1948 - split from Split

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od evinsen »

Naletovat stříbrem,už jsem to dělal.Opraváři ledniček mají stříbro-měděný drát kterým letují vedení chladiva,ten je nejlepší

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Dneska to padlo. Napřed jsem vytáhl balíček skalice modré, udělal roztok a pak si nafackoval a roztok vylil.
Následně jsem začal hledat tavící pec na 1100 stupňů. Dělají pěkné malé pícky přesně podle mého gusta. To by byla asi nejlepší cesta. Ale je neděle odpoledne a já potřebuji roztavit měď hned teď. Tak jsem na to šel TIGem. Jako přídavný drát jsem zneuctil kus elektrokabelu. Jestli hliník je rychlý, tak měď je superrychlá. Jakmile se do ní dostane potřebné teplo chce to pracovat opravdu rychle.
Mistři doporučují vařit pod héliem ale i pod argonem se dalo. Navíc nešlo o žádný soutěžní svár, jen tam nacpat materiál a zbytek obrat na soustruhu.
Foto posléze až bude dílo dokončeno.
Přílohy
P1060305.JPG
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od boldor »

Nechci být kverulant, jsou to postupy jak z manuálu, ale není páka spojky obráceně?

U novějších převodovek (Bus 63) je otočená tak, aby se co nejméně lámalo lanko.
Koliduje trochu při montáři motoru , ale ve finále to i méně namáhá pouzdro.
.
yy.JPG
yy.JPG (64.03 KiB) Zobrazeno 1772 x
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od rochuss »

Ten širší konec kónusu má být vždy dopředu,aby se netřepilo lanko a páčka má být ohnutá ke středu vozu. Ale videl jsem 2 druhy páček, na tyto staré vozy buď ohlé do středu nebo ven

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Už mi to psalo více lidí, což mne těší, že to tu někdo vůbec čte. :D Nejsem Pánbůh tak je možné že jsem udělal chybu. Vím, že jsem na 1950 to dal obráceně, tak jsem to na 48ce otočil.
takto to vypadalo před demontáží
takto to vypadalo před demontáží
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od OB »

Já si myslím, že to máš dobře. Páka u Brouka má být zahnutá od převodovky. Kužel v oku páky má směřovat k motoru.
Ponorka má páku ohnutou k převodovce a pěkně překáží.
image.jpg
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Já si nejsem úplně jistý. Zašel jsem tedy do syslírny a zde je resumé z pohledu statistiky:
Našel jsem 5 převodovek které mají páku zahnutou ven a 7 převodovek které ji mají zahnutou dovnitř. Zbytek skříní pro jistotu nemělo páku vůbec. :D :D

Takže se kloním k tomu to prohodit a uvidíme, třeba se svět vrátí do normálu
Přílohy
2014-01-30-6386a.jpg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od rochuss »

Tak podle příručky na Brezla 1951/52 je kužel dopředu a páčka dovnitř,aby se nepřidíralo lanko vpředu a neomačkával závit.Kdf 82 od č.40 000ks to mel také tak.
20210312_170602.jpg

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od rochuss »

Jinak jsem videl páčky doleva,doprava i rovné (při kuželu dopředu), možná,že byly rozdíly ve vývodu spojk.lanka,asi je třeba také odmeřit ten vývod od středu podlahy či kastle

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Prošel jsem si fotky když jsem opravoval padesátku.....
15.6.2014 jsem osadil tuto páku špatně
15.6.2014 jsem osadil tuto páku špatně
16.7.2014 jsem si to již uvědomil a páku prohodil
16.7.2014 jsem si to již uvědomil a páku prohodil

No a máme rok 2021 a já udělám naprosto stejnou chybu. Na to se dá říci jen jedno: "Fugasi, ty ponožky vám nejdou!" :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od rochuss »

V tom se často chybuje,to jen tak pro úplnost.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Herbie »

já teda nemám zkušenosti s těma vašima starejma kafemlejnkama
ale na novějších nepůlených převodovkách (co ještě nemají páku rovnou)
jsem tu páku měl ohnutou vždy směrem k převodovce a nikdy by mě nenapadlo ji tedy montovat opačně.
Tak nějak mi to vzdy dávalo smysl. To vytrčení "ven z auta" se mi zdá takové divné.

Je fakt ze na novějších převodovkách není páka jištěna stažením sroubu ale ségrovkou
a ve spodní části je nálitek o který se pružina zároven může opřít aby ji to netáhlo "ven"

Takže odhaduji, že by to bylo řešení souososti umístění páky na převodovce a vedení lana
tedy ze půlená převodovka = ohnutí ven, nepůlená převodovka = ohnutí dovnitř ?

Navíc to ohnutí tak nějak kopíruje oblouk převodovky, tak bych čekal že je to kvůli tomu aby to tam nezavazelo :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6111
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Samba »

na špatne rešeni sis vybral parádní datum..

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od boldor »

...není zač. :D

na split busu je to takhle
ss.jpg
ss.jpg (111.12 KiB) Zobrazeno 1475 x
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Uživatelský avatar
bobo88
Příspěvky: 242
Registrován: 03 bře 2016

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od bobo88 »

Dědek 65 zahnutá dovnitř.
Přílohy
IMG_20210313_092934.jpg

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

48 dnes rano. Pri montazi to v dali na kopci zahrmelo a v udoli zacalo dlouze a tahle prset...
Přílohy
2C5BF5AB-951D-4021-865A-5DC96349C830.jpeg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od rochuss »

Oválové(částečne synchronní) a dedkovské (plnesynchronní) to mají v katalogu malované taky dovnitř

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

No, ja bych to shrnul tak, ze paku vybocenou vne da jen lempl. A uz o tom nemluvme. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od SO 545 »

alebo ten co sa v tom chce hrabat trosku dlhsie...

Skus poskladat motor a a nenasadit na klikovku -stieraci- kruzok k remenici...to ti je potom radost na svete.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Odpovědět