Stránka 13 z 45

Re: 1948 - split from Split

Napsal: 21 srp 2019
od Sam
Měl bych dotaz na zdejší lakýrníky, míchače barev, malíře a další chytré hlavy. Řeším vrchní lak a při testovacím nástřiku jsem si všiml, že se mi jednotlivé složky laku separují, resp separuje se černá barva a ta se vyplavuje na povrch, viz foto. Používám barvy Glasurit. Používám trysku 1.3 a chystám se i na menší, lak mám tedy pravda řádně přeředěný abych docílil slejvání i při velice slabé vrstvě. Dále jsem oproti předepsanému tužidlu Glasurit použil tužidlo jiného výrobce. Budu tento problém konzultovat s technologem Glasuritu ale zajímal by mne i váš názor kde dělám chybu.Mým cílem je mít barevně homogenní vrstvu laku. Vyplavování na povrch mi dělá lak tmavší zase po probroušení světlejší než by měl být.
snapshots173.jpg
snapshots173.jpg (21.25 KiB) Zobrazeno 5504 x
Recept barvy
9FDE76AD-23F5-4D64-8F7E-6E723623B259.jpeg
9FDE76AD-23F5-4D64-8F7E-6E723623B259.jpeg (443.25 KiB) Zobrazeno 5501 x
Krásně je to vidět na nerovném povrchu, kde strhnu vrchní vrstvu, je povrch světlejší.
98A68184-4532-4CDA-BB14-74CA45E6FE02.jpeg
Patrné je to i na odstálém namíchaném laku, cca 5 dní.

Re: 1948 - split from Split

Napsal: 21 srp 2019
od Zdenek86
V podstatě jsi všechny problémy shrnul v tom, jak danou barvu aplikuješ...
Tužidlo jiného výrobce chyba č.1 ono to v některých případech fungovat může, ale stačí trochu jiná receptura a už to funguje jinak nebo vůbec. Výjimkou nejsou případy, kdy taková kombinace nevytvrde vůbec.
"řádně přeředěná barva" chyba č. 2 ředidlo nestačí vytěkat a naleptává spodní vrstvu. Ne nadarmo většina výrobců barev uvádí max. doporučené množství 10% k poměru natužené směsi. To je totiž ještě množství, kdy je to "bezpečné" pro spodní vrstvy a neovlivňuje to dobu vytvrzení.
Pokud Ti jde o to, udělat tenkou vrstvu, tak barvu nařeď dle pokynů výrobce a po lehkém zavadnutí poprášit ředidlem z vrchu, barva se slije, ale už ředidlo nepronikne do podkladu a stačí se odpařit :wink:

Re: 1948 - split from Split

Napsal: 22 srp 2019
od evinsen
Přeředěná,taky si myslím.Dneska se dává vysoký podíl sušiny do barev a vedou se jako jednovrstvé. Na překrýváni a sléváni s jinou třeba starou barvou se používá ředidlo ASR. Tím se nářadí zbytek barvy v pistoli 1:1 a zastříknou se okraje a přechody, potom se znova nářadí se zbytkem v pistoli 1:1 a uděláš to znova. Pak ještě jednou atd jak chceš mít přechod pro zaleštěni dokonalý.
Někdy to udělá i podklad že nechce “pít”.
Ta separace v plechové možná znamená vysoký podíl pojivého laku. Někdy s ním dohánějí podíl a množství.Prostě to šidějí. Tryska v pistoli taky, já mám 0,9 a na větší spotřebu 1,2. A hraju si i s tlakem,nezvykl jsem si na pistole s jednotným výstupním tlakem

Re: 1948 - split from Split

Napsal: 22 srp 2019
od Sam
Dekuji za nazory. Jak to vidite s tuzidlem? Mel bych asi pritvrdit a dat co nejkratsi, ne ?. Aby nebyl cas aby se ten cerny pigment nebo co to je stacil vyplavit na povrch. Rozstriky v tuto chvili neresim. Jde o barvu ktera neni soucasnou vrchni barvou vozu ale jde o puvodni odstin ktery byl pod kobercem, pod zadni sedackou atp.
Stejne tak mne netrapi naleptani podkladu. Take ho mnoho neni a ve finale vrchni lak misty az na podklad probrousim, jinde jen strhnu svrchni vrstvu. Byl bych ale rad aby vrstva byla barevne stala v cele sve hloubce.

Re: 1948 - split from Split

Napsal: 22 srp 2019
od evinsen
Tak bych použil barvu bez ředidla z rychlým tužidlem, tak 20minut odstátou po smíchání,tlak tak 3,5. Barvu přiškrcenou a úzký paprsek. Udělá to tenkou vrstvičku která je rozlitá rovnou tím tlakem do leskla.

Re: 1948 - split from Split

Napsal: 22 srp 2019
od Zdenek86
Aha, to že pod tím není podklad jsem nějak nebral v potaz. Ale pořád jako příčinu vidím mnoho ředidla.
Tvrdidlo klidně standard, ale spíš je otázkou místo aplikace. Jakou teplotu máš v garáži? Pokud to možnosti dovolí, vystrčil bych karoserii ven na sluníčko, pořádně prohřát a potom dvě až tři vrstvy, jen tak poprášit, ono se to slije taky :wink:

Re: 1948 - split from Split

Napsal: 22 srp 2019
od Sam
Zdenek86 píše:Aha, to že pod tím není podklad jsem nějak nebral v potaz. Ale pořád jako příčinu vidím mnoho ředidla.
Tvrdidlo klidně standard, ale spíš je otázkou místo aplikace. Jakou teplotu máš v garáži? Pokud to možnosti dovolí, vystrčil bych karoserii ven na sluníčko, pořádně prohřát a potom dvě až tři vrstvy, jen tak poprášit, ono se to slije taky :wink:
Delam prasivku auto ktere bude orezle.Zaklad tam bude ale ne vsude. Vrchni vrstva bude jen jedna.Je pravda ze asi cesta je to nalejt hned pri prvnim prutahu do teplyho aby se to hned zatahlo. A nebo upravit recept barvy. Glasurit na zelenym brezelovi mi toto nedelal. Nebo to nebylo tak patrne.

Re: 1948 - split from Split

Napsal: 30 zář 2019
od Sam
Tak kazdym tydnem se bliz a bliz priblizuji k finalnimu odstinu. Barev jak maku. Mezivrstvy neuvadim. Omyvat to na puvodni barvu vsude nebudu.
Odstin L21 namichany podle kodu je naprosto mimo a neodpovida ani nahodou puvodnim fragmentum. Ceka mne jeste dlouha cesta vyvoje te spravne receptury ale vcera se povedl prvni vzorek ktery by se dal uznat.

Re: 1948 - split from Split

Napsal: 24 bře 2020
od Sam
Měl bych dotaz na znalce. Nevíte odkud pochází tento věšák? Už jsem ho párkrát někde zahlédl. Není to z busa ?

Re: 1948 - split from Split

Napsal: 24 bře 2020
od Samba
těbuch.. mohlo by bejt.. nacvakam co doma mam..

Re: 1948 - split from Split

Napsal: 24 bře 2020
od pulenejksicht
podle me je to neco jinyho nez ze stary samby ..

Re: 1948 - split from Split

Napsal: 24 bře 2020
od udeeska
....ale hysterické to opravdu je...

Re: 1948 - split from Split

Napsal: 25 bře 2020
od pavel cz
Mám je v Sambě

Re: 1948 - split from Split

Napsal: 21 kvě 2020
od Sam
Budou to tři roky co jsem rozjebal po dvorku převodovku na splita. Zasekl jsem se na ložisku diferenciálu. Má totiž na jedné straně ložisko poloviční výšky (stejně jako KDF) než jsou standardní ložiska. Repliku se mi sice podařilo sehnat ale protože u minulého brouka jsem nasadil laťku v podobě všech originál dobových ložisek, nechtěl jsem jít nyní níž. Letos se na mne usmálo štěstí v podobě bedny NOS dílů. Na internetu jsem našel fotku a hned mi padlo do oka jedno ložisko které proporcemi neodpovídá běžným rozměrům.
Nebudu vás napínat, ano je to ono. Síly ve vesmíru jsou opět v rovnováze a já mohu opět klidně spát. :D

PS: Kdyby někdo potřeboval nové originál ložiska do pooválové éry, mohu nadělit. Tyto vozy asi nikdy dělat už nebudu.

Re: 1948 - split from Split

Napsal: 21 kvě 2020
od Křemílek
Nemám teď po ruce katalog. Předpokládám, že po válce byla v každé polovině skříně odpovídající zahloubení, takže nepoužívali tu tlustou lisovanou podložku , jako za války. Posledně jsi vyčetl kolegovi použití nekorektních ložisek. Myslím, že ta jeho převodovka je z úplného konce války a řekl bych, že tehdy nejspíš docházelo k omezování výroby všech specialit, takže je pravděpodobné, že tam byla obě ložiska stejná. Ale kdo ví, konec se ztrácí v mlhách. Aspoň pro mě.

Re: 1948 - split from Split

Napsal: 21 kvě 2020
od Sam
Křemílek píše:Nemám teď po ruce katalog. Předpokládám, že po válce byla v každé polovině skříně odpovídající zahloubení, takže nepoužívali tu tlustou lisovanou podložku , jako za války. Posledně jsi vyčetl kolegovi použití nekorektních ložisek. Myslím, že ta jeho převodovka je z úplného konce války a řekl bych, že tehdy nejspíš docházelo k omezování výroby všech specialit, takže je pravděpodobné, že tam byla obě ložiska stejná. Ale kdo ví, konec se ztrácí v mlhách. Aspoň pro mě.
Ano. Po valce se zachovala stejna loziska a vrtala se ulozeni presne na dany typ. Prechod na stejny rozmer prisel az kolem roku 49/50. Proto jsem si dovolil ten kolegialni dloubanec pod zebra ;)

Re: 1948 - split from Split

Napsal: 21 kvě 2020
od rochuss
Toto úzké ložisko byla vždy docela záhada,hlavně důvod proč.Nekdo tvrdí,že se tam dávalo z důvodu samosvorného diferenciálu,aby tlumilo nárazy spínání samosvorného diferenciálu,další tvrdí,že se dávalo kvúli úspoře materiálu,jiný tvrdil,že jim zbyly z nejake fabriky.A teď se divím,že to tak mel i Brezel,který už samosvor nemel. Na kolik vyjde toto novodobé úzké ložisko? A potřeboval bych ten vlnovec ten se asi nevyrábí.

Re: 1948 - split from Split

Napsal: 23 kvě 2020
od Sam
Po delší době další report z dílny. Na blogu zde: http://www.samsgarage.org/projects/1948 ... rouka-1948


Obrázek

Re: 1948 - split from Split

Napsal: 23 kvě 2020
od Pekař z Boščehrada
Spliťák půjde na bílý? Jakože ma doklady?

Re: 1948 - split from Split

Napsal: 23 kvě 2020
od Sam
Pekař z Boščehrada píše:Spliťák půjde na bílý? Jakože ma doklady?
To zatím nevím. Doklady částečně mám. Moc politiku nesleduji ale věřím že než to dodělám, tak se Chorvatsko dostane do EU a pak by neměl s přihlášením být tak zásadní svízel.