P912/1965
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15922
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: P912/1965
Vběhl mi do dílny šotek a schoval mi jeden šroub vahadel.
M10, délka 45mm, pevnostní, ale hlavu má jen na 15mm klíč.
Nemáte někdo takovýto šroub ? Nebo kde koupit M10 na tento menší klíč ?
M10, délka 45mm, pevnostní, ale hlavu má jen na 15mm klíč.
Nemáte někdo takovýto šroub ? Nebo kde koupit M10 na tento menší klíč ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: P912/1965
a co šrouby na víka ložiska zadního kola IRS, tuším také M10 45mm na 15-ku:
Ty se dají normálně koupit, ale pevnost jen 8.8
Ty se dají normálně koupit, ale pevnost jen 8.8
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15922
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: P912/1965
Pevnost 8.8 stačí.
Aha, zajímavý detail. V tom případě sháním jeden šroub značky Kamax na IRS
Starší, ale to si už opravdu vymýšlím
Aha, zajímavý detail. V tom případě sháním jeden šroub značky Kamax na IRS
Starší, ale to si už opravdu vymýšlím

May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15922
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: P912/1965
Už to pomalu roste.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: P912/1965
to co roste zatím byt také velice impozantní..
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15922
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: P912/1965
Ten má čas. Stejný motor ale v detailech vlastně jiný.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15922
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: P912/1965
Tak další dílek do skládačky, výfuk Leistritz. Někdo zřejmě tunil a vyhodil tento, ne zcela zničený originál tlumič. Na tutu příležitost jsem čekal.
Mám rád sérii a sériový zvuk.

May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 348
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: P912/1965
Hezký úlovek...
Popravdě řečeno, zajímal by mne tvé vysvětlení co znamená „ne zcela zničený“, jelikož tento kousek vypadá snad lépe, než to, co koupíš jako zcela nové. Kupoval jsem před nějakým tím rokem tlumič na T3 a to, co dorazilo bylo v horším stavu než to, co je na fotkách. Prodavač to samozřejmě posílal zpátky a ani mi ho nechtěl ukazovat, ale toto proti tomu vypadá jako vyloženě voňafka. Ten tlumič je v nálezovém stavu? Nevypadá, že bys ho opravoval...
Popravdě řečeno, zajímal by mne tvé vysvětlení co znamená „ne zcela zničený“, jelikož tento kousek vypadá snad lépe, než to, co koupíš jako zcela nové. Kupoval jsem před nějakým tím rokem tlumič na T3 a to, co dorazilo bylo v horším stavu než to, co je na fotkách. Prodavač to samozřejmě posílal zpátky a ani mi ho nechtěl ukazovat, ale toto proti tomu vypadá jako vyloženě voňafka. Ten tlumič je v nálezovém stavu? Nevypadá, že bys ho opravoval...
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15922
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: P912/1965
Jasné, je to moc pěkný kousek. Není to NOS ale zase není tak zmaštěný a dobitý jako jiné použité tlumiče. Je jen opískovaný a natřený, nebude se vařit a krom koncovek tam není nic dodělávané. Má i originál azbestovou uteplivku. Oproti replikám je zlatý. Barvu na něm nechám, poladím jen ty koncovky a půjde na motor. Takto jsem ho už koupil.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15922
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: P912/1965
Pokračování příběhu pro páteční líné odpoledne.
https://www.samsgarage.org/projects/por ... r-skladani
https://www.samsgarage.org/projects/por ... r-skladani
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2845
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: P912/1965
Nádhera!!!!Sam píše: ↑13 čer 2025Pokračování příběhu pro páteční líné odpoledne.
https://www.samsgarage.org/projects/por ... r-skladani
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: P912/1965
Krása střidá nádheru!
Zvídavý dotaz: Proč VW používalo na bloky magnézium a Porsche hliník? Magnézium bylo levnější nebo je hliník lehčí?

Zvídavý dotaz: Proč VW používalo na bloky magnézium a Porsche hliník? Magnézium bylo levnější nebo je hliník lehčí?
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15922
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: P912/1965
Ono tedy i VW používalo hliník ale jen krátkou dobu po válce. I tyto bloky jsou nezdravě zdravé na klice.
Magnésium je výrazně lehčí, jsou to vyšší jednotky kg na jeden blok. Hlavním důvodem ale bylo dle mého snazší obrábění. Zmiňuje se o tom vw literatura. Pak už jsou jen nevýhody. Ale jsou to nevýhody z pohledu 50+ let.
Magnésium je výrazně lehčí, jsou to vyšší jednotky kg na jeden blok. Hlavním důvodem ale bylo dle mého snazší obrábění. Zmiňuje se o tom vw literatura. Pak už jsou jen nevýhody. Ale jsou to nevýhody z pohledu 50+ let.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: P912/1965
911 série F a G s obsahem 2,0, 2,2, 2,4 a 2,7 měla taky bloky z magnézia a dokonce se dají jako nové zase koupit.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15922
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: P912/1965
Předběhnu krapet v čase. Hlavně to složit zpět. Zlatá fitinka nebo 26VFI.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: P912/1965
já když to vidím, tak jsem si vzpomněl na tohle:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15922
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: P912/1965
Kapačky necháme jiným ekšpertům. Dnes něco letního skládání.
Už to vypadá jako motor, detaily zde https://www.samsgarage.org/projects/por ... skladani-2

Už to vypadá jako motor, detaily zde https://www.samsgarage.org/projects/por ... skladani-2
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912