T2b Doka - skládání - detaily

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5851
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2b Doka - skládání - detaily

Příspěvek od udeeska »

....ta palubka se vším okolo vypadá dost srandovní/totálně neoriginální, ale asi je to dle tvého gusta ....
Když už jsi začal jak má být správně řazení a popsal o tom jednu stránku do detajlu,jak má být zadní plech sedačky , a že to fabrika neví jak to dělali a kde má přesně být kostka brzdového rozvodu....... tak mi nejde do hlavy, jakožto se držíš originality, že jsi to tak zprnil s těma logama a nesmyslným otáčkoměrem......
...ale nic ve zlém :wink:
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
eLzyx
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 754
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: T2b Doka - skládání - detaily

Příspěvek od eLzyx »

tak já mu rozumím. U věcí, které zasahují do karoserie a nejdou tak snadno vzít zpět je vhodné se držet originality. Takové to výměnné "bižu" kolem - může být klidně lehce pozměněno.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 289
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2b Doka - skládání - detaily

Příspěvek od JirkaB »

udeeska píše:
08 črc 2020
....ta palubka se vším okolo vypadá dost srandovní/totálně neoriginální, ale asi je to dle tvého gusta ....
Když už jsi začal jak má být správně řazení a popsal o tom jednu stránku do detajlu,jak má být zadní plech sedačky , a že to fabrika neví jak to dělali a kde má přesně být kostka brzdového rozvodu....... tak mi nejde do hlavy, jakožto se držíš originality, že jsi to tak zprnil s těma logama a nesmyslným otáčkoměrem......
...ale nic ve zlém :wink:
...použiji citaci z Němého Bobše ..."to bylo tak".... já koupil rozpracované auto ... a některé věci jsem ponechal, některé odstranil. Třeba na korbě byl již rovný plech, tak tam zůstal... protože auto bylo již v laku a mělo i hotovou "výdřevu" korby. Moderní rádio jsem vyhodil a je tam Blaupunkt ..
Loga Bosche nevím, ty tam byly, ale klučina co začal již nežije a tak se ho nezeptám proč tam jsou. Auto bylo vyrobeno a prodáno do NL a to je také problém. V NL, podle rodičů toho klučiny, se doklady k autům moc neřeší. Chceš jezdit tak auto přihlásíš, opravuješ auto a tak doklady nemáš, až ho opravíš, tak ti úřad vydá další. Tak mi to vysvětlovali, takže se mi nepodařilo dohledat historii, kde se auto toulalo, než se našlo. Ani neměli fotky z renovace, byl to syn, co zemřel co na autě pracoval... a asi měl vše v digitálu, nebo.... prostě nemám... třeba to logo mělo nějaký význam. Nebo nemělo, třeba se mu to jen líbilo...

... pak z mé strany je pár neoriginalit. Pracovní auta byla vždy sociální verze. Takže bez dvířek přihrádky, bez luftkanálů na dveřích... ty tam jsou nyní navíc. A koupil jsem sobě navíc tlačítko klaksonu, abych do něj dal hodinky...

Jiná věc by byla, ale to se nedalo sehnat... sehnat dožilou Doku ve stavu vyžadujícím jen konzervaci, ne renovaci. Tam by blbinky navíc nebyly, ale takovou jsem neviděl a ty co byly by mohly mít v ČR problémy. Auto se zakonzervovaným "orezlým" lakem tady nemusí mít na růžích ustláno. Veteránská směrnice říká, že lak musí být 1A, výjimky pouze u prvního laku.... a to v minimálním rozsahu. Takže nesmíš natrefit na člověka, co miluje nové laky a ty potřebuješ od něj povolení k provozu. A někteří chlapci v bílých čepicích mají divné myšlení rez = vrak. Takže tohoto snu jsem se zde vzdal. Ale to byl můj první sen, Doka na které je vidět, že má 40let a je pořád krásná, byť kabátek má už opršený...

Jinak jak psal El. Co se dá lehce vyměnit, co je lehce vratné... mne tolik netrápí. Ale musím mít "vratný" díl. A úpravy v době otáčkoměr zahrnovaly, ovšem ne v tomto designu. Tady to pozná jen ten kdo zná, kdo nezná netuší, že je to hloupost. A kdybych se rozhodoval znovu, tak bych tam asi prsknul hodiny. Ty co bývaly.
Ale v jedno věci mi otáčkoměr pomohl, někdy mi zdechal motor a pomohl mi zjistit proč. Posilovač naředí směs a v některých režimech to motor už nedá. Posilovač umí sundat otáčky volnoběhu.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1032
Registrován: 01 pro 2010

Re: T2b Doka - skládání - detaily

Příspěvek od evinsen »

Ale v jedno věci mi otáčkoměr pomohl, někdy mi zdechal motor a pomohl mi zjistit proč. Posilovač naředí směs a v některých režimech to motor už nedá. Posilovač umí sundat otáčky volnoběhu.

Neklamná známka že není v pořádku

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 289
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2b Doka - skládání - detaily

Příspěvek od JirkaB »

Myslíš, že když při zabrždění klesnou otáčky, tak posilovač není OK? Posilovat posiluje a když vypnu motor, tak podtlak drží, než jej vypotřebuji. Teď jsi mi dal brouka do hlavy. Myslel jsem, že posilovač je schopen naředit směs a pokud ji mám chudou, tak je to chudou směsí a že to nemusí být "zrada".
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1032
Registrován: 01 pro 2010

Re: T2b Doka - skládání - detaily

Příspěvek od evinsen »


Uživatelský avatar
Jindra
Příspěvky: 41
Registrován: 31 črc 2019
Bydliště: Březno u MB

Re: T2b Doka - skládání - detaily

Příspěvek od Jindra »

Myslím, že je důležité , aby nám ty naše vraky , jak žena nazývá naše miláčky, přinášeli radost. Je samozřejmé, že jsme každý jedinečný, jeden jde po maximální originalitě a druhý někde mávne rukou a vrzne tam třeba elektronický blikátko. Souhlasím s názorem elzyxe a jirky B, tedy pokud se jedná o vratnou změnu , nevidím v tom problém.
Důležité je si poradit , chápat jeden druhého, našim cílem je provozovat a chránit tyto krásné vozy , pro nás a naše potomky, aby si vyzkoušeli a pochopili tu radost řídit auto. V brzké budoucnosti budou asi auta jezdit sama a dopraví cestujícího tam kam to autu nařídí. Je pravda, že pasažér bude moci dělat během jízdy něco užitečného, TŘEBA ČUMĚT DO MOBILU !!!!! Amen.

K brzdám s posilovačem si dovolím:
pokud šlápneš na brzdu , motor běží na volnoběh - mohou klesnout otáčky ale rychle by se měli vrátit zpět ,
pokud ti klesnou a zůstanou tak dál po celou dobu sešlápnutí brzdy, nebo to chcípne je posilovač vadný- membrána .
pokud to na volnoběh chcípne , nebo také nejde seřídit volnoběh - vadné podtlakové vedení nebo opět posilovač.
Také jsem již viděl a)špatnou gumičku na hlavním válci, (příruba hl. válce k posilovači). b) jsem jí tam vůbec neviděl - mrška vůbec nebyla .

Pravda , zde na flatu jsem elév, nicméně 1303 mám 20 let , Mexiko asi 15, T2 jen dva měsíce. Mimo to mám několik kusů jisté Italské značky z Milána.

Jsem rád, že zde mohu být s vámi J.
Naposledy upravil(a) Jindra dne 08 črc 2020, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Jindra
Příspěvky: 41
Registrován: 31 črc 2019
Bydliště: Březno u MB

Re: T2b Doka - skládání - detaily

Příspěvek od Jindra »

Asi jsme to psali současně , dobrý článek, určitě odborněji vysvětlené , nejsem dobrý spisovatel ani učitel.
Naposledy upravil(a) Jindra dne 08 črc 2020, celkem upraveno 1 x.

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 289
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2b Doka - skládání - detaily

Příspěvek od JirkaB »

Tak díky všem za informace.
Pořád doufám ve chudý volnoběh. Myslím, že otáčky při zabrždění klesnou a jdou zpět. Otáčkoměr jen prohoupne. Volnoběh drží jinak normálně, nepadá při každém zabrždění, myslím, že jen v kombinaci dobrždění motorem + spojka + brzda + neutrál... a někdy chcípne bez brždění studenej, když sytiče jsou již nažhavený, ale motor ještě ne... asi v pátek pojedeme na pokus o seřízení - otáčky + CO2, tak dám vědět výsledek.
Teď je to už dobrý, už mi startuje startér, ale loni byly těžší chvíle...na obzoru pod svahem kruháč, tak sundám nohu z plynu, brzdím motorem, vidím, že budu muset dát přednost, tak spojka, brzda, neutrál... už jsme stáli... a startér nic, horký motor - startér chtěl pauzu. Naštěstí jsme kruháč úplně neucpal, dám výstražný, šel jsem objet...ale za mnou fronta z Pardubic až do Kolína.... tak jsem musel vyslat spojku se podívat, jestli vzadu blikám výstražnýma, a ono jo... tak Karolinka dělala regulovčíka, jelikož řidiči evidentně nechápali, že ty 2m vlevo i 2m vpravo jsou na objetí v pohodě...Teď už to taková legrace není, startér ťukne a motor hned chytne...
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1784
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: T2b Doka - skládání - detaily

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Mě tohle přesně kdysi dělal jeden dědek a bylo to chudou směsí, jak píšeš. Jenže to bylo za studentskych časů, kdy měl člověk hluboko do kapsy a honil za co nejmenší spotřebou. Tak jsem mu přidal bohatosti a bylo po problemu. Apropos, proč jsi to už nezkusil?

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 289
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2b Doka - skládání - detaily

Příspěvek od JirkaB »

Na jaře jsem už vozil "krátký šroubovák", abych se pokusil poštelovat. Ale v tu chvíli nezlobil, pak jsem dal startér a vyndal šroubovák ... a pak začal zase zlobit ... ale tento týden se chystám do Olomouce a tak tam seřídí na CO2.
Ale pokud mi to nevyjde, tak dám zkrácený šroubovák zase do auta a pokusím se seřídit ... byť jsem se o to ještě nepokoušel..vše je jednou poprvé.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 289
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2b Doka - 2.0 volnoběh

Příspěvek od JirkaB »

Tak jsem byl v servisu a bylo " to jednoduché" - pravý karburátor nevolnoběhoval. Tryska OK, ale nějaký vnitřní kanálek byl přicpaný.
Byla to "legrace". Domluvil jsem si návštěvu v servisu, ale spojím příjemné z užitečným, tak cestou do Olomouce jsem koupil brikety a naložil na korbu. Dojel do servisu, na štelování stačí přeci víko motoru.
Tak jsem nechal auto v servisu a šel koupit zmetky do Zory. Za hodinku se vracím, vedle auta složená hromada briket a .....karburátor musel ven. Pravý vůbec nevolnoběhoval a nová tryska nepomohla. Profoukání stlačeným vzduchem pomohlo, karburátor se chytl a na CO2 se seřídil volnoběh, otáčky trochu výš... motor šlapal super.
Tak domů přes Šternberk, na klesání najednou auto mrtvé - elektrika KO. Setrvačností na kraj Šternberka. Vestička, trojúhelník..... kabely na baterce OK... tak odtlačit bokem a hledat... náhradní žárovku,kousek drátu a .... baterka OK, kostra OK, plus na startéru OK, ... ani jedna pojistka nemá napětí.
Konzultace se servisem, jestli je ještě nějaký konektor mezi startérem a spínačkou....prý ne, tak v Kaulandu malý křížák a pojistkovka dolů.... a on vypadl přívodní fastonek. Ale kam jej nasadit, ... tady je volná pozice a ono nic, tak vedle .... a paráda, tam patří....už jedem....

To bylo před třemi týdny, dnes už se mi zahojily prsty. Zkoušečka z 5W žárovky a zvonkového drátu zněla slibně... ale asi jsem byl nějak šikovný a brnknul o kostru a drátek se hezky rozsvítil a než jsem jej stihl pustit, tak mně hezky označkoval, .. 0,5A ho nemohl rozsvítit, to jsem musel brknout někde o kostru.... a sluníčkem vypálené reflexní "šráky" zmizely již po týdnu. :lol:
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 289
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2b Doka - volnoběh

Příspěvek od JirkaB »

a dnešní pokračování
Volnoběh opět zlobí. Ale jinak. Před seřízením neběžel pravý, při odpojení trysky na levém motor okamžitě zdechl, odpojení pravého (odpojení elektriky P trysky) nemělo vliv no chod. To bylo před třemi týdny.
Dnes je to jinak. Volnoběh podle otáčkoměru klesl tak na 600, což je málo. Seřízen byl na cca 950, aby chladil při popojíždění. Ze servisu a pak po servisu jezdil super, volnoběh držel, "úplně hladký" chod, je to přeci boxer. Pak jsem měl jen jednu, dvě cesty a v pořádku. Dnes po cca 14dnech volnoběh spadl na 600 a zase nedrží při dobrždění motorem, nebo "prudkém pádu" otáček. Nebo studený. Když nezdechne, tak volnoběh drží, ale není to hladký chod.
Jiné je to v tom, že při odpojení L karbecu zdechne, při odpojení P karbecu zdechne. Správně by měly otáčky jen klesnou, ale ony jsou tak nízké, že klesnou a neustojí. Mám pocit, že vypnutí L i P karbecu se chová stejně. Tedy, že oba přidávají volnoběhu jak mají. Tedy jiná zrada. Tehdy volnoběh dělal jen L karburátor, nyní jej dělají oba, ale nějak málo.
Ventil "společného okruhu" cvaká, ale na chod volnoběhu nemá žádný vliv. Není to divný? Neměl by vypnutím "zdechat" motor na volnoběh? K čemu je ten společný okruh? Původně jsem si myslel, že je to společný volnoběh, ale volnoběh má každý karbec svůj, to jsou ty elektrické trysky. A ty nyní asi dávkují... to je to co jsem okoukal v servisu v Olomouci. Odpoj levý, klesnou točky, odpoj pravý klesnou točky stejně. Ale neměl by zdechnout motor, měl by běžet i na jeden karbec, míň otáček, ale měl by běžet. No a po seřízení bežel... ale seřizoval se i ten společný okruh.
Mohu ještě něco otestovat? Tedy jako total laik co se všeho bojí. Ty Solexy nejsou šoupátko z panelky.... to jsem byl mladší a ještě se tolik nebál...
PS. dnes jsem byl super vděčný za dobře fungující startér. Popojížděl jsem po městě a kruháče a semafory na vlažném motoru...volnoběhu nedělaly dobře.
Naposledy upravil(a) JirkaB dne 31 črc 2020, celkem upraveno 1 x.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
Jindra
Příspěvky: 41
Registrován: 31 črc 2019
Bydliště: Březno u MB

Re: T2b Doka - skládání - detaily

Příspěvek od Jindra »

Když to čtu tak přemýšlím zda ten centrální dvojitej karbec není lepší ???!!!

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1032
Registrován: 01 pro 2010

Re: T2b Doka - skládání - detaily

Příspěvek od evinsen »

není,jenom to chce svoje tak jak to má být.jestli vypneš levý,mělo by to zdechnout,protože je tam elmag na vzduch,jestli otáčky jen klesly tak to přisává kde nemá.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5851
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2b Doka - skládání - detaily

Příspěvek od udeeska »

Když už byl problém s pojistkovou skříní.....jde proud do elmagnetu :?:
Vwase nocni sichta...

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 289
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2b Doka - volnoběh

Příspěvek od JirkaB »

Elektrika funguje, ta je OK.
Na elekromagnetické trysky reagují oba karburátory, tam je to asi v pořádku.
Na centrální okruh - ventil vzduchu na levém - motor nereaguje. Centrální ventil cvaká. Ven jsem jej neměl, jen jsem zkoušel jestli cvaká.

Takže zkontrolovat jestli nepřisává někde centrální volnoběžný okruh. Tedy trasa levý karbec - rozdělovací kříž - hadičky do sání, hadička do ovládání klapky předehřevu.
Tam pokud by falešně sál, tak nesaje z karbecu (saje před ním), tak by v centrálním L karbecu nebyl podtlak a nesál by tedy benzín do centrálního volnoběhu, takže tam nevzniká směs, proto motor na vzduchový ventil nereaguje, ale volnoběh drží (špatně), jelikož každý karbec má ještě svůj vlastní volnoběžný okruh, Ten trochu dává, ale ne na normální chod.

Nešlo by to testnout, že bych sundal sací hadici mezi L karburátorem a filtrem, jestli je tam "podtlak"? Jestli mi chce cucnou palec nebo ne? Pokud je tam podtlak, tak je i v karbecu a měla by vznikat směs. Pravda, možná málo.

Máte někdo vyzkoušeno, že při vypnutí centrálního ventilu motor zdechne? Nebo volnoběh vlastní okruhy karbeců blbě, ale dají? Seštelování bylo na 950-1000/min, takže relativně výš.

No každopádně, je tedy problém v centrální přípravě volnoběhu. Takže zkontroluji spoje na "sání" centrálního volnoběhu.

Díky
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1032
Registrován: 01 pro 2010

Re: T2b Doka - skládání - detaily

Příspěvek od evinsen »

no ale před tím si zaslep na obou podtlak do posilovače,alespoň vyloučíš vnější vlivy.pak bych na všechny spoje cáknul trochu čističe na brzdy

Odpovědět