T2b Doka - skládání - detaily

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 384
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2b Doka - skládání - detaily

Příspěvek od JirkaB »

Obří skály nad Ramzovou nebo nad Lipovou Lázní.
Přílohy
2021_09_11_značení Obřé skály 026.JPG
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 384
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2b Doka - skládání - detaily

Příspěvek od JirkaB »

a tady jsou ty Obří skály
2021_09_11_značení Obřé skály 031.JPG
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 384
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2b Doka - ostřikovač

Příspěvek od JirkaB »

Dnes jsem potřeboval ostřikovat a ejhle nebyl tlak. Před obchodem jsem vytáhl pumpu, že dotlakuji a .... a výstupní hadička z nádoby propustila poslední kapky z vyteklé nádoby ostřikovače.
Je prasklá hned za vývodem, takže půjde zkrátit.
Otázka u 1973 to umím, ale 1974 jsem nikdy nedělal. Jak se dostat k ventilu ostřikovače? Pokud budu chtít měnit celou trasu, tak jak se dostat na ventil?
Nějak se děsím toho co tuším, že se musí rozebrat vše, abych se dostal pod plasty zapalování.
:?:
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 384
Registrován: 19 srp 2008

T2b Doka - benzínová hadička

Příspěvek od JirkaB »

Letos jsou Doky "očarované". Vyjeli jsme a naštěstí jsem ještě nakládali věci a pod autem kaluž. Po čuchu benzín.
Takže hledat a ....hadička mezi pumpou a rozdělovačem do karburátorů. V průchodu zadním plechem, napřed jsem myslel, že to bylo průchodem plechem, chybí průchodka....ale jak jsem ji stáhnul z opletení, tak byla popraskaná. Hadička má 4-5let a je po ní.

To snad v 30tých letech uměli lepší hadičky. Vitonky mají jen 6mm, já potřebuji 5mm. Tak snad budu mít lepší ruku. Takže bacha na hadičky.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 384
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2b Doka - palivová hadice

Příspěvek od JirkaB »

Tak jsem podle doporučení chtěl poříditi hadičku s výstelkou vitonem, ale narazil jsem na problém. VW rozměr je 5,5mm a nejmenší viton co jsem našel je 6,3mm.
Tak asi budu muset zůstat u hadiček co machrují, že E10 umí, ale skutek utek...nebo má někdo nějaký jiný tip?

Tak jsem nakonec našel i 5,5 a 5,6 https://www.gms.cz/petrotec-bio-diesel-fkm-din-73379-3e a https://www.gms.cz/petrotec-sae-30r9-codan. Není skladem, ale snad ji objednají.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 14564
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: T2b Doka - skládání - detaily

Příspěvek od Sam »

No, 4 oplety. Zas at to neni tlusty jak Liberecky parky.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 384
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2b Doka - skládání - detaily

Příspěvek od JirkaB »

Jedna je 5,5x3 jako originál, ta čistej fluorkaučuk - hrozná cena, nebo levnější sandwich 5,6x3,2.
4 oplety je asi špatný překlad - vnitřek fluorkaučuk, pak NBR pak nosná síťka PET a vnější povrch CSM co má chránit zvenku. Takže spíš 4 vrstvy. Uvidím co mi nabídnou, ale půjdu do toho.
Motor typ4 má "nevýhodu", že pumpu má pod motorem a tedy přes plech prochází již benzín pod tlakem. Netlaková část 30cm, natlakovaná cca 1,5m a začíná pod autem. A fakt krásně stříkal, 4roky nová hadička. A mohlo být po autě.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 14564
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: T2b Doka - skládání - detaily

Příspěvek od Sam »

A co to dát postaru místo do hadice do trubičky ? Jestli je to 1.5, tak je to tedy šílenost.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 384
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2b Doka - palivové vedení

Příspěvek od JirkaB »

tam je nejhorší úsek od pumpy do motorového prostoru. Hned za plechem je T-kus na karburátory, T-kus se hádá o místo s "teplým sáním" a za plechem k pumpě se musí hadička ohnout o 90°a klesnout k pumpě ve škvíře mezi zadním plechem a "kanálem" předehřátého vzduchu. Tam je hadička praktické řešení, ta jde prostrčit, ale měděnou trubku ... no to tak asi motor ven, sundat pumpu, sundat kanál teplého vzduchu, naohýbat trubičku .. v tomto je zlatej motor typ1. Tedy myslím, ten v busu nemám ...
U mně začal benzín stříkat právě v tom ohybu. Po rozříznutí ale byla hadička "zteřelá" všude. Netlaková by asi ještě nějakej rok vydržela...ohyb + tlak a už to bylo.
Těch 1,5m je až ke karburátorům, jelikož jsou dva, tak to nabíhá. Od pumpy k T-kusu je to cca 40cm, pak ke karburátorům. A těch 40m vede "labyrintem". Dostaneš se jen na nasponkování T-kusu a k nasazení na pumpu. Ale i tak je tam skoro 1,5m v tlaku a na většinu hadičky nevidíš. Za plechem, pod filtrboxem....
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 384
Registrován: 19 srp 2008

T2b Doka - skládání - plnění nádrže

Příspěvek od JirkaB »

Zdravím všechny. Po několika letech začal být cítit v zatáčkách benzín. Šmírováním sacími otvory v boku auta to vypadalo na hadici do nádrže, ale ... zaplazením k nádrži to je přechod gumové hrdlo + trubka. Odstředivá síla v zatáčkách dostala benzín až k víčku, tam v gumovém koleni vytekl a po trubce tekl k nádrži, kde teprve odkápl. Guma 6let stará a je po ní.
Takže koupit vyměnit a ...
... a v tu chvíli jsem narazil. Kovová trubka není z Doky či valníka, ale říznutý kus z busíka, je krátká a má dost jiný úhel. Gumové koleno tedy bylo pořád v presu, až hrana trubky projela ven.
Nemáte prosím někdo dobré fotky, skicu trubky nalévání benzínu do valníka či doky? Varianta 74,tedy bez dvířek. Našel jsem nějaké fotky na sambě, ale nejsem moc chytrej. Měřil jsem úhel gumového kolena, hrdla nádrže a nedává mi to smysl.... nemáte třeba i fotky z renovace?

Máte někdo venku busí nádrž? Změřil jsem dobře cca 35°?
Doka myslím má stejnou nádrž jako busíci.
Kdo dělal valníka či doku, v půdorysu je hrdlo nádrže v ose napouštěcího otvoru? U mně je vyosené, napouštěcí otvor na boku auta je víc dozadu...
Přílohy
2022_10_25_nádrž Doka 001.JPG
2022_10_25_nádrž Doka 002.JPG
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 384
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2b Doka - skládání - detaily

Příspěvek od JirkaB »

Takže posun v informacích, hrdlo co se doporučuje jako náhrada do valníků, tedy hrdlo z T3. Je úplně jiné.
Jsou tři hrdla busík, náklaďáky a T3. Ale každé má jiný úhel, tedy do T2 valníka T3 nepasuje a repliku T2 valník nikdo nedělá. Půjdu tedy cestou nové trubky na úhel T3.
T2 busík 20°
T2 pick-up 45°
T3 60°
Přílohy
filler neck.jpg
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Odpovědět