Stránka 3 z 6

Re: Subaru frankenstein

Napsal: 17 zář 2013
od SO 545
felicia je uz z doby kde spatna vazba bola pouzivana :wink:

Re: Subaru frankenstein

Napsal: 28 zář 2013
od Kauly
Abych se vrátil k Hrošíkovu dotazu k elektrice , v tomhle čerpám nejvíc od Joel/Buggin_74 a různých subaru fór , přidávám i volný překlad pro neangličtináře jednoho z jeho komentů z fóra SHOPTALKFORUMS.COM :

Its been in about 2 years and 35k so far and I;ve been pleased as punch with it.
The power step up from the EJ22 was fairly noticeable but its the torque that is the most impressive.

All the management is left stock, the only change has been adding a turbo smart rising rate fuel regulator to keep up with the extra fueling needed, I was getting some slight knock at WOT with the stock one.
I'm also using some fancy racing stainless head gaskets which are slightly thinner than stock.


Je to dva roky a 35 tisíc kilometrů a jsem velice spokojen . Rozdíl ve výkonu oproti normálnímu 2.2 motoru není až tak poznat , ale je zde velký nárůst točivého momentu . Všechna elektronika motoru zůstavá zachována , jedinou změnou byla výměna regulátoru tlaku paliva , kvůli výkonu ve vyšších otáčkách , kde sériový již nestačil krmit . Vyměnil i těsnění pod hlavou za tenčí závodní , po cca 8 tisích kilometrů místo sériového .

Zde přikládám i topic o stavbě jeho auta : http://forums.aussieveedubbers.com/view ... 027&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Subaru frankenstein

Napsal: 30 zář 2013
od Kauly
zatím probíhají pouze dokončovací přípravné práce ( broušení , kitovaní ) přikládám aspoň pár fotek :

Obrázek

Obrázek

Re: Subaru frankenstein

Napsal: 30 zář 2013
od SO 545
Tmelit vnutorne spoje a opravy nieje dobra cesta...

Je lepsie sa vyhrat pri zvarani a prebehnut to len pruznym dotesnovacim tmelom.
Trebars dichtfix od wurthu.

Re: Subaru frankenstein

Napsal: 30 zář 2013
od Kauly
vyhráno s vařením právě bylo dost :) , je tam základovka a jen velice tenká vrstva pouze na dorovnání , protože to bude lakované a viditelné .

Jinak já použiju ochranný nátěr na štětec od terosonu , ten použiju např nahoru na podběh , kde jsou dva plechy přes sebe .

Re: Subaru frankenstein

Napsal: 30 zář 2013
od SO 545
potrebujete sa hrat o trochu viac.

potom to uz tmelit nebude treba.

tiez som si preslapaval a stala preslapavam cestu k tomuto cielu.

Re: Subaru frankenstein

Napsal: 13 říj 2013
od Kauly
po delší odmlce update

Jak je ventilace pod oknem , tak někdo z minulých majitelů uznal za vhodné 4 žebra vyřezat , naštěstí nám v tomto opět pomohl náš externí spolupachatel z nedaleké Lhoty ( opět ještě jednou děkuji Martine ) . A nechal nás vyporcovat celou oblast pod oknem z jednoho dárce . Poté stačilo žebra očistit a mohlo se smažit .

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Dále se kitovalo a brousilo . Oprava díry na autorádio , kterou někdo udělal krumpáčem a individuální úpravy jako je zavaření Céček za bočníma oknama nebo popelníku .

Obrázek

A pak se už mohlo připravovat na stříkání zinkovým základem

Obrázek



Z dříve nakoupených zásob jsem měl doma dlouhou zadní kapotu z druhovýroby z Kuří . Bohužel tehdy jsem netušil do jaké pasti se pouštíme , ale na to jsme přišli až moc pozdě a vyhazovat se nám jí nechtělo . Horní hrana měla jiný průběh , takže nesouhlasila s hranou pod oknem , takže uprostřed stále zachytávala a rohy měly divný tvar . Nakonec jsme využily výztuhu z jedné z krátkých kapot co se válely doma .

Obrázek

Dále se musela kapota v horní hraně drobě nařezat aby mohla být přizpůsobena k výztuze a opatrně svařit .

Obrázek

Obrázek

Mno a nakonec to vypadá takhle :

Obrázek

Obrázek

Re: Subaru frankenstein

Napsal: 27 říj 2013
od Kauly
K zadní kapotě už bylo potřeba sehnat jenom kryt na osvětlení SPZ , táta mě furt přemlouval do špičatýho nosu jako maj nejstarší brouci , ale mě se víc líbil mezičlánek ve výrobě ( myslím na broucích od 63 do 66 roku ) mezi nosem a již moderní větší kapličkou jako maj např 1302 a 1303 . Co bůh nechtěl , hned den na to , ho půlenejxicht dal do inzerce a už byla ruka v rukávě . Zde si dovolím zapůjčit fotku pro ilustraci rozdílu velikostí kapliček :

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Stačilo ho pouze očistit od starých barev , tažke jsem po delší době pískoval ( resp struskoval )

Obrázek

Osvětlení do něj pasuje z novějších modelů , takže jsem vykuchal jednu rezervní kapotu . Zde již po očištění od dřívějších lakování :

Obrázek

Dveře nakonec dáváme jiné , taky z dárce . U spolujezdce byly v dobrém stavu až na roh u pantu , nejdřív táta chtěl malé dírky jenom zavařit , ale plech byl již hodně sežranej , tak přišlo na výrobu nového růžku :

Obrázek

Obrázek

Re: Subaru frankenstein

Napsal: 27 říj 2013
od SO 545
poctivo pri tmeleni (aj zvarani) dodrzte medzeru medzi vonkajsim plastom a pantom.
inac vam popraska tmel.

Re: Subaru frankenstein

Napsal: 17 lis 2013
od Kauly
Ačkoliv jsem dlouho nepsal , tak práce probíhají stále dále .

Opět se u nás zastavil náš spolupachatel z Lhoty , protože jsme potřebovali doladit zadní torzky ( opět děkuji Martine ) . Protože dříve nám auto dřepělo na zemi , podruhé bylo nakopnuté , ale teď už je perfekt a bude se moc snížit olejovaná vana a dělat výfuky

Přišel čas i na přední blatníky , jedná se o repliky a když jsem viděl co si protrpěl Lišák s osazením světel , tak jsme udělaly testovací nasazení včetně těsnění ... výsledek :

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Z dálky to celkem jde ale z blízka byl problém u spolujezdce :

Obrázek

Obrázek

Tenhle hrnec osazovali ve fabrice asi v pátek na konci směny , bylo nutné odžiznout body a posunout celým hrncem dovnitř a upravit hranu . Bohužel fotky z procesu nejsou protože se jednalo o rychlou akci s nedostatkem rukou .

Obrázek


V mezičase syslím díly , povedlo se mi sehnat tento tachometr ze kterého mám velkou radost :

Obrázek

VDO 113 957 021 H z Března roku 1968 . Níže citace z topicu VINTAGE TACHOMETRY
yahoďák píše: je to jednoletá záležitost z prvního „rovnosvětla“ (8/67 – 7/68), kdy se věci překotně měnily a je to vidět i na tachometru. Je to tachometr s klasickým designem jako předchozí, ale již v sobě má integrován palivoměr, jde tedy o zcela nový druh, ale přesto má stejné číslo dílu jako předchozí:
VDO 140kmh 4/68 113957021C W0,50

Obrázek

Při detailním pohledu na ciferník mě zaujalo, že tisk je již mnohem lepší, jemnější než u předchozích VDO a hlavně se podívejte, že jsou již naznačena políčka pro kontrolky, jako u následujících tachometrů po roce 68. Přesto ale nejsou v těchto místech v ciferníku vyraženy otvory, a ani zezadu v těle budíku nejsou adekvátně otvory pro kontrolky. Jediná kontrolka je osazena vpravo nahoře a to pro dálková světla, protože její místo zaujal palivoměr:

Obrázek

Obrázek
Můj narozdíl od Yahoďákova má dvě kontrolky na pravé zadní straně navíc .

Obrázek

Re: Subaru frankenstein

Napsal: 17 lis 2013
od lišák
Kauly píše: Tenhle hrnec osazovali ve fabrice asi v pátek na konci směny...
A ten náš asi v pondělí hned na začátku. Ty jsi ho měl vystrčený, my zapuštěný, ale v každém případě oboje na levé straně.

Re: Subaru frankenstein

Napsal: 26 lis 2013
od Kauly
jelikož tohle auto bude generační mišmaš , tak si berem co se nám líbí :) . Z jednoho dárce mě oslovil systém otevírání přední kapoty co maj dědci . Bohužel měl již za sebou několik barevných variací . Naštěstí jemná práce špachtličkou a chemií a byl zase OK .

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Subaru frankenstein

Napsal: 06 led 2014
od Kauly
dlouho už jsem tu nepsal , ale ne proto , že by se nic nedělo ... ale chtěl jsem to shrnout až to bude více kompletní . Teď jsme byli v části , že se musela udělat geometrie náprav a adekvátně ke kolům trochu roztáhnout blatníky . Jelikož šlo o repliky , tak si to táta velice užíval , přední nebyly vůbec vzájemně souměrné . Když byly blatníky ready , osadily se dveře a pak se dodělaly nášlapy . Fotil jsem to tak nějak průběžně , nejde o finální verze .

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Subaru frankenstein

Napsal: 06 led 2014
od Pekař z Boščehrada
Při takové překopávce to už asi chtělo i dlouhou dědkovskou přední kapotu. A jinak dobrá závodnička :wink:

Re: Subaru frankenstein

Napsal: 06 led 2014
od Kauly
vepředu dole v čílku bude nasávání na chladič ... jinak by tam byla , trochu mě to taky mrzí . Chlazení bude teď další krok .

Re: Subaru frankenstein

Napsal: 22 úno 2014
od Kauly
Po delší odmlce opět update . Momentálně je kastle oddělena od placky , kde jsme dnes tahali nové palivové vedení tunelem , včetně zpátečky paliva kvůli motoru Subaru . Osazovali průchodky na brzdové vedení a pak už jen zbyde vycentrovat přední brzdiče s kotoučem ( jsou mírně mimo osu , vyřeší se podložkou ) , zkorigovat délku lanovodů ( snad zítra ) a podvozek bude 100% ready .

Karoserie je již z většiny ve stříkacím kitu , spoje ošetřeny nátěrem na štětec jako z fabriky . Dále se dnes dodělalo přední nasávání na vodní chladič , zde aspoň foto v průběhu práce :

Obrázek

Obrázek

Bohužel nejsem fanda tahokovu apod. tuzingu, ale zdálo se nám to jako nejschůdnější řešení .

Re: Subaru frankenstein

Napsal: 22 úno 2014
od Balu
než tohle,vyrobil něco z náký kapoty ve stylu zadních mřížek.Jinak fajn práce.To jako jo no =D>

Re: Subaru frankenstein

Napsal: 23 úno 2014
od wally
Propustnost tahokovu je mizivá... A zas tolik kamínků to neschytá...

Re: Subaru frankenstein

Napsal: 10 bře 2014
od Kauly
po dlouhé době něco co se dalo fotit ... příprava drobností , které se budou lakovat na obou autech :

mřížky do palubky , víka příhrádky u spolujezdce , držáky zadních světel , panty kapoty , víčko nádrže

Obrázek

Obrázek

Re: Subaru frankenstein

Napsal: 22 bře 2014
od kafer
Máš to moc pěkný pane =D> ,to chlazení nepodceň,já jsem tam po různejch zkouškách z různejch aut nakonec
naimplantoval chladič z A6 2,5TDI a ukázalo se to jako optimální volba a ještě dva ventilátory s Peugeota
405,ono pak když jsem něgde stál tak se to docela ohřívalo ale bylo to v ůnosnejch mezích a když to šlo
hodně nahoru tak to ty ventilátory stáhly během dvou minut.