1948 - split from Split

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15487
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Stejné místo, jen jiné auto a jiná doba. Funcionalistická čerpací stanice tam již dva roky nestojí. Údajně překáží výstavbě dětského hřiště. Tak jistě. :D
Obrázek
Přílohy
IMG_1040.jpeg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15487
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Moje první cesta se 48kou směrovala na Karlštejn. Mám ho sice skoro za bukem ale najel jsem přes 400km, než jsem tam dorazil.
Tu byly neseřízené brzdy, spojka, tu zase něco podivně šramotilo v kufru, pak další výjezd byly podhuštěné pneumatiky, tu zas z motoru tekl olej nebo upadla zapalovací cívka. Pak už to bylo spíš o pocitech, zdálo se mi že něco v autě smrdí (byl to čerstvý živičný nástřik vozovky) nebo že zase něco někde šramotí (bylo to jen v hlavě), atp.

Nakonec jsem ale na tu vysněnou metu dojel.
A jsme tam
A jsme tam
Po cestě jsem to rozpumoval až na 80km/h. Bylo tam i víc ale zrovna jsem si nad něčím přemýšlel a nefotil
Po cestě jsem to rozpumoval až na 80km/h. Bylo tam i víc ale zrovna jsem si nad něčím přemýšlel a nefotil
Upadla vám cívka, pane řidič
Upadla vám cívka, pane řidič
Problém se spojkou nakonec vyřešil tento držák. Stačilo ubrat trochu masa a rázem byl chod pedálu delší. Je tam velká páka, takže milimetřík udělal centimetr chodu.
Problém se spojkou nakonec vyřešil tento držák. Stačilo ubrat trochu masa a rázem byl chod pedálu delší. Je tam velká páka, takže milimetřík udělal centimetr chodu.
Vlevo originál NOS lanko darem od mistra Vaahy, děkuji, v pravo par replika. Krásné provedené ale dlouhé.
Vlevo originál NOS lanko darem od mistra Vaahy, děkuji, v pravo par replika. Krásné provedené ale dlouhé.
Štěstní v neštěstí. Začala téct trubička od tyček zdvihátek. Naštěstí 48měla rozebírací a tak se dalo těsnění opravit na voze bez vyndávání motoru.
Štěstní v neštěstí. Začala téct trubička od tyček zdvihátek. Naštěstí 48měla rozebírací a tak se dalo těsnění opravit na voze bez vyndávání motoru.
jen bylo potřeba trochu očesat plechy a sundat topník.
jen bylo potřeba trochu očesat plechy a sundat topník.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5987
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od pulenejksicht »

bomba ..radio prislibeno do konce prazdnin toz se uvidime na Stvoridlech ..vratim ti remenici :wink:
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1616
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od venca101 »

Sam píše:
20 srp 2024
nebo že zase něco někde šramotí (bylo to jen v hlavě), atp.
Bomba kára... Pocity v hlavě dobře znám. Já mám zase často pocit, že mně šmajdají ložiska v zadních kolech u hranaťáka T3. Při lepším zhodnocení situace zjišťuji, že jen náš vystresovanej pes sedící na podlaze za předníma sedačkama hodně rychle dejchá...

Už se těším na prezentaci 48 čky na Stvořidlech :)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5359
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od lišák »

venca101 píše:
21 srp 2024
Už se těším na prezentaci 48 čky na Stvořidlech :)
Také se těším a už začínám trénovat hadí perspektivu :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5987
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od pulenejksicht »

brezel.jpg
ja se zase budu muset naucit kafe co se da pit :wink:
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15487
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

A já se těším na komentáře ve stylu Pelíšků: “To muselo dát práce a přitom taková blbost.” :)

Poznáte, k čemu slouží tyto klipy ? Ten nalevo je z ráfku a drží poklice. Je jen pro stovnání velikosti. Ten vpravo je nemocný a zralý na výměnu. Celkem jsou potřeba 3 kusy. Kdyby někdo měl. Rád nasaju.
Přílohy
IMG_1065.jpeg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1336
Registrován: 08 zář 2009

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od lope »

Já bych řekl, že na autě k ničemu. Ale viděl jsem to na kanystru, který se zacvakne do rezervy, pěkná věc. A užitečná když zapomeneš přepnout kohout z rezervy...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15487
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Heeezkyyy. Ja to videl poprve v zivote.
Ano, je to z kanystru do rezervy.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1336
Registrován: 08 zář 2009

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od lope »

Né že bych byl tak chytrej, ale zrovna včera jsem zhlédnul video s Andym, kde to předváděl. To je všechno :D

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15487
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Po ostudě s ucpanou tryskou zas mydlí kudlu. Chtěl by i víc ale vše má svůj čas.
Přílohy
IMG_1118.jpeg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15487
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Vy jste se v tom zase vrtal pane doktore, že jo?
Přílohy
IMG_1122.jpeg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3220
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od OB »

A co vrtáš, pane doktore?
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5987
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od pulenejksicht »

jsem rad ze ladis sportovni torzky na ponorky tve radio uz jsem slysel hrat :wink:
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15487
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Po konzultaci s přítelem na telefonu (děkuji) a prostudování dokumentace jsem odhalil limity KDF nápravy. Jednočinné teleskopické tlumiče, navíc menší než na mopedu, nemají šanci utlumit kmitání přední nápravy. Projevovalo se to ve vyšších rychlostech kolem 70-80kmh. Záleželo i na nákladu v kufru a hlavně povrchu vozovky. V jistý moment zasáhla rezonance a rozvibrovala kola tak, že se stěží dotýkala asfaltu. Kolem 90km tento problém zase odezníval.

Na vině byla má nepozornost. Od roku 45 do roku 50 byla náprava osazena vždy různými torzními tyčemi a VW mnohokrát měnila jejich tuhost a umístění. Já jsem zpět osadil torzní tyče, které jsem na autě měl. A to byla chyba. Dal jsem dnes jednu tyč měkčí a vydal se na D5, kde je asfalt přesně té hrbolatosti, který rozskotačil celého brezela Po odpoledním testování mohu potvrdit, že změna torzního svazky pomohla (aktuálně osazeno 5 plátů v dolním svazku a 4 pláty v horním). Je cítit, že v na daném úseku a v danou rychlost se náprava pokouší opět poskakovat ale je to velice mírné a sotva to cítím na volantu. Stačí mírně přidat nebo ubrat a je opět klid.

Jinak dnes pokořena meta 1000km. Čeká mne výměna oleje a kontrola motoru. Aktuálně pozoruji, že v současných vedrech na dálnici se motor rozhicuje tak, že po sjetí na okrsky se dusí až má tendenci zdechnout. Stačí chvilku počkat a jede zase jako drak. Tipuji problém s pumpou, která přestane dávat dostatek paliva ale na volnoběh to stačí. Sjel jsem k pumpě, natankoval a pak nebyl schopen za boha motor natočit. Obsluha už pomalu trnula, jakou že jim to dělám negativní reklamu na prodávaná paliva. Pak jsem ale objevil opodál konev s vodou. Schladil jsem pumpu proudem vody, motor naskočil a jelo se dál :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5987
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od pulenejksicht »

jo vwcka sice nevari vodu v chladici jako sadiny ale umi varit benzin v pumpe :wink:
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5359
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od lišák »

Sam píše:
07 zář 2024
Pak jsem ale objevil opodál konev s vodou. Schladil jsem pumpu proudem vody, motor naskočil a jelo se dál :D
Takže úplně to samé jako pokud si vzpomínáš u Evžena na parkovišti u supermarketu v Lienz. Tehdy nám pumpu počůral pitíčkem co měl v PET flašce Štěpán a taky jsme mohli bez problému pokračovat.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15487
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

No jo, pravda. Jsem úplně vytěsnil. To byly časy.
Vysvětluji si to tak, že dokud se jede céres po dálnici, tak studené palivo z nádrže stále stačí chladit pumpu a dostává se do plovákové komory.
Chraň boha, pokud se zastaví nebo zvolní tempo. palivo se odpaří a pumpa jede na sucho. Navíc nabere ještě další teplo od motoru který se přestal chladit
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1545
Registrován: 01 pro 2010

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od evinsen »

On se neodpaří,on se vaří. Stává se roztažitelným a stlačitelným. Přidáním biosložek se rapidně snížil bod varu.Dříve závada přehřátého motoru,je nyní skoro vlastností. A je to tak jak popisuješ,po vypnutí začne teplota bloku stoupat.Absorbuje teplotu hlav, výfuku a vyrovná teplotu v prostoru motoru. Pertinaxový izolant pod pumpou je v tu chvíli k ničemu

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2640
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od martin_100 »

Takže to samý co trápilo 1203? A to jen kvůli zhoršení kvality benzínu?

Odpovědět