Karmann Ghia 1967

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Transportérák
Příspěvky: 11
Registrován: 31 říj 2012

Karmann Ghia 1967

Příspěvek od Transportérák »

Zdravím zdejší osasenstvo. Pánové jsem tady absolutní nováček, nicméně nadcházející okolnosti mě donutily se zaregistrovat i zde na tomto fóru pro vzducem chlazené stroje.
Proč tu jsem? Můj velice dobrý kamarád , mě požádal o pomoc na jeho prvním projektu a to kompletní rekonstrukci uvedeného vozu. Koupil ho čistě náhodou na dálničním parkovišti v D když se vracel s prázdným vlekem zpět domů.
Auto je dá se říct kompletní a nic mu nechybí, jen stálo asi dvacet let v garážích bývalého VW servisu.
Nyní o víkendu máme v plánu rozebrat "boudu" na opískování a oddělit jí od podvozku.
Já už pár aut dělal od základu ale abych pravdu řekl, moje nejstarší auto je VW Golf 1.
Chtěl bych zde zdejší požádat o případné rady na co si nyní při rozebrání dát pozor a jak je prosím ta budka s tím podvozkem spojená? Je to asi šroubovaný ale i lepený? Kde najdu šrouby apod.
Byl by třeba nějakej odkaz na topic nebo fotogalerii, kde by se dalo ledacos prozkoumat?
Budu moc rád, za každou radu. Určitě už to tady má pár z Vás za sebou. Fotky budu postupně vkládat , takže se máte taky na co těšit :)

Jinak k dispozici budeme mít defakto komplet vybavenou dílnu včetně zvedáku a tak to snad nějak půjde od ruky.

Přikládám pár fotek pro představu o co jde. Díky Všem, co budou ochotni utrousit pár řádek.
Přílohy
IMAG0526.jpg
IMAG0525.jpg
IMAG0527.jpg
IMAG0528.jpg
IMAG0529.jpg
IMAG0530.jpg
IMAG0531.jpg
IMAG0533.jpg
IMAG0534.jpg
IMAG0535.jpg
IMAG0536.jpg
IMAG0537.jpg
IMAG0538.jpg
Naposledy upravil(a) Transportérák dne 03 lis 2012, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Kosťa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 471
Registrován: 08 črc 2012
Bydliště: S wallym Praha 9 "skorovenkov"

Re: Karmann Ghia 1960

Příspěvek od Kosťa »

Noooo, tak to měl kamarád kliku aspoň od náklaďáku...že si na parkovišti koupí takovýho fešáka.. =D> Mě se líbí tak, že bych ho snad ani nerenovovala, pokud neni durch zu durch..ale jestli to nebude tím, že jsem na ty krysičky... :lol:
mom little devil.... :twisted: ....vybzuk a počmáraná holčička

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4502
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1960

Příspěvek od prak »

Než do toho šáhneš, tak by bylo dobré vědět, čeho chceš vlastně dosáhnout. Na nové laky u veterána není nikdo moc zvědavej.
Jestli je to na kšeft, tak jsou jakékoliv zásahy vyhozenou investicí a v ostatních případech možným zabitím autenticity.

Prostě nejdřív dlóóóuho na nic nic nesahej. Tím nechci nijak snižovat tvé řemeslné zkušenosti.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4502
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1960

Příspěvek od prak »

teď jsem si všiml slova "pískování"
tak to proboha nebo pro karmanna na chvíli zapomeň
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
firestorm69
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1086
Registrován: 21 bře 2009
Bydliště: Bratislava

Re: Karmann Ghia 1960

Příspěvek od firestorm69 »

Vitaj "Lotosový květe"...
Ako hlása miestna rada starších: Pošudlat a drandit!

Tá farba mu tak nejak sexi pristane :wink:
carpe diem

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4502
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1960

Příspěvek od prak »

ani tak nejde o užívání auta, ale spíš o nezničení původního kusu
počáteční nadšení může způsobit nevratné škody
pravidlo "lak a kola dělaj auto" platí u nových šunek
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
bubák
ex bubak007
Příspěvky: 2865
Registrován: 03 srp 2006

Re: Karmann Ghia 1960

Příspěvek od bubák »

petelice nejvoňavější
běda jak na to vztáhneš ruku

Obrázek
pan chytrej

Obrázek

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 4576
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Karmann Ghia 1960

Příspěvek od pulenejksicht »

doufám, že nás novopečený majitel jen zkouší a dá na rady Praka a dalších včetně mě , že pokud má to auto na sobě většinu původního laku tak je hřích myslet na renovaci včetně novýho laku
a termín pískovat je sprostá nadávka nejhrubšího zrna :wink:
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1825
Registrován: 01 pro 2006
Bydliště: Zizkov

Re: Karmann Ghia 1960

Příspěvek od beetle66 »

Dovolím si trochu polemizovat s tím rokem 1960, osobně bych si tipnul 66/67, co odborníci přes Karmanna? Za druhé, než bych se pustil do práce, snažil bych se načerpat co nejvíce informací, co mám za model, jak moc je v originálním stavu, co a jak funguje, co bude nebo nebude potřeba udělat atd atd... Abys potom nezjistil, že si zabil duši jednoho krásného auta, což se podle toho co píšeš může lehce stát. Podle těhle fotek nejde určit, zda je potřeba takhle rozsáhlá renovace, každopádně tohle auto bude mít největší cenu v co možná nejoriginálnějším stavu a když renovace, tak pořádná.. Zjišťovat co a jak funguje v průběhu je špatně.
1958 + 1966

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2155
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1960

Příspěvek od wally »

Prosím, prolítni si Sambu:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewforum.php?f=7
http://www.thesamba.com/vw/forum/album_ ... ?cat_id=28
a podobné servery a do té doby seď na rukou a nech pracovat hlavu a oči :wink:

Ber to jako radu v tom nejlepším slova smyslu [-o<

Mrkni třeba sem co se dá udělat s minimem nákladů za auto a než se začne... udělejte si představu co chcete aby z toho bylo..

http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 224&start=
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
ovalisimus panornik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1834
Registrován: 12 led 2007
Bydliště: Nebušice

Re: Karmann Ghia 1960

Příspěvek od ovalisimus panornik »

Pěkné,pěkné, ale 60tka to není... pokud je lak původní, ne jen odstín, tak to opravdu ještě prober s majitelem...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4698
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1960

Příspěvek od lišák »

Dvakrát měř a jednou řež.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 4802
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Karmann Ghia 1960

Příspěvek od Samba »

lakuj, piskuj, brus a var.. dokud nedomrvis, neuveris.. nebudes prvni, zel ani posledni..

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5809
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Karmann Ghia 1960

Příspěvek od udeeska »

Tak jestli to neni vtip,tak je krasnej prirustek v ceskych vodach :wink:
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 829
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1960

Příspěvek od Laco »

:lol: :lol: :lol:

Teda vy mu dáváte ! Takže já u Vás musím být za úplnýho debila, když všechno to, co napsal na Karmannovi dělám. Dík =D>

Zkus juknout do mého projektu a když bys něco potřeboval, napiš SZ a nebo zavolej.

S autem si dělejte klucí co chcete. :wink:
Naposledy upravil(a) Laco dne 01 lis 2012, celkem upraveno 1 x.

Transportérák
Příspěvky: 11
Registrován: 31 říj 2012

Re: Karmann Ghia 1960

Příspěvek od Transportérák »

No...tak Vám nevím. Auto je dá se říct v pěkném stavu až na lemy zadních kol, místečka na předku, jinak podlaha dá se říct je O.K. Jinak co se týká majitele a s tím já musím jen souhlasit. Ano , určitě je auto v origo stavu jako veterán moc cenné ale tohle auto určitě nebude na kšeft a jestli se do toho pustíme ani už asi na prodej nikdy nebude. Chce dosáhnout výsledku, aby až se s tím za krásného počasí půjde proluftovat a někde zastaví třeba na kávu a nebo nějakej sraz veteránků, se nemusel za stav auta stydět. Tzn, auto z dálky pěkné ale tu a tam rez a dirka v prahu apod. Vtip to není a s velkým rozpočtem na rekonstrukci je počítáno. S tím majitel problém mít dle mě nebude. Nevím jestli třeba někdo zná´lakovnu tady u Nás na západě vedle Mariánských Lázní ve Staré Vodě. Tam se lakuje i pár kusů T1 do roka ale asi vše do Německa. Prostě by chtěl to auto maximálně dát do šusu aby nejenom vypadalo ale taky vše pěkně fungovalo. Nic sprznit nechceme, to určitě ne. Sám mám VW moc rád a je to prakticky moje srdcová značka. jinak Všem moc děkuji za odkazy, které večer doma proběhnu. Nicméně já majitel nejsem, ale byl jsem pouze požádán o zapůjčení svých rukou na tento krásný vůz. Již jsem souhlasil a tak o víkendu se auto jde rozebrat.
PS: vím jak to všichni myslíte, ale vždyť se renovuje spousta veteránů a vždy to nemusí znamenat zprznění a znehodnocení auta.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4489
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1960

Příspěvek od SO 545 »

pohoda jazz .. je to len auto , co ma v plane jeho majitel je jeho vec.

drzim palce nech to uz dopadne akokolvek.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4698
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1960

Příspěvek od lišák »

Transportérák píše: PS: vím jak to všichni myslíte, ale vždyť se renovuje spousta veteránů a vždy to nemusí znamenat zprznění a znehodnocení auta.
Spolu s majitelem si nejdřív ujasněte pojmy. Renovace nikdy není prznění a znehodnocení auta, ale to, na co se chystáte, to nemůže skončit jinak. Na veteránském srazu drtivá většina těch co tomu trochu rozumí ocení co nejpůvodnější stav, ale tím nemyslím děravé prahy. Ty můžete vyměnit aniž opískujete komplet auto. Podívej se např. na topic o Johánkovi. Myslíš, že by bylo lepší ho opískovat? http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 413&start=
A nebo tady je dobrý příklad. To je renovace s velkým R. http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... barn++oval
A pokud se podíváš na Evžena, věř, že kdyby nebyl totál shnilej, tak bych se to tak zoufalé akce taky nikdy nepouštěl. Ale když už nic jiného, tak jsme se ze všech sil snažili zachovat původní opotřebovaný vzhled motoru. Píšu vzhled, ne stav! http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 672&start=
Dalším příkladem pro tebe i majitele může být http://samsgarage.org/projects/1950-brezel-aus-schweden
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
BZG
Příspěvky: 162
Registrován: 04 pro 2009
Bydliště: Liberec, CZECH REPUBLIC

Re: Karmann Ghia 1960

Příspěvek od BZG »

Nejdříve gratulace =D> Ale přiklonil bych se k názoru nechat ho jak je,udělat nutné věci a jezdit..

Uživatelský avatar
loufes
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 958
Registrován: 25 čer 2010
Bydliště: Hlinsko v čechách.

Re: Karmann Ghia 1960

Příspěvek od loufes »

Můžeš ho takhle leta udržovat,v takovým stavu,jako je ted,aniž by jsi do něho nějak radikálně říznul a bude to původní super nezpotvořený auto s charizmem,který mu necitlivou renovací zabiješ....pak třeba po letech v budoucnu renovovat....
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde :wink:

Odpovědět