Karmann Ghia 1972 kabrio

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Laco »

OB píše:Já bejt tebou, tak bych tak nepospíchal. Pokud to chceš dát to auto dohromady do originálního stavu, tak bych začal sháněním literatury. Katalog dílů, změny na KG vozidlech a podobně. Dále bych doporučil navštívit majitele KG a tam si nafotit detaily, které tě zajímají. Protože jenom se ptát je na pendrek. Při nejlepší vůli ti majitelé KG nedají naprosto zaručené informace, protože to ani mnohdy neví.
To co tu doposud proběhlo, tak jsou jen rámcové informace.
Jak se říká, všechno má svůj čas.
Já vím, však už taky stahuji vše co se dá a studuju kde a jse dá koupit kdejaká literatura. Nechci nic uspěchat, času mám dost, je se snažím udělat zásadní rozhodnutí : buď renovovat můj starý podvozek a nebo koupit jiný podvozek. Zásadní dilema.
Karoserie je jasná, ta jde do originálu bez kompromisů.

Uživatelský avatar
threeseven
náhodný kreativec
Příspěvky: 2548
Registrován: 13 led 2003
Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od threeseven »

Těší mě, že tu máme další kousek a navrch s rozumným majitelem. Rád bych pomohl a poradil, ale umím jen řídit a auto je momentálně zazimované na Vysočině, takže ani na ofocení to není. Těším se na jaro, to se snad někde potkáme.

Lacovi hodně štestí, ať se daří a na shledanou v lepších časech!
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Laco »

threeseven píše:Těší mě, že tu máme další kousek a navrch s rozumným majitelem. Rád bych pomohl a poradil, ale umím jen řídit a auto je momentálně zazimované na Vysočině, takže ani na ofocení to není. Těším se na jaro, to se snad někde potkáme.

Lacovi hodně štestí, ať se daří a na shledanou v lepších časech!
Díky, i když ne technicky, alespoň mentálně a optimisticky si pomohl =D> :D

Láďa

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Laco »

:-) no pěkně se v tom plácám, ale pilně studuju, ještě že je ten internet !:-)
Naposledy upravil(a) Laco dne 31 říj 2011, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3162
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od OB »

Na závěr svého elaborátu, jsem ti zapoměl popřát hodně štěstí a doufám, že to bude krásná kára, kterou bude radost potkat na srazech.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2497
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Ahoj Laco, krásná kára. Pokud bys chtěl okouknout origo brouka kabrio už jen proto, abys vyloučil to, že máš broučí střechu, tak kdyžtak SZ.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15200
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Sam »

Pokud by bylo na mne, držel bych se doporučení OB a zachoval maximum dílů vč. podvozku. Asi jsi již pochopil, že auto spolyká ještě stovky tisíc Kč a mnoho let práce. K Ghia v kabriu je, nejen u nás, raritní záležitostí a proto, když už do něj budeš takto investovat, je dobré se vydýchat a rozmyslet si, co a jak udělat tak, aby jsi za pár let nebyl na rozpacích, že auto ztratilo poslední zbytek své hodnoty.
Omlouvám se za upřímnost, ale to sundání karoserie a "rozdrbání" auta po celé dílně mi přijde přinejmenším zbrklé. Vevařil jsi rám a oměřil sis základní body a zdokumentoval každý díl, který jsi sundal ? Takto "odložená"
karoserie, to je lístek do pekla. Horko těžko ji budeš pasovat zpět.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od lišák »

Musím se Samem jen souhlasit. Počáteční nadšení se může rychle změnit v noční můru. Možná jsi si v topicu o Evženovi všiml, že se snažíme jakž, takž, sem, tam něco vyfotit, ale stejně každou chvíli zjistíme, že je těch fotek málo.
Každý celek se skládá z detailů.

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3583
Registrován: 12 kvě 2004

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Andy »

Proto jsem na renovace uz zanevrel. Bud auto v peknem puvodnim stavu anebo radej vubec nic! Ale to jsem ja. Renovace v pravem slova smyslu, ne jen "nak" dat auto dohromady, je, troufnu si rict, zivotni kapitola.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Pětišroub »

Pro odlehčení...já si jako prostý pobíječ much troufnu tvrdit, že je více cest jak oholit kočku (anglosaské přísloví). Samozřejmě je zde militantní skupina chronických renovátorů na jedné straně a pak skupina bezskrupulózních bastlířů na straně druhé. Mezitím pak osciluje zbytek místní VW scény.

Já věřím, že když už se nezdařilo tohle VWčko koupit v kompletním a původním stavu (což je podle mě stav blížící se ideálu krásy), vede pro takové vozy ideální zlatá cesta opravou v nejlepší možné kvalitě, ale s přihlédnutím k ekonomické a časové efektivnosti takového konání. Výsledkem bude totiž tak jako tak fabricky nepůvodní automobil u kterého bude jedno, zda souhlasí číslo podvozku s kastlí a naopak. Karmann kabrio je krásnej, ale po světě je ho i tak dost.

Důležité je ve finále nedat takovému vozu slušivý nátěr v kawasaki zelené, nebo barbie růžové, protože přiznejme si, cílová skupina potencionálních kupců takových odstínů je výrazně omezená. Všechno pak záleží na finančních a řemeslných schopnostech každého soudruha, jeho časových možnostech a taky prioritách.

(konec odlehčení)

Mimoto Láďa píše že už se 15 let v ničem nehrabal, takže předpokládám, že není uplně zazelena utrženej a dal bych mu tady prostor ať pokračuje v projektu. Obecnou debatu o tom, zda renovovat do originálu či ne a jak, máme na tomto fóru jinde.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15200
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Sam »

Prapůvodní myšlenka ale nebyla jestli ano či ne, ale o tom nepřepálit start a vydýchat se před cvičením. [smilie=kos.gif]
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Laco »

Zdravím pánové,

moc si vážím Vašich názorů. Všech !

děkuji za upozornění, snažím se fotit vše, jen to nezveřejňuji zde na foru.

K mé historii :2x Simca 1301,1 x 1501 special, 1x Warburg 1959, 1x Fiat 600 a 1x fiat 500 a asi 20 x Jawa + ČZ.

K mnou plánované renovaci : dlouho jsem vybíral auto, které si koupím. Kritéria byla samozřejmě značně omezena financemi a možnostmi. Nakonec jsem dostal opravdu dobrou nabídku na koupi Karmanna bez jakýchkoli dokladů, pouze s kupní smlouvou. Když jsem ho viděl, měl jsem jasno, že se na něm vyřádil nějaký podivný člověk. Na tom autě možná bude originální jen ta karoserie + nádrž. Za každy díl, který jsem našel jsem vděčný. Můj střízlivý odhad doby rekonstrukce jsou tak dva roky.

Karoserie totiž byla přivrutována k podlaze plechovými čtverci o rozměrech 30x30cm, které byly položeny na úplně schnilé podlaze a probrutovány asi 80 vruty na každé straně a karoserie byla k rámu pouze chycena na dvou šroubech a asi 30 vrutech. Po sundání karoserie, jsem přišel na drobné nesrovanlosti oproti uváděným informacím na stránkách o Karmannech. (přední bubny, zadní jednoduchá náprava, jiný motor, atypické staré schnilé plechy,...) Karoserie je jednoznačně z roku výroby 1971. Podvozek je jedna velká neznámá. Proto jsem se nejdřív snažil dopídit, jestli má smysl restaurovat tu podlahu co mám a nebo v zájmu zachování stylu raději shánět jinou, tu, která by se blížila originálu a roku výroby.

V neděli jsme byl už v koncích s tím, jak situaci řešit, proto jsem si založil tento účet a diskutuju a přiblble se ptám a zjišťuji všechna dostupná moudra.

Naštěstí se mi podařilo sehnat v Praze člověka, který má asi 5xVW Brouk a 2x karmann a zítra se na to přijede podívat. Doufám, že mi vlije optimismus do žil :-)

Láďa

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Laco »

Sam píše:Pokud by bylo na mne, držel bych se doporučení OB a zachoval maximum dílů vč. podvozku. Asi jsi již pochopil, že auto spolyká ještě stovky tisíc Kč a mnoho let práce. K Ghia v kabriu je, nejen u nás, raritní záležitostí a proto, když už do něj budeš takto investovat, je dobré se vydýchat a rozmyslet si, co a jak udělat tak, aby jsi za pár let nebyl na rozpacích, že auto ztratilo poslední zbytek své hodnoty.
Omlouvám se za upřímnost, ale to sundání karoserie a "rozdrbání" auta po celé dílně mi přijde přinejmenším zbrklé. Vevařil jsi rám a oměřil sis základní body a zdokumentoval každý díl, který jsi sundal ? Takto "odložená"
karoserie, to je lístek do pekla. Horko těžko ji budeš pasovat zpět.

Strašně rád bych ! Jenže s největší pravděpodobností až 60 % to není originální podvozek, a tak jak ho vidíš, tak tak zůstal, když jsem odřízl cca 2-3 cm zbylé podlahy. Jinak na podlaze byly tabulky plechu, které byly na kraji zohýbány a přivrutovány k zrezivělému prahu. V současné době, je vše uložené v krabicích a popsané co a odkud bylo.

Láďa
Naposledy upravil(a) Laco dne 31 říj 2011, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Laco »

Sam píše:Prapůvodní myšlenka ale nebyla jestli ano či ne, ale o tom nepřepálit start a vydýchat se před cvičením. [smilie=kos.gif]
Však já právě teď dýchám, karoserii teď neřeším, řeším co s rámem : restaurovat starý neoriginál a nebo se snažit sehnat jiný, blížící se originálu ?

Láďa

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Laco »

lišák píše:Musím se Samem jen souhlasit. Počáteční nadšení se může rychle změnit v noční můru. Možná jsi si v topicu o Evženovi všiml, že se snažíme jakž, takž, sem, tam něco vyfotit, ale stejně každou chvíli zjistíme, že je těch fotek málo.
Všiml.....dneska jsme procházel tvé vlánko....3 hodiny.....velký obdiv a velká poklona ! =D>

Jenže já mám maximálně 30-50 % originálních součástek :(

Láďa

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Laco »

Andy píše:Proto jsem na renovace uz zanevrel. Bud auto v peknem puvodnim stavu anebo radej vubec nic! Ale to jsem ja. Renovace v pravem slova smyslu, ne jen "nak" dat auto dohromady, je, troufnu si rict, zivotni kapitola.
Plně s tebou souhlasím ! Jenže tohle auto mělo umřít ve šrotu. Bylo za dobrou. Proto jsem do něj šel a teď začne boj o pokud možno originální díly. Tak-nějak se mi ho dohromady dávat nechce a když na to nebudu mít(síly, chuť a finance) , tak ho raději, bez bastlení předám dál. ale stále nestrácím naději :-)

Láďa
Naposledy upravil(a) Laco dne 31 říj 2011, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Laco »

Pětišroub píše:
Já věřím, že když už se nezdařilo tohle VWčko koupit v kompletním a původním stavu (což je podle mě stav blížící se ideálu krásy), vede pro takové vozy ideální zlatá cesta opravou v nejlepší možné kvalitě, ale s přihlédnutím k ekonomické a časové efektivnosti takového konání. Výsledkem bude totiž tak jako tak fabricky nepůvodní automobil u kterého bude jedno, zda souhlasí číslo podvozku s kastlí a naopak. Karmann kabrio je krásnej, ale po světě je ho i tak dost.

Důležité je ve finále nedat takovému vozu slušivý nátěr v kawasaki zelené, nebo barbie růžové, protože přiznejme si, cílová skupina potencionálních kupců takových odstínů je výrazně omezená. Všechno pak záleží na finančních a řemeslných schopnostech každého soudruha, jeho časových možnostech a taky prioritách.

(konec odlehčení)

.
!! na rámu je někde výrobní číslo, které by mělo být shodné s kastlí ??? kde je ? :)
Já se dobrovolně přiznám a úplně bez mučení ! Původně jsem ho chtěl mít v černé matné barvě :oops: myslel jsem totiž, že pod 1mm tlustým šedým nátěrem je modrá barva. Jenže ouvej ! On byl původně žlutý ! krásně žlutý !!! kod L13M Sunshine Yelow ! bude žlutý ! :)

Láďa

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Laco »

Jen pro ilustraci přikládám pár fotek vybydleného interiéru, foto zánovní podlahy a profesionální přidělání naznámých sedadel :D co vy na to páni odborníci ? :wink:
Naposledy upravil(a) Laco dne 01 lis 2011, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od lišák »

Myslím, že Tě nikdo z nás nechce nějak odrazovat od práce. Naopak Ti určitě přejeme, ať se práce daří. Když budu mluvit jenom za sebe, tak jsem se tak vyjádřil pouze proto, že za ty roky, co fórum funguje se tady už objevila spousta "projektů" které šli poměrně brzo do kopru jenom proto, že někteří nedokázali odhadnout svoje možnosti a nebo proto, že do toho šli moc po hlavě a podařilo se jim v tom jenom utopit peníze.
Vítej mezi žumpaře a držím Ti palce.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Laco »

to Lišák
Jak jsem psal, máš můj obrovský obdiv. Tvá rekonstrukce je neuvěřitelná !!! =D>

Mě už je 35...ups....už vlastně 36 ! :lol: , nejsem mladej zajíček, co by tam cpal dvoulitrovej motor široký kola a recara , 300W repro a tunil a tunil... : :)

Rozhodl jsem se prodat motorku a hrát si....půl roku, rok, dva tři...podle potřeby. Nemůžu slíbit, že si budu hrát jako ty, ale můžu slíbit, že prznit to auto nebudu, nezasloží si to ani to auto, ani já :-)

Odpovědět