Bruno 1973

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Uživatelský avatar
liba
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 780
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: Bruno 1973

Příspěvekod liba » 12 črc 2012

Zajímavé jsem zvědav jaká verze nakonec vyhraje :?:

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4453
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - čelisti ruční brzdy

Příspěvekod lišák » 13 črc 2012

Bohužel mě chyběla jedna strana čelistí na ručku a ty co jsem sundal z nápravy nebyly na první pohled žádný šlágr.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Větším problémem než čelisti byla absence seřizovací elementu, rozpěrky a upevňovacích pružin. Něco se sice nechá objednat nové, ale za ceny, které jsem nebyl ochoten akceptovat. Tak jsem sháněl dárce orgánů. Na inzerát jsem objevil napůl vyhořelé auto, které majitel rozprodává na díly. Byl to model se starými ocelovými rameny, ale podle katalogu by čelisti měli být stejné. Přišel balíček a ač tam některé drobné díly nebyly, tak se dá říct, že teď to už dokompletuju.
Obrázek
Následně jsem zjistil, že "nové" čelisti nejsou úplně identické s těmi co na nápravě byly. Vlevo model 81 a vpravo 84.
Obrázek
Naštěstí je možné je použít, asi jim je dodávalo víc výrobců. Bohužel 2 ks ze sady měli vymačkané zářezy pro rozpěrku.
Obrázek
Tak jsem je vyvařil.
Obrázek
Podle nepoškozené čelisti jsem si obkreslil šablonu.
Obrázek
A vybrousil nové zářezy.
Obrázek
Myslím, že po opískování a nalepení obložení budou jako nové.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4453
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - lana ruční brzdy

Příspěvekod lišák » 14 črc 2012

Další dílčí úpravy budou vyžadovat lana ruční brzdy i způsob jejich uchycení k segmentu, který ovládá čelisti. Horní lano na fotce je VW a spodní P944.
Obrázek
A takhle je zasunuté do ramena.
Obrázek
Bez úpravy to nepůjde.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Tak tomu trošku pomůžu.
Obrázek
Obrázek
Ještě musím nějak vymyslet upevnění lana k ramenu. Normálně je na Broukovi přitaženo sponou ke štítu, ale tady by mohlo stačit vyrobit nějaký kroužek, který by se navlékl na koncovku a zajistil červíkem. Na vyříznutí drážky pro segrovku bude mít koncovka asi moc tenkou stěnu.
Jiná je také koncovka pro uchycení lana.
Obrázek
Obrázek
Aby bylo možné lano zaháknout je třeba vyrobit trochu modifikované "labutě". Na obrázku je první skica.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Bruno 1973

Příspěvekod john » 15 črc 2012

Usetrim Ti pracu...mam na to file *.dxf...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4453
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvekod lišák » 15 črc 2012

Tak to bude super. S Lukášem jsme už něco spáchali a tak náš návrh budeme moci zkontrolovat, zda to máme dobře. Dej mi to prosím do emailu. Zatím se přikláním k variantě s více uzavřeným háčkem, která je na pravé straně.
Obrázek
Sesadil jsem si cvičně čelisti, abych viděl jak se tam "labuť" pohybuje a kolik je okolo ní místa, aby nám po úpravě někde nenarážela do stěn.
Obrázek
Obrázek

Johne docela by mě zajímal Tvůj názor na použití původních vnitřních kloubů z 1303, pokud by se mě nepodařilo sehnat unašeče z VW181.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Bruno 1973

Příspěvekod john » 16 črc 2012

Johne docela by mě zajímal Tvůj názor na použití původních vnitřních kloubů z 1303, pokud by se mě nepodařilo sehnat unašeče z VW181.


944 CV joint je identicky s T2 .Na brouci hriadel je trochu siroky, musi sa poupravit, aby segerka sadla do drazky ..
Je jednoduchsie a lacnejsie vymenit 944 hriadel / ten v ramene / za brouci a pouzit vsetko brouci...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4453
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - lana ruční brzdy

Příspěvekod lišák » 16 črc 2012

Porovnal jsem svoji labuť so swan od Johna a musím hrdě říct, že jsou obě téměř identické. Johnova má o něco víc skloněný zobák. Možná je to labuťák :D
Obrázek
Jinak jsem do toho dal mozek a zapracoval na zajištění brzdového lana. Zatím je to prototyp tak nehleďte na drobné nelady.
Obrázek
Obrázek
A takhle to má fungovat.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4453
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - brzdiče P944

Příspěvekod lišák » 18 črc 2012

Pomaloučku, polehoučku jsem zapracoval na zkulturnění brzdičů. Ale že mě kur.. daly zabrat.
Obrázek
Nejdřív jsem jeden kousek zkusil nastříkat tou vypalovací barvou, ale ta matná se mě na tom nějak nezdála. Tak jsem zkusil koupit barvu na brzdiče. Je sice lesklá, nevypadá úplně špatně, ale když s ní budete dělat, tak nevěřte všemu, co píšou v návodu.
Obrázek
A horší je, že některé věci v tom návodu ani nepíšou, jako třeba čím ji ředit. A bez ředění to rozhodně nejde. Jo a ten štětec, co k tomu dávají je vhodný tak na natírání plotu :D .
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4462
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvekod prak » 18 črc 2012

červený, sakra červený s imitací více pístků :idea:
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4453
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvekod lišák » 18 črc 2012

To nalepím navrch :mrgreen:
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4453
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - čelisti ruční brzdy

Příspěvekod lišák » 19 črc 2012

Dneska je to fakt slabota. Jenom zrenovované čelisti.
Obrázek
A jinak nic nového. Brousím a připravuju díly na zinkování. Hnusná práce, která mě vůbec nebaví.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1288
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Praha

Re: Bruno 1973

Příspěvekod BUTCH bus » 20 črc 2012

Lišáku Ty brousíš i matice a pružiny a pod. #-o
OndraS

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4453
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvekod lišák » 20 črc 2012

Jo, jo, já jsem takovej kanec, že brousím co mě přijde pod ruku :lol: . Přeci nevyházím origo spojovací materiál jenom proto, že je okyslej.
A po broušení to všechno vyvážu, abych eliminoval možné poztrácení. Nějak takhle.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
jirka2030
Příspěvky: 129
Registrován: 17 kvě 2009

Re: Bruno 1973

Příspěvekod jirka2030 » 20 črc 2012

Není to zbytečně pracný ? Já to odrezuju v kyselině solné ,opláchnu v destilce a vykoupu v WD40.Nevím co se děje v zinkovně ale je to 12 let na autě a spokojenost. :D
Nevím jak je to se spojovacím materialem o vyšší pevnosti?někde jsem četl že mu zinkování nesvědčí?

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4987
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvekod maxmax » 20 črc 2012

Také používám origigo spojovací materiál, pokud je použitelnej, jenom v mojí galvanovně si to čistěj sami :roll: Jinak zinek od nich vydrží tak 10x tolik co na novejch šroubech :P Takže tak.
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
TomB
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 629
Registrován: 26 dub 2010
Bydliště: Jílové

Re: Bruno 1973

Příspěvekod TomB » 20 črc 2012

....masakr....já bych pak netušil co kam patřilo.....pane Lišák, máš můj neskonalý obdiv! :)
Kdo umí ten umí,kdo neumí...ten platí.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4987
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvekod maxmax » 20 črc 2012

No, nesvědčí to třeba slabejm pérkům, ale jinak??? :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Bruno 1973

Příspěvekod john » 20 črc 2012

maxmax píše:No, nesvědčí to třeba slabejm pérkům, ale jinak??? :roll:


Pri galvanickom zinkovani nastava " hydrogen embrittelment", co vyvola praskanie materialu.V ziadnom pripade sa nemaju zinkovat pruziny, svorniky a ine mechanicky namahane suciastky..
Ak bude niekto argumentovat tym, ze pruziny su zinkovane, je to pravda, ale tie presli dalsim procesom stabilizacie...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4453
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - zadní náprava P944

Příspěvekod lišák » 20 črc 2012

maxmax píše: jenom v mojí galvanovně si to čistěj sami :roll:

V žádný galvanovně se s tím nebudou čistit jako já :D .

TomB píše:....já bych pak netušil co kam patřilo

No to si právě musíš nafotit, oměřit a popsat, aby jsi pak tušil.

john píše:Pri galvanickom zinkovani nastava " hydrogen embrittelment", co vyvola praskanie materialu.V ziadnom pripade sa nemaju zinkovat pruziny, svorniky a ine mechanicky namahane suciastky..
Ak bude niekto argumentovat tym, ze pruziny su zinkovane, je to pravda, ale tie presli dalsim procesom stabilizacie...

John má pravdu, ocel při zinkování křehne. Ale je to tak, že člověku někdy nic jiného nezbývá, pokud nemá nový díl musí to prostě risknout. Co se týká pružinek do brzd, tak se mě zatím nikdy nestalo, že by potom praskla, ale pružná miska do houkačky mě lupla jako malina.

---

Vrátilo se mě pár drobných dílů, které jsem poslal na černění.
Obrázek
Tak mě to nedalo a musel si zkusmo osadit alespoň jeden zadní náboj. Nechtěl jsem ho hned odřít a tak jsem použil mezi podložku a náboj kousek filcu.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Ne že bych to odřel, ale přeci jen určitý otisk tam je. U druhého náboje zkusím místo filcu kousek kůže ze svářečské zástěry. Možná si říkáte proč to řeším když se tam pak nasadí kotouč. Beru to jako rozcvičku abych věděl co ta barva všechno snese. Až budu někdy dělat něco na čem bude extra záležet, tak budu mít natrénováno.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4453
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973

Příspěvekod lišák » 21 črc 2012

Jak jsem řekl, tak jsem udělal. Při osazování druhého kousku jsem jako podložku použil kousek kůže.
Obrázek
Byla to správná volba, protože na rozdíl od podložení filcem na barvě není vůbec žádná stopa.
Obrázek
V předních nábojích byla špína tak ukrutně zažraná, že nebyla jiná možnost než je oblepit a nechat otryskat.
Obrázek
Obrázek
Inspirován Johnem jsem usoudil, že náboj nastříkám barvou a že stejný odstín dám i na kotouče aby zbytečně nezrezly nebo nedej bože, nezkorodovaly.
Obrázek
Obrázek
Copak nastříkal jsem to pěkně, ale ten odstín stříbrné se mě nelíbil. Je to trubka od kamen.
Obrázek
Bohužel ve vypalovacích barvách moc široká škála odstínů není a tak jsem se po pátrání přiklonil k tmavé šedé. Podle vzorníku měla být téměř stejná jako zbytek, který byl na předních kotoučích.
Obrázek
Když je focená s bleskem, tak je tak akorát.
Obrázek
Ale ve skutečnosti je skoro černá. No předělávat to už nebudu. Nakonec se mě to docela líbí.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.


Zpět na “Projekty”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host