1835

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12077
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1835

Příspěvekod Sam » 14 dub 2013

Hmm, vůně odpařujícího se motorového oleje krásně provoní celý byt. Tebe musejí mít doma opravdu rádi :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: 1835

Příspěvekod Pětišroub » 14 dub 2013

nemá se co vypalovat hlavy jsou perfektně čisté a odmaštěné. Zřizovat si zámečnickou dílnu za účelem vyndavání šteftů (dělám to zhruba jednou za 4 roky, dnes podruhé v životě) mi přišlo nepohodlné a pro našincovu kapsu i zbytečně nákladné:-)

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4439
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: 1835

Příspěvekod lišák » 14 dub 2013

Sam píše:Hmm, vůně odpařujícího se motorového oleje krásně provoní celý byt. Tebe musejí mít doma opravdu rádi :D

Ty toho naděláš :lol: .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: 1835

Příspěvekod Pětišroub » 17 dub 2013

Vyvážení u pana Brzáka dopadlo dobře:-)

Na setrvačníku se bralo cca. 8 g. Zde tradičně zaznačena vzájemná poloha s přítlačákem.

Obrázek

Přítlačný talíř byl před vyvažováním "rozpertlován" na více místech tak, aby pevně seděl v setrvačníku a elmininovala se jeho stranová vůle. I z přítlačného talíře se vrtalo.

Obrázek

Z kliky se bralo celkem 22g

Obrázek

Zato na řemeničku se cca 3 g přidávaly

Obrázek

Pečlivé vyvážení motoru je zárukou jeho sametového chodu a prodloužené životnosti.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1936
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: 1835

Příspěvekod VW181 » 17 dub 2013

No je to super, ale když vyvážíš na 3g řemenici, tak to by chtělo i nějaký kalibrovaný klíňák?
Jinak se to asi rozhodí, ne?
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: 1835

Příspěvekod Pětišroub » 18 dub 2013

klínový řemen s tím nemá nic společného...cílem je dosáhnout minimální disbalance rotačních částí v motoru.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

m8rinek
Příspěvky: 11
Registrován: 08 čer 2011

Re: 1835

Příspěvekod m8rinek » 18 dub 2013

Brzákovo značení mi bylo hned povědomé :))).

Jen tak mimo pro VW neznalého, ta klika je svařovaná? Jak a proč? Díky

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: 1835

Příspěvekod Pětišroub » 18 dub 2013

ta klika je původní klika VW, která byla doplněna o protizávaží - tato se na původní kliku navařují ve formě ploten - výpalků z desky, proto ty sváry.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8688
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: 1835

Příspěvekod yahoďák » 18 dub 2013

co je to za materiál, kterým se dovažovala ojnice? to "namatlaný"?
Obrázek

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2121
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1835

Příspěvekod wally » 18 dub 2013

yahoďák píše:co je to za materiál, kterým se dovažovala ojnice? to "namatlaný"?


Ojnice? :wink:
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4987
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: 1835

Příspěvekod maxmax » 18 dub 2013

Myslel řemenici, musíš mít trochu fantazie...při čtení.... páně Y :lol:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

m8rinek
Příspěvky: 11
Registrován: 08 čer 2011

Re: 1835

Příspěvekod m8rinek » 18 dub 2013

Pětišroub píše:ta klika je původní klika VW, která byla doplněna o protizávaží - tato se na původní kliku navařují ve formě ploten - výpalků z desky, proto ty sváry.


Pro dynamický vyvážení je to jistě přínos, ale co taková tepelně ovlivněná oblast, případně vzniklý vnitřní pnutí. Byla pak klika nějak tepelně upravena? (Právě pro odstranění vnitřního pnutí).
D.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: 1835

Příspěvekod Pětišroub » 18 dub 2013

Tak to bez mučení nemám tušení. Výrobcem té kliky je DPR v USA, firma které je dlouhodobě na trhu a dokáží se sériovými klikami divy - nappř navařením materiálu naojniční čepy a následným obrobením zvětšit zdvih až na 86 nebo 88 mm, protizávaží částečná jako mám já, nebo celokruhová, odlehčovací otvory, osmikolíkové setrvačníky a mnoho jiného. Takže jim plně důvěřuji.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: 1835

Příspěvekod Pětišroub » 19 dub 2013

yahoďák píše:co je to za materiál, kterým se dovažovala ojnice? to "namatlaný"?


dvousložkový tmel
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: 1835

Příspěvekod Pětišroub » 22 dub 2013

takovéto pěkné nerez ventily vyrábí CB Performance.

Obrázek

tak je zkusíme zkřížit s moderní technologií

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

křépa
Příspěvky: 227
Registrován: 14 čer 2009
Bydliště: Karlovy Vary

Re: 1835

Příspěvekod křépa » 22 dub 2013

fajnšmekr s gumičkama na ventilech, chceš snížit spotřebu oleje, nebo..?
a pročpak mexico hlavy a ne original?

těšim se na výsledek, jednokanál já rád

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: 1835

Příspěvekod Pětišroub » 22 dub 2013

Mexico odlitky byly po ruce, a jedná se o stejné odlitky jako byly německé originály. Jak známo tak VW na vodítkách určitou formu těsnění používal, to jsou ty plastové půlměsíčky, které se nachází pod ventilovými víky nebo při vypuštění oleje, akorát se nejednalo o ideální variantu, když se ta těsnění po určité době rozpadla na prach...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12077
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1835

Příspěvekod Sam » 22 dub 2013

Tyto se na prach nerozpadnou ? To se skoro až nechce věřit. Kor po zkušenostech se současným gumárenským hnojem. Nafoť je za 15 let a uvidíme.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4439
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: 1835

Příspěvekod lišák » 22 dub 2013

Sam píše:Tyto se na prach nerozpadnou ? To se skoro až nechce věřit. Kor po zkušenostech se současným gumárenským hnojem. Nafoť je za 15 let a uvidíme.

Věř a víra tvá tě uzdraví :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12077
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1835

Příspěvekod Sam » 22 dub 2013

Prach jsi a v prach se obrátíš. Gumové čůráčky nevyjímaje. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)


Zpět na “Projekty”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti