Byl jsem nakopnut, že by to mohlo trochu oživit fórum, tak jsem se rozhodl to sem nakonec hodit, i když zatím vlastně není co.
Loni mi v hlavě dozrály úvahy, co dělat. Léta jsem dělal na cizím, což má řadu nevýhod - člověk se nikdy nedočká ocenění ani vděku za stovky a tisíce hodin práce ve volném čase a když něco dokončí, tak je mu nakonec maximálně dovoleno to pozorovat z uctivé vzdálenosti a o tom, že by se podle libosti svezl, nemůže být ani řeči. No a tak jsem se jednoho krásného letního dne probudil a věděl jsem, že chcu VW Kübelwagen, KdF 82, VW Typ 82 či jak je komu libo.
Ač se nepovažuju za žádného experta, tak technika 2. světové války mě vždycky přitahovala a takové to hranaté auto s kolem vpředu, které se často objevuje ve válečných filmech, se mi vždycky líbilo. Řekl bych, že mě dokonce fascinovalo. Zeměkoule je stará miliony let a my jsme tady jenom na chvilku, tak proč pořád dřít jenom na druhé, kteří nebudou mít nikdy dost, a neudělat radost sobě... Takový veterán je navíc dobrá investice, což byl slušný podpůrný argument.
Na začátku jsem zjišťoval, jestli by se dalo koupit nějaké kompletní auto v dobrém stavu, ale brzy jsem zjistil, že během několika posledních let hodně stouply ceny, nemluvě o tom, co s cenami dělají překupníci. Protože u jetého auta navíc nejsou žádné záruky, že se v dohledné době něco nepodělá, tuto variantu jsem zahodil do koše a začal jsem hledat jiné varianty. Vzhledem k nedostatku času a omezeným dílenským možnostem jsem zavrhl rovněž to, že bych pořídil nějaký šrot a postupně ho opravil. Ostatně není neobvyklé, že cena trosky KdF 82 se pohybuje kolem 0,5 M v naší měně. Proti bylo rovněž zjištění, že není vůbec snadné sehnat původní páteř podvozku, pokud bych na ní chtěl dodělat zbytek. Rozhodl jsem se tedy škudlit a výrobu vozidla zadat těm, kteří jsou náležitě vybaveni a vědí, kde si co opatřit - zvlášť podvozek složený ze starých renovovaných dílů a repliku kastle. Mezitím sháním příslušenství a drobnější díly nazvatelné jako bižuterie; něco budou zřejmě repliky, něco díly novější přijatelného vzhledu a něco věci původní, ovšem prakticky vše asi bude třeba v určité míře renovovat nebo upravit. Ze začátku sem asi strčím nějaké fotky renovace dílů tak, jak se bude dařit shánět.
Vůbec mi nebude vadit, pokud budete radit a kritizovat, případně pokud někdo nabídne něco, co nepotřebuje, ovšem na výměnu zatím moc nemám. Aby bylo jasné, o co se snažím, tak je to vozidlo v provedení z roku 1943 ještě v barvě dunkelgrau.
Jo a držte mi palce
