P912/1965
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15198
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
P912/1965
Sice projekt brezel 48 má ještě daleko do finále ale je třeba mít nějaký dlouhodobější plán. Děti pomalu odrůstají a tak pomalu zraje čas na nějaké to dvoumístné auto čistě pro zábavu. Porsche 912 se začalo vyrábět v dubnu roku 1965 a bylo reakcí na poměrně drahý model 911 který se uvedl na trh v roce 64. Šestiválec se nahradil vzduchem chlazeným čtyřválcem z posledních 356, dřevěný volant byl nahrazen plastovým a očesaly se doplňky v interiéru.
Toto auto jsem měl v hledáčku již delší dobu ale ne a ne najít ten správný kus s potenciálem. Buď bylo x krát lakované, mělo sterilní interiér v nové kůži neby bylo zalaminované a posvařované až to nebylo pěkné. A nebo bylo jednoduše moc mladé. Až v létě se objevila tato ošklivka které jsem hned propadl.
Vůz má číslo karosérie #1404, vyrobené v červenci/65. Jde tedy o první sérii vozů ještě s lakovanou palubovkou a starou nápravou. Od čísla +-#1500 byla již palubka v kožence a došlo k drobným modifikacím na podvozku a karosérii. Odstín modré barvy, známý z Porsche 356, není u 912 obvyklý, ale na žádost výrobce bylo možné v tomto odstínu vůz dodat. Lak je místy poškozený, sem tam nějaká ta koroze, jde však o původní odstín a krom jednoho malého místa není auto nikde opravované. To samé interiér v šedé kůži který se zachoval v poměrně slušném stavu a půjde zachránit. Auto má původní pětistupňovou manuální převodovku a původní motor včetně karburátorů a filtrů. V roce 1965 se ještě P912 neexportovaly do Států a tak tento vůz byl prodán v Evropě aby byl o rok později soukromě dovezen do USA. Zde přečkal padesát let aby se vypravil opět na cestu zpět přes oceán do Evropy kde ho měla čekat kompletní renovace, nové chromy, lak i interiér. Jak to ale nakonec dopadne se teprve uvidí.
Lakovaná palubka
Původní nastrojený motor
Fuchsy by mu možná slušely ale na tento rok patří jen a pouze plecháče.
Toto auto jsem měl v hledáčku již delší dobu ale ne a ne najít ten správný kus s potenciálem. Buď bylo x krát lakované, mělo sterilní interiér v nové kůži neby bylo zalaminované a posvařované až to nebylo pěkné. A nebo bylo jednoduše moc mladé. Až v létě se objevila tato ošklivka které jsem hned propadl.
Vůz má číslo karosérie #1404, vyrobené v červenci/65. Jde tedy o první sérii vozů ještě s lakovanou palubovkou a starou nápravou. Od čísla +-#1500 byla již palubka v kožence a došlo k drobným modifikacím na podvozku a karosérii. Odstín modré barvy, známý z Porsche 356, není u 912 obvyklý, ale na žádost výrobce bylo možné v tomto odstínu vůz dodat. Lak je místy poškozený, sem tam nějaká ta koroze, jde však o původní odstín a krom jednoho malého místa není auto nikde opravované. To samé interiér v šedé kůži který se zachoval v poměrně slušném stavu a půjde zachránit. Auto má původní pětistupňovou manuální převodovku a původní motor včetně karburátorů a filtrů. V roce 1965 se ještě P912 neexportovaly do Států a tak tento vůz byl prodán v Evropě aby byl o rok později soukromě dovezen do USA. Zde přečkal padesát let aby se vypravil opět na cestu zpět přes oceán do Evropy kde ho měla čekat kompletní renovace, nové chromy, lak i interiér. Jak to ale nakonec dopadne se teprve uvidí.
Lakovaná palubka
Původní nastrojený motor
Fuchsy by mu možná slušely ale na tento rok patří jen a pouze plecháče.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- VWenca
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 488
- Registrován: 19 bře 2005
- Bydliště: Lounsko
Re: P912/1965
Veliká paráda a splněný sen. Veliká gratulace.
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2496
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: P912/1965
Helemese a je to venku! Tyjo tak gratuluju ke splneni nejen tveho, ale i meho snu!
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: P912/1965
Bomba .. sice plevelný věkem ale jinak zajimavej model , doufám že patinka zůstane ..
jdeme frflat na flat ...
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: P912/1965
Kobukom dole veduci ... na paradu.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: P912/1965
nádhera, další cíl splněn, gratulace velká
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: P912/1965
.....a motor točí, vrčí...svezl jsi se?
....leze to z Vás jak z chlupaté deky
....leze to z Vás jak z chlupaté deky
Vwase nocni sichta...
Re: P912/1965
Výbrorne, nemá mať 3 budíky?
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15198
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: P912/1965
Zrejme ano. Rok 65 byl pomerne divoky a tak jsou zminky i o peti nebo i ctyrech budicich primo od Porsche (hodiny vpravo).Zde to ale bude dodelavane pozdeji. Varit to nebudu, spis poshanim ty prave budicky.
Na jizdu to opravdu neni, Romane. Je to plnohodnotny projekt se vsim vsudy a tedy i vcetne kbeliku rzi ktera se z toho vysype. Ceka mne komplet nova podlaha, zbytek se posolicha. Vypada to hrozive ale nebude to horsi jak prace na brezelovi ze Svedska.
Na jizdu to opravdu neni, Romane. Je to plnohodnotny projekt se vsim vsudy a tedy i vcetne kbeliku rzi ktera se z toho vysype. Ceka mne komplet nova podlaha, zbytek se posolicha. Vypada to hrozive ale nebude to horsi jak prace na brezelovi ze Svedska.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: P912/1965
Sam má asi strach že by se mohl výhledově nudit tak si nastosoval zábavu na 5let dopředu.. takovyhle hračky jsou ok
jdeme frflat na flat ...
Re: P912/1965
jo, auto je to krásný, to jo. gratuluju.
VW Brouk 1971 1.3L, pastel white/dogtooth blue
https://tosvobuba.wordpress.com
https://tosvobuba.wordpress.com
Re: P912/1965
Gratulace Same. Pamatuji, jak jsi mi před mnoha lety říkal, že pokud budeš někdy chtít 912, tak modrou.
A je to tady. Mám s Tebou a z tebe velkou radost. Je v rukách nejpovolanějších. O tom není pochyb.
elvis
A je to tady. Mám s Tebou a z tebe velkou radost. Je v rukách nejpovolanějších. O tom není pochyb.
elvis
... do killa !
Re: P912/1965
Same, pripominas mi meho dobreho kamarada ... kdyz se vsichni zenili, on prisel s prvnim potomkem, samozrejme nemanzelskym ... kdyz vsichni staveli dum, on stavel plachetnici ... kdyz vsichni zacali investovat do podilovych fondu, on si poridil vcely a medomet ... takze respekt, pane vintage patologu. Ve chvili, kdy vetsina (vcetne me) hromadne prestoupila na tzv. vyssi level a poridila sobe a dusici se rodine obytnou dodavku, tak nam "nastavujes zrcadlo" . Tesim se na reportaz ze zprovozneni. Zdravi Tom K.
PS: Nez se muj sen o P912 vlivem nehorazne stoupajicich cen rozplynul, zakoupil jsem sobe pres Amazon dve knihy: 1) Porsche 912 Workshop Manual 1965-1968 by Floyd Clymer a 2) Porsche 912 Limited Edition Extra 1965-1976: Road Test Book by Brooklands Books Ltd. Pokud mas zajem, rad je bez zisku prenecham. Obe jsou ve stavu 1A. Pripadne se ozvi pres SZ.
PS: Nez se muj sen o P912 vlivem nehorazne stoupajicich cen rozplynul, zakoupil jsem sobe pres Amazon dve knihy: 1) Porsche 912 Workshop Manual 1965-1968 by Floyd Clymer a 2) Porsche 912 Limited Edition Extra 1965-1976: Road Test Book by Brooklands Books Ltd. Pokud mas zajem, rad je bez zisku prenecham. Obe jsou ve stavu 1A. Pripadne se ozvi pres SZ.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15198
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: P912/1965
Ještě raději mám Irish green ale jeden si nemůže vybírat. Vždy je to kompromis mnoha faktorů. Doma už to moc nekomentují, vědí že kdybych dovezl pojízdné auto, že bych ho stejně rozebral, tak zde mám o něco ulehčenou práci a rozhodování. No a hlavně je zase co na Mannheimu shánět. Začne to dílenskou příručkou a katalogem dílů.
PS: Dnes jsem v kaslíku našel tuhle pěknou věc. Jen nevím jestli mi to na celé auto bude stačit
PS: Dnes jsem v kaslíku našel tuhle pěknou věc. Jen nevím jestli mi to na celé auto bude stačit
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: P912/1965
to ti stačí tak na zmodralý rty až tam budeš kolem toho v mrazu poskakovat
jdeme frflat na flat ...
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: P912/1965
Safra to je hezký erko ....se nevěděl že si na škodovky.
A fuchsy dej na preclika hned jak ho snížíš
A fuchsy dej na preclika hned jak ho snížíš
Re: P912/1965
jsem se dneska u Sama stavil a trochu mu při té příležitosti poslintal kapotu Tak snad mu tam do rána nevyrezne díra.
Každopádně je to parádní kousek
Každopádně je to parádní kousek
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: P912/1965
Paráda moc pěkné