Stránka 1 z 6

1303 Kabrio

Napsal: 18 pro 2011
od Capario
Konečně jsem se dostal k napsání pár řádků o svém novém projektu, trochu jsem ho již představil ve svém jiném vlákně, nicméně rad a dotazů bude přibývat tak ať to je všechno hezky ucelené. Je to Superka 1303 z roku 1975, dovezená z Florencie na Slovenko, odkud jsem ho přivezl koncem srpna. V současné době je auto rozebraný a probíhá příprava na broušení , pískování, navaření rámu a sundání z kastle. Taktéž probíhá domluva s mým dvorním klempířem. Díky Coltane za kontakt. Součaný stav je tedy takovýto :
http://jirkanadruhou.rajce.idnes.cz/VW_ ... brio_1975/#" onclick="window.open(this.href);return false;
Fotek mám mraky, pošlu jenom nějaké zajímavosti z rozebírací fáze. V útrobách jsem našel řadu artefaktů, které tomuto auto dávají duši - řadu splávků v místě rezervy, mince pod kobercem a ve dveřích, propisky a co mě dneska mile překvapilo, našel jsem klíček k spínačce a dveřím přichycen lepenkou v zadní lampě. :) viz v albu předposlední 4 fotky. Jak dlouho tam asi musel být? časové rozpětí je dlouhodobé, rozhodně nespěchám, ale taktéž doufám že nedopadnu jako Herbie :lol:

Re: 1303 Kabrio

Napsal: 18 pro 2011
od Capario
Jak je vidět z fotek pohnilé je to pěkně, uvidím jak se k tomu klempíř postaví. Zdá se, že to dlouho stálo někde v stodole, všude i v interiéru na zapeklitých místech jsou pavoučí kokony, ploštice a další hmyzáci.

Re: 1303 Kabrio

Napsal: 18 pro 2011
od lišák
Capario píše: uvidím jak se k tomu klempíř postaví.
Ukaž mu, jak dělá OB svou 1302 a že takhle nějak si to představuješ :wink: .

Re: 1303 Kabrio

Napsal: 18 pro 2011
od firestorm69
Klampoš sa pobaví, ale buď rád, že to neprešlo lamino-nitovacou "odbornou" opravou, ako cabrio, čo sa tu motá v inzercii. Ten klúčik je bombový... =D>

Re: 1303 Kabrio

Napsal: 18 pro 2011
od Andy
No potes panbuh, a to jsem myslel ze ten muj pred renovaci byl zralej na cestu do srotu. Nejsem pesimista ani nechci strasit, ale to co mas pred sebou ti nezavidim........

Re: 1303 Kabrio

Napsal: 06 kvě 2012
od Capario
Tak aby bylo vidět, že se neflákám, současný stav je takovýto:
Obrázek
Obrázek
tlumiče Boge
Obrázek
originál filtr:
Obrázek
Obrázek


Měl bych dotaz, klempíř se ptal jestli se dají sehnat tyto pertly na tesnění pod přední a zadná kapotu. Vím, že třeba elvis to u svého kabria neřešil, ale třeba někdo poradí, jestli se dají koupit.
Obrázek

Re: 1303 Kabrio

Napsal: 06 kvě 2012
od wally
Super práce =D>

Jestli nechceš být 100% originální, pertly odbrušte zahllaďte a nalepte těsnění.. Bude to jinak zbytečný zdržení a voda se tam bude držet jak pes..

Re: 1303 Kabrio

Napsal: 06 kvě 2012
od hydraulik
Na dědka sem kdysi / 5let/ kupoval ve Zlíně.. tuším v 0,5m kousek..ale cenu už nevim.Zavolej a poinformuj se.

Re: 1303 Kabrio

Napsal: 07 kvě 2012
od Martin Šild
držák těsnění kapoty 1949-7/84 :arrow:

http://shop-vwbrouk.cz/drzak-tesneni-ka ... 21574.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 1303 Kabrio

Napsal: 24 črc 2012
od Capario
Popojedem :-)
kastle po opískování a stříknutá do základu. Připravemná pro klempíře.Podlaha má nové půlky a ucpávám jí na píkování.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
v tuhle chvíli poprosím o radu nevím jak rozebrat tlumič mcpherson.
Obrázek
rozebíral to někdo? shora číslo 22 šestihran, uvnitř imbus jištění.povolováním šestihranu 22 a držením imbusu akorát vyžvejkávám imbus. dělalo by se to líp v autě, kdy je chycený hořejšek i spodek?je nato nějaký fígl?
Obrázek
Obrázek

Re: 1303 Kabrio

Napsal: 24 črc 2012
od Lugen
v podstatě to děláš správně, nejříve stáhnout pružinu, ideálně si celý rameno hodit do svěráku když už je venku . Já používam místo ořechu očkovej vyhnutej klíč a místo klasickýho imbusu imbus na golu. Kvalitní imbus je řekl bych základ. U čínskýho se ti začnou bortit jak stěny imbusu, tak potom i stěny tlumiče. Povolování si lze ulehčit prostříkáváním nějakého povolovače: wd, konkor... Když už se měl nějakej tlumič uplně vyčvachtanej, natlouk jsem do něj hvězdičku, kterou se povolujou homokyneťáky u superky...

Re: 1303 Kabrio

Napsal: 25 črc 2012
od Capario
díky moc za odpověď.jdu bojovat.

Re: 1303 Kabrio

Napsal: 25 črc 2012
od Radek
Pomuze toto?
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... lumic+1303" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 1303 Kabrio

Napsal: 28 črc 2012
od Capario
Díky moc.
je to v zinku :-)
Obrázek

Re: 1303 Kabrio

Napsal: 08 srp 2012
od Capario
Lidi chtěl bych se zeptat , čím by bylo vhodné nastříkat popř. natřít bubny, pružiny a části tlumiče mcpherosn, spojovací tyče řízení,poloosy a jiné díly spodku. nejdříve jsem začal akrylem s zinkovým základem. to je dobrý, ale kua drahý. přešel jsem tedy dle Petrovo rady na syntetiku -vybral jsem alkyton od něj primer a pak vrchní barvu lesklou černou. moje poznatky se syntetikou jsou zatím takovéto. . dělám jednu vrstvu základu a dvě tři vrstvy laku, mezi jednotlivýma vrtvama den schnutí. potom nechám tři dny uschnout, zabalim to do igelitu protože to je na omak suchý. po rozbalení z igelitu vrásky jako prase a můžu stříkat znova. přeci nebudu každou vrtvu alkytonu nechat tvrdit týden, to bych to auto dělal sedm let, nehledě na ten bordel co tam napade.kde je silnější vrstva, neproschlá tak se mi to ještě zkrabatí. prodejce tvrdí nechat vytvrdit ten alkyton týden a jako jinou aletrnativu dražší mi nabízí epoxidový dvousložkový základ a na to dvousložkový polyuretan (černá lesklá ral). ta syntetika je furt taková gumová, nedovedu si představit použít stahováky na ty pružiny mc pherson , hrozně bych to zase poškodil . co si myslíte o tom epoxidovém základu a následně polyuretanu na tyhle části auta? na celé karoserie jedině tohle, to je jasný. v článku o lakování kterým jsem se jakštakš prokousal se moc tyhle díly neřeší. Vím , že třeba OB používá na štíty vypalovací barvu - to vypadá pěkně a mám to taky tak.možná použít nitrobarvy, ale ty jsou v dnešní době nesehnatelné. no a pak existují ty hamerite , prokovy, industroly atd, vše syntetiky ale tyhle plotovky tam moc dlouho určitě nevydří.

Re: 1303 Kabrio

Napsal: 08 srp 2012
od Lugen
Na pružiny a drobný díly komaxit, víc vydrří proti otěru. Jinak na podvozek PUR a pod něj dvousložkovej epoxid s vysokym obsahem zinku. Dělá se s něma hezky, schnou a pevnost podobná jak syntetika.

Re: 1303 Kabrio

Napsal: 08 srp 2012
od Kůča
Já jsem třeba plechy na motor nechal opískovat,pak slabou vrstvu alkyton základ a přes to jednu vrstvu alkyton černou,(nevím proč tam dáváš tolik vrstev,to je podle mne blbost.)
Nápravy,tyčky řízení atd. jsem stříkal epoxidem.http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... &start=260" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 1303 Kabrio

Napsal: 08 srp 2012
od Capario
Dobře, komaxit lze použít na ty tlumiče, ale ne na poloosy ,kde jsou ty homokynetické klouby. myslíš že na pružině vydrží když je tak tvarově namáhaná? dřív se mi na to zdála vhodná ta syntetika než jsem s ní začal pracovat :)

Re: 1303 Kabrio

Napsal: 08 srp 2012
od maxmax
No, mně na pružinách na Syncru drží už 3 roky :roll:

Re: 1303 Kabrio

Napsal: 08 srp 2012
od Lugen
Proč ne na polosy, ja ho na nich mam asi pět let... A na pružiny... taky dobrej, právě že je pružnej, odolnej atd...