Karmann Ghia 1972 kabrio

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Laco »

Čeho chlazení myslíš ? :?

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od lišák »

Wally má pravdu předsedo. Nápor jako doplňující, ale v žádném případě jako jediné chlazení oleje.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Laco »

Tak olejové :-)

Ten olejový chladič se origo montuje před vstup dp sahary. :wink:

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od wally »

Laco píše:Tak olejové :-)

Ten olejový chladič se origo montuje před vstup dp sahary. :wink:
Jo to je tenhle? Nebo podobnej...
Obrázek

Viděl jsem z nějakejch 70´ že byl přes díru co saje vzduch sahara. Můj názor je jít doghousem a dát kdyžtak přídavnej nápor.
Doghouse neohřívá válce a hlavy.. jestli bude před vstupem do sahary teplej chladič bude celková teplota motoru vyšší... :(
Minulej rok co jsem skončil na cestě na Hosín bylo 36 ve stínu :? je otázka co si na nás připraví počasí tento a další roky?...
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Laco »

To Wally

jo něco takového. Jen je dvojitý, na koncích má šroubení a boční L plechy na přidělání. Přidělává se cca 2-3 cm před otvor sahary. Byl jsem ubezpečen, že takovou montáží snížím teplotu oleja až o 10 stC + se zvětší objem oleje o cca 1 litr. Dále budou odvětrávány hlavy, což taky pomůže.

Externí chladič se mi tam moc dávat nechce no..... Mám budík na teplotu oleje i na tlak oleje, tak uvidím jak to bude vypadat.

Přinejhorším je bude to na 4 šroubky a na hadice a ty se dají předělat ne ? :-)

p.s. stejně nejdřív vyjedu v zimě....brek brek brek :cry:

:lol:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Pětišroub »

k sahaře nic nemontovat!
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Laco »

Pětišroub píše:k sahaře nic nemontovat!
a proč ? Jak bys tedy řeši ty ?

PS. zítra čekám dvě palety z CSP....konečně dorazila Rancho převodovky a veškerá plechařina :-)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Pětišroub »

dej to na obvyklé místo k převodovce nebo jako nápor dopředu pod/za nárazník.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Laco »

Pětišroub píše:dej to na obvyklé místo k převodovce nebo jako nápor dopředu pod/za nárazník.

Ups, tak teď jsme zmatený. Dle originál návodu se má montovat před saharu :-(

Ale páč jsem vzduchem chlazený amatér, tak budu dlouho dlouho přemýšlet !

p.s. mohl bys prosím pro blbce specifikovat blíže "obvyklé místo u převodovky ? :roll:

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od udeeska »

Jak pise 5s,nic nedavej pred saharu,to je nejhorsi misto,protoze pro chlazeni motoru ventilator nasava ohraty vzduch s predrazeneho chladice.Jinak kdyz uz chladic tak jak opet pise 5s na strane prevodovky tzn.mezi kolem a bokem prevodovky. (asi lepsi na prave strane z duvodu pristupu serizeni spojky) Co se tyce chladice vyse,tak jsem nasel,ze je to nejhorsi chladic,kterej nekdo vymyslel vsadit do VW.Neni z me hlavy,ale z pojednani o vzd.chl. motorech od Kieth Seume.....ostatne neco podobneho se uzivalo pro S110 R(posledni rok vyroby soubezne s S120) a S 120 GLS(uzovka),kdy chladic(puvodne z T603)byl umisten na prave strane motoru,ale po kratkem case se zebrovani zaneslo spinou a neplnil svou funkci.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Laco »

Hmmm tam mám zase o čem přemýšlet...
S dovolením budu přemýšlet nahlas.....
Jak píše pětišroub, buď k převodovce a tam bych asi tal elektrický ventilátor s termostatem a nebo dopředu, tam je u karmana místa dost...jenže to bych táhnul dvě hadice(trubky) ve středovém tunelu celým autem, takže by tam bylo o cca 2-3 litry oleje navíc....to by trvalo sakra dlouho, než by se ten olej ohřál.Takže asi také použít termostat...no chtěl jsem chladit a místo toho bude řešit :lol:

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od wally »

Laco píše:Hmmm tam mám zase o čem přemýšlet...
S dovolením budu přemýšlet nahlas.....
Jak píše pětišroub, buď k převodovce a tam bych asi tal elektrický ventilátor s termostatem a nebo dopředu, tam je u karmana místa dost...jenže to bych táhnul dvě hadice(trubky) ve středovém tunelu celým autem, takže by tam bylo o cca 2-3 litry oleje navíc....to by trvalo sakra dlouho, než by se ten olej ohřál.Takže asi také použít termostat...no chtěl jsem chladit a místo toho bude řešit :lol:
Mám ho uprostřed podlahy busa (7 metrů hadic). Mám vanu a chladič navíc a v motoru něco přes 8 litrů oleje, neboj se ohřeje se to...
Když dáš termostat co nejblíž k motoru (rozumím nejbliž co půjde dobře přichytit, bacha na výfuk! počítám s variantou vývodů z čerpadla a bloku), tak budeš ohřívat nejdřív jen těch pár desítek centimetrů...
Ale stejně bych ho dal jako druhou variantu a první bych se držel klasiky, tedy originál chladiče...

PS:
Bude to tedy serie, je tedy potřeba chladit tolik navíc...??? Představ si o kolik m3/h ochudíš chlazení, když necháš pouze nápor...
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Laco »

Ano, seriovka, žádné ostré vačky ani větší ventily ani nic podobného, jen úplně nový postavený motor....a aby co nejjdéle vydržel... :lol:

Proto to externí chlazení a proto odvětrávání vík na hlavách.

Ten externí chladič jsme chtěl hlavně z toho důvodu, aby zmizel původní chladič a a lépe se chladily hlavy a válce.

:cry: nechci mít, jak jsme se dočetl v jendé Americké recenzi "nejpomalejší sportovní kabriolet na světě" :roll:
:lol:

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od wally »

Jenže tím, že bude před saharou se zvedne celková teplota jak hlav, tak bloku...
Dog house dělí vzduch a ten co prochází chladičem jde pryč - před motor a neohřívá hlavy.. [-o<

Tady chybí mezikus ale je tady líp vidět jak to funguje..
Obrázek
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
hugo
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 795
Registrován: 30 zář 2006
Bydliště: Babiččino údolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od hugo »

Jaksi postrádám smysl tvého snažení... jsi na foru, jsi z Prahy, pootej se někoho, kdo nějakej motor postavil a je z Prahy, ať se ti na to podívá a vysvětlí naživo. Ušetříš tím prachy, čas, a zbytečnosti okolo...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od lišák »

Laco píše:Ano, seriovka, žádné ostré vačky ani větší ventily ani nic podobného, jen úplně nový postavený motor....a aby co nejjdéle vydržel... :lol:

:cry: nechci mít, jak jsme se dočetl v jendé Americké recenzi "nejpomalejší sportovní kabriolet na světě" :roll:
:lol:
Tak to si budeš muset vybrat, tyto dva požadavky se navzájem vylučují.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Sam »

Sekretaerin porsche ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Laco »

Já se ale ptal....tu chladídí olejovou sadu jsem jen tak nekoupil.

Je od Pana Jaška s tím, že se montuje před vstup do sahary a že je to tak úplně v pořádku :wink:

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Laco »

OB píše:Já bejt tebou, tak bych tak nepospíchal. Pokud to chceš dát to auto dohromady do originálního stavu, tak bych začal sháněním literatury. Katalog dílů, změny na KG vozidlech a podobně. Dále bych doporučil navštívit majitele KG a tam si nafotit detaily, které tě zajímají. Protože jenom se ptát je na pendrek. Při nejlepší vůli ti majitelé KG nedají naprosto zaručené informace, protože to ani mnohdy neví.
To co tu doposud proběhlo, tak jsou jen rámcové informace.
Jak se říká, všechno má svůj čas.
Já si pořídil literaturu, ale je to originál Official service manual.
V každé přeci době lidé upravují svá vozidla, k zlepšení jízdních vlastností a odstaňují konstrukční vady - olejový filtr, přídavná nádržka na olej, komprasor, čidla na teplotu oleje, odvětrávání hlav....

Nechci zvyšovat výkon a tunit, jen chci dát motoru maximální komfort na chod a minimalizovat konstrukční nedostatky :wink:

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvek od Laco »

lišák píše:
Laco píše:Ano, seriovka, žádné ostré vačky ani větší ventily ani nic podobného, jen úplně nový postavený motor....a aby co nejjdéle vydržel... :lol:

:cry: nechci mít, jak jsme se dočetl v jendé Americké recenzi "nejpomalejší sportovní kabriolet na světě" :roll:
:lol:
Tak to si budeš muset vybrat, tyto dva požadavky se navzájem vylučují.
Ale nevylučují přeci :-) motor s maximální spolehlivostí a výdží + rychlá převodovka = závoďák ! :lol: :lol: :lol:

Odpovědět