1948 - split from Split
Re: 1948 - split from Split
Meří či merilo se to vinutí dynama - obe poloviny? Myslím,že je to motané z lakovaného drátu a ten lak tam delá tu izolaci A po 70-80ti letech už to múže být leckde proražené a hodnoty múžou být jiné . A kde se dá sehnat ten krepák? I když myslím,že jsou asi taky speciální prokládací papíry na cívky.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1948 - split from Split
Vinutí dynama nelze jednoduše změřit a to jednoduše proto, že drátu je tam několik metrů, možná desítek a jestli je tam mezi závitový skrat a tedy drát je o cca 15cm kratší je tak neznatelná změna odporu, že to rozumně změří jen pánbůh. Jediné jak se na to dá jít, je měřit indukci vzniklé cívky. Ale to zase chce znát jakou indukci má nová cívka, což věděli maximálně u Roberta Bosche. Z toho mi vyšlo, že je jednodušší to zkrátka složit a ozkoušet jestli to dělá co má, než nad tím špekulovat
Krepák tam byl v originále. https://allegro.pl/oferta/papier-krepow ... 9337406891
Krepák tam byl v originále. https://allegro.pl/oferta/papier-krepow ... 9337406891
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: 1948 - split from Split
Bylo by zajímave zda je skoro stejný odpor každého vinutí, možná by to bylo prokleplé i jinak
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1948 - split from Split
Necham se poucit a priste vam to zmerim.
Male, nepatrne a jeste mensi odpory zatim merit neumim.
Male, nepatrne a jeste mensi odpory zatim merit neumim.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: 1948 - split from Split
Myslel jsem,že jako je digi šuplera je i digi ohmetr a bude tabulka dynam dle ročniku, a 1. a 2. vinutí,vše pekne seřazené.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1948 - split from Split
Pridam si to na seznam ukolu
Apropó, jak resit axialni vuli na lozisku, cca 0.1mm ? Loziska s axialou a std rozmeru nikdo nikdy nedelal. Zaklepat limec loziska nebo vlozit podlozku mezi blok a lozisko?
Apropó, jak resit axialni vuli na lozisku, cca 0.1mm ? Loziska s axialou a std rozmeru nikdo nikdy nedelal. Zaklepat limec loziska nebo vlozit podlozku mezi blok a lozisko?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1948 - split from Split
Já bych se tak pocitově přikláněl spíš k podložce než k naklepávání.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1948 - split from Split
Kvízová otázka pro nedělní odpoledne. Vejde se karter motoru do bězné domácí trouby?
Ano, vejde. Ale jen když není paní domu doma.
Ano, vejde. Ale jen když není paní domu doma.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: 1948 - split from Split
Vejde se i do myčky...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1948 - split from Split
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1948 - split from Split
Schánčlivost a hromadění dílů má první vlaštovky. Poprvé v životě budu skládat motor (blok i klika) v sériových rozměrech.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: 1948 - split from Split
Trošku se omlouvám předem,ale ten blok v troubě mi připoměl jeden příběh z dětství. Já (tehdy 17let),bratr (tehdy 11let),byt ve městě jednopokojový ve čtvrtém patře bez výtahu. Jsme vytáhli spolu pincka (Mustanga - brkojakprase) po schodech na půdu. Tam jsme vyškubli motor a šup s ním domů. Otázka první - kam s olejem? Odpověď byla velmi rychlá, do záchodu s ním. A už brácha drží motor nad mísou a já povoluji ten šroubek dole a už to teče (dodnes mě to budí ze spaní). Otázka druhá - kam s motorem? No přece pod postel (samo že na koberec). Druhý den fofrem rozpůlit motor, ano, na koberci v pokoji. Ale už nás napadlo (po pohledu na koberec pod postelí), že musíme pod něj něco dát. Deka. No a co s motorem zasviněným od oleje? Vana, Arva, sprcha a šup zpět pod postel. Další den byla sobota a máma sundala záclony,dala je do vany,nasypala Namo (pamětníci znají). Při napouštění vany vodou se jí zježili vlasy na hlavě. Nedokonale vypláchnutá vana začala vydávat svá mastná tajemství do záclon. To co proběhlo poté nebudu popisovat,ale příjemné to fakt nebylo. Gradovalo to čepem v mražáku a ten pohled na koberec od mojí milované maminky je navždy vryt nejen do mé dlouhodobé paměti ale ještě teď si uvědomuji sílu facek od ženy,která celý život pracovala těžce rukama. Já tedy plně chápu ten pocit,že blok je z trouby venku dřív,než manželka doma. Prostě to chce správné načasování.
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: 1948 - split from Split
Kdo má tu záruku hranicíci s jistotou že to tady Samova žena nečte, vona asi ani nemusí, ví moc dobře co má doma
jdeme frflat na flat ...
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1948 - split from Split
ja som hranice svojej neznej polovicky testoval postupne...a ked si -testovac- vsima podrobne objekt pozorovania ....tu tenku ciaru ked buchne kotol si vsimne. PRe klud v domacnosti cez nu nelezie. Jedine ak potrebuje urychlit rozvod.
Rozobrata motorka u mladeho v izbe...je este dost nizko pod laťkou /ale vsetko je chirurgicky ciste a cistim to v dielni/ ale aj tak...dobra to zena.
Rozobrata motorka u mladeho v izbe...je este dost nizko pod laťkou /ale vsetko je chirurgicky ciste a cistim to v dielni/ ale aj tak...dobra to zena.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1948 - split from Split
Po celodenním čištění Brilem,Arvou a kartáčkem jsem rozphyboval vapku a nechal tlak vody odplavit všechen ten zbytkový karbon. Bylo ho tam požehnaně.V troubě se jen sušilo protože voda je na hliníku prevít.
Moudrá žena ví, že občas se pro domácí štěstí musí něco obětovat.
Moudrá žena ví, že občas se pro domácí štěstí musí něco obětovat.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1948 - split from Split
Aj ked prva varka buchiet je jemne citit po SAE 30 .. dobre sme sa ozenili...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1948 - split from Split
Mi připomělo..... Měl jsem pronajatou garsonku, Veřejný wapky tehdy ještě nebyly.... kola špinavý, přece je tak nebudu skladovat zasiflený. Tak do sprcháče a už to jelo.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1948 - split from Split
Nemám teď po ruce žádný rozpůlený KDF blok. Může mi někdo potvrdit teorii, že KDF bloky měly pod hlavním ložiskem vyfrézovanou mazací drážku, viz foto bloku z 1947. a ložisko bylo plné ?
Později v roce 48 se přešlo na bloky bez drážky a drážka se přestěhoval na vnější obvod ložiska.
Děkuji
Později v roce 48 se přešlo na bloky bez drážky a drážka se přestěhoval na vnější obvod ložiska.
Děkuji
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: 1948 - split from Split
Já teď taky nemám nic po ruce, abych se podíval na vlastní oči. Ale určitě je to tak. Jak to asi měli vymyšlené při protáčení bloku? A v manuálu se varuje před kombinací staré ložisko, nový blok, tedy plocha na plochu, bez mazací drážky.