Subaru frankenstein

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Uživatelský avatar
Kauly
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 411
Registrován: 29 kvě 2012
Bydliště: Praha 4

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod Kauly » 07 kvě 2016

Přední náprava už je v kolóru , rano proběhla poslední vášeň se šmirglem a špachličkou a projistotu jsme roztáhly tuhle škvírku :

Obrázek

Uvnitř byla spousta dobrot , který chtěly ven , táta to pak překlepal a pomocí dvou direk vrtačkou opět svařil k sobě . Rovnou jsme zvětšili odtokovou díru na obouch uší a potom přišel na řadu odrezovač jak napovrch , tak dovnitř uší a pořádně nápravu protočit , aby zatekl všude.

Potom už přišel na řadu zinkový základ :

Obrázek

A černá barva , doufám , že ta náprava nikdy neschnije , to by bych nasranej , po tý vší práci :)

Obrázek

Obrázek

A další pokračování příště ...

Uživatelský avatar
loufes
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 958
Registrován: 25 čer 2010
Bydliště: Hlinsko v čechách.

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod loufes » 07 kvě 2016

Kauly píše:Přední náprava už je v kolóru , rano proběhla poslední vášeň se šmirglem a špachličkou a projistotu jsme roztáhly tuhle škvírku :

Obrázek

Uvnitř byla spousta dobrot , který chtěly ven , táta to pak překlepal a pomocí dvou direk vrtačkou opět svařil k sobě . Rovnou jsme zvětšili odtokovou díru na obouch uší a potom přišel na řadu odrezovač jak napovrch , tak dovnitř uší a pořádně nápravu protočit , aby zatekl všude.

Potom už přišel na řadu zinkový základ :

Obrázek

A černá barva , doufám , že ta náprava nikdy neschnije , to by bych nasranej , po tý vší práci :)

Obrázek

Obrázek

A další pokračování příště ...

Všechno jednou shnije,na to můžeš vzít jed....a Ty bud rád,že máš takhle šikovnýho tátu...jinak by jsi byl kde? No přece v prdeli velebnosti :)
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde :wink:

Uživatelský avatar
Kauly
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 411
Registrován: 29 kvě 2012
Bydliště: Praha 4

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod Kauly » 23 kvě 2016

rád jsem , to se neboj ... ale aby topic nestál :

náprava už se mi vrátila , má nová všechna ložiska , koupil jsem si novou jednoruční maznici a nacpal mazelínu a aby se neprášilo na nové mazničky , tak jsem koupil i krytky Hazet a cena ...mno ... neskutečnej nesmysl za kus plastu ...

Obrázek

Obrázek

Bohužel toť vše co jsem za víkend stihl , vzhledem k tomu , že se musíme věnovat i autům zákazníků a ne jenom našim ...

Teď ještě zrevidovat převodku řízení , udělat jí nějakou vzhledovou fazónu a hurá s nápravou zpět .

lope
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 927
Registrován: 08 zář 2009

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod lope » 23 kvě 2016

Já mám na maznice takové červené plastové krytky jako hříbek. Jenom se na maznici nasunou a drží. Vypadají mnohem líp než tyhle žlutý bazmeky, který asi budou při mazáni i překážet (?). Bohužel se mi je nikde nepodařilo sehnat, ty moje jsou ještě ze socialismu. Prodavači většinou vůbec netušili, o čem mluvím, tak už se ani neptám...

Uživatelský avatar
machyss8
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 271
Registrován: 18 lis 2013
Bydliště: Turnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod machyss8 » 23 kvě 2016

¨ =D> moc pěkná práce

Zdenek86
Příspěvky: 128
Registrován: 11 črc 2013

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod Zdenek86 » 23 kvě 2016

Já používám čepičky z odvzdušňovacích šroubů brzd. Jsou černé, gumové, drží jako židovská víra a nesvítí to nikde jako ty červené a žluté nesmysly... Jo a stojí asi 3Kč/kus...

Uživatelský avatar
Kauly
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 411
Registrován: 29 kvě 2012
Bydliště: Praha 4

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod Kauly » 10 črc 2016

převodka se mi vrátila z léčebného pobytu , kde dostala nějaké nové vnitřnosti a mazelínu . Já jsem dneska dodělal kabátek :

před :

Obrázek

po :

Obrázek

Uživatelský avatar
Kauly
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 411
Registrován: 29 kvě 2012
Bydliště: Praha 4

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod Kauly » 31 pro 2016

Včera dorazil důležitý balíček od Busaru , jedná se o koleno na sání aby škrtící klapka nenarážela do přepážky ... chlubí se přídomkem nejmenší možné koleno jaké lze udělat .

První ofiko obrázek :
Obrázek

A takhle už to vypadá na sání:

Obrázek

Obrázek

Další potřebný díl je redukce na vzduchový filtr , protože Subaru má přírubu váhy vzduchu na filtr box na 4 šrouby :

Obrázek

Bohužel popisek pasuje na všechny subaru modely nebyl přesný , takže bylo nutné přizpůsobovat :

Obrázek

A jak tam to sání bude nakonec udělané ? Na škrtící klapku dorazí silikonové koleno 130stupňů ( viz červené čáry ) a k němu bude přidělaná váha vzduchu a do sání ještě povede červeně označená hadice . Zeleně označená hadice je jenom odvětrání oleje od klikovky . Zbytek odvětrávání ( od hlav ) povede do catch tanku .

Obrázek

A pár fotek jak to lícuje v autě :

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Luke-Jeep
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1323
Registrován: 06 čer 2005
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod Luke-Jeep » 01 led 2017

Bacha na jednu věc - a to je délka sání od váhy ke klapce... měl jsem na busíkovi delší než origo a dělalo to dost neplechu... #-o
Debilní nick ale teréňáka u mě už nehledejte... teď už jen Porscheho vozítka... Brouček Speedster, T2 přechoďák Westy a winterwagen Porsche 944 II
dragbug.com team

Uživatelský avatar
Kauly
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 411
Registrován: 29 kvě 2012
Bydliště: Praha 4

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod Kauly » 05 úno 2017

Makáme , ale nějak nebyl čas se prezentovat na fóru .

Jako po Vánoční dáreček dorazila převodovka z CSP , jedná se o Rancho pro-street , vystužená bla bla bla ta nejrychlejší, ale s normální 4kou :

Obrázek

CSP-čko doporučuje olej Liqui Moly , tak ho dostala .

Při brouzdání na netu jsem objevil zajímavý inzerát , motor 2.2 ze subaru , za 6000Kč ... nebylo to ani moc daleko ... tak jsem se ozval , a on to byl kámoš , kterýmu při stavbě zavodního legacy zbyl tenhle motor , předvedl nám ho v chodu a ještě nám přidal jednu komplet elektriku . Motor je jedna z prvních 2.2 , má pootečené vstřikovače , jiné kladky na rozvodech a hlinikové koleno na termostat ... ale měl nakrouceno o 60 tisíc méně , tak jsme použili nakonec tenhle .

Takhle špinavej byl po přivezení , nevím jestli na to trpěj starý subárka , ale i tohle bylo celý od oleje , díky tekoucímu servu a tekl kroužek na klice .

Obrázek

po odstrojení ( odborně řečeno rozmrdání po dvorku ) a opláchnutí ( samozřejmě i osušení ) jsem nějak nebyl spokojenej se vzhledem motoru , tak jsem si v práci pořidíl Meguairs NXT a šlo to s ním hezky :

Obrázek

Zde rozdíl po chvilce onanování :

Obrázek

Tady už po usazení nového kroužku na klice , vodní pumpy a napínáku ... poslední dvě kladky na rozvodech byly pěknej oser , protože první motory měly dělší šrouby a jinak vystředěné ložisko ... pěkně jsem se divil , když jsem uchytil nové kladky a putovaly po šroubech ... po bezesné noci , několika měřeních , mě napadlo vzít šrouby z druhého motoru a bylo hotovo :)

Obrázek

Tady už s řemenem , zvracel bych ... Contitech made in mexico :vom:

Obrázek

Jelikož mám červené palivové vedení , zapalovací kabely , koleno na sání , catch tank ... tak vše směřuji k červené barvě ... takže jsem se rozhodl i pro červenou elektriku ... nejdřív jsem si motorový svazek rozbalil , rozuzloval , naměřil na motoru aby to mělo hlavu a patu a vzal domu k simpsonům :

Obrázek

po pár dílech už bylo všechno červené v samostatných žílách :

Obrázek

které jsem pak na motoru spojil k sobě a schoval k palivovému vedení :

Obrázek

Teďka čekám na pár dílů , co se palivového vedení týče , příští víkend by jsme chtěli dodělat vodu a poreferuji až bude další etapa hotová .

Uživatelský avatar
Kauly
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 411
Registrován: 29 kvě 2012
Bydliště: Praha 4

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod Kauly » 20 úno 2017

Tak i voda se pomalu blíží ke svému konci , včera u nás byl známý instalatér aby dodělal koncovky na vedení . Projistotu zopakuji , jak je systém chlazení konstruován .

Na doporučení používáme tyhle trubky , jsou skvěle ohebné , takže jsme je mohli napasovat místo původních topníků :

Obrázek

Dvě fotky staršího data :

Obrázek

Obrázek

Zkušební přichycení pomocí zdrhovačky :

Obrázek

A tady už je výsledné propojení :

Obrázek

Detail :

Obrázek

A tady z čeho se spoj skládá , sameček :

Obrázek

Samička ( do té přijde ještě těsnění ) :

Obrázek

K téhle horní fotce ještě přijde přes Téčko přidělat expanska , kterou jsme někam uklidili a nemůžem jí najít :D

U spodní hadice do motoru skvěle pasuje hadice z BMW E36 316 , OE číslo 11531716644 , která se nám válela doma , stačilo z ní urazit plastovej domeček a perfektně sedne :

Obrázek

Obrázek

Pak je potřeba kvůli prostoru pod zadní kapotou otočit chladicí potrubí nahoře na motoru , zde foto jak je to v subaru :

Obrázek

Ale je potřeba přírubu převařit , opět nás zachránil tchán :

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Kauly
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 411
Registrován: 29 kvě 2012
Bydliště: Praha 4

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod Kauly » 20 úno 2017

A další dílek skládačky je palivová pumpa a palivové vedení ...

Použil jsem BOSCH 044 , motorsportová záležitost a dorazilo nějaké cukroví z Ebaye :

Obrázek

Obrázek

Pumpa padne do držáku skvěle , filtr bylo potřeba vyplnit gumou ( zkanibalizoval jsem zbytky nového těsnění dveří ze žanetky ) .

Celek pak přijde umístit před nohy spolujezdce na stěnu , kde nahoře do filtru poteče benzín samospádem a z pumpy to půjde do potrubí , které nakonec vyměníme , protože teď v tunelu mám dvě 6 mm potrubí , tak jedno půjde ven a místo něj přijde 8mm na krmení motoru a 6mm zůstane jako zpátečka . Origo subaru filtr pak bude před motorem , někde schovanej .


Zpět na “Projekty”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti