Bus T2b
Re: Bus T2b
určitě bych nepískoval velký plochy, osobně bych nepískoval nic, le to je můj boj, ta ricpic..
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4768
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bus T2b
Ahoj,
osobně bych nepískoval.
Aspoň ne plochy...plechy z druhovýroby jsou tenčí, než originál a mohlo by se to zvlnit - pak už to nedohoníš...
Ať se práce daří
Vašek
osobně bych nepískoval.
Aspoň ne plochy...plechy z druhovýroby jsou tenčí, než originál a mohlo by se to zvlnit - pak už to nedohoníš...
Ať se práce daří
Vašek
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bus T2b
Ahoj,
díky za připomínky, asi to rozhodně zvážíme , protože určitě nechceme dodatečně řešit zvlněný plech.
Snad nám k tomu řekne něco člověk i přímo od pískování, naštěstí to dělá kamarád ,tak se zeptám.
Hodně údajně záleží na použitém materiálu (frakce písku). Viděl jsem to na živo a je velký rozdíl pískovat např. beton, nebo dveře z masivu.
Pro mne osobně je to dost alchymie.
Teď se stejně ještě "vrtáme" s dveřmi, tak je dostatek času to pozjišťovat.
Díky Martin
díky za připomínky, asi to rozhodně zvážíme , protože určitě nechceme dodatečně řešit zvlněný plech.
Snad nám k tomu řekne něco člověk i přímo od pískování, naštěstí to dělá kamarád ,tak se zeptám.
Hodně údajně záleží na použitém materiálu (frakce písku). Viděl jsem to na živo a je velký rozdíl pískovat např. beton, nebo dveře z masivu.
Pro mne osobně je to dost alchymie.
Teď se stejně ještě "vrtáme" s dveřmi, tak je dostatek času to pozjišťovat.
Díky Martin
Re: Bus T2b
po opískování to stačí nastříkat hooodně řídkou základovkou spíš je to obarvený ředidlo a je klid v tom místě kde budeš chtít vařit to lehce sundáš .
Re: Bus T2b
najdi si pískovačku kde jedou struskou,má malou kinetickou energii a i když je drobná tak zůstává ostrá a nevlní plechy. ten písek je na kastli peklo. a i když ti boky nezvlní tak ti nafouknou rámy dveří a oken.ale ten bordel je i od písku fakt všude.
Re: Bus T2b
Nie je "pieskovanie " ako pieskovanie....rozlicne media robia velky rozdiel... v pripade udrzania tvaru panelov je najlepsie soda blasting....
Re: Bus T2b
ta struska je vlastně jako ta soda.říkaj tomu struska nevím proč.malé krystaly co se po použití lámou na menší,ale stále ostré krystaly.takže i prach krásně čistí ale jemněji. křemičitý písek je na proti tomu levný ale hned se tupí,proto ho míchají s novým ale perou to tam pod tlakem. a nebo neinvazivní materiál jako jsou krystaly ledu. už tady o tom diskuse proběhla. já bych už si dneska raději zaplatil něco lepšího než pak řešit ty škody. nemluvím o ráfcích a podobně. jenom karoserii.
Re: Bus T2b
Opieskovanie rafkov akymkolvek mediom nemoze urobit skodu...integrita rafku je velmi vysoka....ak sa pieskuje karoseria, to moze urobit skodu, ak je pouzity vysoky tlak a kremicite medium...preco sa to nerobi ako bezne pieskovanie s primeranym tlakom je casovy faktor....viac casu, viac penez...a s tymi sa kazdy nerad luci...
Ja pieskujem vsetko s pouzitim garnet mesh 120, velmi ostre medium, ale s relativne nizkym tlakom / cca 80 Psi /ziadna skoda...
Ja pieskujem vsetko s pouzitim garnet mesh 120, velmi ostre medium, ale s relativne nizkym tlakom / cca 80 Psi /ziadna skoda...
Re: Bus T2b
Takže po prvních dotazech vím zatím toto.
Použité médium na tryskání je křemičitý písek, a používají jak míchaný písek(tzn. již použitý spolu s novým) a jenom nový písek což byla naše varianta z důvodu ostrosti.
Když jsem se ptal na tlak, bylo mi řečeno že ten lze samozřejmě regulovat na mašině a samozřejmě i vzdáleností, kterou budeme na busíka chrlit to neřátstvo.
Jsme domluvebni tak, že vezmu ještě před vyvařením přední dveře a zkusíme co nám to udělá.
Celé to proběhne asi o tomto víkendu, tak Vám přinesu nové reference.
Použité médium na tryskání je křemičitý písek, a používají jak míchaný písek(tzn. již použitý spolu s novým) a jenom nový písek což byla naše varianta z důvodu ostrosti.
Když jsem se ptal na tlak, bylo mi řečeno že ten lze samozřejmě regulovat na mašině a samozřejmě i vzdáleností, kterou budeme na busíka chrlit to neřátstvo.
Jsme domluvebni tak, že vezmu ještě před vyvařením přední dveře a zkusíme co nám to udělá.
Celé to proběhne asi o tomto víkendu, tak Vám přinesu nové reference.
Re: Bus T2b
Trochu jsme popojeli s dveřmi.
Postup byl takový, odstrojit ,ještě nevyvařené jsme je otryskali a jde se na ně.
Tryskání proběhlo křemičitým pískem (ostrým) a dveře jsou jak od červotoče.
Přikládám pár fotek,aby jste si udělali představu.
Postup byl takový, odstrojit ,ještě nevyvařené jsme je otryskali a jde se na ně.
Tryskání proběhlo křemičitým pískem (ostrým) a dveře jsou jak od červotoče.
Přikládám pár fotek,aby jste si udělali představu.
Re: Bus T2b
Tryskání zatím proběhlo pouze na předních dveřích a byť šly tryskat i v ploše ,tak zatím bez větších problémů.
Re: Bus T2b
Dodatečně se přiznám ještě k jedné věci.
Máme totiž zakoupeny celé plechy předních dveří (levá i pravá).
Otázka nyní nastává, zda z nich pouze vyřezat potřebné, nebo je použít celé ??
Máme totiž zakoupeny celé plechy předních dveří (levá i pravá).
Otázka nyní nastává, zda z nich pouze vyřezat potřebné, nebo je použít celé ??
Re: Bus T2b
jestli to je druhovýroba , tak jenom části a stejnak s nima budeš mít hodně práce , mrkni ať už na moje projekty , Vaahovu westy nebo třeba Evžena ... co to je za zlo ty plechy .
Re: Bus T2b
Když vidím fotodokumentaci zmíněných projektů, jen tiše závidím a doufám, že se do této podoby taky někdy dostanem.
Co se týče plechů předních dveří, tak bylo zakoupeno u Dudíků v OL. (Zasláno z Anglie)
Šoupačky budeme jistojistě upravovat pouze spodní lem, zadní dveře také pouze lokální opravy (jsou na tom nejlépe).
Ale na zvážení je to určitě u řidiče předních dveří (bylo totiž lehce nabourány, tam bude práce nejvíc)
Co se týče plechů předních dveří, tak bylo zakoupeno u Dudíků v OL. (Zasláno z Anglie)
Šoupačky budeme jistojistě upravovat pouze spodní lem, zadní dveře také pouze lokální opravy (jsou na tom nejlépe).
Ale na zvážení je to určitě u řidiče předních dveří (bylo totiž lehce nabourány, tam bude práce nejvíc)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bus T2b
Dovolím si zde reagovat na jeden nešvar nejen renovací VW ale obecně všech aut od veteránů po modernu. Mnoho lidí koupí repa plech, neřešme teď jeho kvalitu, přiloží ho na požadované místo, obtáhne fixem, vyřízne a navaří celý repaplech.alva T2b píše:Dodatečně se přiznám ještě k jedné věci.
Máme totiž zakoupeny celé plechy předních dveří (levá i pravá).
Otázka nyní nastává, zda z nich pouze vyřezat potřebné, nebo je použít celé ??
To je KARDINÁLNÍ chyba kterou se auto i s repalechem ve stavu 1A znehodnotí a hned vysvětlím proč.
- repaplech nikdy není ve stavu 1A, takže odřezáváte zdravý materiál a nahrazujete jej horším.
- Auto je třeba zachovávat co možná nejpůvodnější, takže odřezávání zdravých částí jen pro pohodlí klempíře je cesta špatným směrem.
- Hlavní problém ale je v tom, že pokud po vás bude někdo chtít auto předělat, musí celou slavnou záplatu vyříznout a tedy už jakýkoliv repaplech bude malý a bude se to muset složitě klepat, tahat rovnat. Zkrátka už to nikdy nebude ono.
Omlouvám se za svoji přímost, nebyla namířena přímo na majitele T2b ale obecně, protože tento nešvar ve mne již dlouho pobublával.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bus T2b
Sam má pravdu, ikdyž buse beru trochu jako užitkový spotřebák...
Při opravě jsem z repaplechů použil jen nezbytně velkou část, aby se při další oprvě bylo kde chytnout...
Při opravě jsem z repaplechů použil jen nezbytně velkou část, aby se při další oprvě bylo kde chytnout...
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
Re: Bus T2b
K připomínkám zde mám několik věcí.
1) Je pravda ,že jsme byli ujištěni o tom, že repa plech je plnohodnotnou náhradou.
2) Pro Sama - přímost mi nikdy nevadila, naopak jen do toho, mi to unesem. (co Tě nezabije, to Tě posílí )
A je opravdu potřeba slyšet všechno,aby si člověk mohl udělat svůj názor
Beru to tak, že je to první busík co děláme, takže se pořád učíme.Takže díky za Vaši odezvu.
Varianta č.2 je ta, že řidičovi dveře někde seženem v lepším stavu.
Po rozborce sháním ještě i zadní nárazník, tak kdo by se chtěl zbavit za rozumný peníz dejte vědět SZ, díky ???
1) Je pravda ,že jsme byli ujištěni o tom, že repa plech je plnohodnotnou náhradou.
2) Pro Sama - přímost mi nikdy nevadila, naopak jen do toho, mi to unesem. (co Tě nezabije, to Tě posílí )
A je opravdu potřeba slyšet všechno,aby si člověk mohl udělat svůj názor
Beru to tak, že je to první busík co děláme, takže se pořád učíme.Takže díky za Vaši odezvu.
Varianta č.2 je ta, že řidičovi dveře někde seženem v lepším stavu.
Po rozborce sháním ještě i zadní nárazník, tak kdo by se chtěl zbavit za rozumný peníz dejte vědět SZ, díky ???
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bus T2b
Ještě jsem neviděl prodejce který řekne "mám to skladem, ale nekupuj to, stojí to za h..no"alva T2b píše:K připomínkám zde mám několik věcí.
1) Je pravda ,že jsme byli ujištěni o tom, že repa plech je plnohodnotnou náhradou.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bus T2b
Ono je v jistem smyslu spatne i menit dvere za jine kdyz ty puvodni s dusi mohou byt opraveny. Je to jen o tom, jak moc ortodoxni majitel je. A je jedno jestli to je na ovalovi nebo rok starym passatu.alva T2b píše:K připomínkám zde mám několik věcí.
1) Je pravda ,že jsme byli ujištěni o tom, že repa plech je plnohodnotnou náhradou.
2) Pro Sama - přímost mi nikdy nevadila, naopak jen do toho, mi to unesem. (co Tě nezabije, to Tě posílí )
A je opravdu potřeba slyšet všechno,aby si člověk mohl udělat svůj názor
Beru to tak, že je to první busík co děláme, takže se pořád učíme.Takže díky za Vaši odezvu.
Varianta č.2 je ta, že řidičovi dveře někde seženem v lepším stavu.
Po rozborce sháním ještě i zadní nárazník, tak kdo by se chtěl zbavit za rozumný peníz dejte vědět SZ, díky ???
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Bus T2b
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)