1966 Přechoďák 1300A, přehled, historie, současnost

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1817
Registrován: 01 pro 2006
Bydliště: Žižkov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1966 Přechoďák 1300A, přehled, historie, současnost

Příspěvekod beetle66 » 29 zář 2018

Život standardů nebyl jednoduchý, už jako o nové zákazníci neměli moc zájem a tudíž končili většinou ve státní sféře, ojeté pak dost často končili za hranicemi, většinou v zemích bývalého východního bloku, kde těžký život pokračoval. Lakované díly, byly často měněny za chromové, doplňovaly se chybějící lišty v interiéru, někdy i venkovní, jednoduché čalounění uvnitř se měnilo za čalounění z de luxe modelu, přidával se chybějící palivoměr, nevzhledný volant se měnil za hezčí atd. atd. U mého modelu se zachovaly původní lakované přechoďácké vnější kliky (Stahlgrau), nárazníky už na rozdíl od modelu 1200A byly chromové, vnější lišty byla volitelná výbava a i když je mám pod volitelnou výbavou v certifikátu uvedené, tak otvory v karoserii jsem nenašel, tudíž usuzuji, že z nějakého důvodu je můj brouk nakonec nedostal, což mě těší. Obecně vzato, je toho ale velmi málo co mě těší, jednou z věcí je nalezení původní barvy v interiéru a protože je topic bez fotek bezcenný, tak se podíváme na začátek projektu:

Odstrojování
s1.JPG
Sundavání laku
S2.JPG
Archeologie, odkrývání vrstev...
s3.JPG
Čekají nás opravy oprav na řadě míst
s4.JPG
V minulosti ustoupila klempířina kitu
S5.JPG
kromě střechy se najde na každém dílu oprava, která nás čeká
S6.JPG
přismrknutý držáky tapecu, kde tapec u STD modelů nebyl, sloupky byly v laku auta
s7.JPG
přismrknutý držáky tapecu, kde tapec u STD modelů nebyl, díl druhý
S8.JPG
původní odstín L595 Fontana Grey
s9.JPG
1958 + 1966

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1817
Registrován: 01 pro 2006
Bydliště: Žižkov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1966 Přechoďák 1300A, přehled, historie, současnost

Příspěvekod beetle66 » 22 říj 2018

Práce zase o něco pokročily, kastle oloupaná jako perníková chaloupka a že občas toho perníku tam bylo, nepřestává mě udivovat, jaký byl lakýrník sochař nebo zedník... jak se to vezme...každopádně je to horší, než jsem si představoval, karosérie je snad na všech místech kromě střechy pomuchlaná, pomačkaná, opravovaná...momentálně čekáme na objednanou plechařinu... čeká nás vyndání motoru a pomalu se pustit do klempířiny, vypadá to, že 58čka byla jen taková malá rozcvička...O víkendu jsme zkoušeli napasovat nové dveře a mělo by to být řešitelné, zareznutý pant nám sebral jedno dopoledne... o smysluplnosti takové renovace raději nepřemýšlet a hledět k obzoru zachráněného modelu 1300A...
FG.jpg

Detail na spolujezdcovi dveře, na rozdíl od řidičových jsou původní, tedy bez děr na lišty, nicméně jako na ostatních místech se místo klempířského nářadí použila zednická lžíce....
door.jpg
1958 + 1966

Uživatelský avatar
machyss8
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 271
Registrován: 18 lis 2013
Bydliště: Turnov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1966 Přechoďák 1300A, přehled, historie, současnost

Příspěvekod machyss8 » 22 říj 2018

ty dveře sou fakt dost :shock: [-o<

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12080
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1966 Přechoďák 1300A, přehled, historie, současnost

Příspěvekod Sam » 22 říj 2018

To se pantům uleví. Až budou dveře dělat takové plechové "bonk" při zabouchnutí, bude to pocit který zaplatí všechnu tu dřinu předtím.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5481
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: 1966 Přechoďák 1300A, přehled, historie, současnost

Příspěvekod udeeska » 23 říj 2018

Poslední neděli jsem navštívil první ročník nového VW show. Nic moc, ale stáří známí se objevili na bazaru a jsem si všimnul manuálů na prechodaka,což je dost rarita.
....tak kdyby něco jsem koupil dva v super stavu....
Přílohy
IMG_20181022_213530520.jpg
IMG_20181022_213748091.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
roman.sbroukem
Příspěvky: 204
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: Praha10
Kontaktovat uživatele:

Re: 1966 Přechoďák 1300A, přehled, historie, současnost

Příspěvekod roman.sbroukem » 23 říj 2018

Ahoj, kdyby byl jeden manuál k prodeji měl bych zájem. Mám přechoďáky 67 dva. Pěkný den Roman

Uživatelský avatar
DaveK
Příspěvky: 72
Registrován: 27 dub 2015

Re: 1966 Přechoďák 1300A, přehled, historie, současnost

Příspěvekod DaveK » 23 říj 2018

Stavím se do fronty. Dyžtak SZ.

Díky
DaveK

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1817
Registrován: 01 pro 2006
Bydliště: Žižkov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1966 Přechoďák 1300A, přehled, historie, současnost

Příspěvekod beetle66 » 23 říj 2018

Díky Romane, nechám klukům, jeden mám, i když v lehce salátovém vydání :D Zase momentálně dobře pasuje k mému přechoďákovi, ale kdybys někdy ulovil volant na přechodový model pro standardní modely, beru všemi deseti, viz. inzerce koupím volant...
1958 + 1966

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1817
Registrován: 01 pro 2006
Bydliště: Žižkov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1966 Přechoďák 1300A, přehled, historie, současnost

Příspěvekod beetle66 » 02 lis 2018

Při čekání na objednané díly se ohlédneme do minulosti, povedlo se mi kontaktovat majitele přechoďáka, kteří ho vlastnili koncem 80.let a koncem 90.let, majitelů přede mnou bylo 10, takže vzorek k výběru byl dostatečný a já jim děkuji za vstřícnost, se kterou se se mnou podělili o vzpomínky a k dotvoření si příběhu jednoho brouka. Jeho život byl opravdu pestrý a například právě ve zmiňovaných 80. letech dostal stříbrnou metalízu, sportovní volant, zkrácené řazení, přední blatníky byly upraveny na rovnosvětlové avšak s použitím světel, která se dělala ve východním bloku, do boku byla vyříznuta díra, aby se při natankování nemusel majitel obtěžovat zvedáním kapoty (záplata je velmi dobře patrná na fotkách dříve),motor byl vyměněn za silnější s obsahem 1500 a nakonec prý na chvíli poháněl brouka motor 2.7 Porsche Flat6, aby se poté vrátil původní motor 1200, se kterým byl prodán dále. Všechno nutno vidět optikou tehdejší doby. V letech 90. zase brouk měnil barvy podobně rychle jako chameleon a stříbrnou metalízu rychle vystřídala barva vínová, světle fialová a nakonec oranžová Clementine, aby se snad kruh uzavřel a brouk se vrátil ke svému původnímu odstínu. Bylo by to pomalu na knihu, asi se nechám inspirovat Ondrou Bromem :), pátrání v historii stále pokračuje a já doufám, že povídání rozšířím o nějaké dobové obrázky.

Všechny barvy pěkně pospolu, vlevo Fontana Grey, vínová, stříbrná a vpravo na dveřích fialová a oranžová. V týdnu jsme vyndali motor ven, držte vlnu.
Přílohy
barvy.jpg
1958 + 1966

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1817
Registrován: 01 pro 2006
Bydliště: Žižkov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1966 Přechoďák 1300A, přehled, historie, současnost

Příspěvekod beetle66 » 24 lis 2018

Venku panuje ideální počasí zavřít se do dílny a pokračovat v projektu záchrany socíka, kromě práce sháním také pokud možno původní plechařinu,(což na tento model je téměř nemožné, takže se snažím, aby to bylo dobově korektní a drobné odchylky upravíme podle originálu), po dveřích, se mi povedla sehnat i přední kapota (ještě jednou díky Andy), ta naše, ač to nevypadá, je strašně pomačkaná a je otázkou jestli půjde vyrovnat na nějakou použitelnou podobu, ostatně jako zbytek auta až na střechu (aspoň něco :D )

Po dopasování pravých dveří se brouk přesunul na místo, kde budou probíhat klempířské práce:
kl1.jpg


Jak jsem psal, brouk za ta léta zažil mnohé a je hodně pomačkaný, plechařinu se snažíme zachránit, kde to má smysl:
kl2.jpg


Jeden z postupů vyrovnávání promáčklin
kl3.jpg


Centimetry kitu budou minulostí
kl4.jpg


Dokonalé to na 100% nebude, něco kit bude muset dotáhnout, ale s tímhle se dá už pracovat při lakování...

kl5.jpg


A po srovnání boku se vrhneme na spodní čvrtpanel, který v minulosti byl sice opravován, ale k naší spokojenosti je to daleko a tak to předěláme.
kl6.jpg
1958 + 1966

bugman
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 75
Registrován: 10 dub 2017

Re: 1966 Přechoďák 1300A, přehled, historie, současnost

Příspěvekod bugman » 24 lis 2018

Ještě že máš tak šikovnýho příbuznýho,je vidět že ví co dělá,ale na fotkách stav pod původním lakem děs a hrůza,fakt zpraseně opravený za komančů.Budete převářet misky pod klikama a výřezy na kliku z původních přechodáckých dveří? Když už to děláte takhle z gruntu,tak by si to auto zasloužilo.Nebo tam dáte kliky z rovnosvětla?

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1817
Registrován: 01 pro 2006
Bydliště: Žižkov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1966 Přechoďák 1300A, přehled, historie, současnost

Příspěvekod beetle66 » 24 lis 2018

bugman píše:Ještě že máš tak šikovnýho příbuznýho,je vidět že ví co dělá,ale na fotkách stav pod původním lakem děs a hrůza,fakt zpraseně opravený za komančů.Budete převářet misky pod klikama a výřezy na kliku z původních přechodáckých dveří? Když už to děláte takhle z gruntu,tak by si to auto zasloužilo.Nebo tam dáte kliky z rovnosvětla?


Ono se to opravovalo, aby to hlavně jezdilo, nikdo to nebral tehdy jako veterána, mluvil jsem s předchozími majiteli a těžko jim to mít za zlé, taková byla prostě doba...Dveře jsem měl sehnaný přechoďácký, bohužel mi nepřišly z Německa, viz. moje reference, sice model De Luxe, takže by bylo třeba zaslepit díry, ale i tak mě mrzí, že to nedopadlo. Mezitím jsem zakopl o tyto z modelu 68- téměř zadarmo, které jsou v pěkném stavu, při porovnání se vnitřky neliší a z venkovní strany se liší pouze širší miskou, jak správně píšeš, takže ano, upravíme je tak, aby i tento detail souhlasil, další věcí bude zaslepení díry pro zrcátko na řidičově straně.
1958 + 1966

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12080
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1966 Přechoďák 1300A, přehled, historie, současnost

Příspěvekod Sam » 24 lis 2018

Všiml jsem si podpory pro hever. Měla by být hranatá, nikoliv kulatá. Kulatá díra na hever byla na KDF a vydržela pár jakových let po válce.
Jinak velice doporučuji zakoupit sobě spotovačku. Na vytahování plechu je to ideální a srovnáš i ty drobnosti pod pravítkem.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

bugman
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 75
Registrován: 10 dub 2017

Re: 1966 Přechoďák 1300A, přehled, historie, současnost

Příspěvekod bugman » 24 lis 2018

Tyhle auta mám prostě rád,fascinuje mě,že v jednom modelovým roce a snad ani oni sami ve vw nevěděli proč to tak dělají,ale tímto utvořili unikátní rok 66-67 z kterého se opravdu téměř nedají sehnat díly a je to opravdu o štěstí....tak že vlastně když máš standarda,tak máš opravdovej unikát....a zachovat ho v co možná nejvíce se podobající originálu je nutnost.Tak hlavně přeji pevný nervy a dotáhnout do finiše...broukům zdar!!!!!!

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1817
Registrován: 01 pro 2006
Bydliště: Žižkov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1966 Přechoďák 1300A, přehled, historie, současnost

Příspěvekod beetle66 » 30 lis 2018

Sam píše:Všiml jsem si podpory pro hever. Měla by být hranatá, nikoliv kulatá. Kulatá díra na hever byla na KDF a vydržela pár jakových let po válce.
Jinak velice doporučuji zakoupit sobě spotovačku. Na vytahování plechu je to ideální a srovnáš i ty drobnosti pod pravítkem.


Same, našel bys někde rozměry, jak by podpora pro hever měla vypadat správně? Díky.

Edit: už jsem to našel, každopádně díky za postřeh, tento detail bych přehlédnul.
1958 + 1966

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2024
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Re: 1966 Přechoďák 1300A, přehled, historie, současnost

Příspěvekod hydraulik » 30 lis 2018

Pokud chceš můžu držák nafotit...
Postoupil jsem do vyššího levelu....

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12080
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1966 Přechoďák 1300A, přehled, historie, současnost

Příspěvekod Sam » 30 lis 2018

Kdyz vidim kulaty drzak tak nadskocim na zidli. Tady to byl ale plany poplach :D
Mam vyrezane drzaky na brezela/ovala ale pozdeji brouci budou mit asi jine.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

bugman
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 75
Registrován: 10 dub 2017

Re: 1966 Přechoďák 1300A, přehled, historie, současnost

Příspěvekod bugman » 30 lis 2018

Takhle:
1819413.jpg

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1817
Registrován: 01 pro 2006
Bydliště: Žižkov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1966 Přechoďák 1300A, přehled, historie, současnost

Příspěvekod beetle66 » 01 pro 2018

Díky za foto i ochotu, uděláme to dle originálu, koukal jsem, že to prodávají i samostatně.
1958 + 1966

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12080
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1966 Přechoďák 1300A, přehled, historie, současnost

Příspěvekod Sam » 01 pro 2018

Brezel/ovál není lisován ze dvou polovin plechu ale otvor na rameno heveru je z jednoho kusu válcovaného profilu. Opěra o práh je zato o poznání složitější.Jak to má dědek nebo přechoďák netuším.
Přílohy
snapshots95.jpg
snapshots95.jpg (72.85 KiB) Zobrazeno 1976 x
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)


Zpět na “Projekty”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host