Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 887
Registrován: 01 pro 2010

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod evinsen » 01 led 2019

ok1vkt píše:Mrknul jsem do těch knižek... a nasel jsem to v č.5, a to že minimum lining thicknes je 2mm. To ale asi nebude tlouštka lamely ne? :-)

Mně by i docela zajimalo, jak se nastavují ty červíky na páčkách přítlačáku. Totiž nejde mi moc do hlavy, že ta stará spojka nevypadá nejhuř, Ale tu matici na lanku spojky mám už uplně zašroubovanou směrem dopředu auta (lanko naplé na max). Takže kdyby mi začala spojka klouzat, tak už ji nemužu povolit aby neklouzala. Je to tak? Nebo to mam zamotaný?

když je spojka nová,tak jsou packy u motoru,né!? máš to pomotaný dost.

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 887
Registrován: 01 pro 2010

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod evinsen » 01 led 2019

Pětišroub píše:Delas z toho zbytecnou kovbojku.

tak nějak jsem se chtěl původně vyjádřit... :)

ok1vkt
Příspěvky: 138
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod ok1vkt » 01 led 2019

Sam píše:
ok1vkt píše:takže teoreticky obložení krát dva a plus cca dva milimetry plech.... a dostáváme se na 6mm minimum cca?
Totiž ta lamela co jsem vytáhl z krabice nevim v jakym je stavu, vypada nově, ale má cca 7,9mm

Tloustka cele lamely je na obrazku vyse co posilal Milan. Nevim co je na tom nepochopitelneho. 8.6-9.2mm.


Milan psal že je to na novejsi typy, nevim jestli je to i pro moji verzi. A to je rozměr nové lamely, nebo pouzitelnost od do?
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12083
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod Sam » 01 led 2019

ok1vkt píše:
Sam píše:
ok1vkt píše:takže teoreticky obložení krát dva a plus cca dva milimetry plech.... a dostáváme se na 6mm minimum cca?
Totiž ta lamela co jsem vytáhl z krabice nevim v jakym je stavu, vypada nově, ale má cca 7,9mm

Tloustka cele lamely je na obrazku vyse co posilal Milan. Nevim co je na tom nepochopitelneho. 8.6-9.2mm.


Milan psal že je to na novejsi typy, nevim jestli je to i pro moji verzi. A to je rozměr nové lamely, nebo pouzitelnost od do?

Ano, je to i pro tvoje auto. Jde samozřejmě o toleranci. Tvá lamela je mimo rozsah, tedy ji vyhoď nebo přenýtuj obložení.

PS: Vítejte na šesté stránce o jedné výměně motoru :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2024
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod hydraulik » 01 led 2019

A pak že to tu nežije... :lol:
Postoupil jsem do vyššího levelu....

ok1vkt
Příspěvky: 138
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod ok1vkt » 01 led 2019

".... tu matici na lanku spojky mám už uplně zašroubovanou směrem dopředu auta (lanko naplé na max). Takže kdyby mi začala spojka klouzat, tak už ji nemužu přitáhnout aby neklouzala. Je to tak? Nebo to je obráceně ?

když je spojka nová,tak jsou packy u motoru,né!? máš to pomotaný dost."

Ja mam na mysli tu hlavní páku ovládání spojky.... Takže jak tedy?
Naposledy upravil(a) ok1vkt dne 01 led 2019, celkem upraveno 1 x.
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12758
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod Herbie » 01 led 2019

Uf uf, je to nejaky tezky s tebou :)

Pouzivej selsky rozum.
Lano spojky nesmi byt natazeno na doraz !
Je prece zrejme ze spojka se uvolnuje zatazenim za lano. Tim padem je logicke ze kdyz budu lano vice napinat (utahovat stelovaci matici) tak zacne spojka prokluzovat.

Na packy pritlacneho talire vubec nesahej, nech je tak jak jsou, s nicim na pritlacaku nehybej
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12083
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod Sam » 01 led 2019

matice zašroubovaná na max znamená že máš sešlápnutou spojku. Pokud chceš aby ti spojka neklouzala, musíš matici naopak povolit.
He, tak Herbie mne předběhl.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12758
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod Herbie » 01 led 2019

Nekde to tu urcite jiz bylo popsano, kazdopadne plati ze pedal spojky by mel mit cca 2cm (sveho chodu) vuli nez zacne spojka klast odpor.

Takze se oblokem vracime k tomu ze lano neni napnuto nadoraz.
V klidovem stavu tedy lozisko neni pevne pritisknuto k pritlacaku.

Pred montazi motoru do auta se spojkove lano uvolni, a az kdyz je vse sesazeno utazeno smontovano tak se teprve pust do nastaveni napnuti spojkoveho lana.
... a vůbec !

ok1vkt
Příspěvky: 138
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod ok1vkt » 01 led 2019

Jasný děkuji....
Se mnou to není tak těžký, jen jste mi zblbli hlavu tou lamelou.
Vule na lanku atd jasný...

Ja spíš řeším opotřebení lamely v závislosti na tom lanku.
Tudíž jak si psal, pokud bude spojka prokluzovat, poté lanko povoluješ aby mělo větší vůli ... To je bez debat.
A ted se dostanu k tomu co mi blbne hlavu.
Pokud se bude lamela časem opotrebovavat, tudíž mi začne spojka klouzat, potom to lanko opět musím povolit. Je to tak?

Tak jak je tim padem možné že mám lanko utažené a tloušťku lamely mám sjetou pod limitem co zde byl napsán.... Utažené lanko by měla být "nová lamela" a ne sjetá! To je to co mi blbne hlavu
Naposledy upravil(a) ok1vkt dne 01 led 2019, celkem upraveno 1 x.
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 622
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod Milan NM » 01 led 2019

Presne naopak, pri opotrebeni utahujes
Naposledy upravil(a) Milan NM dne 01 led 2019, celkem upraveno 1 x.
VW mexico
VW chrobak hybrid
Buggy Meyers Manx Style

ok1vkt
Příspěvky: 138
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod ok1vkt » 01 led 2019

Milan NM píše:Presne naopak

Pak nemam být zblblej :roll:
Jakto naopak? Tak jak to psal Herbie mi to dává smysl
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 622
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod Milan NM » 01 led 2019

Pri opotrebeni sa ti vzdaluje kruzok pritlacaku od loziska,cize aby ti zaberala spojka od 2cm chodu pedala musis pritiahnut.
Pokial sa opotrebi spojkova lamela na pripustnu hrubku,nezacne smykat,len zaberat na pedale hlboko.Mozu skrkat rychlosti,alebo nezaradis.
Naposledy upravil(a) Milan NM dne 01 led 2019, celkem upraveno 1 x.
VW mexico
VW chrobak hybrid
Buggy Meyers Manx Style

ok1vkt
Příspěvky: 138
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod ok1vkt » 01 led 2019

Takže by to znamenalo, že opotrebení se podle tebe začne projevovat tím, že spojka bude málo vypínat?
Co ja vim tak spojka před smrtí klouže ne?
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12758
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod Herbie » 01 led 2019

Klid, nez tu lamelu opotrebujes natolik abys musel stelovat chod pedalu znova, ta to budes mit taaaaaaakovydle fousy :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 622
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod Milan NM » 01 led 2019

Doplnil som prispevok.ale boli ste rychlejsi
VW mexico
VW chrobak hybrid
Buggy Meyers Manx Style

ok1vkt
Příspěvky: 138
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod ok1vkt » 01 led 2019

Jasný, to potom jo. Tak pokud je to tak že bude málo vypínat tak pak to vše sedí a dává mi to smysl...
Ja totiž co mam zkusenosti z normálního auta, tak tam jsem spojku dělal vždy protože klouzala. Netušil jsem že tady je to obráceně.....proto ta nejistota a nepochopení.

Jinak ja v klidu jsem, akorát zdejší společnost bych nerad pocuchal :D
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5481
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod udeeska » 01 led 2019

...často děláš spojku.... nemáš dřevěný nohy? :D
Vwase nocni sichta...

ok1vkt
Příspěvky: 138
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod ok1vkt » 01 led 2019

Nee, jen si dycky koupím nějaký dobrý auto :lol: v životě jsem dělal asi 3 spojky
Brouk 1963, 1.2

ok1vkt
Příspěvky: 138
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvekod ok1vkt » 01 led 2019

A ještě než opustíme téma spojky, jak bylo řečeno tloušťka lamely je minimálně 8,6 a 9,2mm dobrá.
Tudíž ta moje krásná lamela z krabice je fakt na vyhození i když vypadá jak nová :x
Náhodou nemeřil někdo tloušťku nové lamely? Jen pro představu.
Brouk 1963, 1.2


Zpět na “Projekty”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host