Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Zkrátka tam jen přestroj periferie ze svého motoru, Výfuk nebudeš na toto topení moct použít ani kdyby měl správně vývody. Při tom zkontroluj stav rozdělovače (vyčistit, namazat..) a karburátoru (vyčvachtání), protože zrovna tyhle dva opotřebené díly se na chování motoru výrazně podepisují. Dynamo by mělo mít alespoň 180W. Sání ti bude pasovat, zkontroluj průchodnost předehřevu.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Rozdelovac a karburator jsem už prověřil dřív....
Tak dnešní den sem strávil rozebiranim. Hlavni problem byl u výfuku, kde jsem musel vyndat štefty abych ho dostal ven.
Přikládám fotky
Tak dnešní den sem strávil rozebiranim. Hlavni problem byl u výfuku, kde jsem musel vyndat štefty abych ho dostal ven.
Přikládám fotky
Brouk 1963, 1.2
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
A měl bych rovnou dotaz k dynamu. Sundal jsem z průmyslového tento typ dynama.... Myslim že je stejný jako original brouk? 180w 6V
Brouk 1963, 1.2
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Jasne, plne dostacujici. 180W bylo v roce 61-62 seriove montovano.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Ještě jeden drobný tip, při výměně motoru se nedoporučuje používat chladič ze starého opotřebeného motoru např při výměně chlazení za tip "psí bouda" protože je plný drobných nečistot a malých špón, které "nový" motor zaplaví a způsobí předčasné opotřebení ložisek motoru.
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Popravdě chladič oleje jsem prendavat ani nechtěl. Leda by byl v mem případě ten chladič větší, potom bych jej pořádně výplach a přehodil. Netusim vubec co mam v mém původním motoru
Brouk 1963, 1.2
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
když už si tak pěkně hraješ, tak si ještě přetěsni trubičky pod makovicema, většinou začnou rádi blejt, krátce po motorumontagi..
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Tvůj motor víceméně vzhledově odpovídá ročníku auta. Shodou okolností mám stejný. U mě taky už měl topení s výměníky (hadicemi), ale ohřátý vzduch sání se ještě bral z těch výměníků, takže tenká hadice vedla dopředu. Tohle řešení velmi brzy opustili a přemístili odběr dozadu za válce. Každopádně chladič budeš mít stejný jako na novém motoru a není důvod ho přendavat. K novýmu motoru se chovej jako k novýmu, takže zezačátku často měň olej (max. po 500 km) a po nějakém tom záběhu každých 2500-3000 km.ok1vkt píše:Popravdě chladič oleje jsem prendavat ani nechtěl. Leda by byl v mem případě ten chladič větší, potom bych jej pořádně výplach a přehodil. Netusim vubec co mam v mém původním motoru
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Tak jestli měl motor natočeno 160mh tak je to jako kdyby měl najeto nějakých 12-15tisíc km(a kdoví jestli to počítadlo někdo neodtočil).Takže ten motor není v žádném zábėhu,ale je už dávno zajetý.Po výměně oleje uvidíš jak bude dlouho krásně čistý nebo naopak brzy černý.Zažil jsem u industry motorů obojí.
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
V kazdom pripade by som vyskusal dotiahnutie hlav a nastavit vole na ventiloch.Ale to sa da aj po pretesneni trubiek co pise Samba.Aj vypusteny olej nieco napovie,teda ak nebol vymeneny pred predajom.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Rozhodně sundat hlavy a podívat se na válce, písty, kroužky a ventily. Přetěsnit, zalepit. Stejně to časem poteče. I tak je industrie zdaleka nejlepsí řešení.
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Ano,nejlepší je ho i rozpůlit a přetěsnit vše.Koupit kvalitní německou sadu těsnění Reinz plus simering a kvalitní modrý Loctite,případně jinou hmotu(dle vkusu každého broukosoudruha,že) a myslím,že za tvého života už s tím žádný problém mít nebudes .
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
...a nezapomeňte přebrousit taky kliku...
Vwase nocni sichta...
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
udeeska píše:...a nezapomeňte přebrousit taky kliku...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Asi tak no.... to už bych mohl rovnou generalkovat ten co vytáhnu možná na to časem i dojde. Do zásoby
Brouk 1963, 1.2
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Byly doby, kdy jsem říkal nic zbytečně nerozebírat, je to nový. Teď to vidím jinak.
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Já bych to viděl spíš na 8000 km (průměrná rychlost 50 km/h), i když je to taky otázka počtu studených startů. Motor je zajetý při konstantních otáčkách, což provozu v autě neodpovídá a opotřebení je jiné. Extrémní případ je schod ve válci, kde by při vytočení nad trvalé otáčky na něj kroužky narážely, ale to nebude ten případ.rochuss píše:Tak jestli měl motor natočeno 160mh tak je to jako kdyby měl najeto nějakých 12-15tisíc km(a kdoví jestli to počítadlo někdo neodtočil).Takže ten motor není v žádném zábėhu,ale je už dávno zajetý.Po výměně oleje uvidíš jak bude dlouho krásně čistý nebo naopak brzy černý.Zažil jsem u industry motorů obojí.
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Přesně tak, k těm km se priklanim k 8tkm. Ji ak olej meneny nebyl, je mírně černý, ale to bych nevidel jako problem. Při pohledu na hlavy a vahadla je vidět že mktor je čistý bez karbonu, takže hodiny budou asi sedět. Bohužel jak píšeš, to byly vše provozy s nízkou teplotou a na krátkou dobu (předpokladám u čerpadla).
Jinak hlavy jsem nesundaval, ale pri pohledu dirkou pro svicku není ani píst nijak nadměrně černý. Pri vypouštění oleje dám magnet a budu sledovat zda není moc šupin. Ventilove vůle seřídim každopádně, samozřejmě i zapalovani jelikoz ho budu prohazovat. Jen si nejsem u ventilovych vůli.... Nekde se uvádí 0,15 a někde 0,2 a 0,3mm výfuk. U toho prumysláku už nevim vůbec
Jinak hlavy jsem nesundaval, ale pri pohledu dirkou pro svicku není ani píst nijak nadměrně černý. Pri vypouštění oleje dám magnet a budu sledovat zda není moc šupin. Ventilove vůle seřídim každopádně, samozřejmě i zapalovani jelikoz ho budu prohazovat. Jen si nejsem u ventilovych vůli.... Nekde se uvádí 0,15 a někde 0,2 a 0,3mm výfuk. U toho prumysláku už nevim vůbec
Brouk 1963, 1.2
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Vyfot vnitrek hlavy-vahadla.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Jsou tady nahořePětišroub píše:Vyfot vnitrek hlavy-vahadla.
Brouk 1963, 1.2