T2b Doka - skládání - detaily
Re: T2b Doka - skládání - bočnice
pomalu pokračujeme.
Bádáním na netu zjištěno, že u pantů bočnic lak na lak.... gumový špunt/doraz na boku auta našroubován, nakonec přeměřeno podle horního, kde byla díra originál, tak spodní do stejného místa, ať se o sebe opřou při sklopení. Vrtaná díra má průměr 5mm a je od spáry blíž k předku auta.
Bádáním na netu zjištěno, že u pantů bočnic lak na lak.... gumový špunt/doraz na boku auta našroubován, nakonec přeměřeno podle horního, kde byla díra originál, tak spodní do stejného místa, ať se o sebe opřou při sklopení. Vrtaná díra má průměr 5mm a je od spáry blíž k předku auta.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: T2b Doka - skládání - mřížka
namontována přední mřížka, originál mušina VW Brazil hrůza, tipuji původní DE nástroj bez údržby, takže dost dírek bylo nutné provrtat, aby byly dírkami...
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2b Doka - skládání - detaily
Pekny, s chromovanou verzi narazniku to vypada dobre. Z ktereho modelu je mas?
Vwase nocni sichta...
Re: T2b Doka - skládání - nárazník
Nárazníky přišly s autem, jsou docela anonymní - bez označení výrobce. Myslím, že jde o nerezovou repliku normálně pro T2b.
Proti originálu se mi zdají poněkud měkké, tedy poddajné. Origoš ocelák se nehnul, ale tady když jsem jej sundával pro opravu TZ, tak při přenášení se dokázal "kroutit " ve zkrutu. Zdeformovaý není, jen pruží, to mne trochu překvapilo.
Proti originálu se mi zdají poněkud měkké, tedy poddajné. Origoš ocelák se nehnul, ale tady když jsem jej sundával pro opravu TZ, tak při přenášení se dokázal "kroutit " ve zkrutu. Zdeformovaý není, jen pruží, to mne trochu překvapilo.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2b Doka - skládání - detaily
Original chromovane narazniky v dobre kondici je dnes sehnat rarita, davali se jen na nektere modely. Na valniky se nedavaly,ale to pisu jen aby jsi to vedel,nic proti originalite
Vwase nocni sichta...
Re: T2b Doka - skládání - detaily
Souhlas, Doka byla vyráběna jako dělník, ne jako mazlík, tak k čemu chromové doplňky. Nejsem si dokonce jist, zda všechny měly VW znak na čumáku, ale to je nyní spekulace. Viděl jsem několik pěkně zrenovovaných bez znaku, tak bych tipnul, že ...spekulace.
Vzadu bude mlhovka Boch, podařilo se mi koupit jetou, ale pěknou chromovanou na plechu, ne na plastu, ve předu jsou mlhovky, znak v chromu ... myslím, že to půjde
Vzadu bude mlhovka Boch, podařilo se mi koupit jetou, ale pěknou chromovanou na plechu, ne na plastu, ve předu jsou mlhovky, znak v chromu ... myslím, že to půjde
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2b Doka - skládání - detaily
Tak to je opravdu jen spekulace . Vsechny modely se dodavaly s VW znakem(velikost podle rocniho modelu) az na specialni zakazky,jako napr. pro armadu,kde by chromovany znak na kamuflaznim voze urcite vyzradil pozici,ale tez nektere velke firmy chtely mit sve firemni logo,takze se dodavalo bez znaku. V Brazilii se opet vyrabelo s lisovanym znakem po vzoru T1. Se to nekradlo a vyrobni naklady byly mensi.
Jelikoz nepises nic o historii Tveho valniku,tak je porad moznost,ze slouzil v nejake tehle podobne instituci. Nejlepe je jit pod palubni desku a osahat si zevnitr,jestli mas nejake zavarene diry,nebo hladky plech.
Ted spekuluji Ja,protoze se domnivam,ze diry na znak se vrtaly az ve finale....
Jediny asi model,ktery vysel z fabriky normalni cestou byl podle me valnik a dodavka1972/73 s elektrickym pohonem,ktere meli misto VW "E" logo.
Jelikoz nepises nic o historii Tveho valniku,tak je porad moznost,ze slouzil v nejake tehle podobne instituci. Nejlepe je jit pod palubni desku a osahat si zevnitr,jestli mas nejake zavarene diry,nebo hladky plech.
Ted spekuluji Ja,protoze se domnivam,ze diry na znak se vrtaly az ve finale....
Jediny asi model,ktery vysel z fabriky normalni cestou byl podle me valnik a dodavka1972/73 s elektrickym pohonem,ktere meli misto VW "E" logo.
Vwase nocni sichta...
Re: T2b Doka - skládání - canopy - oblouky
Dnes nasazen oblouk, trochu tvarování a on se mezi bočnice vešel. Takže nyní již mám na "podlaze" křížky, kde mají být kotevní matky. Sedí to i podle rozměrů ze Samby.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: T2b Doka - skládání - držák nádrže
Lidová moudrost praví, nechval dne před večerem. Tak dnes jsem se přesvědčil, Držák nádrže pasuje na nádrž, nikoliv na podlahu.
T1 a T2a mají jinou podlahu - než T2b. T2b má před nápravou zvednutou plochu - "stupínek". T2a podle fotky má vlnovky rovné až na doraz, takže montážní deska se vejde, do T2b musí být asi prohnutá, jelikož sedí "na kopci" a ne na podlaze. Celá zvednutá být nemůže, aby prošla nádrž.
Nemá někdo fotku "jak je prohnutá" originál?
Samba bohužel nepomáhá, jelikož náklaďáčky se do USA nevozily (tedy myslím si, že model T2b truck se nevozil)
T1 a T2a mají jinou podlahu - než T2b. T2b má před nápravou zvednutou plochu - "stupínek". T2a podle fotky má vlnovky rovné až na doraz, takže montážní deska se vejde, do T2b musí být asi prohnutá, jelikož sedí "na kopci" a ne na podlaze. Celá zvednutá být nemůže, aby prošla nádrž.
Nemá někdo fotku "jak je prohnutá" originál?
Samba bohužel nepomáhá, jelikož náklaďáčky se do USA nevozily (tedy myslím si, že model T2b truck se nevozil)
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: T2b Doka - skládání - držák nádrže
Tak se mi podařilo na webu vyhrabat "špatnou", ale alespoň nějakou fotku prohlého držáku nádrže. V té čerstvé barvě to splývá, ale prostě kopíruje podlahu s "rantlem". Jsou to fotky z DE fóra bulli.org
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: T2b Doka - skládání - canopy - varná matka
Prosím o obecnou radu.
Oblouky na korbě jsou v originále přišroubovány M8 šroubem do navařených matek pod korbou. Zde je předchůzce nenavařil a korbu již zaklopil.
V tuto chvíli existují tři možnosti:
a) matky dodatečně přivařit (asi blbě, ale půjde to, v originále se podle mne navařily a pak se teprve korba zaklopila)
b) použít nýtovací matici
c) nechat holou díru a použít normální matku s pružnou podložkou - dá se tam dostat i při nastrojeném autě a není třeba navíc kloub na ruce, i když by se hodil.
Za boudou je jednoduchý plech, na konci auta je plech a pod ním výztužný plech (dvojplech) - ilustrační foto ze Samby
Originál je verze a), nanýtovat matku je jednoduší, varianta c) není to nejblbuvzornější /koroze, opravy, údržba.../.
Co by jste volili jako nejlepší cestu pro auto? Oblouky se jednou nasadí a doufám dlouho vydrží, nebudou nahoru dolů...
Jirka
Oblouky na korbě jsou v originále přišroubovány M8 šroubem do navařených matek pod korbou. Zde je předchůzce nenavařil a korbu již zaklopil.
V tuto chvíli existují tři možnosti:
a) matky dodatečně přivařit (asi blbě, ale půjde to, v originále se podle mne navařily a pak se teprve korba zaklopila)
b) použít nýtovací matici
c) nechat holou díru a použít normální matku s pružnou podložkou - dá se tam dostat i při nastrojeném autě a není třeba navíc kloub na ruce, i když by se hodil.
Za boudou je jednoduchý plech, na konci auta je plech a pod ním výztužný plech (dvojplech) - ilustrační foto ze Samby
Originál je verze a), nanýtovat matku je jednoduší, varianta c) není to nejblbuvzornější /koroze, opravy, údržba.../.
Co by jste volili jako nejlepší cestu pro auto? Oblouky se jednou nasadí a doufám dlouho vydrží, nebudou nahoru dolů...
Jirka
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2b Doka - skládání - detaily
Valnika tu moc lidi nema,takze necekej sahodlouhe diskuse kolem toho. Sam jsi si v podstate odpovedel a to hned trikrat,tak bez nejjednodussi cestou. Veterana nestavis,takze nekoukas na originalni perfeknost,ale na valnik delnik
Vwase nocni sichta...
Re: T2b Doka - skládání - detaily
Hele, Jirko, že ty jen chceš schválit neoriginální řešení pro vlastní klid v duši? Já myslím, že by sis měl odpovědět sám, jestli chceš 100% original nebo ti postačí funkční řešení...
Já valníka mám, oblouky mám taky. Kdyby mně tam chyběly navařené matky na oblouky, tak bych tam dal normálně šroub skrz s podložkama a matkou. Nýtovací matice ve mně nebudí důvěru. Za jízdy s plachtou a při silným větru se to celý třepe jak ratlík a nevěřím, že by se ta nýtovací matice ve dvou jedničkách plechu časem nevyžmoulala a neuvolnila.
Takže tam dej šroub s matkou a nevymejšlej vyfikundace, ve finále to z venku bude vypadat stejně jako originál (avšak pouze při použití šroubu Kamax!)
Já valníka mám, oblouky mám taky. Kdyby mně tam chyběly navařené matky na oblouky, tak bych tam dal normálně šroub skrz s podložkama a matkou. Nýtovací matice ve mně nebudí důvěru. Za jízdy s plachtou a při silným větru se to celý třepe jak ratlík a nevěřím, že by se ta nýtovací matice ve dvou jedničkách plechu časem nevyžmoulala a neuvolnila.
Takže tam dej šroub s matkou a nevymejšlej vyfikundace, ve finále to z venku bude vypadat stejně jako originál (avšak pouze při použití šroubu Kamax!)
Re: T2b Doka - skládání - detaily
Ahoj, mám rád originalitu, to máš pravdu, ale dostal jsem pochybnost, že když tam matka není, že ji tam dávat nemusí být nejlepší řešení.
Nýtovací matici mi navrhoval známý, ale pocitově se mi to nelíbilo, vždyť drží jen za "rantlík" a tak mne napadlo, vždyť tam mohu nechat jen holou díru, když se tam dostanu "kdykoliv" s normální matkou.
Takže na zadku nechám jen 2x díru a bude normální matka s "tlustou" podložkou. Tam je dvojplech.
Za budkou ovšem nemám dvojplech, tak tam přemýšlím o variantě holá díra a výztuha/podložka až k druhé matce pod korbou, nebo navařená matka na U-plech a U-plech vevařen do U mezery (záda, nosník korby)..
...a nebo je to blbost, nebo tam byl originálně jednoduchý plech, jelikož za budkou je rám přišroubován i na budku a tak tam jednoduchý plech nevadí?
Tady je to spíš dotaz na funkčnost, tady to není "jen" schválení neoriginality Tady nevím, zda jednoplech je ok a jestli nechce vyztužit.
Díky
Nýtovací matici mi navrhoval známý, ale pocitově se mi to nelíbilo, vždyť drží jen za "rantlík" a tak mne napadlo, vždyť tam mohu nechat jen holou díru, když se tam dostanu "kdykoliv" s normální matkou.
Takže na zadku nechám jen 2x díru a bude normální matka s "tlustou" podložkou. Tam je dvojplech.
Za budkou ovšem nemám dvojplech, tak tam přemýšlím o variantě holá díra a výztuha/podložka až k druhé matce pod korbou, nebo navařená matka na U-plech a U-plech vevařen do U mezery (záda, nosník korby)..
...a nebo je to blbost, nebo tam byl originálně jednoduchý plech, jelikož za budkou je rám přišroubován i na budku a tak tam jednoduchý plech nevadí?
Tady je to spíš dotaz na funkčnost, tady to není "jen" schválení neoriginality Tady nevím, zda jednoplech je ok a jestli nechce vyztužit.
Díky
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2b Doka - skládání - detaily
žádný sraní s tím (pardon)
Jestli je tam matka navařená, nebo ne, vytváří jen komfort při sundávání a zastamdání. Myslím, že tam výztuha není, ale radši doma mrknu. Oblouky mají dole docela velkou plochu k roznesení, tam se ničemu nic nestane. Pokud to někde praskne, tak u vrchních šroubů do kabiny (stalo se mi). Jak se to spojí latěmi, je to dost bytelný.
Jestli je tam matka navařená, nebo ne, vytváří jen komfort při sundávání a zastamdání. Myslím, že tam výztuha není, ale radši doma mrknu. Oblouky mají dole docela velkou plochu k roznesení, tam se ničemu nic nestane. Pokud to někde praskne, tak u vrchních šroubů do kabiny (stalo se mi). Jak se to spojí latěmi, je to dost bytelný.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2b Doka - skládání - detaily
tak vpředu dole výztuhu nemám. je tam čtyřhranná matka.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Re: T2b Doka - skládání - příčka před nádrží
Děkuji všem za podporu v rozhodnutí, Prakovi za informaci jak je to u boudy. Takže vařit se nebude, díry na šrouby a normální matky s velkou podložkou a pérovkou pro nepovolení.
Korba nemá originál vlnitý plech a tak je vyztužena dřevěnými latěmi 23mm vysokými. Ty jsou přišroubovány, původní myšlenka asi byla závit v plechu a žádná matka dole, což nefunguje už před dokončením renovace. Tak jsem chtěl zespodu dát matky a jedna řada nešla dát, jelikož jeden nosník (před příčkou před nádrží je zaklopen plechovým L-kem - fotky. Tak jsem vzal šupleru a chtěl změřit hloubku, abych věděl jaký vrták, aby v krycím L-ku provrtal díru pro vpašování matky a nástrčkového klíče. Posuvku položím svisle na korbu a snažím se měřit hloubkoměrem, vnímám, že se boří do štěrku, tak si říkám, ještě že budu dělat díry, alespoň se nosník vyfouká a najednou lup... a hloubkoměr propíchl díru v krycím plechu. Vplazím se dovnitř a propíchnutou dírou teče písek jak z přesýpacích hodin...byl to"fajn" pohled.
Nu což půjde ven... Tuší někdo k čemu asi mohl být? Tlumení rezonancí příčky? Je to jediný zakrytý U-nosník korby a fungoval jako dobrá sběrna písku... na fotce je vidět i díra po šupleře..
PS: molitan je vyhozen a vracet ho nebudu, mám strach, aby nefungoval jako houba
Korba nemá originál vlnitý plech a tak je vyztužena dřevěnými latěmi 23mm vysokými. Ty jsou přišroubovány, původní myšlenka asi byla závit v plechu a žádná matka dole, což nefunguje už před dokončením renovace. Tak jsem chtěl zespodu dát matky a jedna řada nešla dát, jelikož jeden nosník (před příčkou před nádrží je zaklopen plechovým L-kem - fotky. Tak jsem vzal šupleru a chtěl změřit hloubku, abych věděl jaký vrták, aby v krycím L-ku provrtal díru pro vpašování matky a nástrčkového klíče. Posuvku položím svisle na korbu a snažím se měřit hloubkoměrem, vnímám, že se boří do štěrku, tak si říkám, ještě že budu dělat díry, alespoň se nosník vyfouká a najednou lup... a hloubkoměr propíchl díru v krycím plechu. Vplazím se dovnitř a propíchnutou dírou teče písek jak z přesýpacích hodin...byl to"fajn" pohled.
Nu což půjde ven... Tuší někdo k čemu asi mohl být? Tlumení rezonancí příčky? Je to jediný zakrytý U-nosník korby a fungoval jako dobrá sběrna písku... na fotce je vidět i díra po šupleře..
PS: molitan je vyhozen a vracet ho nebudu, mám strach, aby nefungoval jako houba
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: T2b Doka - skládání - detaily
tak krycí L-ko U profilu již je ven.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: T2b Doka - skládání - detaily
Dnes se navařily držáky nádrže, nepasovaly přesně, ale pomohlo násilí. T2b má prostě jinou podlahu. Fotky dodám.
Ale potřeboval bych poradit, rozhodnout se budu muset sám,ale uvítám konstruktivní i jiné názory...
Jak se dnes vařil držák nádrže, tak klučina co mi to vařil, koukal koukal a kouknul se do držáků heveru. Teď se klidně smějte, mně to fakt nenapadlo, no nenapadlo a přišel na nepříjemnou věc, tak kdo začal Doku opravovat, taky tady šetřil, zvenku jak nové, ale nechal uvnitř původní, prostě obalil původní novým plechem ...
...to si mi dost příčí a nyní ta žádost o místné i nemístné úvahy... jdou držáky heverů vyříznout (to vím, že ano), ale i navařit zpět tak, aby neumřel lak?
Hlavně přední, zadní jsou docela OK, ale přední na tom byly hůř, jo jsou za kolem...
Ale potřeboval bych poradit, rozhodnout se budu muset sám,ale uvítám konstruktivní i jiné názory...
Jak se dnes vařil držák nádrže, tak klučina co mi to vařil, koukal koukal a kouknul se do držáků heveru. Teď se klidně smějte, mně to fakt nenapadlo, no nenapadlo a přišel na nepříjemnou věc, tak kdo začal Doku opravovat, taky tady šetřil, zvenku jak nové, ale nechal uvnitř původní, prostě obalil původní novým plechem ...
...to si mi dost příčí a nyní ta žádost o místné i nemístné úvahy... jdou držáky heverů vyříznout (to vím, že ano), ale i navařit zpět tak, aby neumřel lak?
Hlavně přední, zadní jsou docela OK, ale přední na tom byly hůř, jo jsou za kolem...
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2b Doka - skládání - detaily
Posli foto at mame predstavu jak to vypada
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912