úprava, jak poznamenal lišák. :wink:
Je to něco jako elox, moří se tím slitiny hořčíku proti oxidaci, mimo jiné například části motoru české modly Jawy 500 OHC.
V tomto "nezušlechtěném" stavu to bude krásně oxidovat...

TT681
Příspěvky: 133
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Ono to podle stavu asi nebylo původní. Vypadalo to skutečně jako rozmazaná stříbřenka smíchaná s bronzovým práškem a nanesená na zasviněný povrch.

Křemílek
Příspěvky: 144
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od Křemílek »

Ale no jasně, že není. Bylo to "Okrášleno" někdy před deseti lety, celej podvozek, někde jsou tu fotky. Neřek' tehdy, jaký s tím má plány.

TT681
Příspěvky: 133
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Ano, nicméně ten nátěr převodovky už byl z dřívějška, po té skoro 11 let staré renovaci už byly jenom zbytky, tak jak to je na mojí fotce.

TT681
Příspěvky: 133
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Drobný příspěvek...
Po probrání záležitosti s několika lidmi jsem se rozhodl nedůvěřovat torzním tyčím, se kterými jsem podvozek koupil (každá byla jiná), navíc při pokusu o montáž se ukázalo, že jedna z tyčí je křivá, a tak jsem pořídil tyče nové. Na fotce jsou pro srovnání s těmi původními, které se někomu třeba budou hodit do sbírky nebo jako pracovní nástroj.
P6171940.jpg

kdf 28
Příspěvky: 1
Registrován: 18 čer 2020

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od kdf 28 »

Zdarec,kolik stály ty tyčky?Dík

TT681
Příspěvky: 133
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Něco málo fotek za uplynulé období.

Nejdřív nešťastný startér, který nejdřív vypadal beznadějně.
P5241865.jpg
P5241866.jpg
P5241874.jpg
Přišly rošty na podlahu, dostaly dva nátěry tmavého mořidla a polomatný lak.
P6081926.jpg
P6141938.jpg
Něco z lakování disků...
P5241877.jpg
...a máme obuto. Zatím ještě není disk na rezervu, snad se nějaký pěkný časem najde.
P6181955.jpg
Pedály před montáží...
P6272034.jpg
...a na podvozku.
P7112084.jpg

TT681
Příspěvky: 133
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Dynamo. Samozřejmě to správné 130 W. Ještě bude třeba dořešit regulátor a podle něj upravit vývody. Na kterou stranu mají mířit nasávací otvory krytu sběrného ústrojí???
P6011895.jpg

TT681
Příspěvky: 133
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Něco málo fotek pořízených při montáži brzd.
P6272008.jpg
P7082055.jpg
P7112080.jpg
Od Jacka z Varšavy jsem pořídil držáky semaforů, které jsem náležitě upravil do přechodného provedení z období, kdy se přestaly semafory montovat a držáky sloužily jen k otočnému uložení okna a zrcátka. Podle karoserie se vše ještě dovaří.
P7052052.jpg
No a takto zhruba vypadá v současné době podvozek, vlastně vypadal před měsícem.
P7112096.jpg
P7112102.jpg
P7112106.jpg
No a něco z úpravy zadního krytu motoru. Kryt získaný z Belgie měl jiný tvar než originál 25 HP KdF, tak musel projít náročnou tvarovou úpravou, možná ne až tak na první pohled patrnou, a doplněním charakteristických hranatých rohů. Kryt v béžové barvě je originál zapůjčený ze Šumperka jako rozměrová předloha pro úpravu.
P1281416.jpg
P7132114.jpg
Celkem porod bylo dopasování výměníků topení na výfuky, protože trubky byly ohnuté poněkud jinak než v originálu (výrobce výfukové soustavy mi není znám, neboť jsem ji pořídil společně s podvozkem) a otvory ve výměnících byly taky trochu jinde, než by bylo třeba, takže je bylo třeba zaslepit a udělat jinde. Svařování trubek s pozinkovaným plechem 0,8 mm bylo výživné, ale nakonec se podařilo vcelku solidně napodobit válečné svary. Pro šťouraly: motor na snímku je ve stavu, v jakém jsem jej získal a momentálně prochází revitalizací bez použití dotací z EU.
P7182127.jpg
P7182131.jpg
Po nastříkání žáruvzdornou barvou a jako bonus tlumiče.
P7292195.jpg
P7292193.jpg
A ještě boudička na vítr. Vypadala nevábně (foto původního stavu Jacek Krajewski), pocházela z období po létě 1943, takže na ní byl už nový typ filtru, proto bylo třeba uchycení filtru a zapalovací cívky upravit - vybourat vnitřní přepážku, odstranit z ní přivařovací matici a celkově ji upravit do dřívějšího provedení. Bylo třeba dodat košíček, který chyběl.
DSC_1354.jpg
DSC_1356.jpg
P7242147.jpg
P7242149.jpg
P7292192.jpg
Krabice od bot měly něco za sebou, i když tak na první pohled nevypadaly (foto výchozího stavu od dřívějšího majitele). Bylo třeba zrušit ovládací lanka, obnovit místy pošlapaný původní tvar, co to šlo, a doplnit např. místy prodřenou hranu, na které byla přibodovaná malá záplata, a půjčit si nějaké další drobnosti odjinud.
20191221_123909.jpg
P7162119.jpg
Naposledy upravil(a) TT681 dne 10 srp 2020, celkem upraveno 4 x.

TT681
Příspěvky: 133
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Ještě jedna fotka ze "sušárny".
P7272178.jpg
A jdeme na rozdělovač VEK4BS343T. Zatím se mi nepodařilo narazit na původní palec a správné uzávěry s příchytkami, které zřejmě byly delší oproti modernějšímu VE4BRS383, který má o něco nižší horní válcovou část. Snad se časem podaří sehnat.
P7252150.jpg
P7252151.jpg

Odpovědět