Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvek od rochuss »

Ale tak v Německu se lítá po dálnicích a po bundeskách 100km/h tak pod 10tis. je málo.A uvědom si že je tam ca 55let stará lepicí hmota plus starý ztvrdlý simering,takže dříve nebo později s tím budeš mít problémy. A kecům o generálkách či broušení čehokoliv se dost směju,protože,ventily a přetěsnění obnáší tak 40hodin práce a těsnění Reinz,simering a Loctite tipuju ca 1800kč,což je poměrně směšné.Tímto budeš mít opravdu zánovní, zajetý a seřízený motor který ti vydrží celý život.

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvek od Křemílek »

Tak simering každopádně. A zkontrolovat stav kluzný plochy na setrvačníku, případně zaleštit. Bývají přirezlé lamely.Já osobně bych blok asi nepůlil, i za tu cenu, že to bude prolínat. Řeší se tu dobová korektnost vzduchovýho filtru, ne to , že kopyta skladují motor bez filtru s nezakrytým sáním. To bys koukal, co se pak dá ve válcích všechno najít. Ventily, ktere byly otevřené, taky nevypadají nejlíp. Takže lehce přebrousit. Nebo doufat, ze se to zaklepe. Válce, pisty a kroužky bývají obvykle v pohodě . Ale taky nemusí být. I přes to je industrie to nejlepší možné řešení.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvek od Herbie »

mám z toho takový dojem že jste zbytečně hysteričtí :)
... a vůbec !

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvek od rochuss »

U požárních stříkaček se měl motor pravidelně měsíčně či týdně zkoušet a nechat pár minut v provozu, plus o tom udėlat zápis v knize.Taky bylo občas cvičení či fakt hořelo.Co víc si může broukař přát.Až v poslední době se stříkačky s 34ps vw motory v Německu vyřazují a nahrazují je myslím modernější Fiaty.To jsou info od správce jedné německé požární výzbrojny.A jednou už ani tyto motory nebudou.

ok1vkt
Příspěvky: 139
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvek od ok1vkt »

Docela mne láká podivat se na spojku a vymebjt to gufero pod setrvákem. Jen mám obavu to rozebrat. Nevim přesně postup jak dolů se spojkou. Je potřeba ji pak nějak serizovat pri montáži zpět? Třeba ty 3 packy a nějaké vycentrování? Nebo to vše padne samo?
Jo a jak si zajištujete klikovku v domácích podmínkách?
Děkuji
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvek od Herbie »

pořiď sobě tento přípravek
http://www.broukservis.cz/dilenske-nast ... 2v-i26624/

případně se můžeš inspirovat zde
viewtopic.php?f=14&t=5985
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvek od Herbie »

pro správné usazení spojkové lamely použij tento přípravek (nebo si ho vyrob)
http://www.broukservis.cz/dilenske-nast ... 03-i25754/

netřeba očekávat nějaké významné komplikace
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvek od Herbie »

... a vůbec !

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvek od rochuss »

Simering vyměň určitě. Mě stačil vždy nejlépe ořech z velké goly(trochu lízlej na soustruhu) a 1m dlouhá trubka na povolení.Druhý člověk mi setrvák bloknul velikým šroubovákem a vždy v pohodě.Při montáži to samé.Vše jsem si označil a simering i dno setrváku potřel lepidlem.Na centrování si od někoho půjč starou mrkev z převodovky,nic nekupuj jsou to vyhozené peníze.Jinak už se mi třeba stalo,že na spáře za setrvákem rosil olej a během chvíle prokluzovala spojka a stejně jsem karterý přetěsňoval.Takže industráky zásadně přetěsňuji.

ok1vkt
Příspěvky: 139
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvek od ok1vkt »

Uz sem objednalbsadu těsnění, půjdu do toho. Ještě uvažuji nad výměnou ventilovych sedel kvůli olovu a delší životnosti. Docela váhám jestli to má cenu investovat. Ale asi ano, ať se k tomu ideálně nevracím.

Jinak mimo mísu trochu. Brousil někdo už číslo na motkru? Aby to bylo nějak do ztracena?
Brouk 1963, 1.2

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvek od Křemílek »

Výměna sedel zcela jistě ne.

ok1vkt
Příspěvky: 139
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvek od ok1vkt »

Křemílek píše:Výměna sedel zcela jistě ne.
A kvůli čemu? Jen kvůli financím nebo i nějaký technický problém?
Brouk 1963, 1.2

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvek od Křemílek »

Zbytečné a technicky náročné.

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvek od Milan NM »

Najdi si vlakno Aky benzin a tam to John pise.Mozes pouzivat aj bezolovnaty benzim bez vymeny sediel.
Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Naposledy upravil(a) Milan NM dne 29 pro 2018, celkem upraveno 1 x.

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvek od rochuss »

Taky bych se do toho nehrabal,special jde ještě koupit nebo se dá Pb příměs.Vždyť ten motor byl na to vyroben.A ty sedla a ventily jsou prakticky nové a určitě to tam krásně sedí jak má.

ok1vkt
Příspěvky: 139
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvek od ok1vkt »

Tak můžu říct že special jsem v okolí nikde už roky neviděl. Jinak příměs Pb dávám a natural. Nechce se mi věřit tomu, že by to bez újmy mohlo jezdit na samotný natural....? Na to to přece tenkrát konstruovány nebylo
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 488
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvek od VWenca »

Všechny motory VW vzduchem chlazené od roku 1967 mají tvrdá sedla sacích ventilů a jsou schopné jezdit bez problémů na bezolovnatý benzín.

ok1vkt
Příspěvky: 139
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvek od ok1vkt »

Jo, ale prumyslák z roku 1962 to nebude :wink:
Uvidíme no co mi řekne až uvidí ty sedla.... Odhad je prej cca 5tkč za předělání sedel. Je mi jasné že to neprojezdim aby se to vrátilo na Pb aditivu. Jen nemám úplně důvěru v ty Pb aditiva, precejen s olovem to nemá dnes nic společného....
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 488
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvek od VWenca »

ok1vkt píše:Jo, ale prumyslák z roku 1962 to nebude :wink:
Jestli je ten industrie motor opravdu z roku 62, tak bezolovo samotné ne.

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie

Příspěvek od rochuss »

Nevím kolik ti je let a kolik km najezdíš ročně, ale myslím,že ten motor neojedeš ty ani následující majitel.Můj známý koupil brouka po egyptském studentovi, kterej s jedním motorem (typická 1,2/34ps) najel 350t.km a on s ním najel ještě dalších 350t.km.Myslím,že taková čísla ti ani vzdáleně nehrozí! :D

Odpovědět