1835

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1835

Příspěvek od Sam »

Hmm, vůně odpařujícího se motorového oleje krásně provoní celý byt. Tebe musejí mít doma opravdu rádi :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: 1835

Příspěvek od Pětišroub »

nemá se co vypalovat hlavy jsou perfektně čisté a odmaštěné. Zřizovat si zámečnickou dílnu za účelem vyndavání šteftů (dělám to zhruba jednou za 4 roky, dnes podruhé v životě) mi přišlo nepohodlné a pro našincovu kapsu i zbytečně nákladné:-)

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: 1835

Příspěvek od lišák »

Sam píše:Hmm, vůně odpařujícího se motorového oleje krásně provoní celý byt. Tebe musejí mít doma opravdu rádi :D
Ty toho naděláš :lol: .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: 1835

Příspěvek od Pětišroub »

Vyvážení u pana Brzáka dopadlo dobře:-)

Na setrvačníku se bralo cca. 8 g. Zde tradičně zaznačena vzájemná poloha s přítlačákem.

Obrázek

Přítlačný talíř byl před vyvažováním "rozpertlován" na více místech tak, aby pevně seděl v setrvačníku a elmininovala se jeho stranová vůle. I z přítlačného talíře se vrtalo.

Obrázek

Z kliky se bralo celkem 22g

Obrázek

Zato na řemeničku se cca 3 g přidávaly

Obrázek

Pečlivé vyvážení motoru je zárukou jeho sametového chodu a prodloužené životnosti.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: 1835

Příspěvek od VW181 »

No je to super, ale když vyvážíš na 3g řemenici, tak to by chtělo i nějaký kalibrovaný klíňák?
Jinak se to asi rozhodí, ne?
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: 1835

Příspěvek od Pětišroub »

klínový řemen s tím nemá nic společného...cílem je dosáhnout minimální disbalance rotačních částí v motoru.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

m8rinek
Příspěvky: 11
Registrován: 08 čer 2011

Re: 1835

Příspěvek od m8rinek »

Brzákovo značení mi bylo hned povědomé :))).

Jen tak mimo pro VW neznalého, ta klika je svařovaná? Jak a proč? Díky

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: 1835

Příspěvek od Pětišroub »

ta klika je původní klika VW, která byla doplněna o protizávaží - tato se na původní kliku navařují ve formě ploten - výpalků z desky, proto ty sváry.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: 1835

Příspěvek od yahoďák »

co je to za materiál, kterým se dovažovala ojnice? to "namatlaný"?
Obrázek

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1835

Příspěvek od wally »

yahoďák píše:co je to za materiál, kterým se dovažovala ojnice? to "namatlaný"?
Ojnice? :wink:
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: 1835

Příspěvek od maxmax »

Myslel řemenici, musíš mít trochu fantazie...při čtení.... páně Y :lol:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

m8rinek
Příspěvky: 11
Registrován: 08 čer 2011

Re: 1835

Příspěvek od m8rinek »

Pětišroub píše:ta klika je původní klika VW, která byla doplněna o protizávaží - tato se na původní kliku navařují ve formě ploten - výpalků z desky, proto ty sváry.
Pro dynamický vyvážení je to jistě přínos, ale co taková tepelně ovlivněná oblast, případně vzniklý vnitřní pnutí. Byla pak klika nějak tepelně upravena? (Právě pro odstranění vnitřního pnutí).
D.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: 1835

Příspěvek od Pětišroub »

Tak to bez mučení nemám tušení. Výrobcem té kliky je DPR v USA, firma které je dlouhodobě na trhu a dokáží se sériovými klikami divy - nappř navařením materiálu naojniční čepy a následným obrobením zvětšit zdvih až na 86 nebo 88 mm, protizávaží částečná jako mám já, nebo celokruhová, odlehčovací otvory, osmikolíkové setrvačníky a mnoho jiného. Takže jim plně důvěřuji.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: 1835

Příspěvek od Pětišroub »

yahoďák píše:co je to za materiál, kterým se dovažovala ojnice? to "namatlaný"?
dvousložkový tmel
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: 1835

Příspěvek od Pětišroub »

takovéto pěkné nerez ventily vyrábí CB Performance.

Obrázek

tak je zkusíme zkřížit s moderní technologií

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

křépa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 342
Registrován: 14 čer 2009
Bydliště: Karlovy Vary

Re: 1835

Příspěvek od křépa »

fajnšmekr s gumičkama na ventilech, chceš snížit spotřebu oleje, nebo..?
a pročpak mexico hlavy a ne original?

těšim se na výsledek, jednokanál já rád

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: 1835

Příspěvek od Pětišroub »

Mexico odlitky byly po ruce, a jedná se o stejné odlitky jako byly německé originály. Jak známo tak VW na vodítkách určitou formu těsnění používal, to jsou ty plastové půlměsíčky, které se nachází pod ventilovými víky nebo při vypuštění oleje, akorát se nejednalo o ideální variantu, když se ta těsnění po určité době rozpadla na prach...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1835

Příspěvek od Sam »

Tyto se na prach nerozpadnou ? To se skoro až nechce věřit. Kor po zkušenostech se současným gumárenským hnojem. Nafoť je za 15 let a uvidíme.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: 1835

Příspěvek od lišák »

Sam píše:Tyto se na prach nerozpadnou ? To se skoro až nechce věřit. Kor po zkušenostech se současným gumárenským hnojem. Nafoť je za 15 let a uvidíme.
Věř a víra tvá tě uzdraví :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1835

Příspěvek od Sam »

Prach jsi a v prach se obrátíš. Gumové čůráčky nevyjímaje. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět