Stránka 1 z 29

Olan47 1302S

Napsal: 19 úno 2017
od Olan47
Ahoj broukaři,

dlouho jsem zvažoval zda si založit vlastní projekt nebo ne. Zima končí a práce v garáži mohou pokročit, jenže každou chvíli se na něčem zaseknu :) Takže jsem ho založil a předem děkuji za trpělivost a dobře míněné rady.
Svého brouka jsem si koupil loni a fórum již párkrát využil.
Na autě se již pracuje ;-)
Na autě se již pracuje ;-)
Cílem je tento na první pohled pěkně vypadající kousek zprovoznit.
WP_20161004_17_48_28_Pro.jpg
Do větších akcí se radši pouštět nebudu, takže cílem je auto zprovoznit a jezdit a jezdit :lol: Měl jen nefuknční motor, eletriku, brzdy, tlumiče a pár dalších drobností (např. lak a plechařinu) :D :D :D

Předchozí majitel spousty věcí opravil po svém a nebo neopravil a podle toho některé věci vypadají. Aktuálně se snažím protáhnout nové struny pro ovládání topníků, ale neúspěšně. Nebyly tam a krytky samozřejmě taky ne. Chci se zeptat zda na to nemáte nějakou fintu jak to proštouchnout. Aktuálně se nemohu dostat dále jak trubičkama k držáku převodovky. Na obou stranách je situace stejná, prostě to dále nejde. Zkouším WD, vrtačku s drátem, ale stále nic :(
P1010921.JPG
P1010920.JPG
No a druhá otázka je ohledně povolení matice držící větrák. Mám aktuálně pohromadě generátor a větrák a chci se dostat k těm centrálním plechům, který drží větrák v doghousu. Jak to povolit? Musím nějak ten generátor oddělit?

Re: Olan47 1302S

Napsal: 19 úno 2017
od Herbie
povolit v obvyklém směru, je tam normální závit :)

když to nejde silou, jde to větší silou !
žádná věda to není

P.S. oddělit od plechů lze generátor teprve až po povolení vrtule

Re: Olan47 1302S

Napsal: 24 bře 2017
od Olan47
Takže, zimní prázniny skončily a hurá do garáže.
Měním kryty torzních tyčí:
WP_20170224_17_15_47_Pro.jpg
Počítám že správné uložení je to vlevo ;-)
Co mne ale překvapilo, jak nesedí díry krytů s dírama v káře, rozdíl je klidně i 2-3mm. Takže šrouby tam nedám.
Nemá někdo ty originál M10 s 14kou či 15 hlavou?
Nezbývá než probrousit kryty tak aby tam šli, ničemu to snad vadit nebude. Ale čím to je těžko říci. :?

Re: Olan47 1302S

Napsal: 24 bře 2017
od Sam
Lesk a bída chromovaného aftermarketu, řekl bych.

Re: Olan47 1302S

Napsal: 28 bře 2017
od Olan47
Člověk se hold pořád něco učí, takže příště nešetřit a koupit radši pořádné ;-)

Re: Olan47 1302S

Napsal: 28 bře 2017
od yahoďák
ty ucpaný trubičky pro struny topníků jsem na 1302 kdysi taky řešil.
litry WDčka
svářecí drát na jednom konci nabroušený jak dláto, na druhém konci ohnutý 2x 90°, a tím točit jako klikou a cpár ho dovnitř ...
a ještě struna s koncem ohnutým zpátky, aby vytahovala ven svinčík

hroznej vopruz, ale nakonec se to povedlo...

Re: Olan47 1302S

Napsal: 02 dub 2017
od Olan47
Už jsem z těch trubiček na prášky, prolévám, struna ostrá jako blázen a pořád žádný úspěch........kdyby aspoň po milimetrech to šlo :-(
Neřešil jste někdo nějaký alternativní způsob ovládání? Natáhnout nové trubičky, bovdeny.........atd.?
No nic, zkouším dál....................

Konečně jsem dopasoval ty kryty torzních tyčí......trochu probrousit a hlavně upravit šrouby a jsou tam. Snad to na funkci nebude mít žádný vliv :)

Re: Olan47 1302S

Napsal: 02 dub 2017
od Olan47
Upravené pevnostní šrouby M10 15ka klíč - až seženu originály tak to vyměním.....možná :-)
Upravené pevnostní šrouby M10 15ka klíč - až seženu originály tak to vyměním.....možná :-)
Jedna pevnostní M10 17ka tam šla, to jsou ty černé co na krytech nejsou vidět ;-)

Re: Olan47 1302S

Napsal: 02 dub 2017
od Olan47
Začal jsem skládat motor, dlouho jsem scháněl hlavu 1300 dvojkanál, nakonec v německu sehnal. Repase za 1000,-Kč, ventily, vodítka. Koukal jsem že Lišák si to dělal sám, kloubouk dolu......ale do toho jsem se nepustil :-)
Ještě momenťákem dotáhnout hlavy......nemá někdo na půjčení Praha východ?
Ještě momenťákem dotáhnout hlavy......nemá někdo na půjčení Praha východ?
Samozřejmě na plechy pod válcema jsem zapomněl......takže, je nějaký osvědčený způsob jak to nastrojit a na nic nezapomenout? Pokud by někdo z Broukařů nastínil aspoň ideální postup tak prima, nebo na co si dát pozor ;-) Předem díky.

Re: Olan47 1302S

Napsal: 02 dub 2017
od Olan47
No a ještě jedna zajímavost, z té německé hlavy jsem sundal takovéto pružiny s miskama, pružiny jsou výrazně tvrdší......že by určeno pro "závodní" motor?

Re: Olan47 1302S

Napsal: 02 dub 2017
od Mexiko 1983
Tak držím palce v další práci. Ať to vrčí [-o<

Re: Olan47 1302S

Napsal: 02 dub 2017
od Zdenek86
Praha východ je dost široký pojem, ale když si pro něj sjedeš do Čerčan, tak Ti klidně momenťák půjčím :wink:

Re: Olan47 1302S

Napsal: 04 dub 2017
od Olan47
Zdeňku díky, ale nakonec jsem jeden zakoupil.........při mé šikovnosti ho budu potřebovat vícekrát :-)

Re: Olan47 1302S

Napsal: 04 dub 2017
od Olan47
Takže k těm pružinám žádné vyjádření někoho z odborníků? #-o

Re: Olan47 1302S

Napsal: 04 dub 2017
od Olan47
Toto je taková pěkná čistá práce........

Re: Olan47 1302S

Napsal: 04 dub 2017
od Olan47
Nemá náhodou někdo vícero pružinek co vrací klapky......rád se nějakým pivkem na srazu odvděčím ;-)

Re: Olan47 1302S

Napsal: 04 dub 2017
od Olan47
Tak a opět jedna otázka do davu, který plech je špatný.......dírama v levé části na sebe nepasují #-o

Re: Olan47 1302S

Napsal: 04 dub 2017
od Herbie
No plechy jsou oba dobrý ... jen nepatří k sobě :)

ty máš "dvoukanálový" motor, takže ten co držíš v ruce bys tam mít neměl

Re: Olan47 1302S

Napsal: 04 dub 2017
od Olan47
Díky, škoda toho laku :-).........ale znamená to, že ten co mám v ruce je na jednokanál? Abych věděl pokud by ho někdo sháněl ;-)......a já hold budu shánět zadní na dvojkanál, je to tak?

Re: Olan47 1302S

Napsal: 04 dub 2017
od Herbie
ano, v podstatě by se to tak dalo říct