P356A replika

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: P356A replika

Příspěvek od Sam »

lišák píše:
OB píše:Jaký je asi rozdíl mezi replikou a kopií??
Já to vidím tak, že repliku pozná každý lečo, ale z kopie bude mít zamotanou hlavu i soudní znalec :D .
Zamotanou hlavu by mel mit i z repliky. 356 Aufbau je to spravne slovo. Nebo umbau? Musime se zeptat pismaka 5srouba.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: P356A replika

Příspěvek od Pětišroub »

356 v laminátu s VW komponenty je vlastně taková hezčí buggy a není to kopie a tím míň replika. Cpát do toho nesmyslně drahé 356 komponenty mě osobně přijde zbytečné, to bych dal raději kolem dokola super kotouče. Takže nepindej a namasíruj si sedák, pojedeme totiž do Hannoveru pro industrie :-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3583
Registrován: 12 kvě 2004

Re: P356A replika

Příspěvek od Andy »

OB píše:Jaký je asi rozdíl mezi replikou a kopií??
Rozdil mezi replikou a kopii je ten, ze replika nemusi presne kopirovat original, muze mit odlisne detaily aj. rozdily. Replika muze byt takzvane "customizovana", kdezto kopie je presna dle originalu.

Uživatelský avatar
n00by
Příspěvky: 143
Registrován: 09 čer 2013
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Re: P356A replika

Příspěvek od n00by »

Trochu to usnulo s příspěvky, tak to trochu oživím.

GENERÁTOR 14V 30A

Vánoce jsou tady, zima postupuje. Toho času v dílně taky není moc, protože je tam slušná kosa a ruce rychle křehnou. Z bedny jsem vyndal generátor, který jen očistím a překontroluji zda se někde něco neviklá.

Vypadá vcelku dobře nijak extra zabordelenej.
Obrázek

Sundal jsem řemenici. Jak jsem ji rozloupnu, tak se mi rozsypaly podložky co byly mezi půlkama. Takže jsem sbíral a přemýšlel kolik jich bylo mezi a kolik jich bylo pod čepičkou, která je aretovaná matkou.

Budu to muset někde vyčíst kolik čeho jak je až se to bude dávat zase dohromady.
Obrázek

Tech. benzínem jsem očistil tělo dynama, šlo to velmi dobře, byl spíš zaprášené než nijak zamazané mastnotou.

Vyčistilo se i uvnitř kde to šlo. Vynutí jsem nevyndával, protože nebyl důvod. Nebylo nikterak porušen papírový obal. Pouze na jednom z drátků vedoucí mimo se loupal.
Obrázek

Odtrhl jsem starou papírovou izolaci drátku a udělal novou. Původní se lehce dotýkala jednoho ze šroubů, který drží horní víko s dolním (takové ty dlouhatánské).

Novou izolaci jsem navázal na tu původní a bylo to. Použil jsem lékařskou papírovou pásku, ale ne takovou tu co se trhá jako maskovací, ale tu co je něco mezi náplastí a maskovací páskou. Netrhá se, ale není zas tak silná a lepkavá jako náplast.
Obrázek

Očistilo se víčko s uhlíkama. Bylo to uvnitř dost zaneřáděné převážně velmi jemnou hlínou. Taková ta jako prach.
Uhlíky jsou ještě dobrý. V poloze, kdy se dotýkají rotoru, ještě vyčuhují ven mimo jejich usazení.
Obrázek

Tak vrátil se rotor zpět do těla a natočil se do pozice, kdy si spodní víčko pěkně sedlo do pouzdra. Je tam taková zarážka, takže se nemůže stát, že by jste to dali nějak špatně.

Nasazeno horní víčko a protažení šrouby. Chvilku mi trvalo než jsem se trefil skrz do závitu, ale chvilku trpělivosti a bylo to. Očistila se i řemenice, která je trochu orezlá. To pro dnešek stačilo. Řemenici budu chtít obrousit nebo opískovat a stříknout novou barvou, ale počasí je takový, jaký je a tak se toto odkládá.

Další věcí je, že bych chtěl tělo dynama trochu vyleštit, aby to víc svítilo. Nechci z toho udělat nějaký zrcadlo, ale rád bych prubnul leštění, které se pak bude jistě do budoucna hodit.
Obrázek

----

FRÉMA Z BUSA

Na radu broukařů z flat4.org jsem pořídil kus z převodovky busa (fréma), která poslouží jako mezikus mezi motorem a stojanem. Výhodu, kterou to přináší je taková, že bude možné ozkoušet motor ještě před tím než se vloží na místo kam patří :-) Chvilku jsem spekuloval jak frému připojit ke stojanu. Dobrá zpráva byla, že šířka děr na stojanu odpovídala šířce děr na frémě.
Obrázek

Trochu jsem frému poupravil, je mi jasný, že už nebude nikdy použitelná na auto. Horní dvě díry jsem trošku zvětšil, tak abych mohl protáhnout závit na M14 šroub.

Dolní jsem zvětšil trošku víc, tak abych mohl udělat závity na M12. Bohužel jsem v dolní části musel poupravit také díry na plošce stojanu, jelikož díry na frémě jsou trochu blíž k sobě než ty horní.
Obrázek

Nasazeno na stojan i se startérem.
Půjde to dolu, protože motor je ještě ve stavu před rozebráním. Jen jsem chtěl vyzkoušet jak to bude sedět. Myslím si, že je to lepší než to bylo před tím, kdy byly použity takové ramena, která přímo dosedala na hranu motoru kolem setrvačníku.
Obrázek

----

ČIŠTĚNÍ TOPNÍKŮ

Vyndal jsem ještě topníky a podrobil je inspekci zda jsou v použitelném stavu. Na první pohled vypadají obstojně a nejeví známky, větší koroze nebo nějakého poškození.

Odstrojil jsem táhla na otevírání topníků, sundal gumy a blíž se podíval kolem dokola. Ve spodní části na švu u bou jsem našel malou dírku. To asi ale bude nejspíš, ale záměrně, aby kondenzovaná voda měla kudy odcházet ven.
Obrázek

Vzal jsem do ruky drátěný kartáč a začal drbat nečistoty, hlavně hlínu, kterou byly oba dva celkem obaleny.
Začal jsem tím co nebyl poblinkaný olejem a po odstranění všech povrchových nečistot a lehké povrchové koroze jsem nenašel žádnou díru, kterou by bylo nutné opravovat.
Obrázek

U toho druhého už to nebylo tak slavné. Příruba co vede do zadní části hlavy, je nějaká celá volná a vedle je větší díra a asi ještě dvě menší.
Po porovnání s prvním jsme zjistil, že celá přívodní trubka s přírubou je úplně odpojená od těla topníku. Nechám je opískovat a pak se uvidí jaký bude rozsah škod.
Obrázek

-----

POKRAČOVÁNÍ V ROZBORCE MOTORU

Tak a je po Vánocích. Můžeme pokračovat v pozvolném rozebírání motoru.

Minule jsem upravoval součástku z převodovky busa, abych ji pak mohl použít při upevnění motoru na stojan.
Momentální stav je takový, že motor je připevněn právě na onu frému se startérem (udělal jsem tak, za účelem odzkoušení a správného napasování frémy na stojan). Teď půjde zase dolu a bude nutné sundat setrvačník, abych pak mohl motor připevnit zpět na stojan, ale už bez mezikusu.
Obrázek

Abych ho mohl sundat bylo zapotřebí přípravku. Byl jsem prozíravý a napsal jsem si Ježíškovi a ten mě vyslyšel.
Přinesl mi krásný přípravek na aretaci setrvačníku a dalších spoustu užitečných věciček, které mi jistě pomůžou v práci.
Přinesl, také nějaké ty chytré knihy.
Obrázek

Setrvačník šel dolů jedna báseň a vůbec neprotestoval.
Musel jsem se navrátit zpět k úchytům co byly na stojanu. Jenže ty packy měli na koncích takové dlouhé trubičky a tak jsem se jal jejich modifikaci.
Trubičky jsem pokrátil tak, aby dobře sedli na plochu límce motoru. Řezal jsem ruční pilkou a tak ta rovnost taky tak dopadla. Uříznutý to bylo AJNCCVAJ, ale pilování do roviny mi zabralo u všech čtyřech asi půl hodiny :-( .
Obrázek

Motor jsem uchytil na tři packy, tak že dvě jsou na jedné půlce bloku (ta co bude vespod) a ta třetí je na horní půlce bloku.
Ta se pak odmontuje až se bude půlit.
Obrázek

----

HLAVY A VÁLCE

Sundala se víka z hlav a započalo se pomalé omrkávání jak to uvnitř vypadá. Jsem v tomhle celkem lajk a tak rozborku sice zvládnu. Nechá se pak nejspíš chemicky očistit, ale po tom co to zkusím svépomocí.Pak nastane ta doba, kdy se to předá odborně způsobilým osobám a já budu koukat přes rameno a učit.
Obrázek

Všechny sundané komponenty se zatím odkládají do popsaných krabiček a sáčků. Jak bude rozebráno a očištěno to hlavní (blok), tak se budeme vracet postupně k jednotlivým částem motoru.
Jde to celkem pomalu, snažím se nic neuspěchat a vše pečlivě ukládám tak, abych pak věděl co kde bylo a kam patří.
Obrázek

Hlavy sundány. Omrknul jsem dosedací plochy válců, hrany a díry po svíčkách.
Prostě taková ta místa, kde by mohla být nějaká prasklinka nebo nějaká sražená hrana.
Vypadá to dobře a tak je to opět odloženo do přihrádky.
Obrázek

Trochu jsem se bál sundávání válců, ale vše je velmi dobře sundavatelné a tak to jde velmi hladce.
Zdvihátka vyndána, označena a svázána k sobě, aby se nepopletly mezi sebou.
Pomalu jsem stáhnul válce z pístů a označil je číslicemi.
Obrázek

Válce jsem omrknul a nenašel jsem žádný škrábanec uvnitř nebo něco co by naznačovalo nutnosti přebrušovat, ale toto ponechám až na někom kdo tomu opravdu rozumí.
Stříknul jsem je KONKORem a uložil ke spánku.
Obrázek
radši se 2x blbě zeptám, než to pokur..m | http://beetle2porsche.cz

Uživatelský avatar
n00by
Příspěvky: 143
Registrován: 09 čer 2013
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Re: P356A replika

Příspěvek od n00by »

OLEJOVÁ PUMPA

Odmontovalo se víčko olejové pumpy a ukázalo se opotřebení. Na flatu se o tom někdo zmiňoval, že je něco na odchodu. Budu muset prohledat fórum a zjistit co je příčinou a jak se to napraví. Jsou to, ale pěkný kroužky. Musím zjistit best postup na opravu pokud to bude možné, jinak se bude muset pořizovat nové.
Obrázek

Vyndal se další přípraveček co přinesl Ježíšek a mohlo se vesele pokračovat v bezpečné demontáži.
Vyndal jsem soukolí olejové pumpy a nasadil přípravek do (asi kanálky) pumpy.
Utáhnul a připravil na pomalé vytažení.
Obrázek

Pumpa šla ven parádně.
Vyndáno a uloženo na další zpracování.
Obrázek

----

STARÁ NOVÁ SAHARA

Pořídil jsem saharu bez výduchů, jelikož přemýšlím, že také topníky půjdou pryč a budou pouze J trubky. S těma topníkama ještě úplně nevím, ale na 100% nebude standardní výfukový tlumič, který má takový ty bandasky na nichž je připevněno papírové potrubí.
Právě z výdechů sahary.
Obrázek

Jenže sahara, kterou jsem pořídil sice nemá výdechy, ale také nemá vyvrtané díry a výřezy na klapky, které jsou ovládány termostatem.
Saharu jsem oměřil proti s těma výduchama a rozměrově souhlasí i při přiložení na blok, sedne parádně.

Tak bude třeba trochu nově pořízenou saharu trochu poupravit a ty klapky tam naroubovat. Tak jsem začal přeměřovat a zakreslovat na papírek, abych nemusel s posuvkou lítat od jedné sahary ke druhé.
Obrázek

Pečlivě se naměřovalo a zakreslovalo.
Docela jsem se s tím pral, ale času na to jsem měl celkem dost a tak jsem si s tím hrál.
Nevím kolikrát jsem tam ty klapky zandal a opět vyndal a zkoušel, tak abych se trefil co nejpřesněji.
Obrázek

Sice to nevypadá nějak světoborně, ale snažil jsem se jen jak to šlo.
Rozměrově to snad sedí dobře. Tyhle výřezy to byla sranda, horší bude vyvrtávání děr, aby to dobře sedlo.
Zakresloval jsem růžovoučkou voskovkou :-D .
Obrázek

Po vyvrtání každé díry šli dovnitř klapky a pečlivě se zaměřovalo a posouvalo.
Chvilku jsem si s tím lámal hlavu, ale pak jsem to na hulváta prostě nasadil, naměřil ozkoušel s táhlem a od oka jsem si udělal přibližně bod, kde by to tak asi mělo být.
Světe div se, ale ve většině případů jsem se trefil na více jak 95%. Předvrtával jsem si menším vrtákem a pak když jsem byl spokojen jsem dovrtal správným rozměrem a případně pak dopiloval.
Obrázek
-----

ROZPŮLENO

Po menších peripetiích se podařilo motor rozpůlit. Spíš než po peripetiích, to bylo mou netrpělivostí a přesvědčení, že by to mělo jít samo a velmi lehce.
Jenže ne vše jde tak jak si člověk představuje a tak po několika nezdárných pokusech jsem se musel opět obrátit na rady chytrých hlav z flat4.org.
Obrázek

Přes několik rad jak to rozlousknout jsem se držel těch, které říkali, žádné páčení nic necpat na dosedací plochy půlek.
Klepat gumovou paličkou. Klepat, klepat a zase klepat. I přes to klepání to furt nešlo a ani se to nehnulo. Lišák poradil, postavit rovně na stůl a klepat na hlavní štefty. Jak řek, tak jsem učinil. Nejdřív to moc nešlo. tak jsem vzal vhodnou kulatinu, přiložil na štefty a poklepával.
Obrázek

Nejdřív hlavní pak i ty menší. Sice se hnulo, ale o hrozně málo. Tak jsme to hodili na stojan půlkou co se má sejmout dolu a pod to dali židli, která byla několik málo centimetrů od motoru.
Poklepalo se na blok a pomalu se to sunulo. Jakmile to bylo 2 cm od sebe tak se to zas hodilo na stůl. Přešroubovalo, tak aby se půlka s štefty dala upevnit na stojan. nakonec se už jen stáhla vrchní půlka a bylo to.

-----

VAHADLA

Motor zcela rozebrán a tak se mohu pustit do přeměřování jednotlivých součástek zda jsou ještě použitelné nebo bude třeba jejich výměna nebo úprava, tak aby odpovídala tabulkám.
Začneme vahadly. Není na tom toho tolik co se musí proměřovat, takže to jako začátek stačí. Alespoň si procvičím měření posuvkou a dalšími měřícími udělátory.
Obrázek

Obstaral jsem si potřebné tabulky s údaji a tolerancemi.
Přepsal jsem si některá ta data do excelového souboru a snad i dobře přeložil. Jsou to k motoru co mám.
Nejsou tedy univerzální :-)
Obrázek

Rozborka.

Jako čistící médium jsem zvolil nejdříve přípravek na gril, ale furt se mi to na to nechtělo foukat a čekat než to začne působit.
Použil jsem naftu a řeknu, že to šlo stejně dobře jako tím gril. nesmyslem.
Obrázek

Odmaštěno, očištěno a tak přichází měření. Nejdřív hřídele. Měřil jsem několikrát a pouze na kluzných plochách vahadel.
Hřídele jsou na hraně tolerance a vahadla jsou stále ještě OK.
Obrázek

Nic teda nebránilo tomu přeměřená vahadla opět zkompletovat.
Zabalil do fólie a uložil.
Obrázek
radši se 2x blbě zeptám, než to pokur..m | http://beetle2porsche.cz

radek111
Příspěvky: 133
Registrován: 16 črc 2013
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: P356A replika

Příspěvek od radek111 »

Andy píše:
OB píše:Jaký je asi rozdíl mezi replikou a kopií??
Rozdil mezi replikou a kopii je ten, ze replika nemusi presne kopirovat original, muze mit odlisne detaily aj. rozdily. Replika muze byt takzvane "customizovana", kdezto kopie je presna dle originalu.

dle klasifikace FIVA je

KOPIE - kopie historického vozidla, zhotovená mimo OBDOBÍ KOPISTOU (VÝROBCEM KOPIE), s použitím nebo bez použití dílů podle specifikace odpovídající OBDOBÍ, kopírující určitý konkrétní model. Takovéto historické vozidlo musí být zřetelně označeno aby bylo jasné, že jde o KOPII. Název historického vozidla bude tvořit kombinace jmen KOPISTY (VÝROBCE KOPIE) a VÝROBCE a dále modelu, jehož je vozidlo KOPIÍ (Příklad: Smith, Bugatti, Type 35).

REPLIKA - musí splňovat stejné shora uvedené podmínky, ale od kopie se liší tím, že byla vyrobena výrobcem originálního vozidla.


takze bliz originalu by mela byt replika jelikoz ji smi vyrobit jen puvodni vyrobce originalu... repliky sou vlastne vselijake ty "continuation cars" ktere nekteri vyrobci zacaly delat kdyz byl hlad po puvodnich kusech, ale malokdo tomu replika rika pac to oznaceni pro spoustu lidi smrdi lacinejma "kopiema"
Naposledy upravil(a) radek111 dne 02 led 2014, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: P356A replika

Příspěvek od Pětišroub »

vačka - axiální vůle je vymezená na kluzném ložisku vačky které je nejblíž náhonovému kolu, toto ložisko bude chtít každopádně výměnu. Víčko můžeš koupit nové, nebo tohle staré zalapovat poctivě naplocho. Ale lapovat budeš i to nové, takže si nevybereš.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6111
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: P356A replika

Příspěvek od Samba »

fujtajbel ve spolek.. nebylo by hezčí a jednodušší použít saharu 30ps motoru včetně uzavírání nasávanýho vzduchu.. zrovna tak i starej system topení..
a nebo rovnou čapnout motor, kterej za to do kajaka bude stát?? no to máš fuk, já jen tak.. každopádně mě vývoj týhle žumpičky bude zajímat..

t1olimp
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 631
Registrován: 16 úno 2011
Bydliště: Louny

Re: P356A replika

Příspěvek od t1olimp »

Ahoj co náké info o kastly a věcech okolo? sedadla,skla,budíky,no věci brouk či porsche.díky a sorry toho natírání a focení je na mě moc.Fotky kastle či výroba kastle atd. [-o<
VW MERLIN ten co plete písmenka

Uživatelský avatar
n00by
Příspěvky: 143
Registrován: 09 čer 2013
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Re: P356A replika

Příspěvek od n00by »

t1olimp píše:Ahoj co náké info o kastly a věcech okolo? sedadla,skla,budíky,no věci brouk či porsche.díky a sorry toho natírání a focení je na mě moc.Fotky kastle či výroba kastle atd. [-o<
Bude! Musí uzrát čas :) momentálně je ve výrobě rám. Co se budiků, skla a atd. týká, tak bude Porsche.
radši se 2x blbě zeptám, než to pokur..m | http://beetle2porsche.cz

Uživatelský avatar
n00by
Příspěvky: 143
Registrován: 09 čer 2013
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Re: P356A replika

Příspěvek od n00by »

Je někde v nějakou manuálu uvedeno v jaké poloze ma byt náhon rozdělovače vzhledem k ozubenému kolu na klice? Klika by měla byt asi v HU a podle toho pak ta hřídel rozdělovače ne?
Obrázek
Potrebuju nejakej návod :-) diky
radši se 2x blbě zeptám, než to pokur..m | http://beetle2porsche.cz

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: P356A replika

Příspěvek od Pětišroub »

obrázek na to je v každým manuálu obecně jakmile je 1 válec v horní úvrati, palec rozdělovače směřuje značku na hraně těla rozdělovače a většinou taky na 1. válec. polohu řeš až tam budeš vracet kliku

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
n00by
Příspěvky: 143
Registrován: 09 čer 2013
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Re: P356A replika

Příspěvek od n00by »

Byl jsem pro nejaký maličkosti v Kuří a zakoupil jsem jedno Brazilský zdvihátko abych prubnul, jak to půjde do bloku oproti těm stávajícím, které mají průměr 18.94 -18.93 takže na hraně tolerancí. Když jsem to nové máznul a zkusil pustit do šachty v bloku tak se nevešlo ani náhodou.

Po přeměření to nové má přesně 19.00. V dokumentu s rozmerama zdvihatka pro 34ps motor se udává, že průměr novych zdvihatek je 18.98 - 18.96.

Je tenhle rozdíl tak zásadní?
radši se 2x blbě zeptám, než to pokur..m | http://beetle2porsche.cz

Uživatelský avatar
n00by
Příspěvky: 143
Registrován: 09 čer 2013
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Re: P356A replika

Příspěvek od n00by »

VAČKOVÁ HŘÍDEL A ZDVIHÁTKA VENTILŮ

Vypreparována vačková hřídel se zdvihátky ventilů. Dneska je poměrně velká kosa a tak jsou prsty celkem dost zkřehlý.
Vyndal jsem vačkovou hřídel se vším co k ní patří a začal čistit, aby se pak dala dobře proměřit. Zde se proměří průměr hřídele na kluzných plochách ložisek.
Obrázek

Ložiska jsou asi úplně mimo tolerance,takže výměna.
To je také známka toho, že na víčku olejové pumpy jsou vydřená kolečka od hnacích ozubených kolech.
Obrázek

Proměřil jsem tedy hřídel. Na té jsem nic neshledal, respektive v tabulkách jsem nenašel nic, co by nasvědčovalo tomu, že by se to vůbec mělo měřit.
Dalšími byla zdvihátka ventilů. Ty by dle tabulek měli být ještě v toleranci. Jdou tam pěkně zlehka a proto zakoupím jedno v Kuří proměřím a pak vyzkouším jak dobře zapadá. Zhlédnul jsem nějaká videa se skládání motoru a zdálo se mi, že ty zdvihátka tam tak lehounce nešla, je fakt, že je ještě pomazávali lubrikantem. Se uvidí.
Obrázek

Pořádně jsem odrbal zasviněné trubičky zdvihacích trubiček.
Přemýšlím, že bych je nechal pozinkovat, ale nevím jaká teplota tam kolem toho motoru vzniká a působí na ty trubičky.
Je to kvůli zinku, který je vhodný max. do 200 stupňů celsia.
Nechal bych si klidně poradit.
Obrázek

-------

ČIŠTĚNÍ BLOKU

Když už se všechno vypreparovalo, vrhnu se do čištění bloku od nečistot z vnější strany a od usazenin oleje strany vnitřní.
Je to docela slušná pakárna, ale arva, techničák, trochu nafty a vysloužilý kartáček na zuby poslouží velmi dobře. Přemýšlel jsem o chemickém čištění, ale to je velmi nákladné a nato to přeci nejezdí. Vím, vypadá to velmi krásně a věřím, že to i vydrží na něčem co nejezdí každý den a občas se to opečuje.
Tak třeba až na motoru, který do auta patří více než tento.
Obrázek

Pořádně jsem to vypulíroval.
Docela mě překvapilo co bylo za bahno v olejové vaně. Vypadalo to, jako takové to jemňounké bahýnko co je v rybnících.
Nejvíc dalo zabrat to žebrování kolem děr na válce a ojnice.
Obrázek

------

KLIKA

Vyndal jsem klikovou hřídel na stůl a sundal ojnice, abych mohl přeměřit průměry jednotlivých kluzných ploch.
Krajní lágry (u setrvačníku a řemenice) vykazují značné vůle.Musím vyčíst jak velké by měli být a zajistit si někde přípraveček na změření těchto vůlí.
Také přemýšlím jak stáhnout náhonové kolo pro vačku a rozdělovač, abych se dostal na ložisko za nimi. Bude na to určitě nějaký stahovák. Vezmu to radši do pořádný dílny.
Obrázek

Udělal jsem si jednoduchý náčrtek a přeměřil zatím ty kluzné plochy na které je přístup. (schází pouze ta s ložiskem za náhonovými kolečky)
Dle tabulek to vypadá velmi dobře.
Vymění se šály na ojnicích a přemýšlím o jejich vyúhlování, ale nejsem si jistý jestli je to nutné.
Bylo by fajn, kdyby se to dalo nějak změřit jestli je to v únosnosti nebo ne.
Obrázek

Všechno pečlivě značím, abych pak věděl co kam přesně patřilo.
Ojnice se dají zatím stranou. Až na ně přijde řada, tak se budou vážit.
Obrázek

----

ROZBORKA HLAV

Vše je rozmontovaný do šroubku a jediné co zbývá jsou hlavy válců. Poslední asi proto, protože nemám nic čím bych sundal pružiny z ventilů.
To jsme prováděli na stojanové vrtačce speciálním přípravečkem na sundavání ventilových pružin. Trošku jsem je opucoval, abych je tam nevez zaneřáděný.
Obrázek

Fotky ze sundávacího procesu nejsou, protože jsme tam byli ve třech a bylo tam opravdu pramálo místa.
A já tam byl opravdu jen jako divák :D s pytlíkem na misky, klínky a pružiny.
Pružiny šli dolu úplně jak po másle.
Obrázek

Misky, pružiny, klínky a ventily jsem otřel od oleje a trochu stříknul WDčkem.
Úhledně zapíchal do poliesterénu tak jak přijdou pak do hlav.
Zbytek se dal do sáčků s popiskem a šup zatím do šuplíku.
Obrázek

Ještě jsem se pustil do trochu pucování, ale už mě to přestávalo bavit.
Jen tak jsem to vzal technickým benzínem, trochou nafty a pořádně zamakal kartáčkem :D
Vyčistit budou chtít především vnitřní části, které jsou zanešené karbonem.
Obrázek
radši se 2x blbě zeptám, než to pokur..m | http://beetle2porsche.cz

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: P356A replika

Příspěvek od Pětišroub »

když už máš hlavy venku tak se podívej na vůle na vodítkách u takto zakarbonovaného motoru by asi bylo lepší je vyměnit. Na zvážení je udělat servis celých hlav, včetně pružin a ventilů protože právě závady na ventilec mají pro motor fatální důsledky.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
n00by
Příspěvky: 143
Registrován: 09 čer 2013
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Re: P356A replika

Příspěvek od n00by »

Nějak mě ubejvá času a dneska večer jsem si domu vzal onjnice a písty.

Písty jsem převážil a Píst 1,2,4 važí stejně 329g (s nasazenými kroužky) píst 3 váží ale 334g. Tak velký rozdíl není to dáno tím, že je válec a píst č. 3 více namáhán a proto má i větší váhu?

Další co jsem se jal, bylo výměna ložisek na ojnicích. Zakoupil jsem Kolben Schmidt STD v Kuří. Vyndal jsem ložiska z jedné ojnice původní a zvážil
Obrázek

Pak jsem vzal dvě ojniční ložiska z nové sady a také zvážil
Obrázek

Rozdíl 6g na ojnici :-O Teď otázka na motoráře. Je to v cajku?

Pokusně jsem nasadil novou sadu do jedné ojnice a všimnul jsem si rozdílu při dosednutí toho zobáčku.

Tady původní origo VW. parádně sedí v zářezu
Obrázek

A pak KB z Kuří tam už to taková paráda není.
Obrázek

Musí se to nějak upravit, tak aby to tam sedlo nebo se to pak při dotažení na klice sedne?
radši se 2x blbě zeptám, než to pokur..m | http://beetle2porsche.cz

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: P356A replika

Příspěvek od Pětišroub »

ten nejtěžší píst musíš odlehčit. Lišák se ve svém topicu zaobíral několika možnými cestami. Ten lágr těžko říct. Pokud sedí v bloku tak na drobnou nepřesnost na zámku neber zřetel. Je to křivý ale není to v kontaktu s kluznou plochou. Hmotností rozdíl ignoruj. Npříklad rozdíl mezi hlavníma lágrama s ocelovým jádrem a moderníma lágrama s hliníkovým jádrem je rozdíl mnoho deka :-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
n00by
Příspěvky: 143
Registrován: 09 čer 2013
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Re: P356A replika

Příspěvek od n00by »

Pětišroub píše:ten nejtěžší píst musíš odlehčit. Lišák se ve svém topicu zaobíral několika možnými cestami.
Pořádně jsem to vydrbal od karbonu a zjistil, že v tom nejtěžším pístu jsem měl zevnitř ještě trochu petroleje. Pořádně jsem to vysušil a hodnoty jsou následující válce: 1,2,4 jsou 329g a 3 je 331g. Tolerance je 5g a ty 2g jistě dokoriguju s ojnicema.

Studoval jsem utahovací momenty jen bych si potřeboval potvrdit mou domněnku o utahovacím momentu ojnic. Všude se píše o 24 ft. lbs. na matky, ale já mám jen šrouby. V dokumentaci Haynes vw beetle & k. ghia 1954 - 1976 jsem našel jen momenty pro matky a pro šrouby ne.

Včera jsem taky pročítal tady to auditko o motoru a dostal jsem se zatím na stránku 28. Pochytil jsem spoustu zajímavých postupů a u některých příspěvků i zasmál, ale na ty momenty pro šrouby nenarazil.

Na netu jsem našel že prý 32 ft. lbs. http://chircoestore.com/tech_articles/?p=153 Tak jestli je to tak :-)

A mám je taky kápnout loctitem?
radši se 2x blbě zeptám, než to pokur..m | http://beetle2porsche.cz

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: P356A replika

Příspěvek od john »

n00by píše:Studoval jsem utahovací momenty jen bych si potřeboval potvrdit mou domněnku o utahovacím momentu ojnic. Všude se píše o 24 ft. lbs. na matky, ale já mám jen šrouby. V dokumentaci Haynes vw beetle & k. ghia 1954 - 1976 jsem našel jen momenty pro matky a pro šrouby ne.

Včera jsem taky pročítal tady to auditko o motoru a dostal jsem se zatím na stránku 28. Pochytil jsem spoustu zajímavých postupů a u některých příspěvků i zasmál, ale na ty momenty pro šrouby nenarazil.
Kefalin, ako si vysvetlite rozdiel medzi momentom na matku a momentom na srub? :D

Uživatelský avatar
n00by
Příspěvky: 143
Registrován: 09 čer 2013
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Re: P356A replika

Příspěvek od n00by »

john píše:
n00by píše:Studoval jsem utahovací momenty jen bych si potřeboval potvrdit mou domněnku o utahovacím momentu ojnic. Všude se píše o 24 ft. lbs. na matky, ale já mám jen šrouby. V dokumentaci Haynes vw beetle & k. ghia 1954 - 1976 jsem našel jen momenty pro matky a pro šrouby ne.

Včera jsem taky pročítal tady to auditko o motoru a dostal jsem se zatím na stránku 28. Pochytil jsem spoustu zajímavých postupů a u některých příspěvků i zasmál, ale na ty momenty pro šrouby nenarazil.
Kefalin, ako si vysvetlite rozdiel medzi momentom na matku a momentom na srub? :D
rozdíl momentu na matku a na šroub asi nebude žádný ;-)

Connecting rod nut -24 ft. lbs.
Connecting rod capscrew -32 ft. lbs.

Mám ojnice, které nemají na utažení matku, ale pouze dlouhé šrouby. Chci mít jen jistotu, abych to neutáhnul na nějaký nesmysl.
radši se 2x blbě zeptám, než to pokur..m | http://beetle2porsche.cz

Odpovědět