Olan47 1302S

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2496
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Skid píše:
Pětišroub píše:táhlo termostatu
Tak na to jsem zapomněl, to tam nemám. :-D
No, nemá to ani ovál (skoro každej u nás koupenej, i když teď nějak nevím, odkdy začaly ty lavory vzadu), a už vůbec ne vétšina stříkaček. Takže pro tentokrát máš prominuto :wink:

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

No já ho tam mám a na to se nedá zapomenout :-)

Je si tu někdo jist tím, Herbiho popis funguje, tim to nechci snizovat, jen prijit na to co delam spatne ;-)............ ja to dynamo z toho nejsem schopen vyndat.......takže než to začnu "celé" rozebírat, tak bych rád slyšel vaše zkušenosti.
Mám klasickou 1302, 1300 dvoukanál, s jedním Solex karburátorem, sání s jednoduchým predehrevem
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2002
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Skid »

Olan47 píše:Mám klasickou 1302
Tak to bude tím, to není brouk. :-D
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1280
Registrován: 08 zář 2009

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od lope »

A zkontroloval jsi nebo i vyměnil uhlíky? Jako další bych zkusil nový relé. No a až potom stahoval kalhoty na výměnu celýho dynama. Já když ho měnil, tak jsem ho vyndal i se saharou. Kromě již popsaného jsem musel sundat i karburátor a asi i povolit i sání, ale celkem to šlo.

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2496
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Jde jen o geometrii. Stačí, aby auto mělo neoriginální silentbloky, či bylo někdy v minulosti nedejbože bourany a boudu nevytáhneš ani náhodou. Pak už nastupuje taktika jménem "co nepůjde silou, půjde větší silou"

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

lope píše:A zkontroloval jsi nebo i vyměnil uhlíky? Jako další bych zkusil nový relé. No a až potom stahoval kalhoty na výměnu celýho dynama. Já když ho měnil, tak jsem ho vyndal i se saharou. Kromě již popsaného jsem musel sundat i karburátor a asi i povolit i sání, ale celkem to šlo.
Díky, jojo uhlíky jsou OK, na Dynamu je třeba udělat i ložiska, tak proto jde ven.....ted hledám jak ;-) ale jsem připraven i vyndat motor a pak je to už hračka, jen jsem někde viděl a tady Herbie potvrdil, že to jde s motorem v autě ;-)
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
marena1989
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 271
Registrován: 04 led 2009
Bydliště: Nový Bor - (Liberec)

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od marena1989 »

Postačí ráčnu s patřičným ořechem do otvoru v sahaře vložiti, dynamo plochým šroubovákem vpředu zajistiti. A pohybem proti směru hodinových ručiček matku na vrtuli povoliti (pozor si dáti na neposednou podložku co ráda padá do útrob). Poté povoliti i sponu pod nálevkou oleje co drží dynamo na své noze a teoretiše hovoto ale s přístupem horším jak k penězům ... ;-) Popřípadě vyšroubovat matky co drží sání a posunout ... Problém je v tom, že vrtule je širší než u 1200 ccm. Ale podle mě stačí trocha štěstí větší síla a je vyhráno ... :-)
VW Brouk 1200 Mexico 1982, Edice Special Bug ... :wink:

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

Skid píše:
Olan47 píše:Mám klasickou 1302
Tak to bude tím, to není brouk. :-D
A je to brouk :-) Dynamo je venku :-)
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

Herbie píše:
Olan47 píše: Teď mne trápí dynamo, snažím se ho vymontovat, aniž bych dal motor z auta ven. Snad se to povede až povolím sání a domeček pod ním. Ale jist si nejsem. Vyplatí se dát dynamo na repasy a nebo koupit cca. za 3.000,- nové?
Na baterce nenaměřím téměř žádne zvýšený napětí, kontrolka na palubovce svítí až do cca. 2500 otáček.
No a prý to může být i relé, ale to už teď asi nezjistím......uvidí se, zda to je zbytečná práce, nebo ne................vlastně není, dynamo divně hučí, takže aspoň vyměním v něm ložiska ;-)
1- demontáž z auta bez vyndání motoru se tu někde řešila ... vezmu to ve zkratce
-shodit řemen
-musíš povolit vrtuli v sahaře, matici (gola 36) úplně vyndat, neztratit podložky
-povolit ty čtyři sroubky M6 na plechových "prsou" zepředu na sahaře
-sundat pásek co drží dynamo na noze/podstavci
-pak pohybem jako jezkem v kleci vytáhneme dynamo ven :) (vrtule ti zůstane uvnitř sahary)

Lze to také provést tak že sundáš haubnu, panty haubny, povolit saharu všude kde drží a jako cele vytáhnout i s dynamem směrem vzhůru


2 - repas se vyplatí pokud není dynamo spálené, druhovýroba bude stát za prd
určitě vyměnit ložiska, srovnat kotvu a vyměnit uhlíky

3 - začal bych ale výměnou dobíjecího relátka, to bude podle mě prvotní příčina tvých potíží :)
Tak jediné co doplním je povolit šrouby na noze dynama a pak se nebát zapáčit šroubovákem a je to venku :-)
A repase může začít
A repase může začít
Ovšem jak jsem se bál ho rvát ven a nakonec ježek v kleci povolil, tak jsem zvědavej kdo to bude dávat zpět :-):-):-)
Ty šrouby dole na plechových prsou jsou opravdu chuťovka, ale jak je tam vrátím netuším #-o
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Herbie »

Šrouby na noze dynama ? Tys tu nohu musel nakonec sundat taky ?

Jo a máš recht, ty spodní šroubky jsou lahůdka :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

Herbie píše:Šrouby na noze dynama ? Tys tu nohu musel nakonec sundat taky ?

Jo a máš recht, ty spodní šroubky jsou lahůdka :)
Nene, nešla sundat, ale stačilo je povolit a tím získat zase o něco větší manévrovací prostor...............možná by to šlo i bez toho, ale bál jsem se více to páčit a zabírat velkou silou ;-).....už tak jsem ten "krásnej" červenej lak poškrábal :-)
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

POZOR, platí jen pro můj paskvil!!!

No tak dynamo je zpět, ale byl to teda porod...............takže až někdo ho vyrve jako já, tak dát ho z5 pro mne znamenalo:
- vyndat zadní plech motoru
- povolit předehřev
- povolit sání uprostřed a na obouch stranách
- povolit nohu dynama
- oblepit prsa dynama páskou prosti poškrábání (bylo to prd platné :D )
- DULEŽITÉ: na větráku udělat rysku kde je klínek, páč na to při sesazování není vidět a nasazaní dynama do větráku je vopruz
- klínek musí ve žlábku držet pořádně, takže žádné namazat vazelínou, snad se mi to jednou nevymstí #-o

No a popisovat jak jsem chytal spodní šroubky prsou nebudu [-X , jinak znova chytnu nerva :D
kdybych ten motor vyndal, trvalo by to asi stejně dlouho, ale lépe by se k tomu mohlo :-)
kdybych ten motor vyndal, trvalo by to asi stejně dlouho, ale lépe by se k tomu mohlo :-)
Tak a mrkněte na tuto vychytávku
IMG_20171117_093458.jpg
Originál to asi není?
Originál to asi není?
Protože jsem viděl jak jsou ty prsa na dynamu přidělána, tak jsem měl možnost oměřit mezeru mezi prsama a dynamem, ta je shodná......takže vlastně asi dobrá vychytávka ne?

No a pak hurá mezi lidi, splnit první MISSION - nákup v Lídlu. Po výměně těch zadní ložisek to jede krásně tiše =D> =D> =D>
Nevím proč, ale pokaždé když někam jedu tak prší :-) :-) :-D
Nevím proč, ale pokaždé když někam jedu tak prší :-) :-) :-D
Na baterce jsem naměřil 13.9 při cca. 2500 otáčkách to by mohlo být OK ne?
Naposledy upravil(a) Olan47 dne 01 pro 2017, celkem upraveno 1 x.
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Herbie »

Aha, tak tady je problem.... nekdo privaril unasec k vrtuli

Tak ted uz chapu proc ti to slo tak blbe.
Za normalniho stavu ti vrtule po povoleni matky 36 odpadne a unasec zustava na hrideli. Manevrovaciho prostoru je potom dostatek.

Tos tam asi radsi nemel vracet :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15197
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Sam »

Vrtuli bych asi nasel. Za odvahu gratis :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

Sam píše:Vrtuli bych asi nasel. Za odvahu gratis :D
No ono je tam i několik podložek, ty by byly také ;-)............vrtuly bych vzal, protože bych to mohl uvést do původního stavu =D>
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15197
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Sam »

Unasec asi najdu take. Spocitej pocet lopatek a zmer sirku vrtule. Pohledam
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

Díky, šíře 37-38mm ale lopatky jsem nepočítal a znova to nevyndavám :-)
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

Olan47 píše:Díky, šíře 37-38mm ale lopatky jsem nepočítal a znova to nevyndavám :-)
jooooo dle fotky 29 ;-)
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Herbie »

širokou vrtuli na dvoukanál sice volnou nemám
ale unašeč a podložky ano, daruji za odvoz :)

bacha, unašeče jsou dva, pro dynamo 40A a 48A
nicméně ty máš podle fotek 40A
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15197
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Sam »

Tak zpet mam jen 30mm vrtule :?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět