martin_100 píše:Platí ale ty nový musíš taky změřit a případnej rozdíl dopočítat. Dělal sem to tak při výměně kuláku když ten novější měl delší tělo.
Nakonec sem to sešteloval na přesno že na STK technik odečetl tabulkovou hodnotu.
...a neplati
, jestlize chces udelat zakladni namereni geometrie samo domo, tak si udelas neco jako dve tycky v sobe se zajistenim, ze by jsi mohl videt rozdil v posuvu a namerit na nich rozdil jak daleko jsi je roztahnul,nebo prisunul k sobe.
Pak si s tim zmeris roztec zatizeneho vozu (kdysi se pocitalo dve osoby pro spravne mereni a tez se dodavaly ruzne pomucky simulujici zatez vozidla,znamena,ze mechanik v kanalu pritahl auto k zemi a zajistil vehmentem na pruzinach polohu predni napravy pro nejlepsi mereni) mezi disky kol zevnitr v predni poloze coz si na diskach oznacis a pak pootocis disky do zadni nejvzdalenejsi polohy a rozdil by mel bejt zhruba 2-3mm u starejch werku, ve predu tedy mensi,protoze se behem jizdy odporem vse srovnava do nuly.
Muze se ovsem stat,ze namontujes nove spojovacky a seridis podle meho popisu (zakladni vyuka v CSAD pred dobou ledovou) a auto Ti pojede sejdrem do strany, protoze jsi zapomel nastavit jednu stranu do primeho smeru,coz se bez stroboskopu vetsinou velmi spatne odhaduje....Ja jsem si takhle od oka seridil s tyckou na T2a s tim,ze zajedu na geometrii, ale jsem se trefil a na gumach mam pres dvacet tisic mil bez naznaku sjizdeni....
Vwase nocni sichta...