po dlouhé době jsem se dokopal k nahrání pár fotek z probíhajících prací a sesmolení trošky textu ...
právě procházíme fází broušení a čištění . Auto mělo původně barvu
L 20 D Clementine oranžová , kterou bylo shodou okolností obdařen i Subaru brouk , tato barva se prvně objevila v srpnu 1969 , takže kdysi vypadal asi takhle :
Bohužel auto bylo přelakováné na červenou barvu , bohužel dost lajdáckým způsobem , takže v záhybech se barva loupala a pro velký úspěch bylo asi znova touto barvou přelakované ( údajně zákazník nebyl spokojený , tak se auto lakovalo znovu ) . Takže jsme se pro jistotu rozhodli pro očistění auta na plech , při broušení rovnou vidíme stav plechů a je příjemné vidět zdravé plechy i na obvykle problémových místech . Na červenou barvu se mi nejvíce osvědčilo použít tuto plastovou žiletku ,
kterou jsem používal jako škrabku , barva šla dolů jedna radost a dostal jsem se na kit , se kterým si už bez problému poradila bruska . Jediné místo , kde to takhle nešlo byly dveře u řidiče , použil se tedy horkovzdušný fén a špachtle .
Dalším problémem bylo vaření zadních držáků nárazníku , vozidlo bylo v minulosti vařeno lajdácky autogenem , takže došlo ke stáhnutí a fuka u zadní kapoty byla o 1,5 cm menší ! Tudíž se tam nevešlo ani zadní čelo , ale to nám bylo dovezeno se slovy , že mělo být sundavací , podle nás se tam prostě nevešlo a hodilo se radši do krabice . Takže bylo nutné "nosíky" uřezat , koupit nové v Kuří a trošku si s tím pohrát , nyní už je vše jak má být ! Možno porovnat na fotkách , kde už je i správna kapota , kterou jsme k vozu ještě dostali s pouze dvěma rady výdechů :
Prohodily jsme rovnou přední blatníky mezi brouky a přikládám několik fotek z postupu práce na karoserii :
kromě táty a mě se na pracích podílí i přítelkyně , která má velkou radost , že červená barva jde pryč
bohužel bruska se moc neosvědčila , tak přišel na řadu výše zmiňovaný fén
Další částí karoserie byla přední kapota , postup byl : žiletka,bruska a opískovat žebra ... vše vypadalo OK , ale po nastříkání kitem , mě táta upozornil že takovýhle rádius prolisu na kapotě brouka být nemá , bylo to způsobeno několika vrstmi laku , které úplně změnily rádius , ale bohužel nás to praštilo do očí až v kitu ... takže se vzal fén a šlo se taky na plech :
Dveře byly v dobrém stavu ,ale spodní část táta radši udělal novou , aby se předešlo problémům ... na vnitřní straně bylo přelakované lepidlo , tak se šlo taky na plech :
Mezitím se pracovalo i na brzdách , z polonápravy na díly jsem sundal orig VW bubny , které měly průměr jako nové , tak jsme je pouze opískovali a nastříkali teplu odolnou barvu
Nevím proč , ale nešlo mi použít do těchto štítů sluníčka na nastavení paken z normálního brouka ( cabrio bylo původně polooautomat ) , takže z polonápravy putovaly i štíty , takže klasika ( odmastit , zalepit , opískovat , střiknul jsem to i zinkovým sprejem , barva , namazat a osadit ATE produktama)
tak a to je pro dnes všechno , pokračování snad v dohledně době