No, nemá to ani ovál (skoro každej u nás koupenej, i když teď nějak nevím, odkdy začaly ty lavory vzadu), a už vůbec ne vétšina stříkaček. Takže pro tentokrát máš prominutoSkid píše:Tak na to jsem zapomněl, to tam nemám.Pětišroub píše:táhlo termostatu
Olan47 1302S
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2497
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Olan47 1302S
- Olan47
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 721
- Registrován: 16 říj 2016
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olan47 1302S
No já ho tam mám a na to se nedá zapomenout
Je si tu někdo jist tím, Herbiho popis funguje, tim to nechci snizovat, jen prijit na to co delam spatne ............ ja to dynamo z toho nejsem schopen vyndat.......takže než to začnu "celé" rozebírat, tak bych rád slyšel vaše zkušenosti.
Mám klasickou 1302, 1300 dvoukanál, s jedním Solex karburátorem, sání s jednoduchým predehrevem
Je si tu někdo jist tím, Herbiho popis funguje, tim to nechci snizovat, jen prijit na to co delam spatne ............ ja to dynamo z toho nejsem schopen vyndat.......takže než to začnu "celé" rozebírat, tak bych rád slyšel vaše zkušenosti.
Mám klasickou 1302, 1300 dvoukanál, s jedním Solex karburátorem, sání s jednoduchým predehrevem
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olan47 1302S
Tak to bude tím, to není brouk.Olan47 píše:Mám klasickou 1302
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
Re: Olan47 1302S
A zkontroloval jsi nebo i vyměnil uhlíky? Jako další bych zkusil nový relé. No a až potom stahoval kalhoty na výměnu celýho dynama. Já když ho měnil, tak jsem ho vyndal i se saharou. Kromě již popsaného jsem musel sundat i karburátor a asi i povolit i sání, ale celkem to šlo.
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2497
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Olan47 1302S
Jde jen o geometrii. Stačí, aby auto mělo neoriginální silentbloky, či bylo někdy v minulosti nedejbože bourany a boudu nevytáhneš ani náhodou. Pak už nastupuje taktika jménem "co nepůjde silou, půjde větší silou"
- Olan47
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 721
- Registrován: 16 říj 2016
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olan47 1302S
Díky, jojo uhlíky jsou OK, na Dynamu je třeba udělat i ložiska, tak proto jde ven.....ted hledám jak ale jsem připraven i vyndat motor a pak je to už hračka, jen jsem někde viděl a tady Herbie potvrdil, že to jde s motorem v autělope píše:A zkontroloval jsi nebo i vyměnil uhlíky? Jako další bych zkusil nový relé. No a až potom stahoval kalhoty na výměnu celýho dynama. Já když ho měnil, tak jsem ho vyndal i se saharou. Kromě již popsaného jsem musel sundat i karburátor a asi i povolit i sání, ale celkem to šlo.
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
- marena1989
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 271
- Registrován: 04 led 2009
- Bydliště: Nový Bor - (Liberec)
Re: Olan47 1302S
Postačí ráčnu s patřičným ořechem do otvoru v sahaře vložiti, dynamo plochým šroubovákem vpředu zajistiti. A pohybem proti směru hodinových ručiček matku na vrtuli povoliti (pozor si dáti na neposednou podložku co ráda padá do útrob). Poté povoliti i sponu pod nálevkou oleje co drží dynamo na své noze a teoretiše hovoto ale s přístupem horším jak k penězům ... Popřípadě vyšroubovat matky co drží sání a posunout ... Problém je v tom, že vrtule je širší než u 1200 ccm. Ale podle mě stačí trocha štěstí větší síla a je vyhráno ...
VW Brouk 1200 Mexico 1982, Edice Special Bug ...
- Olan47
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 721
- Registrován: 16 říj 2016
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olan47 1302S
A je to brouk Dynamo je venkuSkid píše:Tak to bude tím, to není brouk.Olan47 píše:Mám klasickou 1302
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
- Olan47
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 721
- Registrován: 16 říj 2016
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olan47 1302S
Tak jediné co doplním je povolit šrouby na noze dynama a pak se nebát zapáčit šroubovákem a je to venku Ovšem jak jsem se bál ho rvát ven a nakonec ježek v kleci povolil, tak jsem zvědavej kdo to bude dávat zpět :-):-)Herbie píše:1- demontáž z auta bez vyndání motoru se tu někde řešila ... vezmu to ve zkratceOlan47 píše: Teď mne trápí dynamo, snažím se ho vymontovat, aniž bych dal motor z auta ven. Snad se to povede až povolím sání a domeček pod ním. Ale jist si nejsem. Vyplatí se dát dynamo na repasy a nebo koupit cca. za 3.000,- nové?
Na baterce nenaměřím téměř žádne zvýšený napětí, kontrolka na palubovce svítí až do cca. 2500 otáček.
No a prý to může být i relé, ale to už teď asi nezjistím......uvidí se, zda to je zbytečná práce, nebo ne................vlastně není, dynamo divně hučí, takže aspoň vyměním v něm ložiska
-shodit řemen
-musíš povolit vrtuli v sahaře, matici (gola 36) úplně vyndat, neztratit podložky
-povolit ty čtyři sroubky M6 na plechových "prsou" zepředu na sahaře
-sundat pásek co drží dynamo na noze/podstavci
-pak pohybem jako jezkem v kleci vytáhneme dynamo ven (vrtule ti zůstane uvnitř sahary)
Lze to také provést tak že sundáš haubnu, panty haubny, povolit saharu všude kde drží a jako cele vytáhnout i s dynamem směrem vzhůru
2 - repas se vyplatí pokud není dynamo spálené, druhovýroba bude stát za prd
určitě vyměnit ložiska, srovnat kotvu a vyměnit uhlíky
3 - začal bych ale výměnou dobíjecího relátka, to bude podle mě prvotní příčina tvých potíží
Ty šrouby dole na plechových prsou jsou opravdu chuťovka, ale jak je tam vrátím netuším
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
Re: Olan47 1302S
Šrouby na noze dynama ? Tys tu nohu musel nakonec sundat taky ?
Jo a máš recht, ty spodní šroubky jsou lahůdka
Jo a máš recht, ty spodní šroubky jsou lahůdka
... a vůbec !
- Olan47
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 721
- Registrován: 16 říj 2016
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olan47 1302S
Nene, nešla sundat, ale stačilo je povolit a tím získat zase o něco větší manévrovací prostor...............možná by to šlo i bez toho, ale bál jsem se více to páčit a zabírat velkou silou .....už tak jsem ten "krásnej" červenej lak poškrábalHerbie píše:Šrouby na noze dynama ? Tys tu nohu musel nakonec sundat taky ?
Jo a máš recht, ty spodní šroubky jsou lahůdka
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
- Olan47
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 721
- Registrován: 16 říj 2016
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olan47 1302S
POZOR, platí jen pro můj paskvil!!!
No tak dynamo je zpět, ale byl to teda porod...............takže až někdo ho vyrve jako já, tak dát ho z5 pro mne znamenalo:
- vyndat zadní plech motoru
- povolit předehřev
- povolit sání uprostřed a na obouch stranách
- povolit nohu dynama
- oblepit prsa dynama páskou prosti poškrábání (bylo to prd platné )
- DULEŽITÉ: na větráku udělat rysku kde je klínek, páč na to při sesazování není vidět a nasazaní dynama do větráku je vopruz
- klínek musí ve žlábku držet pořádně, takže žádné namazat vazelínou, snad se mi to jednou nevymstí
No a popisovat jak jsem chytal spodní šroubky prsou nebudu [-X , jinak znova chytnu nerva Tak a mrkněte na tuto vychytávku Protože jsem viděl jak jsou ty prsa na dynamu přidělána, tak jsem měl možnost oměřit mezeru mezi prsama a dynamem, ta je shodná......takže vlastně asi dobrá vychytávka ne?
No a pak hurá mezi lidi, splnit první MISSION - nákup v Lídlu. Po výměně těch zadní ložisek to jede krásně tiše Na baterce jsem naměřil 13.9 při cca. 2500 otáčkách to by mohlo být OK ne?
No tak dynamo je zpět, ale byl to teda porod...............takže až někdo ho vyrve jako já, tak dát ho z5 pro mne znamenalo:
- vyndat zadní plech motoru
- povolit předehřev
- povolit sání uprostřed a na obouch stranách
- povolit nohu dynama
- oblepit prsa dynama páskou prosti poškrábání (bylo to prd platné )
- DULEŽITÉ: na větráku udělat rysku kde je klínek, páč na to při sesazování není vidět a nasazaní dynama do větráku je vopruz
- klínek musí ve žlábku držet pořádně, takže žádné namazat vazelínou, snad se mi to jednou nevymstí
No a popisovat jak jsem chytal spodní šroubky prsou nebudu [-X , jinak znova chytnu nerva Tak a mrkněte na tuto vychytávku Protože jsem viděl jak jsou ty prsa na dynamu přidělána, tak jsem měl možnost oměřit mezeru mezi prsama a dynamem, ta je shodná......takže vlastně asi dobrá vychytávka ne?
No a pak hurá mezi lidi, splnit první MISSION - nákup v Lídlu. Po výměně těch zadní ložisek to jede krásně tiše Na baterce jsem naměřil 13.9 při cca. 2500 otáčkách to by mohlo být OK ne?
Naposledy upravil(a) Olan47 dne 01 pro 2017, celkem upraveno 1 x.
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
Re: Olan47 1302S
Aha, tak tady je problem.... nekdo privaril unasec k vrtuli
Tak ted uz chapu proc ti to slo tak blbe.
Za normalniho stavu ti vrtule po povoleni matky 36 odpadne a unasec zustava na hrideli. Manevrovaciho prostoru je potom dostatek.
Tos tam asi radsi nemel vracet
Tak ted uz chapu proc ti to slo tak blbe.
Za normalniho stavu ti vrtule po povoleni matky 36 odpadne a unasec zustava na hrideli. Manevrovaciho prostoru je potom dostatek.
Tos tam asi radsi nemel vracet
... a vůbec !
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olan47 1302S
Vrtuli bych asi nasel. Za odvahu gratis
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Olan47
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 721
- Registrován: 16 říj 2016
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olan47 1302S
No ono je tam i několik podložek, ty by byly také ............vrtuly bych vzal, protože bych to mohl uvést do původního stavuSam píše:Vrtuli bych asi nasel. Za odvahu gratis
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olan47 1302S
Unasec asi najdu take. Spocitej pocet lopatek a zmer sirku vrtule. Pohledam
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Olan47
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 721
- Registrován: 16 říj 2016
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olan47 1302S
Díky, šíře 37-38mm ale lopatky jsem nepočítal a znova to nevyndavám
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
- Olan47
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 721
- Registrován: 16 říj 2016
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olan47 1302S
jooooo dle fotky 29Olan47 píše:Díky, šíře 37-38mm ale lopatky jsem nepočítal a znova to nevyndavám
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
Re: Olan47 1302S
širokou vrtuli na dvoukanál sice volnou nemám
ale unašeč a podložky ano, daruji za odvoz
bacha, unašeče jsou dva, pro dynamo 40A a 48A
nicméně ty máš podle fotek 40A
ale unašeč a podložky ano, daruji za odvoz
bacha, unašeče jsou dva, pro dynamo 40A a 48A
nicméně ty máš podle fotek 40A
... a vůbec !
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olan47 1302S
Tak zpet mam jen 30mm vrtule
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912