Máchalův dědula 1962
Máchalův dědula 1962
Někteří ví, někteří tuší, zbytek se dozví
Nejsem spisovatel, ani automechanik, nečekejte žádný zázraky!!! Lišákovi, OB, Samovi a jim podobným se nemůžu rovnat. Chi jen taky přidat troškou do česko-slovenské vw scény.
Brouka jsem si pořídil začátkem roku 1999,tehdy svobodný, bezdětný, bydlící u rodičů. Někteří z vás budou brouka pamatovat ze srazů. Pár let jsem s tímto autem objížděl tehdy ty nejlepší srazy: Jeseník, Orava, Blansko, Attack, Vítkov... Tehdy ale bylo vše jinak, webery mělo pár aut v republice a originální auta skoro nikdo nechtěl [-o<
Až po letech jsem si začal uvědomovat, jaké štěstí mne potkalo, že jsem koupil právě tohle auto.
MŮJ BROUK byl, až na lak a korozi, v docela slušném původním stavu. R.V. 1962, motor 1200ccm, 34PS, 6 V. Žádný nechutný zásah kutilem naštěstí auto nepotkalo. Až po letech se pár zásahů našlo, ale už je vše zase jak má být.
Budu se snažit vkládat postupně fotky, jak šel čas a co vše už je na autě hotové.
Ještě se patří zdůvodnit, proč je auto v projektech. Po pár letech jsem brouka rozdělal, že do jara bude hotovej. [-o< [-X A hle, uplynulo 10 let a brouk stále nevyjel. A jak už to chodí, mezi tím jsem se stihnul oženit, pořídit byt, komplet ho zrekonstruovat, a hlavně už mi doma běhá rok a půl mladej broukař
Fotky ze dne 31.12.1999
Nejsem spisovatel, ani automechanik, nečekejte žádný zázraky!!! Lišákovi, OB, Samovi a jim podobným se nemůžu rovnat. Chi jen taky přidat troškou do česko-slovenské vw scény.
Brouka jsem si pořídil začátkem roku 1999,tehdy svobodný, bezdětný, bydlící u rodičů. Někteří z vás budou brouka pamatovat ze srazů. Pár let jsem s tímto autem objížděl tehdy ty nejlepší srazy: Jeseník, Orava, Blansko, Attack, Vítkov... Tehdy ale bylo vše jinak, webery mělo pár aut v republice a originální auta skoro nikdo nechtěl [-o<
Až po letech jsem si začal uvědomovat, jaké štěstí mne potkalo, že jsem koupil právě tohle auto.
MŮJ BROUK byl, až na lak a korozi, v docela slušném původním stavu. R.V. 1962, motor 1200ccm, 34PS, 6 V. Žádný nechutný zásah kutilem naštěstí auto nepotkalo. Až po letech se pár zásahů našlo, ale už je vše zase jak má být.
Budu se snažit vkládat postupně fotky, jak šel čas a co vše už je na autě hotové.
Ještě se patří zdůvodnit, proč je auto v projektech. Po pár letech jsem brouka rozdělal, že do jara bude hotovej. [-o< [-X A hle, uplynulo 10 let a brouk stále nevyjel. A jak už to chodí, mezi tím jsem se stihnul oženit, pořídit byt, komplet ho zrekonstruovat, a hlavně už mi doma běhá rok a půl mladej broukař
Fotky ze dne 31.12.1999
- Přílohy
-
- P9050018.JPG (58.55 KiB) Zobrazeno 11345 x
-
- P9050031.JPG (60.19 KiB) Zobrazeno 11345 x
-
- P9050006.JPG (59.19 KiB) Zobrazeno 11345 x
-
- P9050011.JPG (57.07 KiB) Zobrazeno 11345 x
-
- P9050008.JPG (57.41 KiB) Zobrazeno 11345 x
-
- P9050012.JPG (58.5 KiB) Zobrazeno 11345 x
-
- P9050027.JPG (56.13 KiB) Zobrazeno 11345 x
Re: Máchalův dědula 1962
Nikdy nezapomenu na první jízdu z bazaru - zamžený okýnka, na každé křižovatce to chcíplo, řídil jsi jako blondýna, ale měli jsme Brouka!!!! A taky na sezónu se startérem, co nestartoval - prý: závodní auta se roztlačují, proto sebou vozím sestru Jak já Tě někdy nenáviděla
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Máchalův dědula 1962
Tak to bud rada,ze si bratr nekoupil busa,to bys mela nozicky jak Fibinger
Vwase nocni sichta...
Re: Máchalův dědula 1962
No to to trvalo a už jdeš do finále?nahod aktual foto.ještě jsi zapoměl napsat že jsi měl zelenýho držím palce
Re: Máchalův dědula 1962
Nezapomněl, na takový auto se nedá zapomenout
Ale postupně. Brouk se dostal do ČSSR 22.7.1971. Konkrétně do Poličky, tam byl až do roku 1984, poté stál v Mor.Třebové do r.1998, pak byl na chvilku v Habrovanech, okr.Vyškov a od 22.2.1999 je v mém vlastnictví.
Podařilo se mi zjistit od 1.majitelů, že brouka prodávali, když měl najeto nějakých 120 000 km. Původní barva byla šedá L469 Anthracite. Za ta dlouhá léta se na broukovi laky jen vrstvily a vrstvily.
Na podzim 2002 jsem se rozhodnul pro menší opravu, ale nějak se to zvrhlo
Ale postupně. Brouk se dostal do ČSSR 22.7.1971. Konkrétně do Poličky, tam byl až do roku 1984, poté stál v Mor.Třebové do r.1998, pak byl na chvilku v Habrovanech, okr.Vyškov a od 22.2.1999 je v mém vlastnictví.
Podařilo se mi zjistit od 1.majitelů, že brouka prodávali, když měl najeto nějakých 120 000 km. Původní barva byla šedá L469 Anthracite. Za ta dlouhá léta se na broukovi laky jen vrstvily a vrstvily.
Na podzim 2002 jsem se rozhodnul pro menší opravu, ale nějak se to zvrhlo
- Přílohy
-
- 106-0675_IMG.JPG (93.72 KiB) Zobrazeno 11198 x
-
- 104-0459_IMG.JPG (86.31 KiB) Zobrazeno 11198 x
-
- 104-0456_IMG.JPG (93.51 KiB) Zobrazeno 11198 x
-
- 104-0458_IMG.JPG (75.32 KiB) Zobrazeno 11198 x
-
- 104-0455_IMG.JPG (92.83 KiB) Zobrazeno 11198 x
Re: Máchalův dědula 1962
Brouka jsem celýho pěkně oškrabal, obrousil, schoval do krabic a pak teprve zjistil, co to všechno bude stát [-o<
Brouk zůstal pár let ve stavu "natřenej základovkou", chvilku už to vypadalo že se na něm začne dělat. Jenže...naskytla se možnost za ušetřené peníze pořídit jinýho brouka, krasavce neskutečnýho!!! Sníženej, koni tlumiče, jednodílný okna, zavařený lišty, slušnej lak, krásný kola, sportovní sedačky, no nekupte ho!!!!
http://gallery.tuningy.com/displayimage ... 36&pos=102" onclick="window.open(this.href);return false;
A tak jsem si 5 let užíval se zeleným [smilie=driving.gif]
Ale po čase jsem zjistil, že srdce mě táhne k mé 62. Začal jsem postupně nakupovat díly a řešit klempíře. Zelenej musel do světa. Žena ho sice oplakala, ale podařilo se mi ji přesvědčit, že to je tak lepší Nyní si zelenej užívá někde v Teplicích a je o něj dobře postaráno. Díky Honzo
Zpátky k projektu. Auto jsem nechal celé opískovat, rozebralo se ještě víc a pan klempíř mohl začít... Brouk byl jak cedník [-o<
Navíc všude možně ODBORNĚ sešroubavanej. Předchozí majitel asi neuměl svařovat. Brouk byl navíc kdysi bouranej na levej předek, takže práce na něm bylo až až...
Brouk zůstal pár let ve stavu "natřenej základovkou", chvilku už to vypadalo že se na něm začne dělat. Jenže...naskytla se možnost za ušetřené peníze pořídit jinýho brouka, krasavce neskutečnýho!!! Sníženej, koni tlumiče, jednodílný okna, zavařený lišty, slušnej lak, krásný kola, sportovní sedačky, no nekupte ho!!!!
http://gallery.tuningy.com/displayimage ... 36&pos=102" onclick="window.open(this.href);return false;
A tak jsem si 5 let užíval se zeleným [smilie=driving.gif]
Ale po čase jsem zjistil, že srdce mě táhne k mé 62. Začal jsem postupně nakupovat díly a řešit klempíře. Zelenej musel do světa. Žena ho sice oplakala, ale podařilo se mi ji přesvědčit, že to je tak lepší Nyní si zelenej užívá někde v Teplicích a je o něj dobře postaráno. Díky Honzo
Zpátky k projektu. Auto jsem nechal celé opískovat, rozebralo se ještě víc a pan klempíř mohl začít... Brouk byl jak cedník [-o<
Navíc všude možně ODBORNĚ sešroubavanej. Předchozí majitel asi neuměl svařovat. Brouk byl navíc kdysi bouranej na levej předek, takže práce na něm bylo až až...
Re: Máchalův dědula 1962
Nováčci, berte prosím tohle vše jako dokonalý příklad nerozvážného broukaře. Prošlo si tím mnoho z nás a ještě mnoho dalších projde. Nakonec stejně každej zjistí, že nejlepší je auto sehnat v co nejpůvodnějším stavu, moc do něho nehrabat a jen si užívat. Ale...
Pan klempíř je vcelku šikovný člověk, akorát si dával trošku na čas. Výsledek nechám na vašem posouzení. Jak je vidno, většina dílů je z levnější produkce. Muselo se tudíž dopasovávat a upravovat. Naopak díly od firmy http://www.autocrafteng.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; k dostání u Michala http://shop-vwbrouk.cz/index.php?manufacturers_id=3541" onclick="window.open(this.href);return false; mohu jen a jen doporučit. Škoda že nebylo víc peněz, mít auto poskládané z takových dílů... Třeba příště
Přední blatníky jsem si nechal opravit, zadní jsem nahradil replikami. Chyba! Měl jsem si nechat opravit i ty zadní
Tak tedy něco obrázků z klempírny
Pan klempíř je vcelku šikovný člověk, akorát si dával trošku na čas. Výsledek nechám na vašem posouzení. Jak je vidno, většina dílů je z levnější produkce. Muselo se tudíž dopasovávat a upravovat. Naopak díly od firmy http://www.autocrafteng.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; k dostání u Michala http://shop-vwbrouk.cz/index.php?manufacturers_id=3541" onclick="window.open(this.href);return false; mohu jen a jen doporučit. Škoda že nebylo víc peněz, mít auto poskládané z takových dílů... Třeba příště
Přední blatníky jsem si nechal opravit, zadní jsem nahradil replikami. Chyba! Měl jsem si nechat opravit i ty zadní
Tak tedy něco obrázků z klempírny
Re: Máchalův dědula 1962
A jedeme dál
Od klempíře se brouk vezl do lakovny a souběžně s tímto se dolaďoval podvozek. Ten se musel rozebrat do šroubku, obrousit, natřít všemi možnými přípravky a šplíchnout na černo. O brzdách a nápravách někdy příště
V lakovně se mezi tím tmelilo a brousilo a stříkalo vším možným a nemožným
Jak jsem se zmínil na začátku, nejsem odborník přes takovéto práce. Snažím se čerpat informace kde se dá, nejvíce samozřejmě na tomto foru, TheSamba.com a podobně. Díky všem, kdo se o flat4.org stará!!!! Nebýt Vás, mohl jsem v klidu mít auto celé dobastlené, ušetřil bych si stovky probdělých nocí, které trávím hledáním nových informací, a asi bych byl spokojenej. Ale díky stále novým a novým tématům je důvod se sem vracet a hledat další inspiraci. Třeba nebýt MISTRA LIŠÁKA, neměl bych kam upevnit pásy na předních sedadlech. A teď už vím kam, co a jak nechat udělat. Díky pane
A páč nejsem autolakýrník, automechanik, klempíř či čalouník, nezbývá mi, než vše svěřit odborníkům a věřit, že vše dopadne jak má. Zatím se mi, až na drobné detaily, vše daří a ti, kdož na broukovi něco dělají, mají pro mne pochopení a jsou ke mně shovívaví.
Další postup prací, komentáře netřeba
Od klempíře se brouk vezl do lakovny a souběžně s tímto se dolaďoval podvozek. Ten se musel rozebrat do šroubku, obrousit, natřít všemi možnými přípravky a šplíchnout na černo. O brzdách a nápravách někdy příště
V lakovně se mezi tím tmelilo a brousilo a stříkalo vším možným a nemožným
Jak jsem se zmínil na začátku, nejsem odborník přes takovéto práce. Snažím se čerpat informace kde se dá, nejvíce samozřejmě na tomto foru, TheSamba.com a podobně. Díky všem, kdo se o flat4.org stará!!!! Nebýt Vás, mohl jsem v klidu mít auto celé dobastlené, ušetřil bych si stovky probdělých nocí, které trávím hledáním nových informací, a asi bych byl spokojenej. Ale díky stále novým a novým tématům je důvod se sem vracet a hledat další inspiraci. Třeba nebýt MISTRA LIŠÁKA, neměl bych kam upevnit pásy na předních sedadlech. A teď už vím kam, co a jak nechat udělat. Díky pane
A páč nejsem autolakýrník, automechanik, klempíř či čalouník, nezbývá mi, než vše svěřit odborníkům a věřit, že vše dopadne jak má. Zatím se mi, až na drobné detaily, vše daří a ti, kdož na broukovi něco dělají, mají pro mne pochopení a jsou ke mně shovívaví.
Další postup prací, komentáře netřeba
Re: Máchalův dědula 1962
Slíbené nápravy a brzdy:
Páč jsem se kdysi dávno nechal přesvědčit o požitku z větších motorů, nechal jsem si do brouka narvat motor o obsahu 1500 ccm. Úžasný svezení, opravdu asi jeden z nejlepších motorů, co se do brouků dával. Jenže... zabrzdit byl problém. Na 12-tku ty malý bubny stačí, ale v broukovi chci mít motor o malinko větší, ani 15-tka mi není dost dobrá a tak jsem se rozhodl pro instalování kotoučových brzd. Ale to bych nebyl já, abych neměl něco extra. Miluju dědky na 5-ti dírových kolech . Volba byla jasná, zakoupil jsem tedy sadu od EMPI http://shop-vwbrouk.cz/sada-prednich-ko ... 20400.html" onclick="window.open(this.href);return false;
K tomu pochopitelně ořechy na snížení nápravy, ať to vypadá, ne? Po roce jsem si uvědomil, že jízda na takto snížené nápravě už pro moji rodinu asi nebude ideál (co by člověk neudělal pro ženu a dítě )a tak jsem přikúpil snížené náboje. Jízda tak bude o mnohem pohodlnější, než jsme si užívali v zeleným. Tam jsme si tvrdé jízdy užili ažaž viz 1.obrázek.
Bohužel, při montáži se vynořil dosti zásadní problém. Náboje si s kotoučema nerozumí. Pokud bych chtěl na náboj našroubovat držák brzdových třmenů tak jak má být, zavazelo ze zadní strany rameno. Jediná šance jak vše vyřešit bylo pootočit oba díly proti původním závitům, kousek náboje uříznout a natrvdo to k sobě navařit. Musely se přehodit brzdiče levej za pravej, aby odvzdušňovací ventil byl v co nejvrchnější poloze. Poté se vše zkusilo poskládat na nápravu. Vypadá to, že by vše mohlo fungovat. V sadě kotoučových brzd je dodáván jednookruhový brzdový válec. Bylo mi doporučeno použít dvouokruhový, nádržku kapaliny se podařilo nechat na původním místě. Šlo by nechat i původní nádržku a použít cestou k brzdovému válci rozdvojku, ale tohle mi připadá rozumnější.
Upozorňuji, že vše se nakupovalo již před pár lety a v té době sehnat sadu kotoučů včetně snížených nábojů, na které by se montovaly přímo brzdiče bylo nemyslitelné nebo nedostupné mým finančním možnostem. Dnes je již vše jinak. Pokud tedy někdo o takové úpravě uvažujete, buďte v klidu, vše se dá pořídit, dokonce za celkem slušný peníze.
Na nápravách se vyměnily všechny čepy, tlumiče apod. Všechny šrouby se podařilo kupodivu povolit a které šly použít znovu, ty se taky použily. Aspoň pro ten pocit, že značka KAMAX bude někde vidět. Já vím, správně bych měl shánět všechny šrouby a pak to poskládat, mám ještě co dohánět, že páni mistři
Obrázci tu:
Páč jsem se kdysi dávno nechal přesvědčit o požitku z větších motorů, nechal jsem si do brouka narvat motor o obsahu 1500 ccm. Úžasný svezení, opravdu asi jeden z nejlepších motorů, co se do brouků dával. Jenže... zabrzdit byl problém. Na 12-tku ty malý bubny stačí, ale v broukovi chci mít motor o malinko větší, ani 15-tka mi není dost dobrá a tak jsem se rozhodl pro instalování kotoučových brzd. Ale to bych nebyl já, abych neměl něco extra. Miluju dědky na 5-ti dírových kolech . Volba byla jasná, zakoupil jsem tedy sadu od EMPI http://shop-vwbrouk.cz/sada-prednich-ko ... 20400.html" onclick="window.open(this.href);return false;
K tomu pochopitelně ořechy na snížení nápravy, ať to vypadá, ne? Po roce jsem si uvědomil, že jízda na takto snížené nápravě už pro moji rodinu asi nebude ideál (co by člověk neudělal pro ženu a dítě )a tak jsem přikúpil snížené náboje. Jízda tak bude o mnohem pohodlnější, než jsme si užívali v zeleným. Tam jsme si tvrdé jízdy užili ažaž viz 1.obrázek.
Bohužel, při montáži se vynořil dosti zásadní problém. Náboje si s kotoučema nerozumí. Pokud bych chtěl na náboj našroubovat držák brzdových třmenů tak jak má být, zavazelo ze zadní strany rameno. Jediná šance jak vše vyřešit bylo pootočit oba díly proti původním závitům, kousek náboje uříznout a natrvdo to k sobě navařit. Musely se přehodit brzdiče levej za pravej, aby odvzdušňovací ventil byl v co nejvrchnější poloze. Poté se vše zkusilo poskládat na nápravu. Vypadá to, že by vše mohlo fungovat. V sadě kotoučových brzd je dodáván jednookruhový brzdový válec. Bylo mi doporučeno použít dvouokruhový, nádržku kapaliny se podařilo nechat na původním místě. Šlo by nechat i původní nádržku a použít cestou k brzdovému válci rozdvojku, ale tohle mi připadá rozumnější.
Upozorňuji, že vše se nakupovalo již před pár lety a v té době sehnat sadu kotoučů včetně snížených nábojů, na které by se montovaly přímo brzdiče bylo nemyslitelné nebo nedostupné mým finančním možnostem. Dnes je již vše jinak. Pokud tedy někdo o takové úpravě uvažujete, buďte v klidu, vše se dá pořídit, dokonce za celkem slušný peníze.
Na nápravách se vyměnily všechny čepy, tlumiče apod. Všechny šrouby se podařilo kupodivu povolit a které šly použít znovu, ty se taky použily. Aspoň pro ten pocit, že značka KAMAX bude někde vidět. Já vím, správně bych měl shánět všechny šrouby a pak to poskládat, mám ještě co dohánět, že páni mistři
Obrázci tu:
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Máchalův dědula 1962
Padl mi do oka tento detail, resp plech z vnější strany vidlí. Vypadá to jako ochrana brzdové trubičky. Je to běžnou součástí moderních podvozků, nebo jde o nějakou vychytávku ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Máchalův dědula 1962
U moderních aut je to normál, ale u vykopávek jako děláš Ty Same to asi nebude .
Mě spíš zaujala ta rozvodka. Ta asi nebude původní, nebo ano? Na první pohled mě připadá jako variace ze Š120.
Mě spíš zaujala ta rozvodka. Ta asi nebude původní, nebo ano? Na první pohled mě připadá jako variace ze Š120.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Máchalův dědula 1962
Každý pod pojmem "moderní" vidíme něco jiného.
Díky.
Díky.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Máchalův dědula 1962
Člověče, to jsi mě teda dostal. Ale dle Lišákova Evžena soudím, že to tak má být ,viz http://www.flat4.org/gal/albums/userpic ... 080165.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
- Laco
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 870
- Registrován: 31 říj 2011
- Bydliště: Hřebeč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Máchalův dědula 1962
JJ na mém 1972 KG je i "krycí plech" , spíš výztuha (4mm tlustá) i úplně stejná origo rozvodka s logem VW
Re: Máchalův dědula 1962
byloto na vsech podvozcích které jsem kdy mel
tzn od roku 58 do 85
a Petarda to na své 96 má taky.
Superky by mohly byt vyjimka kvůli uchycení IRS nápravy,
ale ty samozřejmě vůbec nepočítame že
P.S. Same je to na obou stranách, takže spíš dodatečná výztuha než ochrana trubičky
tzn od roku 58 do 85
a Petarda to na své 96 má taky.
Superky by mohly byt vyjimka kvůli uchycení IRS nápravy,
ale ty samozřejmě vůbec nepočítame že
P.S. Same je to na obou stranách, takže spíš dodatečná výztuha než ochrana trubičky
... a vůbec !
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Máchalův dědula 1962
Je to zajímavý detail se kterým jsem se zatím nesetkal (1955 ani 1950 ho nemají), proto jsem se ptal.Herbie píše:byloto na vsech podvozcích které jsem kdy mel
tzn od roku 58 do 85
a Petarda to na své 96 má taky.
Superky by mohly byt vyjimka kvůli uchycení IRS nápravy,
ale ty samozřejmě vůbec nepočítame že
P.S. Same je to na obou stranách, takže spíš dodatečná výztuha než ochrana trubičky
Možná je na druhé straně kvůli souměrnosti, nevím. Jako výztuha mi to přijde dost poddimenzované vzhledem k tomu, co by to vlastně mělo "tužit". V každém případě další nepodstatný detail, ve kterém se můžeme hrabat,rochnit a fotit ho ze všech stran.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Máchalův dědula 1962
Je to výztuha sloužící k ochraně brzd. trubiček. Mně připadá brzd. hadička trochu překroucená.
Re: Máchalův dědula 1962
Zkusím zjistit, z čeho to je. Jak jsem psal, rozumím jiným věcem Možná se tahají starý zásoby.lišák píše:U moderních aut je to normál, ale u vykopávek jako děláš Ty Same to asi nebude .
Mě spíš zaujala ta rozvodka. Ta asi nebude původní, nebo ano? Na první pohled mě připadá jako variace ze Š120.