Olan47 1302S

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
mhepp
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 297
Registrován: 25 zář 2007
Bydliště: Předklášteří / Brno

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od mhepp »

Koukám se, že máš nalomenou izolaci na drátu předpokládám k baterce... Myslím že by bylo dobré na to nezapomenout, když už tak pečlivě řešíš ostatní věci...
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

Díky za upozornění, ta eletrika mne na tom autě asi jednou ZABIJE :-)
I jsem uvažoval, že koupím nějaký originál svazek a natahám to celé znova......jenže se na to moc necejtím.....ale škola by to byla dobrá.
V autě jsou ruzné dráty, které nikam nevedou (dvojlinky placaté, kulaté, no prostě co se doma našlo, ruzných tlouštěk), místo zaslepek pěna na okna a tááááák.......ale zadek už teď funguje, no a na předku se hold vyřádím ;-)

Když jste tahali ty originál svazky nové, jaké jsou zkušenosti, je to velkej vopruz a nestojí to za to a nebo naopak by jste to doporučili?
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
marena1989
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 271
Registrován: 04 led 2009
Bydliště: Nový Bor - (Liberec)

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od marena1989 »

Vytáhnouti starý svazek z vozu není velký problém. A jestli to má cenu ? ... :-) Cenu to má, když se ti ve spleti a klubku drátů dřou 40 let dva ba i více o sebe tak je větší riziko zkratu v horším případě vzplanutí ... :-/ Nicméně ta popraskaná izolace na fotce výše nic moc tak bych tu myšlenku s novým svazkem zatím nezavrhoval ... ;-)
VW Brouk 1200 Mexico 1982, Edice Special Bug ... :wink:

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od yahoďák »

Olan47 píše:V autě jsou ruzné dráty, které nikam nevedou (dvojlinky placaté, kulaté, no prostě co se doma našlo, ruzných tlouštěk), místo zaslepek pěna na okna a tááááák.......ale zadek už teď funguje, no a na předku se hold vyřádím ;-)

Když jste tahali ty originál svazky nové, jaké jsou zkušenosti, je to velkej vopruz a nestojí to za to a nebo naopak by jste to doporučili?
asi bych napřed zkusil "jít" po těch evidentně neoriginálních kabelech, postupně zjistit odkud vedou a jestli vůbec někam a likvidovat... budou to pozůstatky po "vylepšování" předcbozích majitelů ("hi-fi", přídavná světla, automatické rozsvěcení světel a podobné nesmysly). Originál svazek bych šmahem nezavrhoval, pokud není vyloženě poškozený.
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že se mi na jedné 1302 hrozně často rozlamovaly originál konektory, jako by kov byl zkřehlý (nebyly měděné), takže opatrně při rozpojování.
A velká chuťovka je výměna svazku vedoucího s prostoru pod sedačkou dozadu do motorového prostoru ´= pod levým oknem. Je to z výroby zatěsněné něčím jako montážní pěna (asi protihluková izolace) a to je nutno vyšťourat, aby šel protáhnout nový svazek...ale to už máš asi za sebou.

PS: a ta prasklá izolace na snímku..není to náhodou kostřící kabel mezi akumulátorem a podlahou? V tom případě to sice není hezké, ale ani nebezpečné...
Obrázek

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15198
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Sam »

yahoďák píše: PS: a ta prasklá izolace na snímku..není to náhodou kostřící kabel mezi akumulátorem a podlahou? V tom případě to sice není hezké, ale ani nebezpečné...
Není Time. Ta je vedena plochým kabelem zleva. Toto je natuty plusový kabel od baterky ke startéru. A jak všichni víme, tento kabel není nijak jištěný.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od yahoďák »

tak to je potom jiná :)
Obrázek

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

Sam píše:
yahoďák píše: PS: a ta prasklá izolace na snímku..není to náhodou kostřící kabel mezi akumulátorem a podlahou? V tom případě to sice není hezké, ale ani nebezpečné...
Není Time. Ta je vedena plochým kabelem zleva. Toto je natuty plusový kabel od baterky ke startéru. A jak všichni víme, tento kabel není nijak jištěný.
JOJO SAM to má v oku ;-) je to tak, ale drobná oprava se určitě provede ;-)
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

Tak motor je v autě, nebylo to tak složité ;-) když mi došlo, že je třeba trochu pootočit motorem, aby pěkně zapadl na mrkvi :-)
připrava na vsazení motoru do auta
připrava na vsazení motoru do auta
a je tam
a je tam
Musím uznat že největší boj byl s tím těsněním okolo motoru na karoserii auta, ale i ten jsme vybojovali a je to krásně utěsněné.

Dle fóra jsem provedl základní nastavení karburátoru Solex31-Pict3 a světe div se, motor naskočil a pěkně na sytič vrčí, ale.............
jakmile vypne sytič, tak motor pomalu ztrácí otáčky až chcípne úplně. Na fóru je spousta čtení o podobných stavech, takže začíná laborování s karburátorem ;-)
Jako ideální mi přijde vyzkoušet jiný karburátor, aby to bylo opravdu tím............proč si myslím, že to je karbecem:
- nereaguje na štelování vzdušníku
- prosakuje benzín okolo spodní osičky
- dostal novou sadu těsnění (jen těsnící kroužek na malém šroubku množství volnoběžné směsi tam nebyl :-( )
- seřízení sytiče není ideální, klapka se při vypnutém sytiči neotevře úplně (asi bude stačit vyměnit bimetal, jsem s ním úplně mimo risky)

Nemá někdo v Praze a okolí k zapůjčení funkční karbec 30/31?
Je možnost poslat někam ten můj karbec na seřízení a přetěsnění?
Předem díky za tipy ;-)
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

No tak ohledně karburátoru základní diagnostika provedene. Díky Sambičovi jsem měl dva nějaké neotestované s různými nedostatky, ale.....TOME díky, protože jsem z toho poskládat jeden a s tím to docela pěkně jezdí, dá se štelovat volnoběh, bohatost směsi a tak. ANO ANO, poprvé jsem se projel =D> :shock:

Je to jen 30 a samo, že bych chtěl ten co tam patří - 31ku, takže tu repasy či pořízení nového mě stále čeká.
Jediné co, tak se mi nedaří seštelovat sytič, buď není zavřený a nechce to studené chytit. Nebo je zavřený a sice musím mockrát šlápnout na plyn než to chytne, ale pak se zase celý po zahřátí neotevře, to znamená, že pořád jedu lehce na sytič. Když se ohřeje a sešteluji ho tak, aby se otevřel celý, tak se zase za studena celý nezavře.
Ten PIC3 má na membráně sytiče, uprostřed toho trojúhelníkového tvaru na tři šroubky, štelovací šroub....dá se tím tento nedostatek dohnat?

No ale samozřejmě že první jízda ukázala další nedostatky, takže mne čeká vyřešení žazení/spojky. Lamela je nová. Spojka zabírá při poštění téměř ihned od podlahy, ale při přeřazení je slyšet, jak to jde lehce přez zuby. Asi ta spojka málo vystavuje. Snad bude stačit přitáhnout křídlovou matku.

Nezdála se mi vůle na homogeních kloubech, každá strana jiná.......asi to úplně nevadí, ale protože jsem neviděl pásku na manžetě
na té slabší části žádná páska nebyla
na té slabší části žádná páska nebyla
tak jsemto rozebral, v jedná byla nějaká polosuchá směs vazelíny a rezu, takže tam 100% pod manžetou tekla voda
to bude asi na výměnu i kloubu
to bude asi na výměnu i kloubu
Bude lepší dát i nové klouby a nebo stačí sundat, vyčistit, doplnit vazelínu a vrátit zpět?
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7225
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od udeeska »

Sytic se dá seridit povolis ty tři sroubky a na studeném motoru nastavíš tak aby byla klapka zavřená.
Jestli nejsou manzety kloubů praskle, tak bych to zkusil vyčistit a dat novou vazelinu. Zkus taky jestli nemáš vakl na kloubu.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

Díky za reakci, vakl mám na jednom kloubu, takže ten vyměním, ty ostatní vyčistím a půjdou zpět. Manžety jsou OK, ikdyž každá jiná ;-)
Má být na užší straně manžety taky kovová spona? Ptám se, protože tam nebyly :-(

K tomu karbecu, když to nastavím jak říkáš, tak se ale klapka neotevře úplně po zahřátí. To znamená, že ovládání plynu je pořád na předposledním schůdku, proto jsem se ptal zda někdo nemá zkušenost s tím štelování membrány sytiče.
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1281
Registrován: 08 zář 2009

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od lope »

Spony mají být na manžetě z obou stran. Sytič žádnou membránu nemá, to co asi myslíš, je akcelerační pumpička. UDSka píše o topení bimetalu, které je ze strany a dá se tím klapka sytiče do určitý míry seřídit. Důležitý ale je, aby klapka šla volně až do krajní polohy.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od lišák »

lope píše:Spony mají být na manžetě z obou stran.
A nemá být jeden konec zapertlovaný v plechu a spona pouze na malém průměru? Alespoň já to tak na kloubech vždy měl.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Herbie »

lope píše:Spony mají být na manžetě z obou stran. Sytič žádnou membránu nemá, to co asi myslíš, je akcelerační pumpička. UDSka píše o topení bimetalu, které je ze strany a dá se tím klapka sytiče do určitý míry seřídit. Důležitý ale je, aby klapka šla volně až do krajní polohy.

Sytič, respektive klapka sytiče pochopitelně membránu má :!:
Olan správně identifikoval, Lope bude zticha a nebude uvádět v omyl
Ale tím šroubkem který má Olan na mysli se nic nesešteluje

Ano klapka systiče musí jít volně a zlehka od jedné mezní polohy do druhé, nesmí nikde drhnot.

Klapka nemá být nikdy zcela uzavřena :!: vždy je trochu pootevřena :!:
takže našteluj bimetal tak, aby se plně otevřela když je zahřátý. Zbytek nějak dopadne :)

Nereaguje-li karburátor na vzdušník(větší sroub) je něco hodně špatně
Sázel bych na prohozené trysky (iddle jet vs. power jet) nebo jsou trysky nesprávné velikosti
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

lišák píše:
lope píše:Spony mají být na manžetě z obou stran.
A nemá být jeden konec zapertlovaný v plechu a spona pouze na malém průměru? Alespoň já to tak na kloubech vždy měl.
Obrázek
Obrázek
Ano, může být jeden zapertlovaný, dle mého je to otázka roku výroby. Jednu manžetu mám stejnou jak má Lišák na obrázku a tři mám ale nasazené na kloub a tím pádem se sponou. Dle mého to nemá žádný vliv, ale klidně mne opravte. Sponu na tu slabší část dám a aspoň budu mít pocit, že se tam žádný bordel nedostane ;-)
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

Herbie píše:
lope píše:Spony mají být na manžetě z obou stran. Sytič žádnou membránu nemá, to co asi myslíš, je akcelerační pumpička. UDSka píše o topení bimetalu, které je ze strany a dá se tím klapka sytiče do určitý míry seřídit. Důležitý ale je, aby klapka šla volně až do krajní polohy.

Sytič, respektive klapka sytiče pochopitelně membránu má :!:
Olan správně identifikoval, Lope bude zticha a nebude uvádět v omyl
Ale tím šroubkem který má Olan na mysli se nic nesešteluje

Ano klapka systiče musí jít volně a zlehka od jedné mezní polohy do druhé, nesmí nikde drhnot.

Klapka nemá být nikdy zcela uzavřena :!: vždy je trochu pootevřena :!:
takže našteluj bimetal tak, aby se plně otevřela když je zahřátý. Zbytek nějak dopadne :)

Nereaguje-li karburátor na vzdušník(větší sroub) je něco hodně špatně
Sázel bych na prohozené trysky (iddle jet vs. power jet) nebo jsou trysky nesprávné velikosti
Díky za typ na trysky, pouze sem je čistil, ale pamatuji si, že se z nich skoro nedalo vyčíst číslo. Bimetal zkusím naštelovat obráceně.
Jen ale, proč tedy je na té membráně ten štelovací šroub? Fotku přidám večer ;-)
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1521
Registrován: 01 pro 2010

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od evinsen »

malá membrána pomáhá vytáhnout klapku sytiče aby nebyl uzavřený při větších otáčkách.štelovací doraz má pouze karburátor z označením DBP,ale je zaplombovaný tak si ho nevšímej,bimetal seřiď na rysky.za tryskama jsou neméně důležité kanálky

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

Ahoj, tak to tam asi někdo přidal, protože je to standardní karbec 30-PIC3 ;-)
IMG_20170912_195851.jpg
Má cenu rvát tu vazelínu i do té mažety? Dal bych ji jen na unašeče u převodovky a pak nacpal do kloubu........
Spony dám moderní, nestavím veterána ;-)
Spony dám moderní, nestavím veterána ;-)
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od lišák »

Olan47 píše:Má cenu rvát tu vazelínu i do té mažety? Dal bych ji jen na unašeče u převodovky a pak nacpal do kloubu........
Odpověď najdeš zde.
https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... k5Fox6AaVA
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

Super typ, děkuji........už jsou tam ;-)
IMG_20170917_120529.jpg
Trochu mě mate, že kovová část manžety nesedí až na tý drážce na homogením kloubu, ale dotáhl jsem ty NOVÉ IMBUSOVÉ ŠROUBY pořádně, tak je to snad v pořádku......kdyby k tomu měl někdo nějaký poznatek budu rád ;-)
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Odpovědět