Bus T2b

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 4574
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Bus T2b

Příspěvekod Samba » 23 bře 2015

určitě bych nepískoval velký plochy, osobně bych nepískoval nic, le to je můj boj, ta ricpic..

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4657
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: Bus T2b

Příspěvekod Mr.Vaahaa » 24 bře 2015

Ahoj,

osobně bych nepískoval.
Aspoň ne plochy...plechy z druhovýroby jsou tenčí, než originál a mohlo by se to zvlnit - pak už to nedohoníš...

Ať se práce daří

Vašek
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz

Uživatelský avatar
alva T2b
Příspěvky: 53
Registrován: 06 bře 2015

Re: Bus T2b

Příspěvekod alva T2b » 24 bře 2015

Ahoj,
díky za připomínky, asi to rozhodně zvážíme , protože určitě nechceme dodatečně řešit zvlněný plech.
Snad nám k tomu řekne něco člověk i přímo od pískování, naštěstí to dělá kamarád ,tak se zeptám.
Hodně údajně záleží na použitém materiálu (frakce písku). Viděl jsem to na živo a je velký rozdíl pískovat např. beton, nebo dveře z masivu.
Pro mne osobně je to dost alchymie.
Teď se stejně ještě "vrtáme" s dveřmi, tak je dostatek času to pozjišťovat.
Díky Martin

VWita
Příspěvky: 8
Registrován: 13 říj 2014
Bydliště: V Garáži

Re: Bus T2b

Příspěvekod VWita » 24 bře 2015

po opískování to stačí nastříkat hooodně řídkou základovkou spíš je to obarvený ředidlo a je klid v tom místě kde budeš chtít vařit to lehce sundáš .

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 882
Registrován: 01 pro 2010

Re: Bus T2b

Příspěvekod evinsen » 25 bře 2015

najdi si pískovačku kde jedou struskou,má malou kinetickou energii a i když je drobná tak zůstává ostrá a nevlní plechy. ten písek je na kastli peklo. a i když ti boky nezvlní tak ti nafouknou rámy dveří a oken.ale ten bordel je i od písku fakt všude.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Bus T2b

Příspěvekod john » 25 bře 2015

Nie je "pieskovanie " ako pieskovanie....rozlicne media robia velky rozdiel... v pripade udrzania tvaru panelov je najlepsie soda blasting....

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 882
Registrován: 01 pro 2010

Re: Bus T2b

Příspěvekod evinsen » 25 bře 2015

ta struska je vlastně jako ta soda.říkaj tomu struska nevím proč.malé krystaly co se po použití lámou na menší,ale stále ostré krystaly.takže i prach krásně čistí ale jemněji. křemičitý písek je na proti tomu levný ale hned se tupí,proto ho míchají s novým ale perou to tam pod tlakem. a nebo neinvazivní materiál jako jsou krystaly ledu. už tady o tom diskuse proběhla. já bych už si dneska raději zaplatil něco lepšího než pak řešit ty škody. nemluvím o ráfcích a podobně. jenom karoserii.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Bus T2b

Příspěvekod john » 25 bře 2015

Opieskovanie rafkov akymkolvek mediom nemoze urobit skodu...integrita rafku je velmi vysoka....ak sa pieskuje karoseria, to moze urobit skodu, ak je pouzity vysoky tlak a kremicite medium...preco sa to nerobi ako bezne pieskovanie s primeranym tlakom je casovy faktor....viac casu, viac penez...a s tymi sa kazdy nerad luci...
Ja pieskujem vsetko s pouzitim garnet mesh 120, velmi ostre medium, ale s relativne nizkym tlakom / cca 80 Psi /ziadna skoda...

Uživatelský avatar
alva T2b
Příspěvky: 53
Registrován: 06 bře 2015

Re: Bus T2b

Příspěvekod alva T2b » 25 bře 2015

Takže po prvních dotazech vím zatím toto.
Použité médium na tryskání je křemičitý písek, a používají jak míchaný písek(tzn. již použitý spolu s novým) a jenom nový písek což byla naše varianta z důvodu ostrosti.
Když jsem se ptal na tlak, bylo mi řečeno že ten lze samozřejmě regulovat na mašině a samozřejmě i vzdáleností, kterou budeme na busíka chrlit to neřátstvo.
Jsme domluvebni tak, že vezmu ještě před vyvařením přední dveře a zkusíme co nám to udělá.
Celé to proběhne asi o tomto víkendu, tak Vám přinesu nové reference.

Uživatelský avatar
alva T2b
Příspěvky: 53
Registrován: 06 bře 2015

Re: Bus T2b

Příspěvekod alva T2b » 13 dub 2015

Trochu jsme popojeli s dveřmi.
Postup byl takový, odstrojit ,ještě nevyvařené jsme je otryskali a jde se na ně.
Tryskání proběhlo křemičitým pískem (ostrým) a dveře jsou jak od červotoče.
Přikládám pár fotek,aby jste si udělali představu.
Přílohy
8.jpg
opravené výztuhy dveří motoru
7.jpg
zadní dveře motorového prostoru před "zaklopením " (vyvařené a opravené výztuhy)
6.jpg
detail po opískování
5.jpg
opískováno
4.jpg
opískováno
3.jpg
detail 2
2.jpg
detail 1
1.jpg
odstrojeno, připraveno na pískování

Uživatelský avatar
alva T2b
Příspěvky: 53
Registrován: 06 bře 2015

Re: Bus T2b

Příspěvekod alva T2b » 13 dub 2015

Tryskání zatím proběhlo pouze na předních dveřích a byť šly tryskat i v ploše ,tak zatím bez větších problémů.

Uživatelský avatar
alva T2b
Příspěvky: 53
Registrován: 06 bře 2015

Re: Bus T2b

Příspěvekod alva T2b » 13 dub 2015

Dodatečně se přiznám ještě k jedné věci.
Máme totiž zakoupeny celé plechy předních dveří (levá i pravá).
Otázka nyní nastává, zda z nich pouze vyřezat potřebné, nebo je použít celé ??

Uživatelský avatar
Kauly
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 411
Registrován: 29 kvě 2012
Bydliště: Praha 4

Re: Bus T2b

Příspěvekod Kauly » 13 dub 2015

jestli to je druhovýroba , tak jenom části a stejnak s nima budeš mít hodně práce , mrkni ať už na moje projekty , Vaahovu westy nebo třeba Evžena ... co to je za zlo ty plechy .

Uživatelský avatar
alva T2b
Příspěvky: 53
Registrován: 06 bře 2015

Re: Bus T2b

Příspěvekod alva T2b » 15 dub 2015

Když vidím fotodokumentaci zmíněných projektů, jen tiše závidím a doufám, že se do této podoby taky někdy dostanem. :D
Co se týče plechů předních dveří, tak bylo zakoupeno u Dudíků v OL. (Zasláno z Anglie)
Šoupačky budeme jistojistě upravovat pouze spodní lem, zadní dveře také pouze lokální opravy (jsou na tom nejlépe).
Ale na zvážení je to určitě u řidiče předních dveří (bylo totiž lehce nabourány, tam bude práce nejvíc)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12070
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bus T2b

Příspěvekod Sam » 15 dub 2015

alva T2b píše:Dodatečně se přiznám ještě k jedné věci.
Máme totiž zakoupeny celé plechy předních dveří (levá i pravá).
Otázka nyní nastává, zda z nich pouze vyřezat potřebné, nebo je použít celé ??


Dovolím si zde reagovat na jeden nešvar nejen renovací VW ale obecně všech aut od veteránů po modernu. Mnoho lidí koupí repa plech, neřešme teď jeho kvalitu, přiloží ho na požadované místo, obtáhne fixem, vyřízne a navaří celý repaplech.

To je KARDINÁLNÍ chyba kterou se auto i s repalechem ve stavu 1A znehodnotí a hned vysvětlím proč.
- repaplech nikdy není ve stavu 1A, takže odřezáváte zdravý materiál a nahrazujete jej horším.
- Auto je třeba zachovávat co možná nejpůvodnější, takže odřezávání zdravých částí jen pro pohodlí klempíře je cesta špatným směrem.
- Hlavní problém ale je v tom, že pokud po vás bude někdo chtít auto předělat, musí celou slavnou záplatu vyříznout a tedy už jakýkoliv repaplech bude malý a bude se to muset složitě klepat, tahat rovnat. Zkrátka už to nikdy nebude ono.

Omlouvám se za svoji přímost, nebyla namířena přímo na majitele T2b ale obecně, protože tento nešvar ve mne již dlouho pobublával.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1936
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Bus T2b

Příspěvekod VW181 » 15 dub 2015

Sam má pravdu, ikdyž buse beru trochu jako užitkový spotřebák...

Při opravě jsem z repaplechů použil jen nezbytně velkou část, aby se při další oprvě bylo kde chytnout...
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
alva T2b
Příspěvky: 53
Registrován: 06 bře 2015

Re: Bus T2b

Příspěvekod alva T2b » 16 dub 2015

K připomínkám zde mám několik věcí.
1) Je pravda ,že jsme byli ujištěni o tom, že repa plech je plnohodnotnou náhradou.
2) Pro Sama - přímost mi nikdy nevadila, naopak jen do toho, mi to unesem. (co Tě nezabije, to Tě posílí :D )
A je opravdu potřeba slyšet všechno,aby si člověk mohl udělat svůj názor :?
Beru to tak, že je to první busík co děláme, takže se pořád učíme.Takže díky za Vaši odezvu.
Varianta č.2 je ta, že řidičovi dveře někde seženem v lepším stavu.
Po rozborce sháním ještě i zadní nárazník, tak kdo by se chtěl zbavit za rozumný peníz dejte vědět SZ, díky ???

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4436
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bus T2b

Příspěvekod lišák » 16 dub 2015

alva T2b píše:K připomínkám zde mám několik věcí.
1) Je pravda ,že jsme byli ujištěni o tom, že repa plech je plnohodnotnou náhradou.

Ještě jsem neviděl prodejce který řekne "mám to skladem, ale nekupuj to, stojí to za h..no" :D
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12070
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bus T2b

Příspěvekod Sam » 16 dub 2015

alva T2b píše:K připomínkám zde mám několik věcí.
1) Je pravda ,že jsme byli ujištěni o tom, že repa plech je plnohodnotnou náhradou.
2) Pro Sama - přímost mi nikdy nevadila, naopak jen do toho, mi to unesem. (co Tě nezabije, to Tě posílí :D )
A je opravdu potřeba slyšet všechno,aby si člověk mohl udělat svůj názor :?
Beru to tak, že je to první busík co děláme, takže se pořád učíme.Takže díky za Vaši odezvu.
Varianta č.2 je ta, že řidičovi dveře někde seženem v lepším stavu.
Po rozborce sháním ještě i zadní nárazník, tak kdo by se chtěl zbavit za rozumný peníz dejte vědět SZ, díky ???

Ono je v jistem smyslu spatne i menit dvere za jine kdyz ty puvodni s dusi mohou byt opraveny. Je to jen o tom, jak moc ortodoxni majitel je. A je jedno jestli to je na ovalovi nebo rok starym passatu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: Bus T2b

Příspěvekod Pětišroub » 16 dub 2015

:-D
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)


Zpět na “Projekty”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host