Karmann Ghia 1972 kabrio

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 818
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Karmann Ghia 1972 kabrio

Příspěvekod Laco » 31 říj 2011

Zdravím pánové, jsem blázen !:-)

V pátek jsem si z německa přivezl Karmanna kabriolet v relativně zuboženém stavu. V sobotu jsem v 6:30 celý nedočkavý dostavil do garáže a začal makat. Padnul jsem v 22:00 bez jídla, skoro bez pití a skoro i bez cigaretky ! :-) Výsledek ? holá karoserie zvlášť, podvozek zvlášť a motor venku. Protože auto bylo nekompletní se silně vybastlenou podlahou a neoriginálníma sedačkama na dřevěných špalíčkách s vrutíkama :-) mám teď spousty obav o originalitě podvozku. Celý dnes googlím po netu a zkoumám, v jakém roce se co vyrábělo a jak to má být a co se kde dá sehnat.

Můžete mi někdo prosím odpověďet na následující otázky ?

Údajně jsme měl koupit VW Karmann Ghia r.v.1970-71 bez dokladů :-(

vin karoserie jsem zkoušel ověřovat na netu a vin kastle je opravdu přelom 1970 a 1971. Dnes za rok se směju.....1972 jak vyšitej !

Přední náprava :Jsou tam bubny - nemají tam být kotouče ?
Zadní náprava : jsou tam mokré poloosy a jednoduchá zadní plochá ramena- někde jsme se dočetl, že už v tom roce by měli být "suché" a jiná zadní náprava
Jak zjistit co tam je za motor ?
Podvozek je stejný jako u Brouka a nebo je jiný ? Je schnilá podlaha a nechci bastlit a na netu jsem narazil na různé typy podlah.

:-( k mému zděšení jsem zjistil, že skládací střecha, která k tomu byla přiložena, není na karmana, je krapet širší, takže budu zkoumat a pak jí někomu nabídku asi na brouka :-(

Omlouvám se za svou troufalost, ale tohle je moje první setkání s VW :-)

Jelikož jsem z Prahy, na netu jsem našel jednoho karmana na prodej : http://www.autanet.cz/auto-231442/volks ... -ghia.html , tak ho půjdu okouknout....ty ze mě asi budou mít radost ! :-)



Díky moc Láďa
Naposledy upravil(a) Laco dne 01 lis 2012, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5474
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvekod udeeska » 31 říj 2011

Jo kotouce od r.1966,mas asi podvozek ze starsiho provedeni,nebo brouka.Nejlepsi dat sem nejake fotky at se maji specialisti ceho chytit
a chytrejsi :wink:
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 818
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvekod Laco » 31 říj 2011

Zde jsou :-)

Díky

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12757
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvekod Herbie » 31 říj 2011

zdejsi uzivatelka Vincent ma jeste novejsiho karmana a taky ma mokry poloosy

co se kotoucu tyce, tak to nevim jiste, ale da se predpokladat ze to nekdo uz vymenil
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12077
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvekod Sam » 31 říj 2011

Suche poloosy se v tomto obdobi davali pouze pro export do USA. Evropa mela suche pouze jako priplatkovou vybavu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 818
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvekod Laco » 31 říj 2011

Tak jsem zase zmatenej jak lesní včela :-(
Byl jsem se podívat na Karmana v Motror Holding a mělo to suché poloosy, ale bylo to z USA, takže čistě teoreticky by ten rám dle předchozího příspěvku by mohl být i originál :-)
jenže motor...jak zjistit jeho obsah ? výrobní číslo začíná písmenem D což je podle tabulky r.v.1961-1965, ale pak je číslo 132XXXX což zase podle tabulky je r.v. 1956-1957 :-(
No bude to ještě zajímavé :-(

Každopádně všem děkuji za reakce !

Láďa

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvekod Pětišroub » 31 říj 2011

12ka motor, pokud číslo není přeraženo
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 818
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvekod Laco » 31 říj 2011

To si taky myslím, že je to 1200 obsah, dle zjištění na netu by tam měla být 1600 :-(
No motor zatím vypouštím, teď bude důležitá podlaha. Nějak se musím dobrat k tomu, z jakého asi bude roku, abych podle toho koupil novou podlahu. díval jsme se na katalog náhradních dílů a docela se liší. Nevíte někdo, kda se liší pouze vzhledem a nebo i rozměry ? šířka, délka a jestli jsou stejné jako na broukovi ? Protože podlaha na brouka je o polovinu levnější, než podlaha na karmanna a jak jsme psal, nechce se mi to moc bastlit :-(

Dík

Láďa

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvekod Pětišroub » 31 říj 2011

podlaha na bropuka je tvarově velmi odlišná od karmanní, v prostoru pro nohy se nezužuje ale je hodně doširoka. Skutečně potřebuješ podlahu na KG, broučí nebude fungovat.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12757
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvekod Herbie » 31 říj 2011

Co se motoru tyce tak pokud je tam D mela by to byt 12-tka, ale vime jak to je, muze to byt skladacka vseho mozneho i nemozneho.
Blizsi foto by napovedelo vic
Kazdopadne z toho co na fotkach vidim to ma saharu bez doghouse, a to by "dvanáctce" odpovidalo :)

P.S. motory oznacene pismenem D se nevyrabely pouze v rozpeti 61-65, nybrz 61-198x
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 818
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvekod Laco » 31 říj 2011

Pětišroub píše:podlaha na bropuka je tvarově velmi odlišná od karmanní, v prostoru pro nohy se nezužuje ale je hodně doširoka. Skutečně potřebuješ podlahu na KG, broučí nebude fungovat.



Díky! to je první pozitivní zpráva, už jsme přemýšlel o koupi podlahy na brouka. Středový rám můžu nechat, nebo mám shánět celý rám ?

Omlouvám se za mé "poťouchlé" dotazy, ale v kupním stavu byly na podlaze tabulky plechu, přišroubované vrutíky a všelijako přibodované :-(

L.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvekod Pětišroub » 31 říj 2011

páteř použij co máš. Páteř je shodná s broukem, podlahy se liší.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 818
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvekod Laco » 31 říj 2011

Pětišroub píše:páteř použij co máš. Páteř je shodná s broukem, podlahy se liší.


Díky !

Koukám, že pán je profesionál ! :-)

Můžu se zeptat na tvůj názor na zadní nápravu a na rám ? Přemýšlím, jestli neshánět novější typ podlah, která by tam asi měla být a nebo udělat tu, co mám. Popravdě nevím, jak moc se jednotlivé typy podlah od sebe liší :-(

Díky za trpělivost :-)

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 818
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvekod Laco » 31 říj 2011

Našel jsem obchod na díly v Olomouci, nevíte o někom z Prahy a okolí, koho bych i případně mohl "otravovat" svou občasnou přítomností a nákupem dílů.

Díky

Láďa

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvekod Pětišroub » 31 říj 2011

plechy podlah se mezi oběma verzemi neliší. Rozdíl je v zadní části rámu, protože modernější porvedení má na trubce torzních tyčí navařené držáky čepů šikmých ramen a zploštění rozvidlení rámu v místě, kde se nad ním nachází vnitřní homokinetické klouby.

Být tebou zrenovuju co máš, protože tě čeká dost práce na kastli.

Novější provedení má oproti starému neskonale lepší jízdní vlastnosti, taky je o řádných pár kilo těžší a vzhledem k složitosti tam při renovaci padne dost korun navíc (homokin. klouby, pouzdra čepů šikmých ramen apod.).
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12757
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvekod Herbie » 31 říj 2011

Laco píše:Našel jsem obchod na díly v Olomouci, nevíte o někom z Prahy a okolí, koho bych i případně mohl "otravovat" svou občasnou přítomností a nákupem dílů.

Díky

Láďa



www.broukservis.cz
:)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 818
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvekod Laco » 31 říj 2011

Pětišroub píše:plechy podlah se mezi oběma verzemi neliší. Rozdíl je v zadní části rámu, protože modernější porvedení má na trubce torzních tyčí navařené držáky čepů šikmých ramen a zploštění rozvidlení rámu v místě, kde se nad ním nachází vnitřní homokinetické klouby.

Být tebou zrenovuju co máš, protože tě čeká dost práce na kastli.

Novější provedení má oproti starému neskonale lepší jízdní vlastnosti, taky je o řádných pár kilo těžší a vzhledem k složitosti tam při renovaci padne dost korun navíc (homokin. klouby, pouzdra čepů šikmých ramen apod.).



Jasný...ale víš jak, když už to dělám :-(

Mám možnost koupit údajně zachovalého celého brouka r.v. 1969 včetně TP za 23t. Takže zvažuji .... prodat spodek co mám + vršek z Brouka a nechat si spodek z brouka....jenže bych musel tak, jako tak převvařit podlahu....chjo...sem si naběhl do zdi... :-)

p.s. práce se nebojím... takovouhle práci mám moc moc rád a už se mi po ní stýskalo ! 15 let jsem se v ničem pořádně nehrabal !:-)

Láďa

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvekod Pětišroub » 31 říj 2011

i ten rok 69 bude mít, pokud je to evropskej model, "starší" provedení zadního odpružení.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 818
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvekod Laco » 31 říj 2011

Pětišroub píše:i ten rok 69 bude mít, pokud je to evropskej model, "starší" provedení zadního odpružení.


Jasný, takže buď koupit novější podvozek a nebo ne. No vzhledem k tomu, že nejsem závodní typ, tak to asi nebudu řešit.

Předokládám, že to toho mého starého rámu a nápravy můžu "vsadit" alespoň dopředu kotoučovou brzdu ;-)

Jdu shánět podlahu a jiné dostupné součástky na tu mou starou.

Díky moc !

Láďa

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Karmann Ghia 1971 ?

Příspěvekod OB » 31 říj 2011

Já bejt tebou, tak bych tak nepospíchal. Pokud to chceš dát to auto dohromady do originálního stavu, tak bych začal sháněním literatury. Katalog dílů, změny na KG vozidlech a podobně. Dále bych doporučil navštívit majitele KG a tam si nafotit detaily, které tě zajímají. Protože jenom se ptát je na pendrek. Při nejlepší vůli ti majitelé KG nedají naprosto zaručené informace, protože to ani mnohdy neví.
To co tu doposud proběhlo, tak jsou jen rámcové informace.
Jak se říká, všechno má svůj čas.
Co přijde dál???


Zpět na “Projekty”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti