VW 412 Plaváček

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3550
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 412 Plaváček

Příspěvekod Milosak_1 » 30 pro 2011

Vypracoval jsem prozatimní seznam úkonů, který se určitě ještě bude rozšiřovat. Zatím slouží k kontrole počtu nasyslených dílů, předběžné časové a finanční kalkulaci. Začátek prací odhaduji na přiští týden, sundáním přední nápravy a posláním všech hydro válců do Jablonce panu Fiegrovy

Elektrika
• Dodělat a vyzkoušet palubovku (Haken M.)
• Zprovoznit nezávislé topení
• Signalizace a světla - mám pár kompletů

Přední náprava
• Kompletně celá dolů
o vyndat nádrž
• Rozebrat
• Opískovat + komaxit
• Pružiny - mám
• Nové tlumiče – mám
• Kulové čepy (případně) – mám
• Čepy řízení – Kuří, mají skladem, není problém,
• Skřín řízení
o Rozebrat, vyčistit, přetěsnit (nemám těsnění), nový olej, opískovat + komaxit
• Kotouče – mám asi 2-3 páry (z toho 1 pár NOS)
• Ložiska – Kuří, mají skladem

Brzdy + Hydraulika spojky
• Hlavní a vedlejší brzdový + Hlavní a vedlejší spojkový válec poslat do Jablonce
• Nový rozvod trubek jak brzdových tak i palivových – Ťupajz na míru, stačí mu jen délky, akorát palivový jsou silnější 6mm
• Brzdové hadičky – Kuří
• Posilovač
o Úplná neznáma – vůbec nevím jak to funguje + jak je to zapojené k motoru, atd…
o Rozebrat, vyčistit, přetěsnit, atd...
• Třmeny – mám asi 4-5 náhradních, nějaké vybereme
o Rozhýbat, a vyměnit gumičky (Ťuťák už je kupoval) + nové destičky
• Zadní – nové v Kuří, stojí asi 400,- Kč kus, pasují z T2

Palivová soustava
• Nádrž ven, vypláchnout
• Obrousit a ošetřit barvou (nebo něčím vhodným)
• Vyzkoušet funkčnost plováku (pasuje z T2 buse, není problém kopit)
• Veškeré vedení palivové soustavy trubičky a hadičky vyměnit – Ťupajz
• Kovové palivové filtry (jeden pod nádrží, druhý v motorovém prostoru)
• Čerpadlo
o Membrány nové – nejsou, musíme nechat vyrobit a nebo celé předělat na elektrické impulsní čerpadlo (Kuří za cca 700,- Kč)
o Těsnění – originálně je papírové, nechat vyrobit jakékoliv nové

Zadní náprava
• Obě ramena dolů, nechat opískovat a ošetřit komaxitem
• Ložiska Timken – zelený domeček za cca 3.500,-, pokusit se najít přímého dodavatele (Milošák)
o Pozor na Gufera – nová nejsou
• Zadní tlumiče – nechat zrepasovat a nebo koupit nové, odpovídající (akorát nevím které)

Nezávislé topení
• Doma mám cca 3 náhradní
• Vůbec nevím jak na ně, je k tomu i elektronika ovládání
• Manuál v AJ přeložím do ČJ

Motor + převodovka
• Nikdo nikdy neslyšel ani neviděl motor běžet, otázkou je, zda jít teď do rozebrání (né zrovna levná sranda) a nebo to zkusit tak jak je a pak se při provozu uvidí… ???
o Generálka výjde na cca 30.000 (ložiska, zdvihátka, tyčky, vahadla, ventily, pružiny, vodítka a sedla ventilů, písty+válce, případně nová vačka)
• Plechy
o Umýt
o Cvičně poskládat a doplnit šrouby, podložky, atd…
• Výfuk – koupit pošopovaný, jen zjistit typ hlav
• Výměníky – nějak ošetřit
• Olejový chladič – mám
• Rozdělovač – nemám
o ale určitě bezkontaktní a bezpotlakový + adekvátní cívka
o silikonové kabely
• Svíčky - dodám
• Olej
o řidký a levný na prvních 1.500 Km, pak výměna na 20W50
o Olejový filtr – jakýkoliv, který pasuje
• Vzduchový filtr – nemám – problém kvůli funkčnosti podtlaků
• Karburátory – mám kompletní sadu bez filtrů
o nechat udělat oba spodky, vůle v klapce
• Silentbloky – objednat nové
o zjistit kdo a kde vyrábí na zakázku
• Těsnění kolem motoru - mám

Interiér
• Okna+těsnění – mám pár sad
• Čalounění – nechám ušít dle starých koberců, boky mám (šedivo-černé)
• Strop – mám původní, stav dobrý, jen ho pořádně umýt
• Sedačky – pro začátek, použijeme z dárce a nebo bílého, originální nechám časem přečalounit ($$$)
• Dveře a těsnění – něco poskládám, otázka je kvalita a kde koupit nové ?

Kastle
• Povařit 2-3 místech
• Zevnitř ošetřit základovkou + PUR nebo voskem
• Spodek ošetřit asfaltem
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3520
Registrován: 12 kvě 2004

Re: VW 412 Plaváček

Příspěvekod Andy » 30 pro 2011

Milosak_1 píše: Začátek prací odhaduji na přiští týden....

A konec kolem roku 2060 :lol:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: VW 412 Plaváček

Příspěvekod Pětišroub » 30 pro 2011

já bych měl jedinou poznámku..můj názor na repasi motoru znáš..ale do žádného aircooled motoru nepatří 20W50...lépe nahradit 10W30 nebo 10W40...podle sezóny :D
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3550
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 412 Plaváček

Příspěvekod Milosak_1 » 30 pro 2011

@5Š -> Olej/neolej/volej - spíš mi prosím poraď kde a jakou mám sehnat sadu na bezkontantní rozdělovač - dík
Obrázek
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3520
Registrován: 12 kvě 2004

Re: VW 412 Plaváček

Příspěvekod Andy » 30 pro 2011

Pětišroub píše:já bych měl jedinou poznámku..můj názor na repasi motoru znáš..ale do žádného aircooled motoru nepatří 20W50...lépe nahradit 10W30 nebo 10W40...podle sezóny :D

S tim bych teda nesouhlasil. 20w50 ma idealni vyskozitu a odolnost vuci vysokym teplotam. Pouzivam ho jak ve 30ce tak v 16ce

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: VW 412 Plaváček

Příspěvekod Pětišroub » 30 pro 2011

Andy: velká chyba..jedině v případě, že máš hodně vymletý motory...
Milošák...třeba v CSP...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3550
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 412 Plaváček

Příspěvekod Milosak_1 » 30 pro 2011

Andy, nerozčiluj se... ti ještě praskne nějaká cévka před Silvestrem...
Debata o sádlíčku & másličku je zde viewtopic.php?f=14&t=873&start=

Pětišroub píše:Milošák...třeba v CSP...

Děkuji za cenné info :wink:
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4987
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 412 Plaváček

Příspěvekod maxmax » 30 pro 2011

firmu na silentboky mám, je v Běchovicícg,hned vedle galvanovny :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3520
Registrován: 12 kvě 2004

Re: VW 412 Plaváček

Příspěvekod Andy » 30 pro 2011

Pětišroub píše:Andy: velká chyba..jedině v případě, že máš hodně vymletý motory...

To by asi byla dlouha debata v nespravnem topicu. Kazdopadne stale si trvam na svem, i s tim ze oba motory jsou (a to doslova) jak novy. A ja sakra nerozciluju :-x ............. :D

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3550
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 412 Plaváček

Příspěvekod Milosak_1 » 30 pro 2011

maxmax píše:firmu na silentboky mám, je v Běchovicícg,hned vedle galvanovny :roll:

Mám to 3 Km od baráku a nevím o tom - děkuji Maxi.
Předpokládám, stačí jim odvézt staré a podle toho vyrobí nové. A taky je lepí ?
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4987
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 412 Plaváček

Příspěvekod maxmax » 30 pro 2011

Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: VW 412 Plaváček

Příspěvekod Pětišroub » 30 pro 2011

Andy píše:
Pětišroub píše:Kazdopadne stale si trvam na svem,

to neznamená, že děláš dobře :wink:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12073
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 412 Plaváček

Příspěvekod Sam » 30 pro 2011

Tak se už nehádejte. Každý přeci může lít do svého motoru to, co uzná za vhodné. Čtu SAE30, leju 20W50, no ne ?
Navíc to tu Milošákovi plevelíte
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3550
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 412 Plaváček

Příspěvekod Milosak_1 » 07 led 2012

Dnes čištění setrváku - prachu v dílně bylo na rozdávání, zas...é bahno, prostě všude. Už chápu toho chlápka co mi ho prodal, proč se nepouštěl do opravy.

Přežije to ? Kde je hranice hloubky přítlačné plochy ? Předpokládám, k tomu zářezu... a pak už smolík :?
IMG_2959.JPG
IMG_2959.JPG (154.17 KiB) Zobrazeno 5455 x
IMG_2966.JPG
IMG_2966.JPG (121.24 KiB) Zobrazeno 5455 x
IMG_2967.JPG
IMG_2967.JPG (142.92 KiB) Zobrazeno 5452 x
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12073
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 412 Plaváček

Příspěvekod Sam » 07 led 2012

To co ubereš na ploše která se stýká s lamelou, to můžeš nahnat na ploše styku s přítlačným talířem.
viewtopic.php?p=239465#p239465
Pokud to dobrousíš až k tomu žlábku, bude nutné s tím na soustruh a žlábek tam znovu vytvořit. Slouží k odvodu oleje mimo spojku v případě netěsnosti gufera.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3550
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 412 Plaváček

Příspěvekod Milosak_1 » 07 led 2012

Výborně, děkuji Same :wink:
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4987
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 412 Plaváček

Příspěvekod maxmax » 07 led 2012

Na tom motoru co je u mne, je myslí luxusní sertvák :D
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3550
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 412 Plaváček

Příspěvekod Milosak_1 » 03 úno 2012

Stočeno (ubráno rovnoměrně dle rady Sama) + konečně otočeno motorem = žádné divné zvuky se zatím neozývají
Přílohy
IMG_3040.JPG
IMG_3040.JPG (142.48 KiB) Zobrazeno 5235 x
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3550
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 412 Plaváček

Příspěvekod Milosak_1 » 03 úno 2012

Na tomto snímku, je zdvihátko. Na první pohled se zdá OK.
IMG_3031.JPG
IMG_3031.JPG (90.73 KiB) Zobrazeno 5215 x

Jenže, takové menší opotřebení se jeví na styčné ploše vačky a zdvihátka (musel jsem fotku stmavit)
IMG_3032.JPG
IMG_3032.JPG (58.65 KiB) Zobrazeno 5215 x

Pak jsem za obrovské nevole dětem čmajznul voskovku
IMG_3036.JPG
IMG_3036.JPG (91.63 KiB) Zobrazeno 5215 x

A označil dosedací plochu zdvihátka
IMG_3039.JPG
IMG_3039.JPG (98.11 KiB) Zobrazeno 5215 x


Opotřebení zdvihátka je patrné. Bohužel, u motoru typ4, je toto běžná věc, dokonce i v některých literaturách doporučují měnit zdvihátka každých 100.000Km. Kdo to neví, tak s tím jezdí vesele dál, než úplně oddělá vačku. Při výměně zdvihátek u typ4 není zapotřebí půlit motor, jen se sundají vahadla, pružina která drží trubičky zamákčnuté do bloku, vytáhnou se tyče a trubičky skrz hlavu - otázka 10 minut.
Jak dál - odnést stará zdvihátka na rovnání, vrátit je zpět do motoru, seřídit ventily, a vrčet vesele dalších 100.000Km
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: VW 412 Plaváček

Příspěvekod Šíša » 03 úno 2012

Omyl: nemusi se pulit pouze u hydro-zdvihatek, u klasickych pevnych se motor pulit musi :wink:


Zpět na “Projekty”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti