Subaru frankenstein
Napsal: 20 bře 2013
Předem upozorňuji že je to pro otrlé , protože proběhlo pár drastických úprav ...
Tohohle brouka máme v rodině už 13 let , táta ho koupil bez motoru za 3.000Kč v okolí Písku . Někomu posloužil jako zdroj motoru a elektriky v oblasti motoru po požáru jeho hnací jednotky . Byl trošku orezlej na klasickejch místech a spravovanej záplatama , který zase orezly , ale jinak v celkém dobrém stavu . Rok by to měl být tuším 1973/74 . Pak jsem ho dostal darem , že si to odpracuju doma na jinejch autech ( tátá ma autoservis ) a taky se tak stalo . Tehdy mi bylo 12 a už jsem měl brouka . A takhle s ním šel čas , hlavní úkol byl obrousit auto na plech , nebo aspoň na původní barvu , protože nový lak se loupal .
A pak se oddělila kastle od podvozku , protože jsme si řekli , že když už se to dělá , tak se to udělá pořádně se vším všudy :
Placka vypadala původně takto :
Místama kousky materiálu chyběly :
A pak už se projevilo , že jsem začal vydělávat poctivou prací , tak se začly nakupovat díly :
17" palcový kola Sparco
A pak najednou při brouzdání na youtube jsem objevil video kde se v broukovi schovává motor ze subaru , tak jsem po tom začal víc pátrat , ale našel jsem pouze americké firmy , které nabízely přestavbové sady a pak najednou na fóru jedno doporučení na firmu DS-TUNING v německu , která nabízí tento přestavbový kit , na který se dá spojka z VW T3 o průmeru 215mm . Na sadu jsem čekal sice asi 1/4 roku ale mezitím se dělaly jiné práce , ale pak přišla a vypadala takto :
Pak ale přišla otázka , čím to zabrdit ? Jelikož jsem měl už doma koupené snížené těhlice na kotouče , tak jsem pátral co se na to dá osadit za jiné třmeny než sériové a přišla volba na TAR-OX 6 pístové třmeny pro které jsem letěl do Zlína . Buď se dají koupit redukce pro osazení normálních hadiček , ale jelikož dělám v autodílech tak jsem si našel alternativu a krásně tam padnou na tyto třmeny brzdový hadičky z fabie RS . Vrtané kotouče jsou originál na brouka od firmy Zimmermann , kdyby měl někdo zájem je sehnat , stačí napsat SZ .
Pak přišel nápad předělat zadní nápravu na IRS ... náhodou se zrovna jedna válela v Lhotě u Dolních Břežan ( ještě jednou díky Martine , jestli to čteš ) a přivezli jsem domu toto :
Pak přišla i řada na tlumiče ( červený nastavitelný KONI ) a dozadu přišla sada brzd deluxe od Jopexu z Kuří :
Motor pochází ze Subaru Legacy z roku 91-93 , je to obsah 2,2 výkon by měl být cca 136 koní . Subaru motory jsou hodně jako lego , spousta dílů se dá zaměnit mezi sebou, akorát tyhle si nebodnete v obýváku na zemi do nohy když jdete po tmě ,protože to děti po sobě neuklidily ... takže díky tomu je velice častá úprava osazení 2,5 litrovýho bloku hlavama z 2,2 ... čímž vzroste komprese ( která sebou většinou nese nutnost 98 oktanů , ale není to pravidlem ) a výsledný výkon se pohybuje mezi 170-190 koňmi . Trošku problém je vystříhat elektriku z auta , protože v Japonsku se nejdřív udělá náhodnej svazek kabelů a pak kolem toho postavěj auto , nebo jinak si to nedokážem vysvětlit .
Škoda že ten motor není takhle hezkej i teď , bohužel barva začala kisnout , i když to bylo vyčištěný a odmaštěný ...
Tak a tady je slibovaný blok motoru o obsahu 2,5 ... doma je teprve ani né měsíc ...
Mezitím se makalo i na kastli , tyhle blatníky teďka půjdou na cabrio a placatý lampy sem :
Tady jsem se matlal ješte v elektrice , protože z fabriky jdou dva kabely tam , tři na druhou strany , ale pak se zase sbíhaj do jednoho svazku , ten se rozděluje na dva ... prostě bordel ... tak jsem tomu chtěl dát řád a povedlo se :
Další úpravou , bylo vzadu předělání na dlouhou kapotu :
Vodu jsme nacpali do ohebných trubek do oblasti , kde jsou původně topníky . Chladič bude vepředu z fabie , vejde se do něj stejně vody jako do orig subaru chladiče a hlavně už má na sobě rovnou vrtuli .
Vývody vodních trubek jsou na místech , kudy normálně proudí teplý vzduch od motoru k topení :
Jinak nejaktuílnější fotka je tato :
Kitování a broušení , před lakem . Ten bude tmavě-červená metla ,něco jako má BMW M-divize .
Jinak do budoucna musíme přešponovat torzky ( nebo jestli osadím tlumiče s pružinama dozadu ) . Seříznout olejovou vanu ( kvůli světlé výšce ) . Nainstalovat olejový chladič ( kvůli obsahu a teplotě oleje ) . A pohrát si s palivovým ústrojím .
Tohohle brouka máme v rodině už 13 let , táta ho koupil bez motoru za 3.000Kč v okolí Písku . Někomu posloužil jako zdroj motoru a elektriky v oblasti motoru po požáru jeho hnací jednotky . Byl trošku orezlej na klasickejch místech a spravovanej záplatama , který zase orezly , ale jinak v celkém dobrém stavu . Rok by to měl být tuším 1973/74 . Pak jsem ho dostal darem , že si to odpracuju doma na jinejch autech ( tátá ma autoservis ) a taky se tak stalo . Tehdy mi bylo 12 a už jsem měl brouka . A takhle s ním šel čas , hlavní úkol byl obrousit auto na plech , nebo aspoň na původní barvu , protože nový lak se loupal .
A pak se oddělila kastle od podvozku , protože jsme si řekli , že když už se to dělá , tak se to udělá pořádně se vším všudy :
Placka vypadala původně takto :
Místama kousky materiálu chyběly :
A pak už se projevilo , že jsem začal vydělávat poctivou prací , tak se začly nakupovat díly :
17" palcový kola Sparco
A pak najednou při brouzdání na youtube jsem objevil video kde se v broukovi schovává motor ze subaru , tak jsem po tom začal víc pátrat , ale našel jsem pouze americké firmy , které nabízely přestavbové sady a pak najednou na fóru jedno doporučení na firmu DS-TUNING v německu , která nabízí tento přestavbový kit , na který se dá spojka z VW T3 o průmeru 215mm . Na sadu jsem čekal sice asi 1/4 roku ale mezitím se dělaly jiné práce , ale pak přišla a vypadala takto :
Pak ale přišla otázka , čím to zabrdit ? Jelikož jsem měl už doma koupené snížené těhlice na kotouče , tak jsem pátral co se na to dá osadit za jiné třmeny než sériové a přišla volba na TAR-OX 6 pístové třmeny pro které jsem letěl do Zlína . Buď se dají koupit redukce pro osazení normálních hadiček , ale jelikož dělám v autodílech tak jsem si našel alternativu a krásně tam padnou na tyto třmeny brzdový hadičky z fabie RS . Vrtané kotouče jsou originál na brouka od firmy Zimmermann , kdyby měl někdo zájem je sehnat , stačí napsat SZ .
Pak přišel nápad předělat zadní nápravu na IRS ... náhodou se zrovna jedna válela v Lhotě u Dolních Břežan ( ještě jednou díky Martine , jestli to čteš ) a přivezli jsem domu toto :
Pak přišla i řada na tlumiče ( červený nastavitelný KONI ) a dozadu přišla sada brzd deluxe od Jopexu z Kuří :
Motor pochází ze Subaru Legacy z roku 91-93 , je to obsah 2,2 výkon by měl být cca 136 koní . Subaru motory jsou hodně jako lego , spousta dílů se dá zaměnit mezi sebou, akorát tyhle si nebodnete v obýváku na zemi do nohy když jdete po tmě ,protože to děti po sobě neuklidily ... takže díky tomu je velice častá úprava osazení 2,5 litrovýho bloku hlavama z 2,2 ... čímž vzroste komprese ( která sebou většinou nese nutnost 98 oktanů , ale není to pravidlem ) a výsledný výkon se pohybuje mezi 170-190 koňmi . Trošku problém je vystříhat elektriku z auta , protože v Japonsku se nejdřív udělá náhodnej svazek kabelů a pak kolem toho postavěj auto , nebo jinak si to nedokážem vysvětlit .
Škoda že ten motor není takhle hezkej i teď , bohužel barva začala kisnout , i když to bylo vyčištěný a odmaštěný ...
Tak a tady je slibovaný blok motoru o obsahu 2,5 ... doma je teprve ani né měsíc ...
Mezitím se makalo i na kastli , tyhle blatníky teďka půjdou na cabrio a placatý lampy sem :
Tady jsem se matlal ješte v elektrice , protože z fabriky jdou dva kabely tam , tři na druhou strany , ale pak se zase sbíhaj do jednoho svazku , ten se rozděluje na dva ... prostě bordel ... tak jsem tomu chtěl dát řád a povedlo se :
Další úpravou , bylo vzadu předělání na dlouhou kapotu :
Vodu jsme nacpali do ohebných trubek do oblasti , kde jsou původně topníky . Chladič bude vepředu z fabie , vejde se do něj stejně vody jako do orig subaru chladiče a hlavně už má na sobě rovnou vrtuli .
Vývody vodních trubek jsou na místech , kudy normálně proudí teplý vzduch od motoru k topení :
Jinak nejaktuílnější fotka je tato :
Kitování a broušení , před lakem . Ten bude tmavě-červená metla ,něco jako má BMW M-divize .
Jinak do budoucna musíme přešponovat torzky ( nebo jestli osadím tlumiče s pružinama dozadu ) . Seříznout olejovou vanu ( kvůli světlé výšce ) . Nainstalovat olejový chladič ( kvůli obsahu a teplotě oleje ) . A pohrát si s palivovým ústrojím .