To je zajimavé, já nemám hydro a vytáhnul jsem je bez půlení. (a nejen já)Šíša píše:Omyl: nemusi se pulit pouze u hydro-zdvihatek, u klasickych pevnych se motor pulit musi
VW 412 Plaváček
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
Naposledy upravil(a) Milosak_1 dne 03 úno 2012, celkem upraveno 1 x.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
Vačka ze stejného motoru.
A tady je detail, kde je vidět, jak se okraje vačky, už "brousí" o zdvihátko. Když se obrousí ještě víc, dělá to velkou neplechu při časování.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: VW 412 Plaváček
Mno vidis, a ja je ze sveho motoru Typ4 prvni do T3jek nevyndal, neb je mam pevne a po reseni na TS.org to nekolikrat vyslo najevo. Tak se kluci tam pletou Dej fotku zdvihatek i ze strany od tycky.Milosak_1 píše:To je zajimavé, já nemám hydro a vytáhnul jsem je bez půlení. (a nejen já)Šíša píše:Omyl: nemusi se pulit pouze u hydro-zdvihatek, u klasickych pevnych se motor pulit musi
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
Mechanika
Hydro
V případě bloku, je u obou tipu zdvihátek stejný, rozdíl je pouze ve vačkách (měkčí pro hydro, tvrdší pro mechaniku, a jsou rozdíly i v tyčkách).
Spíš by mě Šíšo zajímalo Tvoje zdvihátko. Pokud by mělo tvar jako na typu1 s "čepičkou" tak předpokládám, se do bloku typ4 nevejde. Totiž moc místa mezi vačkou a blokem resp. kanálkem zdvihátka není. Ale možná se mýlím, zatím jsem se s tím co Ty píšeš nikde nesetkal, ani v katalogu náhr. dílů na typ4.
Pokud zdvihátko vypadá takto, předpokládám, se nevejde do bloku typ4
Hydro
V případě bloku, je u obou tipu zdvihátek stejný, rozdíl je pouze ve vačkách (měkčí pro hydro, tvrdší pro mechaniku, a jsou rozdíly i v tyčkách).
Spíš by mě Šíšo zajímalo Tvoje zdvihátko. Pokud by mělo tvar jako na typu1 s "čepičkou" tak předpokládám, se do bloku typ4 nevejde. Totiž moc místa mezi vačkou a blokem resp. kanálkem zdvihátka není. Ale možná se mýlím, zatím jsem se s tím co Ty píšeš nikde nesetkal, ani v katalogu náhr. dílů na typ4.
Pokud zdvihátko vypadá takto, předpokládám, se nevejde do bloku typ4
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: VW 412 Plaváček
Jo, to samozdrejme zni logicky, lec zdvihatka ukazu az v pripade ze se mi to posere. Neb motor jest nastrojen a pretesnen uz v aute.
No necham se prekvapit...
No necham se prekvapit...
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2496
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: VW 412 Plaváček
Šíša píše:Jo, to samozdrejme zni logicky, lec zdvihatka ukazu az v pripade ze se mi to posere. Neb motor jest nastrojen a pretesnen uz v aute.
No necham se prekvapit...
Já bych se na to, být tebou, podíval radši teď.. Tak nějak projistotu..
Re: VW 412 Plaváček
Hele a neměla by být pak jinak veliká tyčka zdvihátka, když se zmenší délka zdvihátka?Jak dál - odnést stará zdvihátka na rovnání, vrátit je zpět do motoru, seřídit ventily, a vrčet vesele dalších 100.000Km
Čeká mě něco podobnýho...
Jinak zdvihátka jsem vyndal taky bez půlení - mechanický
ještě chvilku..
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
Tak to každopádně.ripi píše:Hele a neměla by být pak jinak veliká tyčka zdvihátka, když se zmenší délka zdvihátka?Jak dál - odnést stará zdvihátka na rovnání, vrátit je zpět do motoru, seřídit ventily, a vrčet vesele dalších 100.000Km
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
Na předhozí stránce jsem vkládal fotky opotřebovaných zdvihátek.
Dnes sem vložím fotky udělaných zdvihátek.
Celkový náhled Žádné prohloubení, ba naopak. Na snímku jsou vidět paprsky po broušení, které se pravidelně sbíhají ke středu, a tím zdvihátko dostává kuželovitý tvar, aby nenabíhalo na vačku celou styčnou plochou, ale jen její části. Tímto tvarem se sníží tření, vačka překonává menší odpor, a zároveň docílí otáčení zdvihátka kolem své osy při každém dotyku s vačkou. Pokud koupíte nové zdvihátko, ať už u Typ1 nebo Typ4, musí vždy mít tento tvar, nikoliv do roviny. Mnozí druhovýrobci neznají tento detail, a tím zkracují životnost v podstatě celého motoru. Výsledek
Dnes sem vložím fotky udělaných zdvihátek.
Celkový náhled Žádné prohloubení, ba naopak. Na snímku jsou vidět paprsky po broušení, které se pravidelně sbíhají ke středu, a tím zdvihátko dostává kuželovitý tvar, aby nenabíhalo na vačku celou styčnou plochou, ale jen její části. Tímto tvarem se sníží tření, vačka překonává menší odpor, a zároveň docílí otáčení zdvihátka kolem své osy při každém dotyku s vačkou. Pokud koupíte nové zdvihátko, ať už u Typ1 nebo Typ4, musí vždy mít tento tvar, nikoliv do roviny. Mnozí druhovýrobci neznají tento detail, a tím zkracují životnost v podstatě celého motoru. Výsledek
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: VW 412 Plaváček
Ano, tyhle detaily popisuje důkladně ve své knize např. T. Wilson. S otáčením zdvihátek souvisí i mírně šikmá vačka. Samo o sobě by se ani takovéhle zdvihátko neotáčelo.
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
Já jen přenáším na fórum to, co jsem pochytil od zkušenějších. Nebýt jejich rad, tak tam dám špatné zdvihátko. Abychom se všichni vyhnuli obdobným chybám, šlo by trochu víc rozepsat, co pan Wilson uvádí ve své knížce ohledně zdvihátek a vačky, např. uhly a tolerance ? Stačí scan, nemusí se pracně opisovat, překládat atd...
Předem děkuji
Předem děkuji
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: VW 412 Plaváček
Tak rozměry vačky tam nepíše. Je tam jen popsáno, jak poznat opotřebení a jak se projevuje. Pak vyměnit, popř. zdvihátka přebrousit. Zdá se, že na tvé fotce je vidět typické opotřebení vačky Typu 4, jakési 2 oblouky. To je tam vyfocené. Jestli chceš, můžu ti poslat scan těch asi 2 str., kde to je. Wilson probírá Typ 1-4 postupně u každého tématu, takže informace jsou rozptýlené po celé knize. Myslím, že bys tam našel hodně zajímavého, pokud trochu umíš anglicky. Je to tahle kniha:
http://www.amazon.com/Rebuild-Volkswage ... 0895862255" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.amazon.com/Rebuild-Volkswage ... 0895862255" onclick="window.open(this.href);return false;
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
2 roky jsem inzeroval na všech možných Typ3 a 4 fórech, že sháním levé přední dveře na 412, které mi chyběli. A před cca 10 dni na FB je někdo inzeroval, tak jsem po nich skočil a hurá, už jsou doma. Cena byla 90 liber a poštovné z Anglie 60 liber, takže celkem asi 4.500,- Kč. V projektu se může a taky bude pokračovat
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
Po všech neuspěších se zbavit tohoto skvostu, nastávající zeťák (čti Ondra) mě ukecal , že plaváčka dáme dohromady. On se totiž před pár dny prvně svezl v 412 a z nadšení řekl, ať utopence neprodávám, že ho zprovozníme. Chvilku jsem na něj koukal jak kdyby spadl na hlavu, ale jeho jiskřičky v očích a obrovský úsměv na rtech mi říkali, že nespadl, že to myslí smrtelně vážně. Mělo cenu se ho zeptat, jestli ví do čeho se pouštíme ? Nemá....a protože jsem obdobný magor jako je on, tak jsme si plácli.
A jde se na to.
Dnešek ve znamení vyparkování z místa kde autíčko bylo 3 roky, vyndání krámů z něj a posléze sundání náprav (práce učňů)...
Nevěřili byste tomu, ale zadní tlumiče jsou naprosto v pořádku. Očistíme, namažeme rozhýbáme na mé 412 a uvidíme jak se zachovají. Teprve potom se rozhodnu zda repasovat či nikoliv. A tohle mě nesmírně baví - pružina, kterou tam dali při montáži, po 40-ti letech je venku a ejhle jak se krásně zachovalo katalogové číslo.
A jde se na to.
Dnešek ve znamení vyparkování z místa kde autíčko bylo 3 roky, vyndání krámů z něj a posléze sundání náprav (práce učňů)...
Nevěřili byste tomu, ale zadní tlumiče jsou naprosto v pořádku. Očistíme, namažeme rozhýbáme na mé 412 a uvidíme jak se zachovají. Teprve potom se rozhodnu zda repasovat či nikoliv. A tohle mě nesmírně baví - pružina, kterou tam dali při montáži, po 40-ti letech je venku a ejhle jak se krásně zachovalo katalogové číslo.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: VW 412 Plaváček
Joo to to ještě dělali pořádně
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: VW 412 Plaváček
No konecne prisla mlada krev a rozhybala sokoli nastavajici dvouletky?
Vwase nocni sichta...
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
Každý projekt má svůj cíl
a svůj průběh
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
Něco v komaxitu, něco z lakovny... Na těch dalších 20 let co s tím budu moc jezdit, to snad bude stačit.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
A zjistili jsme, že auto bylo hodně trefené na předek
A moc pečlivou práci při opravě neodvedli
A odnesli to blatníky. Po jejich napasování, vepředu nesedělo nic.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
A tak jsem musel sehnat nepoškozené blatníky. Vlezl jsem na internet, a po 5 minutách je našel v inzerci v Rakousku. Kvalita i cena předčili jakákoliv moje očekávání, oba skvosty byli za pouhých 250,- EUR.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.