1948 - split from Split

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od rochuss »

Meří či merilo se to vinutí dynama - obe poloviny? Myslím,že je to motané z lakovaného drátu a ten lak tam delá tu izolaci A po 70-80ti letech už to múže být leckde proražené a hodnoty múžou být jiné . A kde se dá sehnat ten krepák? I když myslím,že jsou asi taky speciální prokládací papíry na cívky.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Vinutí dynama nelze jednoduše změřit a to jednoduše proto, že drátu je tam několik metrů, možná desítek a jestli je tam mezi závitový skrat a tedy drát je o cca 15cm kratší je tak neznatelná změna odporu, že to rozumně změří jen pánbůh. Jediné jak se na to dá jít, je měřit indukci vzniklé cívky. Ale to zase chce znát jakou indukci má nová cívka, což věděli maximálně u Roberta Bosche. Z toho mi vyšlo, že je jednodušší to zkrátka složit a ozkoušet jestli to dělá co má, než nad tím špekulovat :D
Krepák tam byl v originále. https://allegro.pl/oferta/papier-krepow ... 9337406891
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od rochuss »

Bylo by zajímave zda je skoro stejný odpor každého vinutí, možná by to bylo prokleplé i jinak

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Necham se poucit a priste vam to zmerim. :D
Male, nepatrne a jeste mensi odpory zatim merit neumim.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od rochuss »

Myslel jsem,že jako je digi šuplera je i digi ohmetr a bude tabulka dynam dle ročniku, a 1. a 2. vinutí,vše pekne seřazené.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Pridam si to na seznam ukolu :)
Apropó, jak resit axialni vuli na lozisku, cca 0.1mm ? Loziska s axialou a std rozmeru nikdo nikdy nedelal. Zaklepat limec loziska nebo vlozit podlozku mezi blok a lozisko?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od lišák »

Já bych se tak pocitově přikláněl spíš k podložce než k naklepávání.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Kvízová otázka pro nedělní odpoledne. Vejde se karter motoru do bězné domácí trouby?


Ano, vejde. Ale jen když není paní domu doma.
Přílohy
20210328_161010.jpg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od evinsen »

Vejde se i do myčky...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

evinsen píše:
28 bře 2021
Vejde se i do myčky...
Tak daleko zatim nejsem :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 488
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od VWenca »

evinsen píše:
28 bře 2021
Vejde se i do myčky...
I s tabletou??? :D

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Schánčlivost a hromadění dílů má první vlaštovky. Poprvé v životě budu skládat motor (blok i klika) v sériových rozměrech.
Přílohy
85D24874-9BA3-49C0-A7F8-A6282253260A.jpeg
62FE05CF-3267-409A-9E98-0496D447DAC3.jpeg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

doka 4wd
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 302
Registrován: 21 říj 2012

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od doka 4wd »

Trošku se omlouvám předem,ale ten blok v troubě mi připoměl jeden příběh z dětství. Já (tehdy 17let),bratr (tehdy 11let),byt ve městě jednopokojový ve čtvrtém patře bez výtahu. Jsme vytáhli spolu pincka (Mustanga - brkojakprase) po schodech na půdu. Tam jsme vyškubli motor a šup s ním domů. Otázka první - kam s olejem? Odpověď byla velmi rychlá, do záchodu s ním. A už brácha drží motor nad mísou a já povoluji ten šroubek dole a už to teče (dodnes mě to budí ze spaní). Otázka druhá - kam s motorem? No přece pod postel (samo že na koberec). Druhý den fofrem rozpůlit motor, ano, na koberci v pokoji. Ale už nás napadlo (po pohledu na koberec pod postelí), že musíme pod něj něco dát. Deka. No a co s motorem zasviněným od oleje? Vana, Arva, sprcha a šup zpět pod postel. Další den byla sobota a máma sundala záclony,dala je do vany,nasypala Namo (pamětníci znají). Při napouštění vany vodou se jí zježili vlasy na hlavě. Nedokonale vypláchnutá vana začala vydávat svá mastná tajemství do záclon. To co proběhlo poté nebudu popisovat,ale příjemné to fakt nebylo. Gradovalo to čepem v mražáku a ten pohled na koberec od mojí milované maminky je navždy vryt nejen do mé dlouhodobé paměti ale ještě teď si uvědomuji sílu facek od ženy,která celý život pracovala těžce rukama. Já tedy plně chápu ten pocit,že blok je z trouby venku dřív,než manželka doma. Prostě to chce správné načasování. :mrgreen: :mrgreen:

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od pulenejksicht »

Kdo má tu záruku hranicíci s jistotou že to tady Samova žena nečte, vona asi ani nemusí, ví moc dobře co má doma 😏
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od SO 545 »

ja som hranice svojej neznej polovicky testoval postupne...a ked si -testovac- vsima podrobne objekt pozorovania ....tu tenku ciaru ked buchne kotol si vsimne. PRe klud v domacnosti cez nu nelezie. Jedine ak potrebuje urychlit rozvod.

Rozobrata motorka u mladeho v izbe...je este dost nizko pod laťkou :wink: /ale vsetko je chirurgicky ciste a cistim to v dielni/ ale aj tak...dobra to zena.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Po celodenním čištění Brilem,Arvou a kartáčkem jsem rozphyboval vapku a nechal tlak vody odplavit všechen ten zbytkový karbon. Bylo ho tam požehnaně.V troubě se jen sušilo protože voda je na hliníku prevít.
Moudrá žena ví, že občas se pro domácí štěstí musí něco obětovat.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od SO 545 »

Aj ked prva varka buchiet je jemne citit po SAE 30 .. :wink: dobre sme sa ozenili...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2560
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od martin_100 »

Mi připomělo..... Měl jsem pronajatou garsonku, Veřejný wapky tehdy ještě nebyly.... kola špinavý, přece je tak nebudu skladovat zasiflený. Tak do sprcháče a už to jelo. :lol:
kolovana.jpg

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Sam »

Nemám teď po ruce žádný rozpůlený KDF blok. Může mi někdo potvrdit teorii, že KDF bloky měly pod hlavním ložiskem vyfrézovanou mazací drážku, viz foto bloku z 1947. a ložisko bylo plné ?
Později v roce 48 se přešlo na bloky bez drážky a drážka se přestěhoval na vnější obvod ložiska.

Děkuji
Přílohy
85D24874-9BA3-49C0-A7F8-A6282253260A.jpeg
CBF75196-71F0-49F0-98AD-B79E1C2095BC.jpeg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: 1948 - split from Split

Příspěvek od Křemílek »

Já teď taky nemám nic po ruce, abych se podíval na vlastní oči. Ale určitě je to tak. Jak to asi měli vymyšlené při protáčení bloku? A v manuálu se varuje před kombinací staré ložisko, nový blok, tedy plocha na plochu, bez mazací drážky.

Odpovědět