1948 - split from Split
Re: 1948 - split from Split
Já mám hliníkový blok z roku 1944, pokud to pomůže. Nemýlím-li se, dosedací plocha pro hlavní ložisko už je průměrově upravená, nicméně je tam stále viditelná drážka. Viděl jsem i jiné a starší bloky (hliník i hořčík) a všude ta drážka v sedle ložiska byla.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1948 - split from Split
Bezva, děkuji za potvrzení.
A ložiska do tohoto bloku dáváte také s drážkou, tedy drážka na obou frontách, je to tak ?
Už rozumím tomu, proč se drážka přestěhovala na ložisko, při druhém a dalším výbrusu se olejový kanálek dost zmenšil a bylo by nutné drážku v bloku prohloubit.
A ložiska do tohoto bloku dáváte také s drážkou, tedy drážka na obou frontách, je to tak ?
Už rozumím tomu, proč se drážka přestěhovala na ložisko, při druhém a dalším výbrusu se olejový kanálek dost zmenšil a bylo by nutné drážku v bloku prohloubit.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: 1948 - split from Split
Ona ta nová ložiska prostě drážku mají, takže jsem ani neměl možnost dát tam ložisko bez drážky. Navíc jsem všechno nemusel dělat od základu, protože to udělané bylo a jen jsem dolaďoval nějaké detaily.
Těžko říct, zda výrobce počítal s úpravou ložiskových sedel v bloku, nebo zda prostě později pro jednoduchost výroby dělali drážky jen do rotačně symetrických dílů, čili do ložisek a do bloků už ne. Ti, kdož to ve výrobě zavedli, už nám to asi neobjasní a ochota současného VW poskytovat jakékoliv informace je nulová (Německo se opravdu hodně změnilo), takže skutečné důvody asi zůstanou spíš dohadem.
Těžko říct, zda výrobce počítal s úpravou ložiskových sedel v bloku, nebo zda prostě později pro jednoduchost výroby dělali drážky jen do rotačně symetrických dílů, čili do ložisek a do bloků už ne. Ti, kdož to ve výrobě zavedli, už nám to asi neobjasní a ochota současného VW poskytovat jakékoliv informace je nulová (Německo se opravdu hodně změnilo), takže skutečné důvody asi zůstanou spíš dohadem.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: 1948 - split from Split
Míval jsem kdysi různá ložiska k válečným motorům, snad původní. A pokud se dobře pamatuju, tak to byla ocelová pánev vylitá kompozicí (ložiska na klice). To by znemožňovalo tu drážku na ložisku.nejsem si ale úplně jistý, že to byly původní díly, snad v každém motoru někdo byl. Nové orig. díly byly těžko dostupné a drahé, takže se improvizovalo. Chystám se rozebrat dva motory v nálezovém stavu, jsem zvědavý, co v nich najdu.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1948 - split from Split
Na fotce mam ložisko z roku 47, je bez drážky a je to z hliníku. Já to zkrátka vidím tak, že udělat drážku na ložisku je jednodušší než ji udělat na bloku. Navíc blok po výbrusu má další problém, že je třeba drážku prohloubit.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1948 - split from Split
Detail opleteni kabeloveho svazku ktery jsem resil cca rok. Nakonec mi to upletli Nemci. Polsko bylo zklamani. Vlastni pletaci stroj jsem odlozil na pristi zivot.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: 1948 - split from Split
Tohle Same řešil jeden Helmut na svy 46ce.. Neco mi to připomíná
jdeme frflat na flat ...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1948 - split from Split
Moje auto rozhodne nebude tak ciste a bile [-X
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1948 - split from Split
Rasově bude čisté dostatečně, dokonce víc než si současní rasoví aktivisti, takzvaní rasi, dokáží připustit. A nebudu se za to nikomu omlouvat
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1948 - split from Split
Poradi mi nekdo, jak je reseny detail sroubu cislo 2?
V napravnici je na zavit? Nebo je snad privareny na pevno? nýtovaný? Nebo jina varianta, ktera mne nenapadla?
Diky.
V napravnici je na zavit? Nebo je snad privareny na pevno? nýtovaný? Nebo jina varianta, ktera mne nenapadla?
Diky.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: 1948 - split from Split
Je to zavařené a pro jistotu je konec ledviny ještě zakrytý plechem kvůli zpevnění a je tam jenom malá odtoková díra, aby se tam mohl hromadit humus a postupně to prohnilo.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: 1948 - split from Split
Ono to nehnilo, umřelo to obvykle na kutila s pilkou. Pak ten tvor instaloval dlouhé tlumiče.
Moc by mě zajímalo, jestli tenhle zobrazený typ dorazu nápravy opravdu existoval. Ten děravý špunt na plocháči. Byl to nějaký mezityp mezi hranatým dorazem a špuntem na svařovaném (případně kovaném) držáku? A po válce se přešlo na držák trubkový. Viděl to někdo?
Moc by mě zajímalo, jestli tenhle zobrazený typ dorazu nápravy opravdu existoval. Ten děravý špunt na plocháči. Byl to nějaký mezityp mezi hranatým dorazem a špuntem na svařovaném (případně kovaném) držáku? A po válce se přešlo na držák trubkový. Viděl to někdo?
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1948 - split from Split
Ok, děkuji. Miluji vaření na nalakovaných dílech
A ten doraz. Zatím lavíruji na hraně jestli tam dát hranatý nebo kulatý. Ale asi B je správně.
A ten doraz. Zatím lavíruji na hraně jestli tam dát hranatý nebo kulatý. Ale asi B je správně.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: 1948 - split from Split
Asi došlo ke zmatení, ten hranatý, který myslím já, se dával několik let předtím ,na začátku války. Měl úplně jiný držák.
A je otázka jestli výztužný plech u svorníku byl i po válce. Možná, že vaření nebude potřeba.
A je otázka jestli výztužný plech u svorníku byl i po válce. Možná, že vaření nebude potřeba.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1948 - split from Split
Kdyby měl někdo víčka do KDF ramen, nebo věděl kdo dělá repliky,.... potřebuji 1 kus.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: 1948 - split from Split
To je zajímavé téma a proto jsem si lehl pod auta.
Foto nápravy z roku 1941: A rok 1943: Snad ti to pomůže.
Foto nápravy z roku 1941: A rok 1943: Snad ti to pomůže.
Co přijde dál???
Re: 1948 - split from Split
A ještě foto z katalogů. Oba jsou z roku 1943.
Zde KdF 60 a KdF 166, šteft vypadá jinak než u typu 60 a je zde výztužný plech.
Zde KdF 60 a KdF 166, šteft vypadá jinak než u typu 60 a je zde výztužný plech.
Co přijde dál???
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: 1948 - split from Split
On ten držák dorazu, který mi připadal jako plocháč, bude ve skutečnosti ne zrovna nejlépe nakreslený starší typ.
A ten v katalogu nakreslený "moderní" dorazový špunt, který vypadá, jakoby měl díru skrz naskrz, vypadá, jako by byl osazený ještě na starý typ držáku. Jako nějaký mezityp.
A ten v katalogu nakreslený "moderní" dorazový špunt, který vypadá, jakoby měl díru skrz naskrz, vypadá, jako by byl osazený ještě na starý typ držáku. Jako nějaký mezityp.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1948 - split from Split
Tak ja to mam jeste jinak. Mam duru krz usi. Budu muset propatrat jak to bylo. Ale ten odtok vody,jako je na OB fotce, ten tam udelam. Mne nekdo usi prodluzoval tak tento detail vzal za sve.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912