Subaru frankenstein

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Uživatelský avatar
Kauly
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 411
Registrován: 29 kvě 2012
Bydliště: Praha 4

Subaru frankenstein

Příspěvekod Kauly » 20 bře 2013

Předem upozorňuji že je to pro otrlé , protože proběhlo pár drastických úprav ...

Tohohle brouka máme v rodině už 13 let , táta ho koupil bez motoru za 3.000Kč v okolí Písku . Někomu posloužil jako zdroj motoru a elektriky v oblasti motoru po požáru jeho hnací jednotky . Byl trošku orezlej na klasickejch místech a spravovanej záplatama , který zase orezly , ale jinak v celkém dobrém stavu . Rok by to měl být tuším 1973/74 . Pak jsem ho dostal darem , že si to odpracuju doma na jinejch autech ( tátá ma autoservis ) a taky se tak stalo . Tehdy mi bylo 12 a už jsem měl brouka :) . A takhle s ním šel čas , hlavní úkol byl obrousit auto na plech , nebo aspoň na původní barvu , protože nový lak se loupal .

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

A pak se oddělila kastle od podvozku , protože jsme si řekli , že když už se to dělá , tak se to udělá pořádně se vším všudy :

Obrázek

Obrázek

Placka vypadala původně takto :

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Místama kousky materiálu chyběly :

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

A pak už se projevilo , že jsem začal vydělávat poctivou prací , tak se začly nakupovat díly :

Obrázek

Obrázek

17" palcový kola Sparco
Obrázek

Obrázek

A pak najednou při brouzdání na youtube jsem objevil video kde se v broukovi schovává motor ze subaru , tak jsem po tom začal víc pátrat , ale našel jsem pouze americké firmy , které nabízely přestavbové sady a pak najednou na fóru jedno doporučení na firmu DS-TUNING v německu , která nabízí tento přestavbový kit , na který se dá spojka z VW T3 o průmeru 215mm . Na sadu jsem čekal sice asi 1/4 roku ale mezitím se dělaly jiné práce , ale pak přišla a vypadala takto :

Obrázek

Pak ale přišla otázka , čím to zabrdit ? Jelikož jsem měl už doma koupené snížené těhlice na kotouče , tak jsem pátral co se na to dá osadit za jiné třmeny než sériové a přišla volba na TAR-OX 6 pístové třmeny pro které jsem letěl do Zlína . Buď se dají koupit redukce pro osazení normálních hadiček , ale jelikož dělám v autodílech tak jsem si našel alternativu a krásně tam padnou na tyto třmeny brzdový hadičky z fabie RS . Vrtané kotouče jsou originál na brouka od firmy Zimmermann , kdyby měl někdo zájem je sehnat , stačí napsat SZ .

Obrázek

Obrázek

Pak přišel nápad předělat zadní nápravu na IRS ... náhodou se zrovna jedna válela v Lhotě u Dolních Břežan ( ještě jednou díky Martine , jestli to čteš ) a přivezli jsem domu toto :

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Pak přišla i řada na tlumiče ( červený nastavitelný KONI ) a dozadu přišla sada brzd deluxe od Jopexu z Kuří :

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Motor pochází ze Subaru Legacy z roku 91-93 , je to obsah 2,2 výkon by měl být cca 136 koní . Subaru motory jsou hodně jako lego , spousta dílů se dá zaměnit mezi sebou, akorát tyhle si nebodnete v obýváku na zemi do nohy když jdete po tmě ,protože to děti po sobě neuklidily ... takže díky tomu je velice častá úprava osazení 2,5 litrovýho bloku hlavama z 2,2 ... čímž vzroste komprese ( která sebou většinou nese nutnost 98 oktanů , ale není to pravidlem ) a výsledný výkon se pohybuje mezi 170-190 koňmi . Trošku problém je vystříhat elektriku z auta , protože v Japonsku se nejdřív udělá náhodnej svazek kabelů a pak kolem toho postavěj auto , nebo jinak si to nedokážem vysvětlit .

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Škoda že ten motor není takhle hezkej i teď , bohužel barva začala kisnout , i když to bylo vyčištěný a odmaštěný ... :(

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Tak a tady je slibovaný blok motoru o obsahu 2,5 ... doma je teprve ani né měsíc ...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Mezitím se makalo i na kastli , tyhle blatníky teďka půjdou na cabrio a placatý lampy sem :

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Tady jsem se matlal ješte v elektrice , protože z fabriky jdou dva kabely tam , tři na druhou strany , ale pak se zase sbíhaj do jednoho svazku , ten se rozděluje na dva ... prostě bordel ... tak jsem tomu chtěl dát řád a povedlo se :

Obrázek

Další úpravou , bylo vzadu předělání na dlouhou kapotu :

Obrázek

Obrázek

Vodu jsme nacpali do ohebných trubek do oblasti , kde jsou původně topníky . Chladič bude vepředu z fabie , vejde se do něj stejně vody jako do orig subaru chladiče a hlavně už má na sobě rovnou vrtuli .

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Vývody vodních trubek jsou na místech , kudy normálně proudí teplý vzduch od motoru k topení :

Obrázek

Jinak nejaktuílnější fotka je tato :

Obrázek

Kitování a broušení , před lakem . Ten bude tmavě-červená metla ,něco jako má BMW M-divize .

Jinak do budoucna musíme přešponovat torzky ( nebo jestli osadím tlumiče s pružinama dozadu ) . Seříznout olejovou vanu ( kvůli světlé výšce ) . Nainstalovat olejový chladič ( kvůli obsahu a teplotě oleje ) . A pohrát si s palivovým ústrojím .

Uživatelský avatar
TomB
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 629
Registrován: 26 dub 2010
Bydliště: Jílové

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod TomB » 20 bře 2013

Moc pěknej projekt....hodně se mi to líbí...Jen tak dál,evidentně jsi moc šikovnej člověk...(psáno s lehkou závistí) :)
Kdo umí ten umí,kdo neumí...ten platí.

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4658
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod Mr.Vaahaa » 20 bře 2013

hele mě to baví...jen tak dál... =D>
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz

Uživatelský avatar
lukas49
Příspěvky: 199
Registrován: 27 zář 2010
Bydliště: Trenčín

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod lukas49 » 20 bře 2013

Moc pekny projekt,velmi fandim... mozna inspiracia este a myslim si ze to robis lepsie
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... &start=220

Uživatelský avatar
Kůča
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2641
Registrován: 05 úno 2010
Bydliště: Teplice

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod Kůča » 20 bře 2013

Parádní.Jsem zvědavej na pokračování. :wink:
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.

Uživatelský avatar
Derek
Příspěvky: 175
Registrován: 16 úno 2008
Bydliště: Za zelenou Ostravou.
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod Derek » 20 bře 2013

Pání to je, ale krásná stavba!!!! =D> Klobouk dole :twisted: Mám dotaz chlapíci a dámíci..... Nevíte čím lakoval sání ten Amejičan v projektu z odkazu na který je výše odkaz? Líbí se mi jak to ten laku udělal struktůru, Díkec
Těším se na den kdy hrdě řeknu: DER GROSSE TAG ... ENDLICH VW - BESITZER !

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod Petr914 » 20 bře 2013

...neřek bych že je to jen pro otrlé a ani ty úpravy nejsou zase tak drastický čoveče...

...pokud chceš vlastnit Brouka s timdle outfitem a výkonem...jdeš tou nejlepší cestou...navíc postupy prací sou v pořádku a dobře provedený...takže za mojí osobu ANO... :D
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Kauly
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 411
Registrován: 29 kvě 2012
Bydliště: Praha 4

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod Kauly » 20 bře 2013

Děkuji vše :)

TomB píše:Moc pěknej projekt....hodně se mi to líbí...Jen tak dál,evidentně jsi moc šikovnej člověk...(psáno s lehkou závistí) :)


Abych jenom neslízl smetánku , tak vaření a odborné práce dělal táta , já dělám zbytek okolo ...

lukas49 píše:Moc pekny projekt,velmi fandim... mozna inspiracia este a myslim si ze to robis lepsie
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... &start=220


Tenhle je skvělej i ta patinka co má teď je supr , ale na některých fotkách jsou vidět omšelý plechy ( holt amerika mno , tam je to auto v původním stavu a neřešej to) a do nedávný doby měl vnitřek , že by člověk potřeboval očkování než tam vlezl , ale i to zlepšil, staví to postupně za běhu. Hlavně suprově ochcal elektriku , protože tam dal Megasquirt , takže má jenom pár kabílků , ale oproti subaru elektrice to má problémy se startama ...

Derek píše:Pání to je, ale krásná stavba!!!! =D> Klobouk dole :twisted: Mám dotaz chlapíci a dámíci..... Nevíte čím lakoval sání ten Amejičan v projektu z odkazu na který je výše odkaz? Líbí se mi jak to ten laku udělal struktůru, Díkec


http://www.vhtpaint.com/products/wrinkleplus/ a na dvacet minut dát do trouby a pak servírovat :)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod john » 20 bře 2013

Bude asi nutne skratit sump / olejova vana / robil som to uz asi 4 x...kazdy Subi motor v brouku to vyzadoval...

Nikotýn
Příspěvky: 62
Registrován: 30 říj 2007
Bydliště: Třebotov
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod Nikotýn » 21 bře 2013

super práce, takovýho Brouka bych taky chtěl, držím pěsti :wink:

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5478
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod udeeska » 21 bře 2013

Zajimave tema,ve statech popularni prestavba,adapter na ruzne verze motoru je zde mozno
koupit od kanadske firmy Kennedy
http://www.pacificcustoms.com/KEPSUBARU002-200.html
Zrovna v nedeli jsem studoval jednu ponorku s prestavbou na Subaru.Tak at se dari :wink:
Přílohy
DSC_2875.JPG
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1948
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Beercity
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod martin_100 » 21 bře 2013

suprovej počin a luxusně vyvedenej.

a v dobrém mířený dotazy: co tě k tomu vede?
máš představu jak to provozovat nebo plato a jen srazy?

Uživatelský avatar
Kauly
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 411
Registrován: 29 kvě 2012
Bydliště: Praha 4

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod Kauly » 21 bře 2013

vždycky se mi líbily rychlý auta a zvláště brouci , tak se mi to zdálo jako zajímavý krok do budoucna . A i kvůli financím , postavit brouka motor aby měl 150 a více koní je dražší varianta , než to subaru ( auto s motorem 10000kč , mezikus se setrvákem cca 8500Kč , vodní hadice cca3000kč , chladič se válel doma , a pak už ty dobrovolné věci jako jiný blok 5000kč , rozvody , vodní pumpa , svíčky atd ... )

Trochu spolíhám na dobovou úpravu a veteránský papíry , možná jsem naivní ... zatím jsem to až tak neřešil . S optimistickým přistupem ... to podvál jistí : :roll:

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2121
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod wally » 21 bře 2013

No tak ano, postavit Type1 motor s cca 150 koněma je krapet dražší :wink:

Hele mě se to moc líbí, jsi hezky technickej a máš to promyšlený.. a to se mi líbí.. uvidíme se s broukem někdy v dohledné době?

Zajímalo by mě vidět všechny tyhle auta (Brouk 4.2, Frakenstein, Tatra apod.) pohromadě...

Do Attacku asi nestihneš co? :idea: kdy počítáš, že začneš brázdit?
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
Kauly
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 411
Registrován: 29 kvě 2012
Bydliště: Praha 4

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod Kauly » 21 bře 2013

subaru jde zatím na vedlejší kolej ... teďka chci nejdřív rozhejbat cabrio , že použiju nějaký díly co byly na subaráka ( přední sedačky , světla apod ) na Vítkov to asi nestihnem , počasí za*****ý , ale v létě už 100% s ním chci drandit :)

Subaru jinak letos chcem určitě natočit , a furt na něm makat , karosařina je skoro hotová , už zbýva jenom kitování a "prkotiny"

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod Pětišroub » 21 bře 2013

Myslim ze by si to zaslouzilo unasece a klouby z 930. V inzerci mam zluty silentbloky, jsou tuhy ale vyrazne komfortnejsi nez cervene ty jsou jak kamen.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Kauly
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 411
Registrován: 29 kvě 2012
Bydliště: Praha 4

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod Kauly » 21 bře 2013

dík za nabídku , ale ty červený jsme museli poupravovat ,měli přesah kterej vadil tomu mezikusu mezi převodovku a motor

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12757
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod Herbie » 21 bře 2013

wally píše:No tak ano, postavit Type1 motor s cca 150 koněma je krapet dražší :wink:

Hele mě se to moc líbí, jsi hezky technickej a máš to promyšlený.. a to se mi líbí.. uvidíme se s broukem někdy v dohledné době?

Zajímalo by mě vidět všechny tyhle auta (Brouk 4.2, Frakenstein, Tatra apod.) pohromadě...

Do Attacku asi nestihneš co? :idea: kdy počítáš, že začneš brázdit?


Mimochodem tuhle jsem zahlíd brouka s "Tatrou" v Kuří
Z původní žlutozelené kombinace je ted modrá s bílým bokem :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod Pětišroub » 21 bře 2013

Vsak ja mam ty svoje taky zariznuty kolidovaly s nalitkama na bloku
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Hrošík
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 490
Registrován: 06 zář 2006
Bydliště: Nedaleko

Re: Subaru frankenstein

Příspěvekod Hrošík » 19 kvě 2013

Z fotek je videt, ze mas zatim sani posazeno na motoru tak, jak bylo na Subaru. Proto by vaha vzduchu smerovala primo do motorove steny, coz bude treba resit. Planujes otocit sani o 180 stupnu a relokovat alternator nebo budes sani rezat a svaris ho zpet tak, aby vstup pro vahu smeroval do boku?
Jinak to mas prekrasne postaveny. Fandim ti.
Bug 1966 crossover PastellWeiss L90D
Bulli 1970 crossover DunkelGrau / HellGrau
Duc 1999 caferacer SchwarzMatt
Duc 2001 supersport HellRot


Zpět na “Projekty”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host