Air bug
Air bug
Po dvoch tyzdnoch jazdenia " z neho vypadla sviecka", takze isiel do garaze.
Takmer dva roky som na nom s prestavkami robil s otcom, v ramci nasich znalosti a moznosti, okrem laku sme vsetko urobili doma (pohladam nejake fotky)
Dostal 1,2 motor a zacal som jazdit.
Prisata izolacia pred motorom sposobila ze som motor uvaril, rovnako dopadla aj druha 1,2, kym som prisiel na pricinu.
Potom som oslovil p. Varadina, aby mi poskladal dvojkanalovu 1.6 s ktorou auto zije dodnes.
V r. 2002 som sa pohraval s myslienkou urobit vzduchove pruzenie, ale prisiel projekt v zahranici, potom rodinka a chrobak stal v garazi viac ako 10 rokov.
Klasika, dom bol dokonceny, starsi syn mal uz 5 rokov, a tak prisiel na rad chrobak a prvy zraz po 10 rocnej pauze na Gazarke, na ktoru som ho s pomocou Sesta a Vikiho spojazdnili za 1 tyzden.
Na druhy rocnik Gazarky, bol plan upgradeovat auto.
Zacal som svojpomocne v garazi prednou napravou, ale prisiel na svet druhy syn a tak som prace na zadnej casti, sedadlach atd. zveril Igorovi, Marekovi a Otovi v nemenovanom Aircooled maniacs servise v BA.
Aktualny stav 2014: Nove brzdy, bubny, rozvody, nove tesnenia okien, Porsche Boxter sedadla, pasy vzadu (pre chalanov), predna naprava zuzena o 2", Air ride vpredu aj vzadu, kapota s mriezkou
Plan 2014: dva karburatory, znizene naboje vpredu, precalunenie dveri a zad. sedadiel, ISOFIX, elektroventily namiesto manualnych, druhy zasobnik vzduchu
- Přílohy
-
- ked bol predok bez torziek , zacal som vzadu
- motor von.png (464.67 KiB) Zobrazeno 13031 x
-
- predok bez torziek - nedokonceny
- predok bez torziek.png (456.29 KiB) Zobrazeno 13031 x
-
- prebrusime napravu
- Pomocnik II.png (429.35 KiB) Zobrazeno 13031 x
Re: Air bug
Fotky mam, len som lenivy ich zmensovat aby sa dali vlozit na Flat
Re: Air bug
Tu je aktualny stav, dalsi krok je zvacsit zasobnik vzduchu z 10L na 20 L vymena rucne ovladanych ventilov za solenoidy a montaz znizenych nabojov dopredu.
Cakam na diely, aby bolo v zime co robit.
- Přílohy
-
- zadna naprava
- IMG_5819 (480x640) (480x640).jpg (199.66 KiB) Zobrazeno 12348 x
-
- spusteny (predok este vysoko)
- IMG_6102 (640x480).jpg (216.01 KiB) Zobrazeno 12348 x
-
- ako lahko sa nan lezie
- IMG_6182 (640x480).jpg (239.69 KiB) Zobrazeno 12348 x
- Klemen Klemen
- Příspěvky: 137
- Registrován: 07 pro 2007
Re: Air bug
Hi Klemen, as this was my first project with Airide, I purchased complete Airide set from AIRKEWLD.Klemen Klemen píše:Od ktere auto je kompresor?
Compresor is ViAIR 280 C. Compresor is OK, but 2 gallons air tank is too small, and also manually operated valves are not my favourite.
For Airbus, I am looking for bigger compressor, from SUV, Tank will be also at least 20 L and I will use solenoid valves from Festo.
Re: Air bug
Nedelna praca si vyziadla "znacne obete " vid FB, ale vysledok stoji za to.Zadne mechy boli vyosene, co sposobilo ze pri jazde sa vytacali do strany a bol potrebny vyssi tlak 110 - 120 PSI (pruzenie bolo velmi tvrde), v nedelu som ich vycentroval (posunul mechy, skratil ramena), a potrebny tlak je 80 - 90 PSI, co znamena ovela maksie pruzenie.
Testovacia jazda super, konecne sa s tym da jazdit aj na dlhsie trate.
Testovacia jazda super, konecne sa s tym da jazdit aj na dlhsie trate.
- Přílohy
-
- IMG_7326 (640x480).jpg (162.87 KiB) Zobrazeno 11645 x
-
- IMG_7337 (640x480).jpg (176.79 KiB) Zobrazeno 11645 x
-
- IMG_7339 (640x480).jpg (180.2 KiB) Zobrazeno 11645 x
Re: Air bug
Ahoj, mohl bych se zeptat, jak je to vyřešeno na zadní nápravě v místě torzní tyče? Nechal jsi tam gumová pouzdra nebo nejaký unibal? díky
Re: Air bug
A z ceho jsou mechy? "Klasika" sedacky do nakladaku, nebo na objednavku od dodavatele, treba Rubena?
Re: Air bug
Zatial su tam nove gumove puzdra (tak ako to robi Airkewld), ale uvazujem nad inym riesenim, podla toho kolko to vydrzi.jobiwan píše:Ahoj, mohl bych se zeptat, jak je to vyřešeno na zadní nápravě v místě torzní tyče? Nechal jsi tam gumová pouzdra nebo nejaký unibal? díky
Siso, ako som hore uviedol, kupil som kompl. sadu od Airkewld.jobiwan píše:Ahoj, mohl bych se zeptat, jak je to vyřešeno na zadní nápravě v místě torzní tyče? Nechal jsi tam gumová pouzdra nebo nejaký unibal? díky
Ak by mal niekto zaujem, vsetko zelezo mam skreslene.
Re: Air bug
Děkuji za odpověď. Nikdo nikde tuto část nápravy nemá nafocenou. Obávám se, že se ty gumový pouzdra se promačkaj z jedné strany. Takže pokud nezjistím nějaké jiné info tak mám v plánu dát na vnitřní stranu unibal a na vnější nechat gumové pouzdro.
Re: Air bug
Jo, sorry, klasicke rychle cteni v praci... aneb musi se to precis rychleji, nez se ulozi zaznam na server
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2294
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Air bug
Hele sorry za OT
ale Peta znám řešil jsem s ním pár věcí.....vymýšlí skvělé věci... a jak je to u nás z fotkami a filmy apod. jsou věci který se nekopírujou [-X je to prostě to naše malé češství
ten člověk tomu dal tvar, funkci a přijde mi to nefér!
Klidně smazat...
ale Peta znám řešil jsem s ním pár věcí.....vymýšlí skvělé věci... a jak je to u nás z fotkami a filmy apod. jsou věci který se nekopírujou [-X je to prostě to naše malé češství
ten člověk tomu dal tvar, funkci a přijde mi to nefér!
Klidně smazat...
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
Re: Air bug
Wally, chápem co myslíš, ale nie je v mojom zaujme ničiť Petovi biznis, len mi príde zbytočne nakupovať pár kusov plechov na opačnej strane sveta a hlavne potom riesit "nenažratých" colníkov u nas. Ani nemam záujem na tom zarábať. Preto som (nezištne)ponúkol tuto variantu.
Viem ze Pete, tie diely nakupuje od mnohých dodávateľov a neriešim to, a objednávam priamo od neho.
Ja uz som tam nechal riadnu kôpku európskych peňazí.
Viem ze Pete, tie diely nakupuje od mnohých dodávateľov a neriešim to, a objednávam priamo od neho.
Ja uz som tam nechal riadnu kôpku európskych peňazí.
Re: Air bug
Technicko-esteticky se mi moc nezdá ten srandovní šroubek (M8 nebo 10?), kterým je měch připevněný k tomu ramenu, což je pěkný bago. Při dané délce se šroub bude ohýbat.
Re: Air bug
Tak jsem se díval pod Vendelína a žádný měchy tam nemám. Kde to můžu reklamovat? Je to standardní výbava VW? TK jsem prošel na férovku
Re: Air bug
Z estetického hľadiska - je to pod autom, nie je to vidnolope píše:Technicko-esteticky se mi moc nezdá ten srandovní šroubek (M8 nebo 10?), kterým je měch připevněný k tomu ramenu, což je pěkný bago. Při dané délce se šroub bude ohýbat.
Z technického hľadiska- ak je to správne vycentrovane, skrutka je namáhana len na ťah/tlak a skrutky najnižšej triedy 3.6 majú pevnosť 300N/mm2
Re: Air bug
jobiwan píše:Děkuji za odpověď. Nikdo nikde tuto část nápravy nemá nafocenou. Obávám se, že se ty gumový pouzdra se promačkaj z jedné strany. Takže pokud nezjistím nějaké jiné info tak mám v plánu dát na vnitřní stranu unibal a na vnější nechat gumové pouzdro.
CE ma pekne riesenie, nad ktorym uvazujem:
http://www.creative-engineering.com/com ... ca0e2d.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Air bug
Po dlhom čase som mal trochu času a nahodil znížené náboje a kotúče.
Náboje zväčšujú šírku, kolesa vyliezli von, takze asi bude potrebné ešte viac zúžiť nápravu:-(
Náboje zväčšujú šírku, kolesa vyliezli von, takze asi bude potrebné ešte viac zúžiť nápravu:-(
- firestorm69
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1090
- Registrován: 21 bře 2009
- Bydliště: Bratislava