Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
ok1vkt
Příspěvky: 138
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod ok1vkt » 29 pro 2018

Ja bych ho jen nerad za 10tkm třeba vytahoval kvuli ventilům :lol: nic víc

Ale máš pravdu, asi to za ty prachy nestojí....
Jen ty ventily trochu zaleštim, dam těsnění nový a cpu ho do auta :twisted:
Brouk 1963, 1.2

bugman
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 75
Registrován: 10 dub 2017

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod bugman » 29 pro 2018

rochuss píše:Nevím kolik ti je let a kolik km najezdíš ročně, ale myslím,že ten motor neojedeš ty ani následující majitel.Můj známý koupil brouka po egyptském studentovi, kterej s jedním motorem (typická 1,2/34ps) najel 350t.km a on s ním najel ještě dalších 350t.km.Myslím,že taková čísla ti ani vzdáleně nehrozí! :D

Tak to teda kecy v kleci a pořádný sračky.....haha.... :lol: už ti to všichni věří.

ok1vkt
Příspěvky: 138
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod ok1vkt » 29 pro 2018

Taky nevěřím.... Leda by při tom prodělal 4 generalky. Ale to není důležité
Brouk 1963, 1.2

rochuss
Příspěvky: 209
Registrován: 03 lis 2012

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod rochuss » 30 pro 2018

Tak podle zápisů egyptského studenta to bylo 400t.km a kámoš najel ješté ca 120t.km takže to je ca 520t.km.Ale pak jel jednou z Českých Budějovic do Brna (200km)bezohledně ve čtyřech pořád na plný plyn a odešel jeden lágr.Kdyby jel ohleduplněji tak ten motor najel o moc víc.1,2/34ps byl nejlepší,nejjednodušší a nejspolehlivější motor.To není žádný dvoukanál,šestnácka a podobná sr.čka, jak je tady skoro všichni zbožňujete. :D

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12755
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod Herbie » 30 pro 2018

Natural + aditivum nahrazujici olovo a mas jistotu.
Mnozi z nas na to serou a jezdi na cisty natural a taky se nic nedeje :)
Nenech se vyplasit, sedla nevymenuj, je to uplne zbytecny.
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12755
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod Herbie » 30 pro 2018

A ano, souhlasim s vyse uvedenym, motor znicis teprve potom co ho pozenes hodne dlouho po dalnici hlava nehlava naplno.

Ale neodejde kvuli sedlum ventilu, ale protoze to proste uz nebude stihat mazat a chladit, no a pridre se to na klice :)

Staci pouzivat selsky rozum.
Proste je to stary, tak to jen neprehanet. Nic vic, nic min.
... a vůbec !

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 344
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod VWenca » 30 pro 2018

Herbie píše:Natural + aditivum nahrazujici olovo a mas jistotu
Nenech se vyplasit, sedla nevymenuj, je to uplne zbytecny.

Naprosto souhlasím

ok1vkt
Příspěvky: 138
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod ok1vkt » 30 pro 2018

Tak dneska sem se s tim pral.... Zaboha sem nemohl motor vyndat ven-nebylo ho už kam vysunout aby mi vyjela hřídel převodovky z lamely. Takže jsem musel demontovat kompletně zadni tlumic vyfuku, sací potrubí, ventilator, rozdelovac..... Zkrátka skoro vše abych motor dostal víc dozadu a vypadl z převodovky. Foto....
Jinak koukam ze olejovy chladič je pěkně utemovany za ta léta!
Zeptám se, je to tedy normální že jsem musel vše odstrojit? Čekal jsem že to vyndam i s vyfukem a komponenty nahoře?
IMG_20181230_160204.jpg
IMG_20181230_140527.jpg
Brouk 1963, 1.2

ok1vkt
Příspěvky: 138
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod ok1vkt » 30 pro 2018

A měl bych dotaz ještě k převodovce.... Ta hřídel co čumí z převodovky má vakl do stran (nahoru, dolů) je to v pořádku?? Nebo ještě bude v prdeli lozisko v převodovce? :(
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12755
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod Herbie » 30 pro 2018

Jde to ven celý (bez zadního plechu, bez rozdelovače, řemen dole a část horní řemenice pryč)
... jde to občas dost blbě ... musí se to mírne naklopit ... chce to trochu praxe :)

Dovnitř to jde ještě hůř :) ... nakoukej si to na youtube .... zásada = nervat to nikdy silou

vakl "mrkve" je normální
... a vůbec !

ok1vkt
Příspěvky: 138
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod ok1vkt » 30 pro 2018

No to ja prave koukal. Vsichni to vyndavaji komplet.... A mne ani boha. Asi pul hodiny jsem to zkousel různě naklanet atd. A porad mi chybel asi 1cm aby mi vyjela hridel ze spojky. No a kdyz sem to spustil trochu níž tak mi vadilo zase sací potrubí. No prostě :D videí jsem shidl dost a upřímně nechápu že jim to jde tak snadno.

Jinak k tomu vaklu, nebavim se o milimetru ale třeba 5mm nahoru dolu. Očekával jsem že na hřídeli bude lozisko a tudíž bude na pevno. Takže určitě OK?
Brouk 1963, 1.2

ok1vkt
Příspěvky: 138
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod ok1vkt » 30 pro 2018

No to ja prave koukal. Vsichni to vyndavaji komplet.... A mne ani boha. Asi pul hodiny jsem to zkousel různě naklanet atd. A porad mi chybel asi 1cm aby mi vyjela hridel ze spojky. No a kdyz sem to spustil trochu níž tak mi vadilo zase sací potrubí. No prostě :D videí jsem shidl dost a upřímně nechápu že jim to jde tak snadno.

Jinak k tomu vaklu, nebavim se o milimetru ale třeba 5mm nahoru dolu. Očekával jsem že na hřídeli bude lozisko a tudíž bude na pevno. Takže určitě OK?
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 344
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod VWenca » 30 pro 2018

Vule je ok. Ještě není od věci dát nové gufero na hřídel převodovky.

ok1vkt
Příspěvky: 138
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod ok1vkt » 30 pro 2018

Gufero mam objednané. Proto mi právě překvapilo, že tam je gufero a ta hřídel se tam jebe. Tak sem se vyděsil, aby to gufero nešlo brzy do kopru a nebo nebylo něco v háji
Brouk 1963, 1.2

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 882
Registrován: 01 pro 2010

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod evinsen » 30 pro 2018

ta hřídel je dělená,jediný ložisko co má je ve šroubu setrvačníku

ok1vkt
Příspěvky: 138
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod ok1vkt » 30 pro 2018

Tak jste mne uklidnili :wink:
Ja uz se lekl že budu pitvat ještě i prevodovku.
Mimochodem koukal jsem na videa jak vyndavaji to gufero nejakym cepem a jde to pěkně blbě. Ja myslel že ho vytáhnu šroubovákem. Tak sem zvědav jak to půjde.

Teď zrovna cumim na topniky, že mam zarezly klapky. Zkusil jsem to prolejt olejem zda to zitra rozhybu. Koukal jsem že jediný řešení je koupit celej novej topník a to neni moc levný :(
Brouk 1963, 1.2

lope
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 927
Registrován: 08 zář 2009

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod lope » 30 pro 2018

Na povolování zarezlých věcí jsou spec. oleje ve spreji. Já používám Caramba rasant, kterým jsem zatím povolil všechno, i když to někdy trvá pár dní (nastříkat, nechat přes noc, zverglovat, znova nastříkat...) Jestli máš zanesený chladič, tak je možná k.o. gumové těsnění kolem motoru v karosérii, pak to určitě vyměň, jinak sahara nasává prach ze silnice. Gufero v převodovce bych neměnil, pokud neteče. Na motoru preventivně jo, protože nevíš, jestli je dobrý.

Křemílek
Příspěvky: 110
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod Křemílek » 30 pro 2018

Při vyndavání gufera mrkve hlavně pozor na kluznou plochu na hřídeli, ať jí nepoškodíš.

ok1vkt
Příspěvky: 138
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod ok1vkt » 31 pro 2018

Tak jsem se trochu činil. Povedlo se mi sundat orezle plechy. Zitra je odrbu a striknu barvou.
Na novém motoru jsem sundal hlavy, opravdu odpovídá spalovaci prostor cca 170mth. Válce krásné, hlava po umytí jak nová, těsnění trubiček měkké... Ventily těsnicí.... Takže paráda.
Ještě zápasím s povolením sroubu řemenice :( nedaří se, už sem ohnul i 7mm tlustej šroubovák kterym jsem zapřel remenici.
No a nedivim se, že starý motor nemá pořádně tlaky. Ještě sem ho nerozebiral, ale pohled na chladič a žebrování válců mluví za vše....
IMG_20181231_113746.jpg
IMG_20181231_113746.jpg (448.39 KiB) Zobrazeno 1028 x
IMG_20181231_113740.jpg
IMG_20181231_113740.jpg (499.89 KiB) Zobrazeno 1028 x
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 621
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod Milan NM » 31 pro 2018

Niekde strhaval a rozprasoval olej,ako to bolo vo vnutri sahary?
VW mexico
VW chrobak hybrid
Buggy Meyers Manx Style


Zpět na “Projekty”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host