Skládačka KdF 82

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
TT681
Příspěvky: 52
Registrován: 25 zář 2018

Skládačka KdF 82

Příspěvekod TT681 » 30 čer 2019

Ahoj. Příspěvek na úvod.
Byl jsem nakopnut, že by to mohlo trochu oživit fórum, tak jsem se rozhodl to sem nakonec hodit, i když zatím vlastně není co.
Loni mi v hlavě dozrály úvahy, co dělat. Léta jsem dělal na cizím, což má řadu nevýhod - člověk se nikdy nedočká ocenění ani vděku za stovky a tisíce hodin práce ve volném čase a když něco dokončí, tak je mu nakonec maximálně dovoleno to pozorovat z uctivé vzdálenosti a o tom, že by se podle libosti svezl, nemůže být ani řeči. No a tak jsem se jednoho krásného letního dne probudil a věděl jsem, že chcu VW Kübelwagen, KdF 82, VW Typ 82 či jak je komu libo.
Ač se nepovažuju za žádného experta, tak technika 2. světové války mě vždycky přitahovala a takové to hranaté auto s kolem vpředu, které se často objevuje ve válečných filmech, se mi vždycky líbilo. Řekl bych, že mě dokonce fascinovalo. Zeměkoule je stará miliony let a my jsme tady jenom na chvilku, tak proč pořád dřít jenom na druhé, kteří nebudou mít nikdy dost, a neudělat radost sobě... Takový veterán je navíc dobrá investice, což byl slušný podpůrný argument.
Na začátku jsem zjišťoval, jestli by se dalo koupit nějaké kompletní auto v dobrém stavu, ale brzy jsem zjistil, že během několika posledních let hodně stouply ceny, nemluvě o tom, co s cenami dělají překupníci. Protože u jetého auta navíc nejsou žádné záruky, že se v dohledné době něco nepodělá, tuto variantu jsem zahodil do koše a začal jsem hledat jiné varianty. Vzhledem k nedostatku času a omezeným dílenským možnostem jsem zavrhl rovněž to, že bych pořídil nějaký šrot a postupně ho opravil. Ostatně není neobvyklé, že cena trosky KdF 82 se pohybuje kolem 0,5 M v naší měně. Proti bylo rovněž zjištění, že není vůbec snadné sehnat původní páteř podvozku, pokud bych na ní chtěl dodělat zbytek. Rozhodl jsem se tedy škudlit a výrobu vozidla zadat těm, kteří jsou náležitě vybaveni a vědí, kde si co opatřit - zvlášť podvozek složený ze starých renovovaných dílů a repliku kastle. Mezitím sháním příslušenství a drobnější díly nazvatelné jako bižuterie; něco budou zřejmě repliky, něco díly novější přijatelného vzhledu a něco věci původní, ovšem prakticky vše asi bude třeba v určité míře renovovat nebo upravit. Ze začátku sem asi strčím nějaké fotky renovace dílů tak, jak se bude dařit shánět.
Vůbec mi nebude vadit, pokud budete radit a kritizovat, případně pokud někdo nabídne něco, co nepotřebuje, ovšem na výměnu zatím moc nemám. Aby bylo jasné, o co se snažím, tak je to vozidlo v provedení z roku 1943 ještě v barvě dunkelgrau.
Jo a držte mi palce :wink:

rochuss
Příspěvky: 209
Registrován: 03 lis 2012

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvekod rochuss » 30 čer 2019

Dunkelgrau byla zhruba do února až března 1943(uvádí se i duben) to znamená,že by ses měl vejít zhruba do výrobního čísla ca 2 - 017000 až 2 - 018000 pak by měly být samé pískové vozy.I když nějaké pískové vozy byly i předtím,ale to byly dodávky pro Afriku a Středomoří.

TT681
Příspěvky: 52
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvekod TT681 » 30 čer 2019

V určitých detailech si ještě nejsem jistý, protože ani literatura, ani internet se neshodují. Např. jsem se nerozhodl, zda vozidlo neosadit vyklápěcími blinkry na "stožárech", a to zejména s ohledem na řešení čelního okna. Bohužel tuto variantu jsem na vlastní oči neviděl, auta bez blinkrů jo.
Znám jinou formulaci, a sice že od dubna 43 byla dunkelgelb, což ovšem neznamená, že v dubnu ještě nemohla dobíhat dunkelgrau. Údajně až někdy do podzimu byly ještě dunkelgrau podvozky.

TT681
Příspěvky: 52
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvekod TT681 » 30 čer 2019

První stěračový motorek po renovaci.
Byla to fuška, protože pod krytem 6V motorku byl 12V motorek, scházela ucpávková matice, matice a miska s těsněním pláště hřídele stěrače. Pořídil jsem ještě další motorek, skutečně na 6 V, ale měl kryt z bakelitu v nepoužitelném stavu a špatný závit na plášti hřídele stěrače, takže posloužil jako dárce orgánů. Scházející díly jsem dodělal a momentálně chybí krabička s vypínačem a ucpávková matice a první motorek se bude muset převinout na 6 V, nebo budu muset sehnat nějaký další, třeba s vykuchanou převodovkou, kterou nepotřebuju. V druhém motorku byla delší hřídel, kterou jsem zkrátil, takže má správnou délku a navíc zcela neporušený konec pro nasazení stěrače.
Olezlé víko převodovky jsem původně přestříkal zinkovým sprejem, ale nebylo to ono, protože nástřik lze snadno poškodit rozpouštědly, takže jsem provedl povrchovou úpravu poniklováním, která se zdá být uspokojivá.
Na fotkách je krabička prvního motorku před renovací a komplet 1. motorek po renovaci.

P5120560.jpg
P6140689.jpg
P6140696.jpg
P6140702.jpg

rochuss
Příspěvky: 209
Registrován: 03 lis 2012

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvekod rochuss » 30 čer 2019

Záznamy o těch změnách jsou.Nařízení o pískové barvě bylo vydané už v únoru 1943,ale dobíhalo to podle skladů barev.Stožáry s winkery měly odpadnout u 2 - 015656 (okno jde sklopit úplně normálně) a třeba od 2 - 014001 odpadlo malé hrdlo nádrže.Od 15371 bylo plno změn a úprav,třeba obě nárazníkové tyče,a dle mě to byly pak nejlepší kaďouři.

rochuss
Příspěvky: 209
Registrován: 03 lis 2012

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvekod rochuss » 30 čer 2019

Podle mne měla armáda feldgrau nebo pískové motorky,černé byly určené pro civilní trh. A jestli jsi měl pod zbytky pískové černou tak to bylo zrekvírované.A na vojenských bylo často nakleplé datum uvedení do provozu.

TT681
Příspěvky: 52
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvekod TT681 » 30 čer 2019

Pletu se, nebo byly stožáry součástí otočného uložení okna?
K dobovým dokumentům o změnách jsem se zatím nedostal...

TT681
Příspěvky: 52
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvekod TT681 » 30 čer 2019

Ten motorek je zatím nejlepší, jaký jsem na 6 V sehnal a viděl. Mezitím už bylo k mání několik dvanáctivoltových.

TT681
Příspěvky: 52
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvekod TT681 » 30 čer 2019

Auto bude mít blinkry, ať může bez problémů do provozu. V případě odstupového světla bude jako blinkr sloužit světlo brzdové (oranžové) a světlo červené bude plnit funkci světla koncového i brzdového. Na pravou stranu jsem si pak pořídil vcelku decentní, dnes běžnou svítilnu Hella, která má ovšem na oranžové cloně velice nehezké žraločí zoubky, takže jsem si dal tu práci a odstranil je. Ještě budu muset nějak vymyslet skombinování koncového a brzdového světla za červenou clonu a samozřejmě nátěr krabičky.

Světlo Hella originál.jpg
Světlo Hella originál.jpg (89.18 KiB) Zobrazeno 1015 x
P6300751.jpg
Naposledy upravil(a) TT681 dne 30 čer 2019, celkem upraveno 2 x.

TT681
Příspěvky: 52
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvekod TT681 » 30 čer 2019

Palivový kohout je částečně po renovaci, některé díly jsem musel vyrobit na koleně (a na soustruhu), ještě chybí sítko s těsněním a matice na nádrž. Zatím se nepodařilo sehnat a na matici s dvojím závitem si netroufám.
Na fotkách je kohout v rozloženém stavu tak, jak jsem ho pořídil, a současný stav.

P5120580.jpg
IMG_4233.jpg

rochuss
Příspěvky: 209
Registrován: 03 lis 2012

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvekod rochuss » 30 čer 2019

Jo myslím,že ten šroub prochází kastlí,oknem i držákem.Taky tenkrát dělala kastle firma Ambi Bud z Berlína,měla v motoru 3 štítky.

TT681
Příspěvky: 52
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvekod TT681 » 30 čer 2019

Ty stožáry bych asi musel vyrobit, nebo s určitou dávkou štěstí vyšmelit, protože nevím, že by je někdo dělal jako repliku. Samozřejmě se to nedá dělat podle fotek, chce to okopírovat od originálu. Sice práce navíc, ale hezký detail, kterého se zatím nevzdávám.

TT681
Příspěvky: 52
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvekod TT681 » 30 čer 2019

Od jednoho pána jsem koupil krabičku, o které nevěděl, na co je. Doufal jsem, že to je přerušovač blinkrů na 6 V, což by byla decentní improvizace pro KdF 82, ovšem po obdržení jsem zjistil, že přerušovač je na 12 V a tím pádem pro mě k ničemu. Uvnitř byly někým přiletované jakési zatěžovací odpůrky, které jsem odstranil a dal jsem krabičce nový nástřik. Motorek přerušovače běží, ale jinak jsem nezjišťoval, jak se přerušovač zapojuje, nicméně předpokládám, že relátko v přerušovači slouží jako tikací. Pokud má někdo o přerušovač zájem, stačí říct.

P5180609.jpg

rochuss
Příspěvky: 209
Registrován: 03 lis 2012

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvekod rochuss » 01 črc 2019

Takový přerušovac ani neznám,že by nějaká 50./60.léta když se ve světě zaváděly blinkry?Jsou možná detailnější fota?A jinak když má něco původní barvu tak je to určitě lepší a zajímavější, než přestříkané.Někde bych měl mít na ty winker stožáry výkres.

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1029
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvekod venca101 » 01 črc 2019

rochuss píše:A jinak když má něco původní barvu tak je to určitě lepší a zajímavější, než přestříkané..


K tomuto názoru se také přikláním. Osobně bych kryt toho motorku stěračů nechal tak jak byl, maximálně bych ho umyl a zavoskoval, to by byla paráda...

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1538
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvekod Pekař z Boščehrada » 01 črc 2019

venca101 píše:
rochuss píše:A jinak když má něco původní barvu tak je to určitě lepší a zajímavější, než přestříkané..


K tomuto názoru se také přikláním. Osobně bych kryt toho motorku stěračů nechal tak jak byl, maximálně bych ho umyl a zavoskoval, to by byla paráda...


Třeba to ještě půjde umejt

TT681
Příspěvky: 52
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvekod TT681 » 01 črc 2019

Ono to bylo jakési opískované, tak proto jsem na to hodil tu barvu, protože někde jsem to viděl i v té černé. Na spodním držáku byl nalepený kus barvy asi z podkladu, na kterém to někdy viselo, a až když jsem ho odloupl, tak na mě vykoukla dvanáctka, čili zjevně 12 V... Mezitím už jsem měl stříknutý ten deklík v naději, že to upotřebím. Každopádně ho nepotřebuju.
Až se mi to podaří nafotit, tak můžu poslat, tady to jsou fotky podobného, ale s jiným počtem svorek a kontaktů.

přerušovač 2.jpg
přerušovač 3.jpg

TT681
Příspěvky: 52
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvekod TT681 » 30 črc 2019

Jsem o5 zde :-)
Nemáte někdo nafocený vnitřek rozdělovače VEK4BS343T? Pár lidí touží se něčeho zbavit, ale nic není kompletní, tak bych potřeboval materiál pro porovnání.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12073
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvekod Sam » 30 črc 2019

Na bazosi jeden pan shani stejny rozdelovac. Je tam i foto.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

TT681
Příspěvky: 52
Registrován: 25 zář 2018

Re: Skládačka KdF 82

Příspěvekod TT681 » 30 črc 2019

Jo, toho znám, žiju s ním už asi 42 let a nevím, jak se to dalo tak dlouho vydržet... :mrgreen:


Zpět na “Projekty”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host