Motor Tatra

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
FRND
Příspěvky: 11
Registrován: 09 led 2016

Motor Tatra

Příspěvek od FRND »

Ahoj všem ve spolek,
Chtěl bych si pořídit Tatru 600 Tatraplan a moc se mi nelíbí že udávaný výkon motoru je asi něco kolem 40 Kw. Jelikož se bude celé vozidlo renovovat včetně motoru tak jsem si říkal, že bych ho mohl zrovna trošičku výkonově poladit. Při hlubším brouzdání po netu jsem zjistil, že koncepčně je Tatrovka strašně podobná chrobákovi, jako by někdo od někoho ,,opisoval" :D Prohlížel jsem si nějaké zdejší projekty a myslím, že pár zkušených lidí kteří narozdíl ode mě mají zkušenost se vzduchem chlazenými boxery se tu najde :) A tak bych vás rád poprosil o pár rad,názorů, nasměrování na konkrétní osoby-firmy nebo odkazy na obchody kde se dají sehnat různé díly týkající se úprav podobných motorů. Nechci z toho mít žádný ,,vrtulník" (i vzhledem k jízdním vlastnostem 65 let starého vozidla) a hlavně se moc nechci odchylovat od původnosti (takže spíš co se týče vačky , pístů a max karburátorů)

Předem děkuji za vaše příspěvky,
Filip

Uživatelský avatar
venouš
Příspěvky: 211
Registrován: 23 bře 2011
Bydliště: Kopřivnice

Re: Motor Tatra

Příspěvek od venouš »

napadá mě, zkus se zajet podívat sem: http://www.ecorra.com nebo tam alespoň zavolej, beztak ti někoo doporučí.

FRND
Příspěvky: 11
Registrován: 09 led 2016

Re: Motor Tatra

Příspěvek od FRND »

Jojo, o téhle firmě vím ;) děkuju... Já jsem měl spíš na mysli jestli už by někdo neměl nějaké konkrétní nápady a zkušenosti. Třeba jako jaký kompresní poměr by mohla vydržet ta 3x uložená klika, jaké se dají sehnat a použít karburátory, jak ostré vačky se pužívají , atd... Vím že je to úplně jinačí motor z úplně jinačího auta ale když to funguje v broukovi tak to musí fungovat i v tomhle... Ještě by mě zajímalo,když je to vzduchem chlazené, musí se používat nikasil ? Nebo to už je pro opravdu výkoné motory ?

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Motor Tatra

Příspěvek od Milan NM »

Kde by si chcel tu ostru vacku kupit ? [-o<
Pri takej velkej investicii do auta a nedostupnosti nahradnych dielov , myslim ze nebudes chciet byt priekopnik.Na to skus radsej ine auto.
Neber to v zlom,ide o moj nazor.

Celkovo bolo vyrobených okolo 6300 kusov
Naposledy upravil(a) Milan NM dne 10 led 2016, celkem upraveno 1 x.

Vladik23
Příspěvky: 195
Registrován: 14 říj 2010
Bydliště: Borek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor Tatra

Příspěvek od Vladik23 »

A ty uz toho tatraplana máš ? To jsou docela nedostatkový vozy....

FRND
Příspěvky: 11
Registrován: 09 led 2016

Re: Motor Tatra

Příspěvek od FRND »

Tatrovku zatím nemám, pouze nějaké díly. Ale už jsem rozhodnutý že si ji pořídím...
To že není vidět na silnicích neznamená že je nedostatková i když počet vyrobených kusů by tomu mohl naznačovat.Nedostatkové jsou 77,87,97...
No taky nic ve zlém, ale jednoduchší vačku na výrobu si člověk snad ani nemůže představit... Takže origo vačka by se zachovala ( i když kdo ví v jakém bude stavu...) a nová by se nechala vyrobit za celkem ještě rozumný peníz. V závoďáku mám vačku u které by mě její nová výroba stála tak přes 20 tisíc a navíc se do toho nikomu nechtělo a to jen proto, že uprostřed vačky je náhon na rozdělovač a olejové čerpadlo.

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Motor Tatra

Příspěvek od Milan NM »

Vacka sa da vyrobit,ale podla coho?
Nebudes tam mat lepsie dat motor z T603? ktory sa tam tiez montoval?

FRND
Příspěvky: 11
Registrován: 09 led 2016

Re: Motor Tatra

Příspěvek od FRND »

Milan NM píše:Vacka sa da vyrobit,ale podla coho?
Nebudes tam mat lepsie dat motor z T603? ktory sa tam tiez montoval?
Tak nejspíš podle té původní bych řekl...
Tu výměnu motorů sice tatrovka ofiko schvalovala ale tomuhle řešení bych se chtěl rozhodně vyhnout.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor Tatra

Příspěvek od SO 545 »

Milan NM píše:Nebudes tam mat lepsie dat motor z T603? ktory sa tam tiez montoval?
:?: Zo 603 hm dali ho aj do chrobaka tak preco nie do T600 :roll:
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Motor Tatra

Příspěvek od Milan NM »

V neskoršom období, pri použití nového motoru Tatra 603, boli vozidlá T600 (spravidla v službách polície) schopné dosahovať rýchlosť cez 170 km/h.
To by malo stacit

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor Tatra

Příspěvek od SO 545 »

Hmm vraj skor sa pouzival motor z T805 jednokarburator.
Dvoj karbec mal trosku problem sa zmestit pod kapotu , ale ked sa tuni ide kde co.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: Motor Tatra

Příspěvek od Rychnak »

Muj děda to tak kdysi měl v Tatraplánu, motor 8 válec, ale nevím jestli T603 nebo 805. Originální převodovka byla ale prý příliš pomalá. Prý se v době realizace přestavby (60? léta) dalo obtížně sehnat i jiné 4. kolečko převodovky či snad i jiný stálý převod - to pak byl tatraplán s plnohodnotným 8 válcem. Tatraplán skončil na prodej kolem roku 1970 kvůli velmi obtížnému shánění ND. Škoda...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor Tatra

Příspěvek od Sam »

Pane FRND, pokud uvažujete o renovaci vozu ze 40cátých let, máte pouze dvě možnosti, kam auto během oprav posunout. Buď do striktního a nekompromisního originál stavu nebo do pr*ele. Tuning motoru patří do té druhé kategorie.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Jozef
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 906
Registrován: 22 lis 2004
Bydliště: Trnava

Re: Motor Tatra

Příspěvek od Jozef »

Sam píše:Pane FRND, pokud uvažujete o renovaci vozu ze 40cátých let, máte pouze dvě možnosti, kam auto během oprav posunout. Buď do striktního a nekompromisního originál stavu nebo do pr*ele. Tuning motoru patří do té druhé kategorie.
súhlas, Tatraplán je zberatelská rarita, boli aj v závodnom prevedení (Al. karoséria), treba si naštudovať čo mali oproti sériovým autám zmenené, ale myslím že kompresor určite nemali. Závodné vozy boli kusová výroba v počte pár kusov (Monte Carlo).
Ak chceš mať auto v obstojnom stave treba mať aspoň milión Kč a tunit takéto niečo je fakt blbosť. [-X
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928

FRND
Příspěvky: 11
Registrován: 09 led 2016

Re: Motor Tatra

Příspěvek od FRND »

Pánové,
jsem velmi rád, že jste postupně společnými silami dospěli k závěru, že ,,tunit" takovéhle auto ho posune jen a jen do pr... Čehož bych zástavbou motoru z Tatry 603 nebo 805 nebo kdo ví co jste ještě všechno jmenovali určitě dosáhl.
Myslím si, že když dá někdo jinou vačku místo stávající, vyleští sání a maximálně dá jiné karburátory (nejsnadněji přešroubovatelná věc z celého motoru) které jsou vzhledově velmi podobné , tak se opravdu do pekla za zničení historicky cenného vozidla určitě nepropadne...

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Motor Tatra

Příspěvek od pulenejksicht »

Tatraplan je prostě jen lehce dražší vzducháč než většina vwček .zas tak bych to neprožíval a lehký tunning motoru
který zlepší schopnosti vozu bezpečněji obstát v dnešním provozu bych viděl jako ochranu investice před přejetím závodním traktorem a možnost pro majitele si vůz trochu víc užít ..je to jen auto ..a do rakve se to nevejde :wink:
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Motor Tatra

Příspěvek od OB »

Uz to zde na flatu probehlo nekolikrat. Nechci nic menit jen vacku, vylestit kanaly a tak dale. Vysledek je vsak velmi tristni, protoze neodborne provedene upravy spise jen povedou k vetsi spotrebe a mensimu vykonu.
Preji hodne uspechu pri vyberu vacky a lesteni kanalu!
Co přijde dál???

FRND
Příspěvky: 11
Registrován: 09 led 2016

Re: Motor Tatra

Příspěvek od FRND »

OB píše:Uz to zde na flatu probehlo nekolikrat. Nechci nic menit jen vacku, vylestit kanaly a tak dale. Vysledek je vsak velmi tristni, protoze neodborne provedene upravy spise jen povedou k vetsi spotrebe a mensimu vykonu.
Preji hodne uspechu pri vyberu vacky a lesteni kanalu!

Mohl by jsi být prosím konkrétnější ? Rád se poučím z chyb ostatních a tím jim třeba předejdu. Takže jestli už se někdo o něco takového pokoušel rád si poslechnu jeho zkušenosti.
pulenejksicht píše:
pulenejksicht píše:lehký tunning motoru
který zlepší schopnosti vozu bezpečněji obstát v dnešním provozu a možnost pro majitele si vůz trochu víc užít ..


V tomhle duchu jsem si to nějak představoval... Ono už jet i se Spartakem v dnešním provozu je celkem o hubu, tak kdyby to jelo aspoň trochu líp než ten Spartak :D

Rapiďák
Příspěvky: 41
Registrován: 19 črc 2010

Re: Motor Tatra

Příspěvek od Rapiďák »

FRNDO nevymýšlej blbosti, Tatraplán vymysleli borci co ještě při práci použivali hlavu a to velmi dobře, tím že vyměníš vačku nebo vyleštíš trubky nic neziskáš spíš naopak. Když už chceš upravovat motor, budeš taky upravovat nápravy, brzdy, převodovku? Tohle vše je totiž dimenzované na výkon jaký to má, když ho zvýšíš vše půjde do kopru. Jestli chceš auto co "jede" kup si joungtajmera nebo jiného podobného zgerba. :wink:

Uživatelský avatar
šuhaj
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 259
Registrován: 03 úno 2011

Re: Motor Tatra

Příspěvek od šuhaj »

....ajtakrajta....

no pokud se jedná o tatraplan který je vyrobený po roce 1951 v Boleslavi, klidně bych do toho šel...není to zase taková rarita...tatraplán má pohodlnou cestovní rychlost 100-110 km/h, což je stejně jako můj kňour. Tak pokud nechceš jít v duchu úprav na brzdách a převodovce, klidně bych to nechal jak má být...co se týká tatraplánu 601 Monte Carlo a Tatraplanu 602 sport jsou vlastně všechny vybaveny osmiválcem 2545m3, který je základem pro motory do 603ky....takže mi to nepřijde zase tak prasečí...u 77 a 87 jsou bloky z elektronu, což je nějaká lehká slitina hořčíku...který je křehký jako prase a nedá se s ním pořádně nic...umí to vařit a obrábět pár lidí v republice a to ještě bez záruky...jestli je blok u tatraplánu taky ze stejného, nebo podobného materiálu...nešel bych do toho...pokud tě to zajímá mám kontakt na pár starých motorářů přímo z Tatry, ale všichni jsou to dědci, kteří všechno mají a na všechno serou, ale zase umí :wink: klidně piš sz.

z podradošťa šuhaj,)

p.s. a víte proč mladý Loprais letos na Dakaru vypadnul? Bo jel nějakou šunku od Iveca [-X

Odpovědět