Stránka 1 z 1

1966 let starý děda na přechodu..

Napsal: 05 črc 2017
od saulik
Brouk je stále v inzerci ale rozhodl jsem se ho sem dát jako moje auto jelikož jsou vyřízeny všecky úřední náležitosti. Ano, je to můj první prouk a po několika dnech prolízání a píchání šroubovákem se docela divím že až na 2 místa v podlaze nešel skrrz. Pár detailů tam nesedí a věci jako třeba že má každý blatník jiný tvar jsem při prvotním nadšení neviděl. ( ano četl jsem návod jak koupit brouka ale nevydržel v klidu ) :lol: Podle prvotního prolízání je zřejmý že auto už někdo někdy celkem dobře dělal. Nic strašnýho pořád jsem s tím spokojenej.. cena byla rozdílná než v inzerátu ovšem dnes bych zkusil tahat ještě níž. Ale tak to je, k jiným věcem jsem přišel skoro zadarmo k broukovi ne.. Každopádně mám ho rád a detaily se doladí. V nejbližší době pro klid či neklid duše chci zajet za někým kdo mi zkontroluje motor atd.. Pak mám v plánu nějakej rok provozovat jak je a mezi tím se důkladně seznámit a zvážit další kroky.
Teď nás čeká technická, udělat pořádek v elektroinstalaci, zajet někam na jamu a vyměnit olej v převodovce, poléčit díru v podlaze, léčit odloupaný lak..
IMG_20170627_183919.jpg
IMG_20170624_161108.jpg
IMG_20170618_180359.jpg

Re: 1966 let starý děda na přechodu..

Napsal: 05 črc 2017
od Kauly
Gratuluji , ať slouží ... jinak pěkná kombinace , brouk + MX-5 NAčko , taky tvoje ? A kdepak je focená ta první fotka ?

Re: 1966 let starý děda na přechodu..

Napsal: 05 črc 2017
od saulik
Děkuju, MX-5 je kamaráda. Byl pro ni skoro na stejném místě jak já pro brouka :)
Místo z fotky se jmenuje Stará huť u Adamova

Re: 1966 let starý děda na přechodu..

Napsal: 05 črc 2017
od beetle66
NÁčko je v dobré společnosti, gratuluji ke koupi pěkného přechoďáka, pro mě nejzajímavější model brouka, se zájmem budu sledovat další počínání.

Re: 1966 let starý děda na přechodu..

Napsal: 05 črc 2017
od lobovsky
Paráda, gratulujem. Je to fešák.

Re: 1966 let starý děda na přechodu..

Napsal: 05 črc 2017
od saulik
A teď pár dotazů ještě ke zkušenějsím:
Výstražná světla čili blikat všema blinkrama naráz by měl brouk umět? Nebo to neumí od výroby a mám být v klidu na technické? Sice jedu za kamošem ale vždycky říkají hlavně aby to blikalo svítilo a brzdilo..
Když se dle papíru co mám brouk narodil 8.7.1966 měl by mít na nárazníkách "věšáky" ? v blatníku a v čele mám díry na držáky/podpěry.. vše jsem k tomu dostal stačí jen namontovat. Co jsem hledal někdo to má někdo ne, i na sambě se to různí..
Někdy někdo zalepil výklenek pro nádobky.. když jsem to zkoumal z druhé strany základ pro výklenek tam zůstal.. okolo v podstatě nic vyvařený není.. záhada. I s tím si poradíme..
Někdy někdo zalepil výklenek pro nádobky.. když jsem to zkoumal z druhé strany základ pro výklenek tam zůstal.. okolo v podstatě nic vyvařený není.. záhada. I s tím si poradíme..
Tady už je vystříhaný klubko drátů ven a pořád je v tom bordel..
Tady už je vystříhaný klubko drátů ven a pořád je v tom bordel..
A ona díra na držák..
A ona díra na držák..

Re: 1966 let starý děda na přechodu..

Napsal: 05 črc 2017
od beetle66
saulik píše:A teď pár dotazů ještě ke zkušenějsím:
Výstražná světla čili blikat všema blinkrama naráz by měl brouk umět? Nebo to neumí od výroby a mám být v klidu na technické? Sice jedu za kamošem ale vždycky říkají hlavně aby to blikalo svítilo a brzdilo..
Když se dle papíru co mám brouk narodil 8.7.1966 měl by mít na nárazníkách "věšáky" ? v blatníku a v čele mám díry na držáky/podpěry.. vše jsem k tomu dostal stačí jen namontovat. Co jsem hledal někdo to má někdo ne, i na sambě se to různí..
Výstražný na technický mít nemusíš, je to době poplatné, většina starších brouků je nemá, "věšáky" lépe řečeno hrazdy měly především exportní a US verze, pokud máš origo přípravu pro ně, klidně bych je tam dal.

Re: 1966 let starý děda na přechodu..

Napsal: 05 črc 2017
od sevwer
Zdravím ,pošudlat a hlavně drandit :mrgreen: , ať se daří ,pěknej dědek velkookňák :D
zkoukni rozumnou příručku v jazyku ti příjemném = hodně napoví ,případně zakup oba tři prodejci tu místní skladem mají :mrgreen: ...vracím se k ní i po téměř 30ti letech ,sou věci ,který se serou jednou za 50let :lol: a ještě sem neměl tu čest to třeba dělat .....např lanko topení ,což v létě neřeším ,ale dojde na mě bída zimní ...
a STK "elektrobordel" za palubkou z kufru máme skoro všichni :mrgreen: ,je potřeba HO orig přikrýt to tou papírovou krytkou "výliskem " z druhé strany palubky dá se sehnat =koupit, nic levnýho, ale vražda to není , ty klubíčka drátů na dně "kufru"mám myrelonem + orig papír páč mi táhne na koulena přikryto =není zjevné vidět , lze originálně překrýt taktéž kartonovým orig ,nebo vystřihnout ...elektr ostřikovač na 12V, aby neubýval vzduch z rezervy nereš a jezdi ,není to sic orig ,ale když to funguje= lepčí než nic , já mám nic ,ale jezdim jen když neprší :mrgreen:
na technický jsou důležitý brzdy vč ručky , vůle řízení , a aby se zkušební technik po nastoupení do brouka nepropad do jámy :mrgreen:

Re: 1966 let starý děda na přechodu..

Napsal: 06 črc 2017
od machyss8
Pecka! další přechoďák v čr :) ať to drandí pane:)

Re: 1966 let starý děda na přechodu..

Napsal: 06 črc 2017
od hydraulik
Přechodáku není nikdy dost :) elegán....

Osobní zkušenost na STK.. 4 výstražné musí být funkční... podle slov technika

A kde máš nádobku na brzdovku.. jak to místo je zavařené ?

Re: 1966 let starý děda na přechodu..

Napsal: 07 črc 2017
od saulik
Dobrá beru si rady k srdci a budu hlavně drandit :) Za tím účelem jsem taky radši přežil ne úplně originál stav auta a koupil něco slušnýho. Aut a motorek na prácu mám v zásobě dost :mrgreen:
Příručku mám zatím jen v pdf docela obsáhlou tak to v mezičasech pročítám
Jinak nádobky brzdovky si můžeš povšimnout na fotce elektrobordelu, je pod vzpěrou kapoty no a výklenek na nádobky je zavařenej tak, že tam někdo prostě flákl plech a ovařil to.
Každopádně na auto kerý bylo 51 let více či méně v provozu a z toho mu táhne na 49 rok u nás je to hodně slušný :mrgreen:

Re: 1966 let starý děda na přechodu..

Napsal: 17 črc 2017
od roman.sbroukem
Zdravím, přechoďák 67 varovné blikače od výroby nemá. Řešit tedy nemusíš. STK není problém. Jediné co musí být navíc o proti standartu je funkční mlhovka.

Re: 1966 let starý děda na přechodu..

Napsal: 24 srp 2017
od saulik
Takže aby se neřeklo, že se nic neděje.. S broukem se příležitostně jezdí a čekal jsem než se na to podívá někdo kdo tomu rozumí.. To byl pan Vichta.
Tím přišlo slušný zklamání. Stejně jako jsem koupil prvního golfa mk2, pak mk1, první starou jawku atd i chyba v broukovi se naskytla. Trošku mi pomohlo konstatování že i tak je to hezkej základ.. hold bude víc práce.. No, na co se přišlo..
Na klice je vůle, ložisko v pravým předním kole má vůli ( vyřeším během víkendu ). ALE to nejhlavnější čeho jsem si blbec nevšiml nebo jsem si to nebyl ochotnej připustit je, že se na broukovi kdysi někdo slušně vyřádil a bohužel mám kastlu svařenou s podlahou. S tím jsem nepočítal. Podlahu jsem chtěl sice komplet udělat včetně motoru a náprav, ale do kastle jsem moc hrabat nechtěl páč jsem nechtěl z auta dělat leštěnku. To asi budu nakonec muset podstoupit ale zatím je v plánu hlavně jezdit. A to z důvodu že mám ještě rozdělanýho mk1 golfa + doufám už poslední kývačku a kdybych do toho rozdělal i brouka neměl bych nakonec hotovýho nic..
Teď je v plánu ložisko, poléčit puchýře na kastli, vyměnit držák stabilizátoru na levé straně zadní nápravy. Jezdit a hledat společnou řeč :)

Re: 1966 let starý děda na přechodu..

Napsal: 29 srp 2017
od saulik
Nemáte někdo nebo nevíte jak sehnat levý spodní držák stabilizátoru?
mám ho nějakej nemocnej pokřivenej a rád bych to vyměnil. Díky za radu :)
198.jpg