Karmann Ghia Typ 14 rv. 1963-pár otázek

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
Frančesko
Příspěvky: 178
Registrován: 02 čer 2011
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia Typ 14 rv. 1963-pár otázek

Příspěvek od Frančesko »

Ne. Mozna se provinim proti pravidlum tohoto fora, ale snesu pohled na lampy, ktery sd lisi jen "ulozenim", nez abych riznul do perfektne nalityho laku. Tehdy bych polykal.. :-) Ostatne, bude to vicemene jedina vec, ktera byd vizualne stejna, bude vlastne jina. Moje chyba, ze jsem sem nedal fotky driv, ale ted je pozde plakat nad rozlitym mlikem. Nasranej jsem jako senkrovna, ale dat tam brouci lampy je pro me mensi zlo, nez do toho kuchnout. :-/

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia Typ 14 rv. 1963-pár otázek

Příspěvek od Laco »

Tak to je mi líto, ale dalo se to čekat :-(

Oni by šly vyměnit "jen" hrnce, ale jak píšeš, měnit nic nebudeš. Ok, škoda. Pokud chceš poradit se světlama, nejjednoduší bude, pokud je vyfotíš a dáš sem, popřípadě i s kodem.

Já vím, říkáš si.... proš sem se na to nevysral, dávat sem ty fotky... mohl si v klidu spát, říkat si že máš krásného KG v originálu..... pravda je krutá, ale furt lepší, než kdyby sis objednal nové lampy s rámečkama ka KG, dal za ně 13 tisíc a pak zjistil, že je tam nedostaneš :wink:

p.s. Počítej s relativně hodně kritickejma příspěvkama, sppousta lidí tady jsou "originalisti", za což se ale na ně člověk nemůže zlobit ! :( :wink:


A co interiér ? Originál KG a nebo něco kreativního ? :lol:

Uživatelský avatar
Frančesko
Příspěvky: 178
Registrován: 02 čer 2011
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia Typ 14 rv. 1963-pár otázek

Příspěvek od Frančesko »

Laco píše:Tak to je mi líto, ale dalo se to čekat :-(

Oni by šly vyměnit "jen" hrnce, ale jak píšeš, měnit nic nebudeš. Ok, škoda. Pokud chceš poradit se světlama, nejjednoduší bude, pokud je vyfotíš a dáš sem, popřípadě i s kodem.

Já vím, říkáš si.... proš sem se na to nevysral, dávat sem ty fotky... mohl si v klidu spát, říkat si že máš krásného KG v originálu..... pravda je krutá, ale furt lepší, než kdyby sis objednal nové lampy s rámečkama ka KG, dal za ně 13 tisíc a pak zjistil, že je tam nedostaneš :wink:

p.s. Počítej s relativně hodně kritickejma příspěvkama, sppousta lidí tady jsou "originalisti", za což se ale na ně člověk nemůže zlobit ! :( :wink:


A co interiér ? Originál KG a nebo něco kreativního ? :lol:
Interiér určitě origo...tak jako všechno (kromě těch lamp). Už jsem poptával v roce 2011 u Michala z VWBrouk.cz. Vybrali jsme spolu opravdu vysoce kvalitní kompletní interier. Vše je vyráběno dle dobových postupů včetně výběru materiálu, barevné kombinace z té doby atd. Vyjde to na strašnou dardu, oproti roku 2011, kdy jsem dával poptávku, je teď cena úplně jinde.. ovšem tehdy byl dolar tam kde byl a dnes je to bohužel jinak. :-/ Jinak ale klasická kombinace vinyl + látka. Koberec z materiálu, který se tehdy na to používal, strop taky vinyl.. :-)

Uživatelský avatar
Frančesko
Příspěvky: 178
Registrován: 02 čer 2011
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia Typ 14 rv. 1963-pár otázek

Příspěvek od Frančesko »

On byl totiž interiér neorigo. Ať už jde o panely dveří, nebo potahy sedel. Když jsem z nich sundal ten černý "gomupotah", tak pod ním bylo ještě originál čalounění. Jenže ze stavu "lepší o tom nemluvit".. :-/

Uživatelský avatar
Frančesko
Příspěvky: 178
Registrován: 02 čer 2011
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia Typ 14 rv. 1963-pár otázek

Příspěvek od Frančesko »

Koukám na ty hrnce. To si myslím, že by nebyl tak extra velký zásah do laku. S přihlédnutím k tomu, že se dneska dělá s céóčkem.. mnoo...popřemýšlím.. ;-)

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Karmann Ghia Typ 14 rv. 1963-pár otázek

Příspěvek od Petr914 »

Frančesko píše:Ne. Mozna se provinim proti pravidlum tohoto fora
...forum nemá v tomdle směru žádný pravidla...je to tvoje auto...ne auto fora...
Frančesko píše:snesu pohled na lampy, ktery sd lisi jen "ulozenim", nez abych riznul do perfektne nalityho laku. Tehdy bych polykal.. :-)
...a to jen proto...že o tom víš hodně málo a z nějakýho důvodu sis povýšil lak na úroveň Svatýho grálu...

...při použití extrémně kvalitního laku(ne...opravdu to neni tendle případ)...což je třeba R-M Diamond Top...s cenou 3000,-Kč/litr materiálu...se na to auto tak jako tak nedá "nalejt" víc jak 4 litry materiálu...čili to máme 12.000 za lak...plniče za 4.000 včetně kytu a další chemie...hodně to zaokrouhlíme a máme z toho 20.000 za materiál...v reálu je tam materiál zhruba za 10 tisíc...protože to je lak kvalitní...ale běžnej...čili si utratil 100-110 tisíc za práci...

...opravdu na tom odvedli práci...kdy kdyby to dělal jednotlivec...měl by jen za tvoje auto 20 tisíc měsíčně v pěti po sobě následujících měsících a nic jinýho by dělat nemusel?(je to práce pro jednoho zhruba na 14 dnů po osmi hodinách denně...bez velkýho stresu)...

...lampy včetně víček v prazích sou rozstřik za 2000 korun...kterej se navíc "udělá" sám...protože takhle "čerstvej" lak se chová v tomdle směru ideálně...navíc je to v perfektních místech...neni to nikde uprostřed...začíná to nebo to naopak končí "ve vzduchu" a zbytek auta se dá krásně vymaskovat...je to zhruba na 2 dcl materiálu...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia Typ 14 rv. 1963-pár otázek

Příspěvek od Laco »

T Petr.... =D> =D>
Krásný rozbor. =D>

Měl bych na tebe dotaz : Když jsem řešil lak já, tak mi jeden pan renovátor (cena cca 120 tisíc) říkal, že pro finální lak by se mělo mezi jednotlivými vrstvami kytu cca 1-2 měsíce počkat. Proto celková doba pro odevzdání bylo cca 1,5roku. Its true or mistake ??

to Frančesko : Petr je velkej vodborník na barvičky....buď rád že ti sem nějaký moudra píše, páč většinou už teď moc lidem neradí a nekomentuje :wink:
Hele popřemýšlej, nejsem lakýra. Originál hrnce se jen po obvodu lehce bodují k díře v blatníku. Nejdřív to ale pořádně změř, aby tam popřípadě originály vešly, a měl si je k čemu a za co přiheftovat. Hele těch 5-6 bodových svárů by bylo totiž stejně schováno pod rámečkem :wink:

K tapecům a interiéru..... teď se hodně věcí objevilo na německé E-bay, jak originály tak repliky.Neunáhli se a zaserfuj na netu. Dá se hodně moc peněz ušetřit. Já spoustu věcí nakupoval v USA a tam je drahá doprava. Podle mě to začali do Evropy tahat z USA a porcovat na díly. Nejen že je tu realitvně dostatek dílů, ale snižuje se celkový počet vozů, čím se z našich aut stávají ještě větší exoti a cena roste :wink: :lol:

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2565
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia Typ 14 rv. 1963-pár otázek

Příspěvek od martin_100 »

Takhle já mam pocit že Franta v ceně laku má i celkovou přípravu že do lakovny šel holej plech bez kouska kitu.... Petře ty sám nejlíp víš jak je náročný to před politim připravit ;-)

Frančesko hele ruku na srdce teď si myslíš že tě světla neserou ... jasný chápu jsi založenim tuner (v dobrym) ale věř že místní originalisti dokážou na srazech vcelku kousavě povzbudit majitele k nápravě dobově nekorektních chyb....a to tak že po čase zjistíš že tě ty neorigo věci taky štvou :wink:

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Karmann Ghia Typ 14 rv. 1963-pár otázek

Příspěvek od Petr914 »

...díky Laco...ale neni to nic velkýho...prostě sem v lakovně pár pátků dělal...abych se to naučil a proniknul tim labyrintem lží a polopravd...který se mi nechtělo platit...

...zrání kytů...mno...to si to pamatuješ trochu jinak než ti to říkal...má to několik ale...ale hlavní ale je...že ten člověk věděl o čem mluví...

...čili...

...nejedná se o kyty...jedná se o prosychání plničů a spritzů...čili hodně zjednodušeně řečeno "ředěnejch kytů" pro aplikaci nástřikem...

...tenhle materiál se totiž vždycky lakuje na broušenej povrch a když je povrch broušenej...neni hladkej :lol: ...a když něco neni hladký...tak sesychání materiálu a prachsprostá zemská gravitace nutí ten materiál "sednout" do těch pórů po broušení...

...sedá si to pomalu...takže si vyzvedneš z lakovny auto...kde byla udělaná oprava třeba ve dvou dnech...všechno je perfektní a za rok se to celý propadne do pórů a ty vidíš proti světlu v laku "kudrliny" od broušení excentrem...a další nedostatky...

...pokud mezi nástřikama spritzů a plničů necháš před broušením díly ladem 2-3 měsíce...propadne se to...sedne si to...a ty ty nerovnosti srovnáš finálním broušením tak...že je povrch stabilní a hladkej jako sklo...

...pocaď měl pán pravdu...ale........ :D

...ale v předchozích příspěvcích si uved...že tadle metoda zvyšovala cenu lakýrnickej prací na projektu...a to je megapíčovina...je to přesně obráceně...

...dáme si modelovej příklad...něco z toho co sem zažil a co sem přímo realizoval...

...běžná lakovna profituje předevšim z oprav...celolaky sou totiž věc, která je velká jen ve smyslu množství/čas...ale zvládne je každej pitomec...to co dělá lakýrníka lakýrníkem je rozstřik poloviny blatníku tak...že nikdo nepozná přechod z opravy na původní nástřik...čili opravový lakování s nejmenším možným množstvím použitýho materiálu pro opravu...protože drahej je ten materiál(což má v ČR ale uplně vopačnou logiku)...

...smyslem je tedy nalakovat nejmenší možnou plochu s perfektním a nerozpoznatelným výsledkem...

...čili nám přijíždí do lakovny na podválu Karmann Ghia na celolak...

...my ale potřebujeme dělat bouchlej blatník na GIV...prasklej nárazník na Seatu Arosa...tam profitujeme jako lakovna maximálně...

...navrhujeme tedy majiteli Karmanna dlouhej...zhruba roční termín dodání hotový karoserie a pokud termín schválí...snížíme požadovanou sumu za lak zhruba o třetinu...proč?...

...prostě proto...že na autě pracujeme pouze ve chvílích...kdy neni do čeho píchnout...ale zejména proto...že při opravě toho blatníku na Golf IV sme si namíchali moc plniče...co s nim?...no chlístneme to na Karmanna ne?...

...tim pádem...vzhledem k tomu...že používáme na všechny opravy stejnej typ plničů a chemie...neni důvod aby se nám ty materiály při tomdle "zbytkovým pojetí" akce na Karmannu nějak mezi sebou praly...

...takže zhruba půl roku vrstvíme karoserii zbytkama z běžnejch prací...což nám za půl roka vytvoří homogenní vrstvu nástřiku na karoserii o vejšce zhruba 4 mm...která má zároveň optimální doby prosychání pro propadání se materiálu...následně to celý "srovnáme" excentrem a dáme do laku...

...výsledek má brutální kvalitu a brutální trvanlivost a přitom se to celý odehrálo tak nějak mimoděk...nikdo na tom nic nehrotil...nikdo nespěchal...vzniklo to postupně jako "vedlejšák"...

...nechat zrát materiály v řádech do půl roku - ANO...

...zdražení lakovacích prací prodloužením termínu dodání - NE...

...P.S...vzhledem k předchozímu commentu martina_100 mírnej edit tohodle příspěvku na závěr...

...co se týče lakovacích prací je to takhle - charitativní lak od kámoše, kterej v lakovně dělá by stál 20 tisíc...běžná cena za tuhle práci je 50-60 tisíc...horní hranice je pak cca. 80 tisíc při použití prvotřídních laků a špičkově odvedený práci...

...120 tisíc je pak reálná cena v situaci...kdy by frančesko odvez Karmanna do lakovny...která by měla k dispozici i klempírnu...tak...jak ho koupil...auto tam složil...a za půl roku by si šel pro hotový a nastrojený auto...aniž by na toho Karmanna šáh...

...čili by zadal práce od demontáže...přes sváření a klempíře...lakování a zpětnou montáž vozidla...v ceně by nebyly pouze repaplechy pro klempířskou opravu karoserie...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
loufes
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 958
Registrován: 25 čer 2010
Bydliště: Hlinsko v čechách.

Re: Karmann Ghia Typ 14 rv. 1963-pár otázek

Příspěvek od loufes »

Hele kdy si už konečně přestaneš hrát na samozvanýho lakýrnickýho guru na flatu a ukážeš alespon jediný tvý dodělaný auto? Ani porsche 914 ani brouka 66 od tebe nikdo nikdy dodělanýho neviděl....
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde :wink:

Uživatelský avatar
Frančesko
Příspěvky: 178
Registrován: 02 čer 2011
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia Typ 14 rv. 1963-pár otázek

Příspěvek od Frančesko »

Péťo....jak říká Martin, šel tam opravdu bez kouska kytu. Navím od klempíře, který většinu plechu opravoval a vyráběl. Což Ty, jako lakýra musíš vědět, jak to vypadá. :-) Ostatně koukni do galerie na Rajče. Za druhé, lak jsem nepovýšil nad klempířinu. Naopak, klempířinu jsem si pravidelně jezdil do Klatov kontrolovat a snažil jsem se většinu dílů zachránit. Od toho se taky odvíjí náročná příprava. Za další, já nevím, s jakými laky pracuje autolakovna Voříšek, ale koukám do faktury, tak barva + tužidlo-6.2l´= 15190,-Kč (cena za jednotku 2450,-Kč), střecha: barva + tužidlo-0,9l= 1820,-Kč (cena za jednotku 1820,-Kč), lak + tužidlo 7,5l = 4650,-Kč (cena za jednotku 620,-Kč) Vše bez DPH. Takže to asi žádná sračka nebude. :-) Pak jsou tady nějaký ceny boxu, tmelů, brusiva, klempířina na dopas atd. :-) Jsem obchodník a jsem zvyklej dělat hlavně dobrý kšefty. :-) A auta už jsem nějaký postavil, tuningový teda. Ale vždycky špičky. Takže si umím představit, co práce bylo uděláno. Ještě ke světlům. Neměl jsem ani tuchy, že můžou být jiný. Veterána dělám poprvé a pro svojí radost. Nenapadlo by mě ve snu, že světla, který tam sedí jako prdel na hrnec nejsou origo! Prostě se vyndaly, rez se odstranil, vyvařil a po roce ne dvou se jelo do lakovny. Kdybych měl informace, že světla nejsou origo, tak bych určitě nenechal opravovat stávající a nechal bych tak dát teda origo. Nicméně jednám s klempířem a dám tam podle rady Laciho hrnce, které tam patří, abych místním hnidopichům nezadával důvod se mi posmívat.. :-D :-D Spokojení pánové? ;-)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Karmann Ghia Typ 14 rv. 1963-pár otázek

Příspěvek od yahoďák »

Frančesko hlavní přece je, abys byl spokojej sám, jakožto vlastník, provozovatel a renovátor. myslkím, že to ve výsledku bude pěkný auto a radost udělá.
Rady co je správně/korektně a co ne - můžeš vzít v potaz, ale nemusíš se jima nutně řídit. :wink:
A loufesi, Ty se prosimtě uklidni, koukám, že Petr je pro Tebe jak červenej hadr pro bejka :) já od něj jedno rozstříklý auto viděl na vlastní voči a dobrý, dokonce lepší než na fotce :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2178
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Re: Karmann Ghia Typ 14 rv. 1963-pár otázek

Příspěvek od hydraulik »

loufes píše:Hele kdy si už konečně přestaneš hrát na samozvanýho lakýrnickýho guru na flatu a ukážeš alespon jediný tvý dodělaný auto? Ani porsche 914 ani brouka 66 od tebe nikdo nikdy dodělanýho neviděl....

[smilie=offtopic.gif]

Frančesko promiń... Ale Loufes.. to zas si něco vypotil... [-o<

Kdysi dávno.. tady býval Topic s velkým T... o lakování.. kde byly myslím si lopatisticky vypsané postupy pro "naši" urověn....

Maroš s Gurem../ Petrem/ :lol: jak ty píšeš.. to mu věnovali nějaký čas.. s tím se podělit.. naučit.. ale bohužel díky Tobě podobným.... tenhle Topic zmizel dopryč... a s odstupem času se nedivím že se tak stalo.. a myslím si že nejsem jediny kdo by využil odborné rady...

/ Jinak Loufes.. nic proti Tobě... /
Postoupil jsem do vyššího levelu....

Uživatelský avatar
loufes
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 958
Registrován: 25 čer 2010
Bydliště: Hlinsko v čechách.

Re: Karmann Ghia Typ 14 rv. 1963-pár otázek

Příspěvek od loufes »

Tak at´ tady ukáže alespon´jedno od něho nalakovaný auto a budu navěky držet hubu....
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde :wink:

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia Typ 14 rv. 1963-pár otázek

Příspěvek od maxmax »

loufes píše:Tak at´ tady ukáže alespon´jedno od něho nalakovaný auto a budu navěky držet hubu....
Jen si zrovna Ty vzpomeň jak dlouho jsi sem dával fotky svýho brouka, a nešij do ostatních #-o
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia Typ 14 rv. 1963-pár otázek

Příspěvek od Ales-X »

http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 904&hilit=" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
loufes
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 958
Registrován: 25 čer 2010
Bydliště: Hlinsko v čechách.

Re: Karmann Ghia Typ 14 rv. 1963-pár otázek

Příspěvek od loufes »

Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde :wink:

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia Typ 14 rv. 1963-pár otázek

Příspěvek od Laco »

To lakování :

Hele chlapci mě je jedno, kolik kdo a jakejch aut nastříkal. Já o kytování a lakování nevěděl vůbec nic. Díky asi 30ti dním, co jsem ještě zachytil vlákno o lakování jsem se dozvěděl neskutečnou řadu informací a díky Petrovi ještě víc. O tom, že to vlákno mělo mega ohlas svědčilo i to, že když si na googlu zadal dotaz jak lakovat, tak na první stránce ti vyskočil link na tohle forum.

I KDYBY PETR NIKDY NIC NENALAKOVAL, TAK JEHO TEORETICKÉ RADY A INFORMACE JSOU K NEZAPLACENÍ AŤ SE TO NĚKOMU LÍBÍ NEBO NE !

Omlouvám se, že ti tu zasíráme vlákno o tvém projektu žvaněním ;-)
Naposledy upravil(a) Laco dne 26 úno 2015, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia Typ 14 rv. 1963-pár otázek

Příspěvek od Laco »

Frančesko, neboj, já bych byl poslední, kdo by tě peskoval za neoriginalitu. Od toho jsou tady jiní šťouralové :lol:

Jen jak si se ptal, co na autě je jinak, jsme ti napsali. Jednou možná ty díru udělat budeš muset, ale není to nutný.
A ty světla ? Klidně tam dej z brouka, jestli tam sedí a půjdou tam i rámečky. Ono je to taky tak trochu o penězích :

dva Hrnce á 1900 +
http://www.broukservis.cz/karosarske-di ... 74-i29930/" onclick="window.open(this.href);return false;

dvě světla á 6700,-
http://www.broukservis.cz/svetla-kompon ... se-i31470/" onclick="window.open(this.href);return false;

nebo ty neoriginály
http://www.broukservis.cz/svetla-kompon ... se-i31471/" onclick="window.open(this.href);return false;

p.s. až jednou vyjedu, počítám že uslyším mnoho a mnoho uštěpačných poznámek a až odjedu budu kejchat celej zbytek dne ! :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Frančesko
Příspěvky: 178
Registrován: 02 čer 2011
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Karmann Ghia Typ 14 rv. 1963-pár otázek

Příspěvek od Frančesko »

:lol: :lol:
Laco píše:Frančesko, neboj, já bych byl poslední, kdo by tě peskoval za neoriginalitu. Od toho jsou tady jiní šťouralové :lol:

Jen jak si se ptal, co na autě je jinak, jsme ti napsali. Jednou možná ty díru udělat budeš muset, ale není to nutný.
A ty světla ? Klidně tam dej z brouka, jestli tam sedí a půjdou tam i rámečky. Ono je to taky tak trochu o penězích :

dva Hrnce á 1900 +
http://www.broukservis.cz/karosarske-di ... 74-i29930/" onclick="window.open(this.href);return false;

dvě světla á 6700,-
http://www.broukservis.cz/svetla-kompon ... se-i31470/" onclick="window.open(this.href);return false;

nebo ty neoriginály
http://www.broukservis.cz/svetla-kompon ... se-i31471/" onclick="window.open(this.href);return false;

p.s. až jednou vyjedu, počítám že uslyším mnoho a mnoho uštěpačných poznámek a až odjedu budu kejchat celej zbytek dne ! :lol: :lol: :lol:

Odpovědět