Gábor 69
Napsal: 02 led 2017
Tak konečně po skoro měsíci a půl Vám představuji svůj projekt. Jsem vášninvý cyklista, jezdím hlavně alpské silniční maratony. Při jednom tréninku v mém tréninkovém rajonu křivoklátsko jsem nad Nižborem zahlédl na louce Brouka zeleného. Majitel svolil, že si ho můžu prohlédnout. Učaroval mi. Po příjezdu domů jsem okamžitě zjištoval, kde se dá koupit, kolik stojí, jestli jsou k dostání náhradní díly. Časem jsem neznal jiné stránky než mobile a willhaben. Chtěl jsem nejdříve dědka, na pár inzerátu jsem odpověděl, ale nedostal jsem odpověď. Na obou stránkách byl i inzerát na jednoho Brouka v maďarském Szerencu. Sice ročník 69, nepojízdný, ale dostalo se mi aspoň odpovědi. Nejdříve ho prodával za 1560 Euro, poté na Willhaben slevil na 1350 Euro. Napsal jsem mu, že doprava k němu je pro mne majlant a nabídl mi ho za 1000 Euro. Nakonec jsem cenu stanovil na 1150 Euro, v přepočtu na aktuální kurz 31280 Kč. Otec sehnal plachťák, auto i řidíče, protože máme oba jen béčko a jelo se. Cesta dlouhá, ale pohodlná výhradně po dálnici. Samotný prodej probíhal dost živelně, doklady jsem dostal skoro po měsíci.
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0868.jpg
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0896.jpg
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0898.jpg
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0899.jpg
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0867.jpg
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0869.jpg
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0870.jpg
Po příjezdu se začalo okamžitě s renovací. A také zjišťování rozsahu škod. Chyběl třeba plynový pedál a hlavně dost prasečin, jako přivařená část podlahy ke kastly u spolujezdce. Takže se to muselo odsekat
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0882.jpg
Pak mě zarazila tahle děrovaná průhodka topení. Považoval jsem to za nějakou prasečinu, ale pan Dudík z Olomouce mi před Vánoci řekl, že je to tlumič a je to originál díl, který si mám jen zaizolovat. Jen ta petka tam prý nepatří
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0875.jpg
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0874.jpg
Za jeden a půl dne byla kastle oddělena pod podvozku a mě při pohledu na ten šrot bylo nebylo dobře.
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0881.jpg
Hlavní slovo při renovaci má můj otec, protože je automechanik, já dělám jen jednoduché práce a hlavně to financuji. Protože děláme prvního Brouka, tak narážíme na záhady. Třeba táhlo tachometru bylo zaraženo do kola předního náboje a nám vrtalo hlavou jak to vlastně funguje. Tušili jsme, že to bude něco jednoduchého. Po dvou týdnech otec vytrchnul bovden a nasadil ho tam zpět a kouká, že ho protáhl skrz náboj a protože je lanko zakončeno čtyřhránkem, tak už šlo jen o to, aby na krytce byl taky čtyřhran a záhada byla vyřešena
Po třech týdnech byla hotová podlaha a do Vánoc obě nápravy. Přední náprava je kromě bubnu komplet nová a zádní téměř také.
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0895.jpg
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0912.jpg
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0915.jpg
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0914.jpg
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0918.jpg
Mezi svátky došlo na motor. Všechno je na výměnu a hlavně budu potřebovat poradit. Třeba potřebuji vědět na kolik utáhnout hlavy momenťákem, jakou vuli má mít klika u setrvačníku, na kolik utahnout ojnice atd. Vule ventilu jsem tu někde četl, že by měla být 1.15 mm.
Tak to je zatím vše. Až bude zase vyjmečná chvilka, tak jsem dám nějaky upgrade
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0868.jpg
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0896.jpg
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0898.jpg
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0899.jpg
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0867.jpg
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0869.jpg
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0870.jpg
Po příjezdu se začalo okamžitě s renovací. A také zjišťování rozsahu škod. Chyběl třeba plynový pedál a hlavně dost prasečin, jako přivařená část podlahy ke kastly u spolujezdce. Takže se to muselo odsekat
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0882.jpg
Pak mě zarazila tahle děrovaná průhodka topení. Považoval jsem to za nějakou prasečinu, ale pan Dudík z Olomouce mi před Vánoci řekl, že je to tlumič a je to originál díl, který si mám jen zaizolovat. Jen ta petka tam prý nepatří
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0875.jpg
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0874.jpg
Za jeden a půl dne byla kastle oddělena pod podvozku a mě při pohledu na ten šrot bylo nebylo dobře.
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0881.jpg
Hlavní slovo při renovaci má můj otec, protože je automechanik, já dělám jen jednoduché práce a hlavně to financuji. Protože děláme prvního Brouka, tak narážíme na záhady. Třeba táhlo tachometru bylo zaraženo do kola předního náboje a nám vrtalo hlavou jak to vlastně funguje. Tušili jsme, že to bude něco jednoduchého. Po dvou týdnech otec vytrchnul bovden a nasadil ho tam zpět a kouká, že ho protáhl skrz náboj a protože je lanko zakončeno čtyřhránkem, tak už šlo jen o to, aby na krytce byl taky čtyřhran a záhada byla vyřešena
Po třech týdnech byla hotová podlaha a do Vánoc obě nápravy. Přední náprava je kromě bubnu komplet nová a zádní téměř také.
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0895.jpg
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0912.jpg
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0915.jpg
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0914.jpg
http://oetztaler.rajce.idnes.cz/Gabor/#DSC_0918.jpg
Mezi svátky došlo na motor. Všechno je na výměnu a hlavně budu potřebovat poradit. Třeba potřebuji vědět na kolik utáhnout hlavy momenťákem, jakou vuli má mít klika u setrvačníku, na kolik utahnout ojnice atd. Vule ventilu jsem tu někde četl, že by měla být 1.15 mm.
Tak to je zatím vše. Až bude zase vyjmečná chvilka, tak jsem dám nějaky upgrade